اگر شما هم مسابقات فوتبال تیم بارسلونا را تماشا می‌کنید یا به دنبال معماری‌های خاص در دنیا هستید و حتی اگر برای تعطیلات تابستان سواحل شنی بکر برای آفتاب گرفتن را ترجیح می‌دهید، باید بگوییم بارسلونا همان سفری است که باید بروید. این شهر که به هنر و معماری بی‌نظیر خود شهرت دارد و آثار فوق العاده ای از آنتونی گائودی را در خود جای داده است. البته که می‌گویند شنیدن کی بود مانند دیدن، اما اینبار همراه ما باشید تا در مجله گردشگری فلای تودی، بیشتر با جاهای دیدنی بارسلونا آشنا شویم تا اگر راهی این شهر فوق العاده شدید، فهرستی از بهترین مکان های دیدنی آن داشته باشید.

کلیسای فامیلیا بارسلونا | Basílica de la Sagrada Família

اگر در شمال شهر بارسلونا قدم بزنید، از دیدن معماری با شکوه کلیسا فامیلیا بارسلونا شگفت زده خواهید شد. این کلیسا که توسط ۱۸ برج دوکی شکل احاطه شده، به عنوان یکی از غیرمتعارف ترین کلیساهای اروپا شناخته می‌شود. معمار این اثر فوق العاده آنتونی گائودی بود. او هیچ نقشه یا طرح از پیش از تعیین شده‌ای برای ساخت این کلیسا نداشت و ترجیح می‌داد با پیشرفت ساخت بنا، برنامه‌ها را تغییر دهید. طبق پیش بینی گائودی ساخت این کلیسا بین ۱۰-۱۵ سال طول می‌کشید، اما متاسفانه به عمر زندگی او قد نداد. در حال حاضر بخش هایی از ساخت این کلیسا باقی مانده که تا سال ۲۰۲۶ تکمیل خواهد شد. شما با شرکت در تور بارسلونا فلای‌تودی خواهید توانست در برنامه‌ای شخصی‌سازی‌شده از این مکان زیبا بازدید کنید.

کلیسای فامیلیا بارسلونا | Basílica de la Sagrada Família

اگرچه ساخت این کلیسا هنوز به اتمام نرسیده، اما وقتی به داخل آن قدم می‌گذارید، از طراحی‌اش حیرت‌زده خواهید شد. شبستان اصلی کلیسا فضای بزرگی دارد که سقف آن با دکوری و وسایل مجلل و همینطور شیشه‌های رنگی تزئین شده است. بخش بیرونی کلیسا هم نمایی از تولد عیسی مسیح را به تصویر می‌کشد.

آدرس کلیسا فامیلیا بارسلونا روی نقشه گوگل

کلیسای سانتا ماریا دل مار | Basilica of Santa Maria del Mar

برای تماشای بهترین نمونه معماری سبک گوتیگ، باید راهی کلیسا سانتا ماریا دل مار شوید. هماهنگی و تناسب یکسانی میان اجزا این کلیسا، آرامش خاصی را به بازدیدکنندگان می‌بخشد. ساخت این کلیسا ۵۵ سال طول کشید و تنها کلیسا باقی مانده به سبک گوتیگ ناب کاتالان محسوب می‌شود. طراحی این کلیسا به صورت سه شبستان با ارتفاع‌های یکسان و به فاصله ۱۳ متر انجام شده است. کلیسای سانتا ماریا توسط تجار و بازرگانان شهر ساخته شد که در کف آن مقبره‌های خصوصی و اصناف قرار دارند.

کلیسای سانتا ماریا دل مار | Basilica of Santa Maria del Mar

آدرس کلیسای سانتا ماریا دل مار روی نقشه گوگل

خیابان لاس رامبلاس | Las Ramblas Street

خیابان لاس رامبلاس، همان خیابانی است که شاعر معروف اسپانیایی می‌گوید: «لاس رامبلاس تنها خیابان در جهان است که آرزو دارید هرگز به پایان نرسد». این خیابان در مرکز شهر بارسلونا قرار گرفته و به دلیل فضای پرجنب و جوشی که دارد، محبوب ترین مکان برای اقامت در هتل های بارسلونا به شمار می‌آید. این خیابان به دلیل اتصال به بندر قدیمی پلازا د کاتالونیا و مراودات بازرگانی، یکی از اصلی ترین خیابان های بارسلونا برای خرید و گردش محسوب می‌شود.

خیابان لاس رامبلاس | Las Ramblas Street

آدرس خیابان لاس رامبلاس روی نقشه گوگل

کازا باتلو | Casa Batllo

کازا باتلو یکی دیگر از آثار شگفت انگیز گائودی به شمار می‌رود که به عنوان نمادی از ساختمان مدرن بارسلونا شناخته می‌شود. این ساختمان با اشکال مختلف طراحی شده که شباهتی به هیچ یک از عقبه‌های معماری ندارد. از جذابیت‌های کازا باتلو می‌توان به پنجره‌های طبقه اول که تصویری از گیاهان را به نمایش می‌کشند، درهای ورودی که به شکل غار هستند، سقف موج شکل آن و نمایی که با کاشی‌های سبز و آبی تزئین شده‌اند، اشاره کرد.

کازا باتلو | Casa Batllo

آدرس کازا باتلو روی نقشه گوگل

ورزشگاه نیوکمپ | Spotify Camp Nou

ورزشگاه نیوکمپ، جذاب ترین بخش بارسلونا برای طرفداران فوتبال است. البته حتی اگر علاقه‌ای به فوتبال هم ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این ورزشگاه بازدید کنید. کافی است قدم در باشگاه نیو کمپ بگذارید، تا با موفق ترین تیم جهان آشنا شوید. در نیوکمپ می‌توانید درباره داستان ساخت ورزشگاه، موفقیت‌ها و جوایز این تیم، رختکن، تونل بازیکنان و جوایز آن بیشتر بدانید و عکس های جذابی به یادگار بگیرید.

ورزشگاه ورزشی نیوکمپ | Spotify Camp Nou

آدرس ورزشگاه ورزشی نیوکمپ

ساحل بارسلونتا | barceloneta beach

اسپانیا را با سواحل معروف آن می‌شناسند، به طوری که گردشگران از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی به این منطقه سفر می کنند. ساحل بارسلونتا یکی از سواحل معروف این شهر در میان گردشگران است. در این ساحل می‌توانید از آفتاب مدیترانه‌ای و آب‌های لاجوردی دریا لذت ببرید. قبل از دهه نود بسیاری از سواحل بارسلونا، زمین‌های بایر صنعتی بودند که برای المپیک ۱۹۹۲، به آنها توجه ویژه‌ای شد و امروز تبدیل به یکی از زیباترین سواحل دنیا شده‌اند.

ساحل بارسلونتا | barceloneta beach

آدرس ساحل بارسلونتا روی نقشه گوگل

قلعه مونجوییک | Mont Juïc

قلعه مونجوییک که در بالای تپه قرار دارد، در ابتدا یک گورستان قدیمی یهودی بوده است. تپه مونجوییک که در ارتفاع ۲۱۳ متری قرار گرفته، تنها یک قلعه برای بازدید ندارد، بلکه شما می‌توانید با تله کابین از بالای این تپه عبور کنید، سوار قطار کابلی شوید و یا از موسسه خوان میرو، باغ‌های تئاتر یونانی و موزه هنر ملی کاتالونیا بازدید کنید. همچنین این قلعه در تابستان سال ۱۹۹۲، محل برگزاری مسابقات المپیک بوده که می‌توانید سری هم به آن بزنید.

قلعه مونجوییک | Mont Juïc

آدرس قلعه مونجوییک روی نقشه گوگل

بازار بوکریا | Boqueria Market Barcelona

اگر شما هم عاشق چشیدن طعم و غذاهای مختلف هستید، حتما سری به بازار بوکریا بارساونا بزنید. این بازار با ۳۳۰غرفه غذا، بهترین و باکیفیت ترین محصولات غذایی را عرضه می‌کند. برترین سرآشپزهای کاتالونیا از صبح زود در این بازار حضور دارند تا میوه‌ها، سبزیجات، غذاهای دریایی و محصولات حیوانی را بفروشند. این بازار همه روزه باز است و شما می‌توانید در طول سفرتان از آن بازدید کنید.

بازار بوکریا | Boqueria Market Barcelona

آدرس بازار بوکریا روی نقشه گوگل

گراسیا | Gràcia

بسیاری از گردشگران، فکر می‌کنند لاس رامبلاس، بهترین مکان برای اقامت در بارسلونا است. این منطقه به واسطه شهرت و نزدیکی که به جاهای دیدنی بارسلونا دارد، همواره شلوغ و پر از رستوران های گرانقیمت است. اما برای تجربه‌ای متفاوت در بارسلونا ما به شما منطقه گراسیا را پیشنهاد می‌کنیم. خیابان‌های باریک و پردرخت این خیابان، موجب شده تا بافت قدیمی این محله همچنان حفظ شود. با رزرو هتل در این منطقه می‌توانید با مردم محلی بارسلونا بیشتر آشنا شوید.

گراسیا | Gràcia

آدرس گراسیا روی نقشه گوگل

باری گوتیک | Bari Gothic

باری گوتیک، نام یک منطقه قدیمی در بارسلونا است که بافت شهری آن یادگاری از قرون وسطا محسوب می‌شود. برای بازدید از این شهر باید در دل کوچه‌های آن قدم بزنید. در گوتیک بوتیک‌ها و مغازه‌ها خوشمزه و خوراکی زیادی وجود دارند که قیمت آنها مناسب هستند. در رستوران‌ها و کافه های باری گوتیک هم می‌توانید انواع غذاهای محلی کاتالونیا را سفارش دهید.

باری گوتیک | Bari Gothic

باری گوتیک جاذبه های گردشگری کمی ندارد، از مهم ترین جاهای دیدنی باری گوتیک می‌توان به گورستان رومی، کلیسا جامع، موزه تاریخی بارسلون، موزه کشتیرانی و… اشاره کرد. به این نکته توجه داشته باشید که باری گوتیک تنها منطقه‌ای است می‌توانید با فرهنگ و تاریخ بارسلونا آشنا شوید.

آدرس باری گوتیگ روی نقشه گوگل

سازه کازا میلا | Casa Milà

سازه کازا میلا، یکی دیگر هنرهای طراح معروف گائودی محسوب می‌شود. این ساختمان به دلیل نوآوری‌های ساختاری و عملکردی که دارد، به عنوان نمادین ترین اثر معماری مدنی آنتونی گائودی شناخته می‌شود. سقف افسانه‌ای (A legendary roof)، شاخص ترین بخش این سازه است که به دلیل کاشی‌های سرامیکی رنگارنگ و موجدار، به یک اژدها شباهت دارد. از این رو آن را با نام خانه اژدها می‌شناسند.

سازه کازا میلا | Casa Milà

آدرس سازه کازا میلا روی نقشه گوگل

قصر موسیقی کاتالان | Palau de la Música Catalana 

اوج شکوه و معماری موسیقی موسیقی را می‌توانید در قصر موسیقی کاتالان ببینید. این بنا توسط کاتالانی لوئیس دومنک طراحی شده است. قصر موسیقی از سال ۱۹۰۸ به عنوان سالنی برای برگزاری کنسرت‌‌های ارکستر مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن نیز میزبان مراسم های فرهنگی، سیاسی، نمایش تئاتر و… مهمی بود.

قصر موسیقی کاتالان | Palau de la Música Catalana 

آدرس قصر موسیقی کاتالان روی نقشه گوگل

صومعه پدرالبس | Pedralbes Monastery

صومعه پدرالبس که قدمت آن به قرن ۱۴ باز می‌گردد، این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا در جریان زندگی راهبه‌ها قرار بگیرید. این صومعه در سه طبقه ساخته شده و باغ‌های داخلی آن، با زیبایی هر چه تمام‌تر طراحی شده‌اند. در ضلع شرقی کلیسا، شبستانی وجود دارد که اتاق مخصوص روحانیون و ملکه الیزندا (سازنده این صومعه) در آن قرار گرفته است. تابوت ملکه دارای دو قسمت است که بک بخش آن ملکه را به صورت بیوه غمگینی نشان می‌دهد و بخش دیگر آن که رو به کلیساست الیزندا را به عنوان یک ملکه نشان می‌دهد.

صومعه پدرالبس | Pedralbes Monastery

آدرس صومعه پدرالبس روی نقشه گوگل

پارک های بارسلونا

پارک‌های بارسونا یکی از مکان های تفریحی شهر بارسلونا هستند که مردم شهر برای پیاده روی و گردش به آن می‌روند. در ادامه تعدادی از مهمترین پارک‌های این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

پارک گوئل | Guell Park

پارک گوئل را می‌توان یکی از بزرگترین پارک‌ های بارسلونا با مساحت ۱۹ هکتاری با تپه‌های رنگارنگی و شاد که زندگی را به جریان می‌اندازد، توصیف کرد. از زیبایی‌های پارک گوئل می‌توان به فواره‌های باشکوه، راه روهای پیچ در پیچ، صندلی‌های نیمه بسته که با موزاییک‌های رنگی تزئین شده‌اند، اشاره کرد. این شهر چشم انداز بی‌نظیری به شهر بارسلونا و دریا دارد. گائودی (معمار برجسته اسپانیایی) که شخصا به این فضا علاقه داشت، خانه خود را در این پارک بنا کرد که می‌توانید به هنگام بازدید از پارک، سری هم به موزه گائودی بزنید.

پارک گوئل | Guell Park

آدرس پارک گوئل روی نقشه گوگل

پارک سیتا دلا | Citadel Park

پارک سیتا دلا را می‌توان سرسبزترین منطقه در بارسلونا معرفی کرد. این پارک بهترین مکان برای پیاده روی، پیک نیک و قایق سواری در دریاچه پارک محسوب می‌شود. در محوطه پارک سیتادلا چندین جاذبه گردشگری نظیر باغ وحش، پارلمان کاتالونیا، موزه هنر و جانور شناسی برای بازدید نیز وجود دارد که با تماشای آن بیشتر با فرهنگ بارسلونا آشنا خواهید شد.

پارک سیتا دلا | Citadel Park

آدرس پارک سیتا دلا روی نقشه گوگل

تیبیدابو | Tibidabo

پارک تیبیدابو، یکی از پارک‌های تاریخی با قدمتی بیش از ۱۲۰ سال است که یکی از مهم ترین مناطق برای گذراندن اوقات مردم بارسلونا به حساب می‌آید. تراموا یا قطار اولین وسیله‌ای بود که در سال ۱۹۰۰ سال در این پارک قرار گرفت بعد از آن تجهیزات این پارک با سایر وسایل بازی تکمیل شد. امروزه علاوه بر وسایل بازی حیواناتی نظیر روباه، گراز و… در این پارک نگهداری می‌شوند تا کودکان از تماشای آنها لذت ببرند.

آردس تیبیدابو روی نقشه گوگل

موزه های مهم شهر بارسلون

موزه‌ها، بهترین مکان های گردشگری هستند، که در کمال آرامش می‌توانید در آنها قدم بزنید، از اشیا موزه دیدن کنید و درباره قدمت و پیشینه آنها سوال کنید. فرقی ندارد گرمای تابستان باشد یا سرمای طاقت فرسای زمستان، موزه‌ها در هر روز و هرفصلی از سال، میزبان مهمانان خود هستند. پس همراه ما باشید تا موزه های مهم شهر بارسلون را با هم بشناسیم.

موزه هنر ملی کاتالونیا | National Art Museum of Catalonia

موزه هنر ملی کاتالونیا، مهمترین موزه کاتالونیا محسوب می‌شود که در بالای تپه مونجوئیک قرار گرفته است. موزه هنر ملی، ۲۶۰ هزار اثر هنری را به نمایش می‌گذارد که در دیوارهای این موزه بیشتر آثار نقاشی های رومی به چشم می‌خورد. از جذابیت های موزه هنر ملی کاتالونیا می‌توان به تماشای هنر تاریخ جهان از نئوکلاسیک، رئالیسم و مدرنسیم اشاره کرد که نظیر آن را در هیچ کجای جهان نخواهید دید.

موزه هنر ملی کاتالونیا | National Art Museum of Catalonia

آدرس موزه هنر ملی کاتالونیا روی نقشه گوگل

موزه تاریخ شهر بارسلونا | Barcelona City History Museum

موزه تاریخ شهر بارسلونا که در منطقه گوتیگ قرار گرفته، فرصت بازدید از بزرگترین حفاری رومی را به شما می‌دهد. در ورودی این موزه برخی از سرامیک‌ها و اشیای باستانی کشف شده را مشاهده خواهید کرد، سپس با آسانسور به ۲۰۰۰ سال پیش سفر خواهید کرد. این حفاری یک سکونتگاه قدیمی بوده که از آن به خوبی نگهداری شده است.

موزه تاریخ شهر بارسلونا | Barcelona City History Museum

آدرس موزه تاریخ شهر بارسلونا روی نقشه گوگل

موزه پابلو پیکاسو | Pablo Picasso Museum

با مشاهده ۴۲۵۱ آثار پابلو پیکاسو، با تحولات زندگی این هنرمند اسپانیایی، بیشتر آشنا خواهید شد. این موزه آثار غنی از دوران زندگی پیکاسو نمایش می‌دهد.  این موزه که در سال ۱۹۶۳ افتتاح شد، شامل پنج کاخ قرون وسطایی می‌شود که هر ساختمان یک پاسیو مرکزی و یک راه پله بیرونی بزرگ دارد. بلیط موزه پابلو پیکاسو حدود ۱۲ یورو قیمت دارد که برای کودکان زیر ۱۸ سال رایگان خواهد بود.

موزه پابلو پیکاسو | Pablo Picasso Museum

آدرس موزه پابلو پیکاسو روی نقشه گوگل

موزه جانور شناسی | Museum of Zoology

برای آشنایی با تاریخچه تکامل کره زمین و تنوع طبیعت، موزه جانورشناسی بارسلونا بهترین مکان به شمار می‌رود. این موزه با استفاده از جدیدترین فناوری‌های نمایش، بخشی از مجموعه‌های جانورشناسی، زمین‌شناسی و گیاه‌شناسی را که موزه طبیعی بارسلونا در طول تاریخ ۱۴۰ ساله خود حفظ کرده، به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه سیاره زندگی، سه بخش دارد، که بخش اول آن به سیرتکاملی زمین و سیارات آن، بخش دوم به حیوانات، فسیل‌ها، گیاهان، مواد معدنی، میکروب‌ها و… و بخش سوم آن به رفتار حیوانات، تکامل انسان‌ها و طبقه بندی موجودات اختصاص دارد.

موزه جانور شناسی | Museum of Zoology

آدرس موزه جانور شناسی روی نقشه گوگل

میدان های بارسلونا

بیشتر خیابان های بارسلونا به میدان مهم این شهر منتهی می‌شوند. در میدان های مهم بارسلونا می‌توانید قدم بزنید، عصرانه خود را در یکی از کافه‎‌ها و یا رستوران‌های اطراف میدان صرف کرده و از مغازه‌های آن بازدید کنید و در مراکز خرید بارسلونا که در اطراف میدان های هستند خرید کنید.

میدان پلاسا د کاتالونیا | Plaza de Catalunya Square

میدان پلاسا د کاتالونیا یکی از میدان های تاریخی و مهم شهر بارسلونا به حساب می‌آید که نقش مهمی در جنگ‌های داخلی اسپانیا داشته است. فواره‌ها، مجسمه‌های واقع در میدان و تجمع کبوتران در میدان پلاسا د کاتالونیا در لحظه اول، شما را شگفت زده خواهد کرد. این میدان با مساحت پنج هکتار به دستور پادشاه آلفونسو سیزدهم ساخته شد. اطراف این میدان رستوران‌ها و مراکز خریدی وجود دارد، که همیشه مملو از جمعیتی است که برای بازدید از آنها، سری هم به میدان پلاسا کاتالونیا می‌زنند.

میدان پلاسا د کاتالونیا | Plaza de Catalunya Square

آدرس میدان پلاسا د کاتالونیا روی نقشه گوگل

فواره جادویی | magic fountain

فواره جادویی یکی از جذابیت های بارسلونا به شمار می‌آید که در محله مونتجوئیک قرار دارد. فواره جادویی در ثانیه حدود ۲۶۰۰ لیتر آب را از طریق سه استخر متحدالمرکز و یک سیستم بازیافت آب قوی هدایت می‌کند که به دلیل موزیکال بودن و حرکات آن، شهرت جهانی دارد.

فواره جادویی | magic fountain

آدرس فواره جادویی روی نقشه گوگل

میدان طلا | GOLDEN SQUARE BARCELONA

در میدان طلا بارسلونا، می‌توانید اوج شکوه و قدرت شهر را ببینید. این میدان که مملو از گالری‌های هنری، رستوران‌ها و کافه‌ها و فروشگاه‌های مد است، بهترین مکان برای گشت و گذار در بارسلونا به شمار می‌آید. خیابان منتهی به میدان طلا، فرصت تماشای برخی از ساختمان‌های گائودی را فراهم می‌کند.

میدان طلا | GOLDEN SQUARE BARCELONA

آدرس میدان طلا روی نقشه گوگل

بارسلونا، شهر سرخابی های معروف

سفر به بارسلونا سالانه در برنامه سفر گردشگران و جهانگردان زیادی قرار دارد. جاهای دیدنی بارسلونا کم نیستند و برای بازدید از آنها باید حداقل یک هفته‌ای را در این شهر بمانید. ما در این مطالب تلاش کردیم تا مهم ترین جاهای دیدنی بارسلونا را به شما معرفی کنیم. برای بازدید از شهر سرخابی های معروف، همین حالا اقدام کنید.

چرا بارسلونا شهرت جهانی دارد؟

بارسلونا به غذای خوشمزه، رستوران های میشلین، فوتبال و معماری های گائودی شهرت دارد.

معروف ترین غذاهای بارسلونا کدامند؟

پائلا (Paella)، سمبوسه، پاتاتاس براواس (Patatas Bravas) جز معروف ترین غذاهای بارسلونا هستند.

بارسلونا بهتر است یا مادرید؟

بارسلونا نسبت به مادرید ارزانتر، دارای غذاهای خوشمزه‌تر و جاهای دیدنی بیشتر است.

بهترین محله های بارسلونا کدامند؟

گراسیا، بارسلونتا، ال بورن و باری گوتیک جز بهترین محله های بارسلونا به حساب می‌آیند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید