هتل‌هایی که در ترمینال یا در نزدیکی فرودگاه قرار دارند و سرویس رفت و برگشت به فرودگاه ارائه می‌دهند، هتل فرودگاهی نام دارند. هتل های فرودگاهی، مناسب برای مسافرانی هستند که پرواز آنها لغو شده است یا مدت زمان تاخیر پرواز آنها به قدری زیاد شده است که مسافران نیاز به استراحت در هتل دارند. همچنین، هتل فرودگاهی، استراحتگاه خوبی برای خدمه پرواز است که بعد از گذراندن چندین ساعت در پرواز، نیاز به تجدید قوا دارند تا برای مسیر پرواز بعدی خود آماده شوند. اما به چه هتلی، هتل فرودگاهی می‌گویند؟ آیا در ایران هم هتل فرودگاهی وجود دارد؟ در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، با هتل های فرودگاهی ایران آشنا شوید.

هتل فرودگاهی چیست؟

دسته بندی هتل‌ها، تنها با توجه به تعداد ستاره‌های آنها نیست. هتل بوتیک، هاستل، متل، هتل پانسیون و هتل فرودگاهی، انواع مختلف هتل هستند. هر کدام از این هتل‌ها، خدمات و امکانات مختلفی را ارائه می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با انواع هتل و خدمات آنها می‌توانید مقاله‌ای با همین عنوان را در مجله فلای تودی مطالعه کنید. در ادامه منحصرا به هتل های فرودگاهی می‌پردازیم.

هتل های فرودگاهی به هتل‌هایی گفته می‌شود که در نزدیکی فرودگاه‌ها یا ترمینال‌های پرواز قرار دارند. این هتل‌ها، برای افرادی که پرواز آنها با تاخیر چندین ساعته مواجه شده است گزینه مناسبی است. همچنین افرادی که پرواز آنها کنسل شده است و مدت زمان زیادی تا پرواز بعدی باید منتظر بمانند، می‌توانند در یکی از هتل های فرودگاهی اقامت داشته باشند. علاوه بر این، هتل های فرودگاهی پذیرای مسافرانی هستند که پرواز کانکشن طولانی مدت دارند. هتل‌ های فرودگاهی، خدمات نیم شارژ دارند؛ به این معنا که می‌توانید تنها نصف روز یا چند ساعت در یکی از اتاق‌های آنها اقامت داشته باشید. در ادامه با هتل های فرودگاهی ایران آشنا می‌شوید.

هتل رمیس تهران | از اولین هتل های فرودگاهی ایران

یکی از اولین هتل های فرودگاهی ایران، هتل رمیس تهران است. این هتل، در سال ۱۳۹۳ با نام هتل ایبیس شروع به فعالیت کرد. هتل فرودگاهی رمیس، تحت نظارت مجموعه هتل‌های بین‌المللی اَکور فرانسه طراحی و ساخته شده است. بنابراین، این هتل چهار ستاره، امکانات و خدماتی مطابق با استانداردهای جهانی ارائه می‌دهد.

هتل رمیس تهران

امکانات و خدمات هتل فرودگاهی رمیس تهران

هتل رمیس تهران، در کیلومتر ۳۰ اتوبان تهران-قم، روبروی ترمینال یک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) قرار دارد. در هتل رمیس، امکانات مناسبی برای طیف مختلفی از مهمانان در نظر گرفته شده است. از رستوران و کافی‌شاپ گرفته تا فضای سبز اختصاصی، مسیر پیاده‌روی، کارتینگ، فروشگاه و غرفه، آرایشگاه زنانه و مردانه، سالن صبحانه‌خوری، سالن آمفی تئاتر، سالن چند منظوره، سالن بدنسازی، استخر، سونا خشک و بخار، جکوزی، خدمات ماساژ، فوتبال دستی، بیلیارد، کافی‌نت، اتاق و پارک بازی کودکان تنها برخی از امکانات هتل ایبیس تهران برای مهمانان است. علاوه بر این، استفاده از سرویس ترانسفر فرودگاهی این هتل، به صورت ۲۴ ساعته، از هتل به فرودگاه و برعکس برای مهمانان امکان پذیر است.

هتل رکسان تهران | هتل فرودگاهی لوکس و ۵ ستاره

یکی دیگر از هتل های فرودگاهی ایران، هتل رِکسان (نووتل) است. هتل رکسان تهران، یک هتل پنج ستاره و لوکس است که در سال ۱۳۹۳ با همکاری گروه هتلداری اکور فرانسه با نام نووتل افتتاح شد. این هتل ۱۱ طبقه، یکی از بهترین هتل‌های تهران است و ساختمان آن، در کنار هتل رمیس(ایبیس سابق) قرار دارد. هتل رکسان تهران یک هتل فرودگاهی است که با دکوراسیون فرانسوی و فضای مجللی که دارد، اقامتی خاطره انگیز برای مهمانان می‌سازد.

امکانات و خدمات هتل فرودگاهی رکسان تهران

هتل رکسان تهران، در کیلومتر ۳۰ اتوبان تهران-قم، روبروی ترمینال یک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) قرار دارد. این هتل، دارای خدماتی مانند سرویس بیدار باش است تا اطمینان پیدا کنید که از پرواز خود جا نمی‌مانید. همچنین این امکان را دارید که برای نصف روز این هتل را رزرو کنید. البته اگر یک روز کامل در هتل بمانید، می‌توانید از صبحانه رایگان آن نیز استفاده کنید. از دیگر امکانات این هتل فرودگاهی می‌توان، باشگاه ورزشی، استخر، سونا، جکوزی، لاندری، عابر بانک، پارکینگ، فضای سبز و چک این و چک اوت آنلاین را نام برد. همچنین، مانند هتل رمیس، استفاده از سرویس ترانسفر فرودگاهی این هتل، به صورت ۲۴ ساعته، از هتل به فرودگاه و برعکس برای مهمانان امکان پذیر است.

هتل رکسان تهران

هتل ویلایی یادگار امام | اقامتی ارزان در نزدیکی فرودگاه

این هتل فرودگاهی، هتلی یک ستاره است و حدود ۲۰ دقیقه با فرودگاه امام خمینی فاصله دارد. برای افرادی که سعی دارند اقامتگاهی اقتصادی و به صرفه رزرو کنند، این هتل، گزینه مناسبی است. این مجتمع رفاهی، کافی شاپ و رستوران ندارد اما برای استراحت و گذراندن چند ساعت قبل از پرواز، گزینه مناسبی است.

مجتمع اقامتی آفتاب تهران | هتل اقتصادی نزدیک به فرودگاه

یکی از هتل های فرودگاهی ایران، مجتمع اقامتی آفتاب تهران نام دارد. این هتل فرودگاهی که در اتوبان خلیج فارس (تهران-قم)، ضلع غربی حرم امام خمینی قرار گرفته، در سال ۱۳۸۰ افتتاح شد. این هتل یک ستاره برای ارتقای سطح کیفی خدمات در سال ۱۳۹۵ بازسازی شده است. ساختمان این هتل، دو طبقه و ۷۰ واحد اقامتی دارد.

مزایای اقامت در هتل های فرودگاهی

چرا در هتل فرودگاهی اتاق رزرو کنیم؟ با یک مثال می‌توان این قضیه را روشن کرد. فرض کنید یک بلیط هواپیما برای مقصدی خارجی تهیه کرده‌اید. برای رسیدن به پرواز خارجی خود، باید ابتدا به تهران سفر کنید و بعد، از فرودگاه بین المللی امام خمینی، سفر خود را شروع کنید. در این گونه مواقع، استرس به موقع رسیدن به هواپیما، می‌تواند بسیار اذیت کننده باشد. اگر پرواز داخلی شما با تاخیر انجام شود یا ناگهان کنسل شود، باید چکار کنید. یا اگر از مسیر فرودگاه مهرآباد تا فرودگاه امام در ترافیک بمانید، چطور؟ از فرودگاه مهرآباد تا فرودگاه امام، بدون ترافیک، حدود ۵۰ دقیقه با خودرو فاصله است. از طرفی، برای انجام تشریفات پروازهای خارجی، باید از سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید.

هتل فرودگاهی

با اقامت در یک هتل فرودگاهی می‌توانید از شب قبل از پروازتان به خوبی استراحت کنید، یک صبحانه عالی در هتل میل کنید و استرس رسیدن به پرواز را نداشته باشید زیرا تنها چند دقیقه با هتل فاصله دارید. همچنین به راحتی با سرویس‌های هتل می‌توانید به فرودگاه بروید.

رزرو هتل های فرودگاهی در فلای تودی

برای رزرو هتل های فرودگاهی ایران یا دیگر کشورهای جهان می‌توانید به فلای تودی مراجعه کنید. در بخش رزرو هتل فلای تودی، به بیش از یک و نیم میلیون نقطه برای اقامت دسترسی خواهید داشت که با داشتن اطلاعات شخصی و یک کارت بانکی عضو شتاب، به سادگی می‌توانید برای رزرو آنها اقدام کنید. از دیگر مزایای رزرو آنلاین هتل از فلای تودی این است که می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه و هدفی که از سفر و اقامت در شهر موردنظرتان دارید، از میان هتل های داخلی، محل اقامت خود را به راحتی انتخاب کنید. تنوع و تعدد هتل‌ها در فلای تودی این امکان را به وجود می‌آورد تا با مقایسه و بررسی امکانات و هزینه رزرو، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

سوالات متداول درباره هتل های فرودگاهی ایران

نزدیکترین هتل به فرودگاه امام خمینی کدام است؟

هتل رمیس و هتل رکسان، نزدیک ترین هتل‌ها به فرودگاه امام خمینی هستند و هتل فرودگاهی امام خمینی محسوب می‌شوند.

هتل رمیس چند ستاره است؟

هتل رمیس که در گذشته با نام هتل ایبیس شناخته می‌شد، یک هتل فرودگاهی چهار ستاره است.

هتل رکسان چند ستاره است؟

هتل رکسان که سابقا با نام هتل نووتل شناخته می‌شد، یک هتل فرودگاهی پنج ستاره است.

بهترین هتل فرودگاهی ایران کدام است؟

هتل پنج ستاره و مجلل رکسان، بهترین هتل فرودگاهی ایران است. این هتل در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی قرار دارد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید