جاهای دیدنی مادرید | شهر تاریخ و فوتبال

0
502
جاهای دیدنی مادرید

نظرتان در مورد آشنایی با جاهای دیدنی مادرید و یک سفر کوتاه به این شهر رویایی چیست؟ اسپانیا کشوری در غرب اروپا است. درست در قلب همین اسپانیا، توریستی‌ترین کشور جهان، شهری قرار دارد که به‌واسطه هنر و تاریخش شما را شگفت‌زده می‌کند. شهری آرام، اما زنده که جاذبه‌های متعدد آن در گوشه‌گوشه شهر، نوید سفری به‌یادماندنی و لذت‌بخش را به شما می‌دهند. ما تصمیم داریم در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌‌تودی، چمدانمان را ببندیم و مهمان جاهای دیدنی مادرید شویم. شما نیز اگر هوس سفری هیجان‌انگیز و البته تاریخی به سرتان زده است، ما را در این سفر همراهی کنید.

مادرید کجاست؟

مادرید پایتخت اسپانیا بدون شک یکی از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا محسوب می‌شود. این شهر درست در مرکز این کشور و در همسایگی با شهر زاراگوزا قرار دارد. این شهر که مساحتی بالغ بر ۶۰۴ کیلومتر مربع دارد، بعد از لندن و برلین، سومین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. از ۳ میلیون نفری که در این شهر زندگی می‌کنند، تعداد زیادی از آن‌ها را مهاجران تشکیل می‌دهند. بنابراین، در سفرتان به این شهر، به‌سختی می‌توانید در میان این جمعیت، یک مادریدی اصیل پیدا کنید و با او هم‌کلام شوید!

آنچه بیش از همه می‌تواند معرف خوبی برای مادرید و جاهای دیدنی آن باشد، موسیقی، ورزش و تاریخ است. همین سه عنصر هم در کنار هم، پویایی و جنب‌وجوش بیشتری را به رگ‌های این شهر تزریق کرده‌اند. مادرید دو نماد مشهور هم دارد. مجسمه این دو نماد یعنی خرس و توت‌فرنگی را می‌توانید در میدان اصلی شهر، یعنی دروازه خورشید مشاهده کنید.

سفر به اسپانیا یعنی بازدید از جاهای دیدنی بارسلونا و مادرید که از محبوبترین شهرهای توریستی این کشور هستند. جالب است بگوییم مادرید را به‌عنوان آفتابی‌ترین شهر در اروپا می‌شناسند. دلیل آن هم حضور پررنگ خورشید در ۲۵۰ روز از سال در این شهر است. بنابراین، می‌توان گفت آب‌وهوای شهر مادرید، نسبتا گرم و خشک است. البته آب‌وهوای مدیترانه‌ای در نیمه غربی این شهر، باعث شده است تا اعتدال در هوای مادرید کاملا برقرار شود.

با جاهای دیدنی و تفریحی مادرید آشنا شوید

اگر اهل هنر و فرهنگ باشید، احتمالا مادرید با موزه‌های پرزرق‌وبرق و دیدنی‌هایی که دارد، شما را سر ذوق می‌آورد! اگر هم علاقه‌مند به موسیقی باشید، می‌توانید بعدازظهرهای این سفر را به پیاده‌روی در خیابان‌های شهر مادرید و غوطه‌ورشدن در موزیک‌های بی‌کلام اسپانیایی آن اختصاص دهید. در نهایت، اگر شیفته کاوش‌کردن در دل تاریخ هستید، بناهای باستانی این شهر در انتظارتان خواهند بود. مادرید که تلاقی فرهنگ، تاریخ، هنر و ورزش است، خیلی خوب می‌تواند گردشگران خود را در هر لحظه، غافلگیر و مبهوت کند. در ادامه، همراه ما باشید تا نگاهی به جاذبه های گردشگری مادرید داشته باشیم.

مکان های دیدنی مادرید

موزه پرادو | کلکسیونی ارزشمند از تاریخ و هنر

مادرید را شهر موزه‌های دیدنی می‌دانند. اصلا به دلیل وجود موزه‌های گوناگون در این شهر است که آن را به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب کرده‌اند. یکی از بهترین موزه‌های این شهر که آن را می‌توان رقیب سرسخت موزه لوور پاریس دانست، موزه پرادو است. جالب است بدانید این موزه به‌عنوان هجدهمین موزه پربازدید در دنیا شناخته می‌شود.

در موزه پرادو که یقینا یکی از بهترین جاهای دیدنی مادرید است، بیش از ۷۰۰۰ اثر هنری وجود دارند. شما با تماشای تک‌تک این آثار ارزشمند، می‌توانید گذری کوتاه به دل تاریخ قرن ۱۲ تا ۱۹ میلادی داشته باشید. طبیعتا در یک روز، فرصت بازدید از تمام این آثار گرانبها را پیدا نخواهید کرد. بنابراین، ما توصیه می‌کنیم دیدن از موزه پرادو را از کلکسیون نقاشی‌های اسپانیایی آن نظیر ال گرکو، د ریبرا، ولازکز و گویا آغاز کنید. یادتان باشد در میان این دیدنی‌های باشکوه، تماشای اثر معروف مارکو پالمزانو را از قلم نیندازید. مسیح مرده یکی از مشهورترین آثار دیدنی در موزه پرادو است که توسط مارکو در سال ۱۵۱۰ خلق شده است.

موزه پرادو
  • آدرس: مادرید، خیابان پسئو دل پرادو (Paseo del Prado).
  • ساعت بازدید: روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۷ شب.
  • هزینه ورودی: ۱۵ یورو.

پارک رتیرو | جاذبه ای سرسبز در قلب مادرید

یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی مادرید، پارک رتیرو است که درست در قلب این شهر و در چندقدمی موزه پرادو قرار دارد. این پارک که به‌عنوان نمادی از صلح در مادرید هم شناخته می‌شود، گوشه بسیار دنجی برای فرار از هیاهوی این شهر است.

پارک رتیرو ابتدا باغی کاملا سلطنتی بود که به دستور شاه فلیپ چهارم ساخته شد و تنها خانواده‌های سلطنتی اسپانیا اجازه ورود به آن را داشتند. بعد از گذشت زمان در سال ۱۸۶۸ درهای این باغ باصفا و سرسبز به روی عموم مردم نیز گشوده شد. در ضلع شمالی پارک رتیرو، یک دریاچه مصنوعی با قایق‌های کایاک و کانو وجود دارد که می‌توانید بعد‌از‌ظهرهای آفتابی خود را با پاروزدن در آن سپری کنید. هنگام قایق‌سواری در این دریاچه نیز حتما از مجسمه‌ آلفونسوی هفتم سوار بر اسب و شیرهای زانوزده در کنار آن هم دیدن کنید.

البته دیدنی‌های پارک رتیرو به همین دریاچه و مجسمه ختم نمی‌شود! در ضلع جنوبی این پارک، می‌توانید یکی از زیباترین باغ‌های گل رز دنیا را که با الهام باغ رز پاریس ساخته شده است، تماشا کنید. آب‌نمای فرشته در کنار این باغ و موزه‌ها و گالری‌های دیدنی در اطراف آن، جذابیت این باغ رز را دوچندان کرده‌اند.

پارک رتیرو

از جاذبه‌های مفرح و هیجان‌انگیز این پارک هم تنها به معرفی نمایشگاه پرندگان، چرخ‌دنده‌های بزرگ و تله‌کابین اکتفا می‌کنیم. این جاذبه‌های توصیف‌نشدنی را باید خودتان از نزدیک لمس کنید تا بدانید از چه میزان هیجان و لذتی سخن می‌گوییم!

  • آدرس: مادرید، خیابان پازودل استانک.

کاخ سلطنتی مادرید | از جذاب ترین جاهای دیدنی مادرید در اسپانیا

از دیگر دیدنی های مادرید که حتما باید به آن سر بزنید، کاخ سلطنتی مادرید است. شکوه و زیبایی این کاخ از نمای بیرونی آن آغاز می‌شود و در نقاشی‌های دیواری و  اشیای قدیمی و تاریخی آن ادامه پیدا می‌کند.

کاخ سلطنتی مادرید که در رقابت با کاخ ورسای فرانسه ساخته شده است، با ۳۴۱۸ اتاق، ۱۳۵ هزار متر مربع زیربنا دارد. بنابراین، آن را می‌توان وسیع‌ترین کاخ سلطنتی در کل اروپا دانست. نمای این کاخ باشکوه از سنگ سفید کلمنار و سنگ گرانیت است. اتاق‌های آن هم گنیجنه‌ای ارزشمند از اشیای قیمتی نظیر نقره‌جات، ساعت، چینی و مجموعه‌ای از ۵ ساز زهی ساخت استرادیواری دارند. اما آنچه بیش از همه، موجب حیرت گردشگران می‌شود، نقاشی‌های دیواری آن همچون کورادو جاکوئینتو، جامباتیستا تیه‌پولو و آنتون رافائل منگس است.

کاخ سلطنتی مادرید
  • آدرس: مادرید، خیابان Bailén
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر.
  • هزینه ورودی: ۱۱ یورو.

باغ گیاه شناسی سلطنتی مادرید | اعجازی از ۶۰۰۰ گونه گیاهی

نظرتان در مورد یک تور گیاه‌شناسی در باغی دلگشا و زیبا چیست؟ باغ گیاه‌شناسی سلطنتی مادرید از بهترین جاهای دیدنی مادرید است که فرصت این نوع گردشگری را برای گیاه‌دوستان فراهم می‌کند. احتمالا با ورودتان به این باغ، مجذوب ردیف‌هایی بی‌انتها از نیلوفرها، رزها و لاله‌های شکفته‌ای می‌شوید که از دور خودنمایی می‌کنند. گیاهان استوایی و درختان بونسای نیز در گوشه‌ای دیگر از این باغ باصفا به شما چشمک می‌زنند. وجود ۶۰۰۰ گونه گیاهی مختلف که در گوشه‌وکنار این باغ وجود دارند، ارزش بازدید از این مجموعه را صدچندان کرده‌ است. بنابراین، یادتان باشد برای بازدید از باغ سلطنتی، باید زمان زیادی را صرف کنید.

  • آدرس: مادرید، Plaza de Murillo.
  • هزینه ورودی: ۴ یورو.

میدان پلازا مایور | صحنه نمایش تاریخ

میدان پلازا مایور را می‌توان زیباترین صحنه نمایش تاریخ در شهر مادرید دانست که شاهد بسیاری از حوادث و اتفاقات تاریخی بوده است. این میدان که روزگاری مرکز شهر مادرید بوده، ظاهری مستطیلی‌شکل شبیه به زمین فوتبال دارد. دور تا دور این میدان را ساختمان‌های متقارن چوبی چندطبقه با سبک معماری گوتیک احاطه کرده‌اند که نمایی خیره‌کننده را ساخته‌اند. در مرکز آن هم مجسمه‌ای برنزی‌رنگ از پادشاه فیلیپ سوم وجود دارد.

میدان پلازا مایور که قدمتی بسیار دیرینه دارد، در حال حاضر مهد برگزاری جشنواره‌ها و مراسم محلی شهر مادرید است. در بین مادریدی‌ها، این میدان که شلوغ‌ترین میدان در کل شهر است، محلی بسیار رمانتیک برای قرارهای عاشقانه شناخته می‌شود. اگر به مادرید سفر کردید، نوشیدن قهوه در کافه‌های روباز میدان پلازا مایور آن را اصلا فراموش نکنید!

میدان پلازا مایور
  • آدرس: مادرید، میدان پلازا مایور.

خیابان گران ویا | از زنده ترین جاهای دیدنی مادرید

از زنده‌ترین خیابان‌های مادرید که در هیچ ساعتی از شبانه‌روز، خلوتی را به خود نمی‌بیند، خیابان گران‌ویا است. شاید بتوان دلیل این همه پویایی و جنب‌وجوش را میان سالن‌های تئاتر و سینما و کافه‌های موزیکال شبانه‌ای که در گران‌ویا وجود دارند، جست‌وجو کرد.

این خیابان که از بهترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی مادرید است، کم جاذبه گردشگری ندارد! اولین آن، شاید معماری خیره‌کننده بناهایش باشد که اوج هنرنمایی معماران آن را می‌توان در نمای باشکوه متروپلیس و ساختمان آسمان‌خراش مادرید مشاهده کرد. بعد از آن، باید به فروشگاه‌های برند و مطرح اسپانیا در این خیابان اشاره داشت که به پاتوقی برای گردشگران تبدیل شده است. در آخر هم از لذت  طعم اصیل املت اسپانیایی در کنار تماشای فیلم و تئاتر باید یاد کرد که لذت سفر به این نقطه از اسپانیا را برای گردشگران کامل می‌کند.

خیابان گران ویا
  • آدرس: مادرید، خیابان گران‌ویا.

معبد دبود | پرستشگاه دیدنی الهه‌ مصر باستان

بدون شک یکی از حیرت‌انگیزترین دیدنی‌ های مادرید، معبد دبود است که شما را به مصر می‌برد! این معبد در اصل پرستشگاهی مصری، متعلق به الهه مصر باستان است که از طرف کشور مصر به اسپانیا پیشکش شده است. مناسبت این هدیه را هم می‌توان حمایت‌های بی‌بدیل اسپانیا در نجات و جابه‌جایی معبد ابوسمبل دانست. نسخه اصلی این معبد در جنوب کشور مصر و در ۱۵ کیلومتری اسوان در جزیره‌ای به‌نام فیله وجود دارد.

یک سالن باشکوه، چند زیارتگاه و یک تراس زیبا و چشم‌نواز از بخش‌های مهم تشکیل‌دهنده این معبد هستند. اگر قصد بازدید از معبد دبود را داشتید، پیشنهاد می‌کنیم هنگام غروب آفتاب، زمانی که تصویر نورانی این معبد در آب استخر منعکس می‌شود، به این مکان دیدنی بروید.

معبد دبود
  • آدرس: مادرید، واقع در خیابان کاله فراز، پارک دلامونتانا.
  • ساعت بازدید: همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر و ۶ بعدازظهر تا ۸ شب.
  • هزینه ورودی: رایگان.

میدان سیبلس | مهد جشن های پیروزمندانه رئال

یکی دیگر از جاهای دیدنی مادرید که می‌تواند مکانی مناسب برای خیابان‌گردی‌های شبانه شما باشد، میدان سیبلس است. دلایل زیادی موجب جذابیت و محبوبیت این خیابان شده‌اند که ساختمان‌هایی زیبا با معماری نئوکلاسیک یکی از آن‌هاست. برترین این ساختمان‌ها را هم باید کاخ سیبلس دانست که در طول تاریخ، کاربری‌های متعددی به خود دیده است. اداره پست، موزه پست، تلگراف و حالا هم مرکز شورای شهر از جمله کاربری‌های کاخ سیبلس است.

اما آنچه بیش از همه در محبوبیت این میدان نقش دارد، مجسمه معروف الهه سیبلس است که در مرکز آن خودنمایی می‌کند. این مجسمه یا فواره که تصویری از الهه سیبلس نشسته روی ارابه است، با نورپردازی‌های هنرمندانه در شب، نمایی دیگر پیدا می‌کند. جالب است بدانید که میدان سیبلس به دلیل وجود همین فواره به مرکز اصلی جشن‌های پیروزی تیم فوتبال رئال مادرید تبدیل شده است!

میدان سیبلس
  • آدرس: مادرید، میدان سیبلس.

میدان دروازه خورشید | مرکز جشن های سال نو

میدان دروازه خورشید یا سول نیز از بهترین جاهای دیدنی مادرید است که در شب سال نو، هزاران نفر برای تحویل سال جدید خود را به آن می‌رسانند. این میدان در قدیم، یکی از دروازه‌های اصلی شهر مادرید بوده است که به دلیل مزین‌شدن به تصویر خورشید، به آن میدان دروازه خورشید گفته‌اند.

از جاذبه‌های معروف این میدان، ساعت بالای ساختمان اداره پست است که تقریبا تمام مادریدی‌ها را به یاد شب سال نو و شمارش معکوس آن می‌اندازد. زنگ این ساعت در طول سال به بهانه‌های مختلف به صدا درمی‌آید؛ یکی در شب اول سال نو و دیگری به‌هنگام خوردن غذای سنتی دوازده انگور. داستان این دوازده انگور هم رسم بسیار جالبی است که بین اهالی مادرید رایج است. طبق این رسم، افراد هنگام شنیدن صدای زنگ هر ساعت، می‌توانند یک دانه انگور را به نیت خوش‌شانسی میل کنند! از دیگر جاذبه‌های این میدان باید به دو نماد اصلی مادرید، یعنی مجسمه خرس و توت‌فرنگی و لوح سنگی صفرکیلومتر (شروع ۶ جاده بین‌المللی اسپانیا) اشاره کرد.

میدان دروازه خورشید
  • آدرس: مادرید، میدان دروازه خورشید.

موزه رینا سوفیا | شاهکار هنری مادرید

ضلع دوم از مثلث طلایی هنر در مادرید را موزه رینا سوفیا تشکیل می‌دهد که به‌نوعی، تکمیل‌کننده هنرهای زیبای موزه پرادو است. این موزه که نسبت به سایر موزه‌های مادرید، ظاهری مدرن‌تر دارد، از سرگذشت پرفراز‌و‌نشیبی برخوردار است. در قرن ۱۸ از این موزه به‌عنوان ساختمان بیمارستان استفاده می‌شده است. بعد از آن، این موزه به مرکز هنری اسپانیا تغییر کاربری داد و در حال حاضر از آن به‌عنوان برجسته‌ترین موزه در مادرید بعد از موزه پرادو یاد می‌شود.

تمرکز موزه رینا سوفیا بر هنر اسپانیایی است. از همین‌ رو هم می‌توانید در این موزه، برجسته‌ترین آثار هنرمندان اسپانیایی همچون پیکاسو و سالوادور دالی را تماشا کنید. عنوان درخشان‌ترین اثر این موزه هم به نقاشی معروف پیکاسو با نام تابلو گرنیکا تعلق دارد. این شاهکار هنری، تصویری از وحشت ناشی از جنگ داخلی اسپانیا و بمباران دهکده گرنیکا را مقابل چشمان بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد.

موزه رینا سوفیا
  • آدرس: مادرید، خیابان Calle de Santa Isabel.
  • هزینه ورودی: حدود ۱۰ یورو.

موزه هنر تیسن بورنمیسا | از بهترین جاهای دیدنی مادرید

اگر یادتان باشد، در بخش قبلی از مثلث طلایی هنر در مادرید گفتیم. موزه هنر تیسن بورنمیسا ضلع سوم این مثلث است که آثار ارزشمند دو موزه پرادو و رینا سوفیا را پوشش می‌دهد. در این موزه هنری، می‌توانید از آثار ارزشمند هنرمندان محبوبی همچون هانس هلباین،  هانس بالدونگ گرین، آلبرشت دورر، تینتورتو، ورونز، رامبرانت و فان دیک دیدن کنید.

  • آدرس: مادرید، خیابان Paseo del Prado.
  • ساعت بازدید: روزهای دوشنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر و روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب.

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو | از خاص ترین مکان های دیدنی مادرید

اگر اهل فوتبال هم نباشید، باز هم حتما در جایی، نام تیم رئال مادرید به گوشتان خورده است. ورزشگاه سانتیاگو برنابئو نیز ورزشگاهی متعلق به همین تیم پرستاره و پرافتخار است که باید در فهرست جاهای دیدنی مادرید، جایی برای آن خالی کرد. این ورزشگاه در هر مسابقه فوتبالی، میزبان ۸۰ هزار نفر تماشاچی است. با اطمینان می‌توانیم بگوییم که آرزوی هر گردشگر طرفدار فوتبال، این است که این استادیوم باشکوه را از نزدیک ملاقات کند!

تورهایی که برای بازدید از این استادیوم وجود دارند، گردشگران را به‌خوبی با جزئیات این مکان دیدنی آشنا می‌کنند. اگر همسفر این تور شدید، می‌توانید بالکن‌های ویژه مهمانان خاص و جایگاه مخصوص کاپیتان‌ها را در کنار زمین چمن از نزدیک مشاهده کنید. بازدید از کلکسیون کاپ‌ها و جوایز، اتاق رختکن و تماشای نمای کلی استادیوم از بالاترین نقطه نیز از دیگر امتیازات همراهی با این تور است که نصیب طرفداران دو‌آتشه فوتبال می‌شود.

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
  • آدرس: مادرید، پاسئو دلا کاستیانا، در محدوده چامارتین و در مجاورت با خیابان رافائل سالگادو.

موزه ملی باستان شناسی | روایت از تاریخ غنی اسپانیا

برای شیفتگان هنر و فرهنگ، موزه‌های دیدنی بسیاری در مادرید وجود دارند که یکی از یکی بهتر و ارزشمندتر هستند. موزه ملی باستان‌شناسی از دیگر موزه‌های این شهر است که با بهره‌مندی از آثار نفیس و گرانبها، دست شما را می‌گیرد و به تاریخ پیش از دوره روم باستان می‌برد. از مهم‌ترین آثار این موزه که آن‌ها را می‌توان گواهی بر تاریخ غنی اسپانیا دانست، باید به سرامیک‌های مودجار، مجموعه مومیایی‌ها و سکه‌ها و هنرهای تزیینی باستانی اشاره کرد. گل سرسبد آثار ارزشمند این موزه هم مجسمه‌ بانوی الچه است که ظرافت‌ها و ریزه‌کاری‌های موجود در آن، شما را مات و مبهوت خودش می‌کند.

  • آدرس: مادرید، خیابان سرانو.
  • ساعت بازدید: روزهای یکشنبه و ایام تعطیل از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۳ بعدازظهر و روزهای سه‌شنبه تا شنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۸ شب.
  • هزینه ورودی: رایگان.

دروازه آلکالا | قابی نمادین از مادرید زیبا

دروازه آلکالا را نیز می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی مادرید معرفی کرد که قابی نمادین از شهر مادرید را مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد. فرانچسکو سباتینی معمار ایتالیایی است که به دستور شاه کارلوس سوم، ایده‌پردازی و طراحی این دروازه را در شهر بر عهده گرفت.

آنچه به این دروازه هویت می‌بخشد، مجسمه‌هایی از دو هنرمند معروف است که در دو طرف این دروازه خودنمایی می‌کنند. در مرکز آن هم اگر دقت کنید، می‌توانید یک پلاک مشاهده کنید که در آن، تاریخ رونمایی از این دروازه حک شده است. اما از همه این‌ها مهم‌تر، آنچه موجب ارزشمندی معنوی این بنا شده، ۴ مجسمه کودکی است که در بالای آن به‌ چشم می‌خورند. گویا این ۴ مجسمه نماد ۴ اصل ارزشمند عدالت، اعتدال، ملاحظه‌کاری و شهامت هستند.

دروازه آلکالا
  • آدرس: مادرید، خیابان آلکالا.

موزه سورولا | از جذاب ترین دیدنی های مادرید

باید دانسته باشید که بخش زیادی از زیبایی‌های شهر مادرید، مربوط به موزه‌های هنری است که در گوشه‌وکنار آن به‌ چشم می‌خورند. موزه سورولا دیگر موزه هنری در این شهر است که بازدید از آن را نباید از قلم انداخت.

این موزه در اصل، خانه شخصی یکی از هنرمندان به‌نام و پرآوازه امپرسیونیست اسپانیایی، با نام خواکین سورولا بوده است. با فوت همسر این هنرمند، این خانه به موزه‌ای دیدنی از آثار زیبای سورولا تبدیل می‌شود. سورولا استاد نقاشی‌های پرتره‌ای، مناظر بکر و مضامین مختلف اجتماعی و تاریخی بوده است. حالا شما در اتاق‌های این خانه، می‌توانید هم به تماشای این آثار بی‌نظیر بنشینید و هم از حیاط زیبای آن که بوی زندگی می‌دهد، دیدن کنید.

  • آدرس: مادرید، خیابان Paseo del General Martínez Campos.
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب.

کتابخانه‌ فیلم اسپانیایی | آرشیوی جذاب از فیلم‌های دیدنی اسپانیا

پیشنهاد شگفت‌انگیز ما در میان جاهای دیدنی مادرید برای عاشقان و شیفتگان فیلم و سینما، کتابخانه‌ فیلم اسپانیایی است. این کتابخانه که نام دیگر آن، فیلموتکای مادرید است، می‌تواند مقصدی هیجان‌انگیز برای فیلم‌بازهای قهار باشد!

کتابخانه فیلم که آرشیوی کامل از فیلم‌های کلاسیک اسپانیایی را دارد، هر روز تعداد ۴ یا ۵ فیلم را گلچین می‌کند و برای تماشاچی‌ها به نمایش می‌گذارد. شما نیز می‌توانید با خرید بلیط، تماشاچی خوش‌شانس تمام این فیلم‌ها باشید. موزه، فروشگاه و کافه هم بخش‌های دیگر تشکیل‌دهنده فیلموتکای مادرید هستند که اگر فرصت کردید، می‌توانید از آن‌ها هم بازدید کنید.

کلیسای سن آنتونیو دلا فلوریدا | از باشکوه ترین جاهای دیدنی مادرید

از دیگر دیدنی های مادرید که می‌تواند برای شما شوق‌برانگیز باشد، کلیسای تاریخی سن آنتونیو دلا فلوریداست. این کلیسا در حال حاضر به‌عنوان اصلی‌ترین مکان برای برگزاری مراسم مذهبی و جشن‌ها شناخته می‌شود و هنر دست معماری ایتالیای با نام فیلیپو فونتاناست.

به داخل این کلیسا که قدم بگذارید، با حجم انبوهی از نقاشی‌های خیره‌کننده روی دیوار و سقف آن مواجه خواهید شد. این نقاشی‌ها روایتگر معجزه سنت آنتونی در زنده‌کردن پسری است که به دست پدر به قتل رسیده است.

کلیسای سن آنتونیو دلا فلوریدا
  • آدرس: مادرید، خیابان Paseo Florida.
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ شب.

کلیسای سان فرانسیسکو ایل گراند

بدون شک یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی مادرید، کلیسای سان فرانسیسکو ایل گراند است. نمای داخلی این کلیسا با گنبد بزرگ مزین‌شده به نقاشی‌های زبیا، بیش از هر چیز توجه شما را به سمت خود جلب می‌کند. این کلیسا در دل خود ۶ کلیسای کوچک دیگر دارد که نقاشی‌های دیواری خیره‌کننده وجه مشترک میان تمامی آن‌هاست. در کلیسای سان فرانسیسکو موزه‌ای از آثار هنری و صنایع‌دستی هم به‌ چشم می‌خورد که بازدید از آن، برای هنردوستان خالی از لطف نیست.

باغ ساباتینی | قابی زیبا از غروب مادرید

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از تماشای غروب سیراب نمی‌شوند، باغ ساباتینی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این باغ زیبا و باصفا که از جاهای دیدنی مادرید است، بهترین منظره از غروب مادرید را پیشکش نگاه شما می‌کند. در باغ ساباتینی می‌توانید پس‌زمینه‌ای از کاخ سلطنتی را به همراه مجسمه‌ها و فواره‌های مختلف در قاب دوربین عکاسی خود به ثبت برسانید.

باغ ساباتینی
  • آدرس: مادرید، خیابان Calle de Bailén.

شهربازی پارک وارنر | از مهیج ترین جاهای دیدنی مادرید

یکی دیگر از جاهای دیدنی مادرید که حتما پیشنهاد می‌کنیم آن را در فهرست بازدیدهای خود قرار دهید، شهربازی پارک وارنر است. پارک وارنر را باید معروف‌ترین شهربازی مادرید دانست که تمامی بخش‌های آن با الهام از فیلم‌های محبوب استودیو وارنر طراحی شده‌اند. بازی‌های تفریحی مهیج و نمایشگاه فیلم، دو بخش جذاب این مجموعه را تشکیل می‌دهند که دیدن آن‌ها، تجربه‌ای تکرارنشدنی را برای‌تان رقم خواهد زد.

محله‌ لا لاتینا | از خوشمزه ترین جاهای دیدنی مادرید

گشت‌وگذارتان در میان موزه‌ها و بناهای تاریخی شهر مادرید که تمام شد، سری به محله لا لاتینا بزنید. جالب است بگوییم این محله به محله‌ خوشمزه‌ترین خوراکی‌های خیابانی شهرت دارد! کافه‌های صمیمانه و زیبای این محله، شما را به سرو نوشیدنی‌های مختلف دعوت می‌کنند. توصیه می‌کنیم این دعوت دوستانه را بپذیرد و با نوشیدن یک یا چند معجون، شانس خود را در دریافت غذاهای رایگان آن امتحان کنید!

محله‌ لا لاتینا
  • آدرس: مادرید، محله‌ لا لاتینا.

برج دوقلوی مادرید | معروف ترین بنای مرتفع در این شهر

یکی دیگر از جاهای دیدنی مادرید که به اعتقاد مردم محلی این شهر، ظاهری بسیار عجیب و منحصربه‌فرد دارد، برج دوقلوی مادرید است! اعجاب این برج دوقلو شیوه ساخت آن است که برخلاف سایر بناها از بالا به سمت پایین ساخته شده است. برج دوقلو که بنای معروف بلندمرتبه در پایتخت اسپانیاست، به زبان محلی ال انچوفه نام دارد. ال انچوفه که به معنای دوشاخه است، اشاره به شکل ظاهری این برج دوقلو دارد که بی‌شباهت به یک دوشاخه‌ الکتریکی غول‌پیکر نیست!

  • آدرس: مادرید، در مجاورت با میدان پلازا د کاستیلا.

پارک ال کاپریچو | از مکان های دیدنی مادرید اسپانیا

یکی از بهترین تفریحات مادرید، می‌تواند گشت‌وگذار در پارک دورافتاده این شهر تحت عنوان پارک ال کاپریچو باشد. این پارک که بیشتر شبیه به کارت‌پستال‌هایی بی‌نظیر از طبیعت است، چند باغ گل و تعدادی دریاچه آرام دارد. طبق شواهد تاریخی، پارک ال کاپریچو، باغی شخصی متعلق به یکی از دوشس‌های قرن هجدهم بوده است. با شروع جنگ داخلی اسپانیا، این باغ تبدیل به یک پناهگاه می‌شود. در حال حاضر هم بهترین محل برای تفریح و خوش‌گذرانی عموم مردم و به‌ویژه گردشگران است.

  • آدرس: مادرید، خیابان P.º de la Alameda de Osuna.

موزه نیروی دریایی مادرید | روایتگر تاریخ ناوبری اسپانیا

اگر تاریخچه نیروی دریایی مادرید برای‌تان جذاب است، می‌توانید با بازدید از موزه نیروی دریایی این شهر، حس کنجکاوی‌تان را ارضا کنید! این موزه که روزگاری میزبان یک قطعه سنگ از ماه بوده است، حالا آثار تاریخی همچون ابزار ناوبری، ابزار دریانوردی، نقشه، اسلحه و تجهیزات زیردریایی را در دل خود دارد.

موزه نیروی دریایی مادرید
  • آدرس: مادرید، خیابان پاسئو دل پرادو.
  • ساعت بازدید: روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲ بعدازظهر.
  • هزینه ورودی: رایگان.

محله‌ سالامانکا | خیابانی مجلل و گران در مادرید

از دیگر محل های دیدنی مادرید که بیشتر با هتل‌ها، رستوران‌ها و اقامتگاه‌های مجلل آن شناخته می‌شود، محله‌ سالامانکاست. جالب است بدانید این محله، عنوان گران‌ترین خیابان را هم در مادرید دارد! بنابراین، توصیه می‌کنیم فقط به دیدن مناظر آن اکتفا کنید و از صرف بودجه در راه خوراکی‌های گران‌قیمت یا هتل‌های مجلل آن بپرهیزید.

  • آدرس: مادرید، محله‌ سالامانکا.

مراکز خرید در مادرید

اگر اهل بازارگردی باشید، باید بگوییم که مراکز خریدی بی‌نظیر و مورد پسند برای هر نوع سلیقه‌ای در مادرید در انتظارتان خواهند بود. اگر به این شهر زیبا سفر کردید، حتما در کنار بازدید از مناظر فرهنگی و هنری این شهر زنده، سری هم به مراکز خرید آن بزنید. در ادامه، ما فهرستی از بهترین بازارها و مراکز خرید مادرید را به شما معرفی می‌کنیم که خریدکردن از آن‌ها لذتی وصف‌نشدنی دارد.

مراکز خرید شهر مادرید

بازار سن میگل | بهترین نقطه برای مادریدگردی

از بازارهای محلی مادرید که در آن، می‌توانید از نزدیک تماشاگر فرهنگ و تاریخچه مادریدی‌ها باشید، بازار سن میگل است. نقطه اعجاب این بازار سرپوشیده، معماری جالب آن با شیشه و آهن است که هر نگاهی را به سمت خود جلب می‌کند! با گشت‌وگذار در بازار سن میگل، فرصت برای چشیدن غذاهای خوشمزه مادریدی در بهترین رستوران‌های این شهر هم برای‌تان مهیا خواهد شد.

  • آدرس: مادرید، نزدیک به میدان پلازا مایور.

بازار سن آنتوان | از بهترین جاهای دیدنی مادرید برای خرید

دنیایی از رنگ و خوراکی در بازار سن آنتوان در انتظار شما است. این بازار که بهشت گمشده عاشقان غذاست، دو بخش مدرن و قدیمی دارد. در بخش قدیمی آن، فروش ماهی، تولیدات فصلی و انواع گوشت انجام می‌شود. اما بخش مدرن این بازار، میزبان کافه‌ها و رستوران‌هایی است که حضور در آن‌ها، خاطره‌ای به‌یادماندنی را برای‌تان خواهد ساخت.

مرکز خرید پلازا نورته | لاکچری ترین مرکز خرید مادرید

یکی از لاکچری‌ترین مراکز خرید مادرید که قطعا لذتی تمام‌عیار از خرید را برای شما رقم می‌زند، مرکز خرید پلازا نورته است. این مرکز خرید، دارای ۲۰۰ فروشگاه پوشاک، زیورآلات، لوازم الکترونیکی و وسایل منزل است. شما می‌توانید خستگی ساعت‌ها گشت‌وگذار در این مرکز لاکچری را با دیدن یک فیلم جذاب در سینمای لوکس آن یا سرو غذایی لذیذ در رستوران‌های اطراف آن از تن به در کنید.

مرکز خرید پلازا نورته

مرکز خرید لا گاویا

اگر در جست‌وجوی بهترین مرکز خرید مادرید هستید، باید اعتراف کنیم که بهتر از مرکز خرید لا گاویا جایی پیدا نخواهید کرد! هر چیزی که فکرش را بکنید، در این مرکز خرید یافت می‌شود. لاگویا نه‌تنها بهترین مرکز خرید مادرید که بهترین مرکز تجاری در کل اروپاست. از فروشگاه‌های محبوب این مجموعه، می‌توان به ایکیا، زارا، ماسیمو دوتی، پریمارک و اف نک اشاره کرد که دیگر نیازی به معرفی ندارند. ساعت کاری این مرکز تجاری، از ۱۰ صبح الی ۱۰ شب در تمام روزهای هفته است.

  • آدرس: مادرید، Calle Adolfo Bioy Casares, 2, 28051.

مرکز تجاری ایسلازول

یکی دیگر از مراکز عالی مادرید برای خرید، مرکز تجاری ایسلازول است که ۱۸۰ فروشگاه پوشاک و زیورآلات دارد و از جاهای دیدنی مادرید محسوب می‌شود. رستوران‌ها و مراکز تفریحی نیز بخش دیگری از این بازار را تشکیل می‌دهند که وجود آن‌ها را در کنار این تعداد فروشگاه، می‌توان یک امتیاز درخشان دانست. این مرکز تجاری همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب میزبان خریداران است. بخش تفریحی این مرکز تجاری نیز روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بامداد و در روزهای جمعه و شنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ بامداد فعال است.

مرکز خرید پرینچیپه پیو

در میان مراکز خرید مادرید، پرینچیپه پیو محبوبیت خیلی زیادی در بین گردشگران و حتی مادریدی‌ها دارد. دلیل این محبوبیت هم قرارگیری این مرکز خرید درست در وسط شهر است که امکان دسترسی خریداران به امکانات رفاهی را کاملا فراهم می‌کند. یکی از بهترین این امکانات، رستوران‌های زنجیره‌ای به‌نام و مشهور مادرید همچون مک‌دونالد است که لذت خرید را برای شما دوچندان می‌کند. در این مرکز خرید، می‌توانید شاهد حضور برخی از برندهای مشهور مانند ماسیمو دوتی، اویشو، منگو و زارا باشید.

مرکز خرید پرینچیپه پیو
  • آدرس: مادرید، خیابان پرینسیپ پیو.

ال راسترو

یکی دیگر از بازارهای بسیار عالی مادرید، ال راسترو است که مادریدی‌ها تمام برنامه‌های روز یکشنبه خود را تعطیل می‌کنند تا از لذت خرید در این بازار جا نمانند! در این بازار روزهای یکشنبه هر هفته، ۳۵۰۰ مغازه درهای خود را به روی گردشگران و اهالی محلی آنجا باز می‌کنند. در این مغازه‌ها هر چیزی که فکرش را کنید، با قیمتی بسیار منصفانه و ارزان وجود دارد. در اطراف این بازار هم کافه‌هایی هستند که می‌توانید برای تجدید قوا میان خریدها‌یتان به آن‌ها سری بزنید.

  • آدرس: مادرید، پلازا د کاسکورو و ریبرا د کورتیدورس.

جاهای دیدنی مادرید | شهری افسانه ای در اروپا

بدون شک یکی از شهرهای افسانه‌ای در اروپا که شما را برای همیشه، شیفته زیبایی‌های بی‌حد‌وحصر خود می‌کند، مادرید است. صحبت‌کردن درباره جاهای دیدنی مادرید آن هم در یک مطلب محدود، قدری دشوار است! ما در این مطلب، تنها توانستیم گوشه‌ای بسیار کوچک و ناچیز از جاذبه‌های هنری و فرهنگی شهر مادرید را برای شما به تصویر بکشیم. می‌توانید با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل یا با رزرو تور مادرید خودتان را به مقصدی متفاوت دعوت کنید.

شاید برای درک بهتر این زیبایی‌ها، بهتر باشد چمدان خود را ببندید و در اولین فرصت، راهی شهر موسیقی و فوتبال دنیا شوید. به شما قول می‌دهیم که بعد از بازگشت از این شهر افسانه‌ای اسپانیا، روایت‌ها و خاطره‌های بسیار شنیدنی برای ما و کاربران فلای‌ تودی خواهید داشت! ما در قسمت نظرات، منتظر خواندن تجربه‌های ناب شما هستیم.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی مادرید

بهترین زمان برای سفر به مادرید چه موقع است؟

اردیبهشت و مهرماه را می‌توان از بهترین‌ ماه‌ها برای سفر به مادرید دانست. در اردیبهشت، طبیعت بکر در انتظارتان است و مادرید گرمای سوزانی ندارد. مهرماه نیز به دلیل خلوتی، زمان مناسبی برای سفر به مادرید است.

بهترین رستوران‌های مادرید کدامند؟

رامون فریسا، بوتین، پونتو اِم اِکیس، بودِگا دِلوس سِکرتوس، کافه موریو، تَبِرنا لوس اوئِوس د لوسیو و کابرِیرا از بهترین رستوران‌های مادرید هستند.

بهترین هتل‌های مادرید کدامند؟

هتل ان اچ کالکشن مادرید پالاسیو د تپا، هتل یورواستارز مادرید تاور، هتل پوئرتا امریکا، هتل اربن، هتل یورواستارز سوییتز میراسیرا، هتل ریتز مادرید و هتل وستین پالیس را می‌توان از بهترین هتل‌های مادرید دانست.

بهترین موزه‌های مادرید کدامند؟

۳ موزه معروف مادرید، شامل موزه پرادو، موزه رینا سوفیا و موزه هنر تیسن بورنمیسا هستند.

بهترین اماکن تفریحی در مادرید کدامند؟

از بهترین مکان‌های تفریحی مادرید، می‌توان به پارک رتیرو، باغ گیاه‌شناسی سلطنتی مادرید، شهربازی پارک وارنر و پارک ال کاپریچو اشاره کرد.

بهترین مراکز خرید مادرید کدامند؟

از بهترین مراکز خرید مادرید، می‌توان به مرکز خرید پلازا نورته، مرکز خرید پرینچیپه پیو، مرکز خرید لا گاویا و مرکز تجاری ایسلازول اشاره کرد.

چگونه ویزای اسپانیا بگیریم؟

برای دریافت خدمات ویزای اسپانیا با شماره ۴۲۴۰۵۰۰۰ داخلی ۳ تماس بگیرید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید