جاهای دیدنی اهواز را تا چه حد می‌شناسید؟ شاید تنها تصورتان از اهواز، شهری همیشه‌گرم با خورشیدی سوزان، غذاهای تند و رود کارون باشد. البته، این‌ها برخی از نمادهای اصلی شهر هستند؛ اما اهواز به این موارد محدود نمی‌شود. برای آنکه شما را کمی بیشتر با این شهر آشنا کنیم، یک مثال جالب می‌زنیم. شاید عجیب به نظر برسد؛ اما فاصله اهواز تا رشت، بسیار کمتر از فاصله اهواز تا بندر‌عباس است! در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، برای سفر به جاهای دیدنی اهواز، همراه ما باشید. شاید دلتان بخواهد در تعطیلات بعدی، بلیط سفر به این شهر شب‌زنده‌دار ایران را رزرو کنید!

مناطق دیدنی اهواز و خوزستان

اهواز زیبای ما و مردمانش که در جنگ تلخی‌های بسیاری دیدند، بعد از گذشت سال‌ها دوباره از خاک برخاستند و روحشان زنده شد. دوباره شب‌های نورانی و پرستاره به دل شهر بازگشتند. باز هم روی پل‌ها به جای صدای توپ و تانک، صدای خنده کودکان شنیده شد و آثار جنگ نیز رفته‌رفته از تن شهر پاک شد. حال با بازسازی شهر و با وجود زیبایی‌های طبیعی بسیار، فرصت خوبی برای گذراندن یک تعطیلات عالی فراهم شده است. برای یک سفر هیجان‌انگیز خودتان را آماده کنید. در ادامه به برخی از معروف‌ترین مکان‌‌ های دیدنی اهواز اشاره خواهیم کرد. همچنین، برای اطلاع از جاهای دیدنی خوزستان، می‌توانید مقاله‌ای با همین نام را در فلای تودی مطالعه کنید.

رود کارون | شاهرگ ایران

مگر می‌شود لیستمان را از کارون زیبا شروع نکنیم؟ کارون از هزاران سال پیش، نقش مهمی در حیات جنوب کشور و آبادانی ایران‌زمین داشته است. کارون در مسیر ۹۵۰ کیلومتری‌اش از دل کوه‌ها و زمین‌های صاف می‌گذرد و با خودش زندگی می‌آورد. حال‌و‌هوای کارون در هر ساعت از شبانه‌روز متفاوت است و شما را به گوشه‌ای از خیالاتتان می‌برد. این رود، نه‌تنها یکی از جاهای دیدنی اهواز به شمار می‌رود، بلکه بسیاری دیگر از جاذبه‌های گردشگری اهواز هم در اطراف یا روی آن قرار دارند. در سفرتان به اهواز، اصلا نباید بازدید از کارون را از دست بدهید.

مناطق دیدنی اهواز و خوزستان

پل سیاه | پابرجا از جنگ تا امروز

نمی‌دانیم پل سیاه را خوشبخت بنامیم یا نگون‌بخت؟ این پل، دو جنگ بزرگ را از سر گذرانده و خاطرات آن‌ها را در پیچ‌های فلزی‌اش حفظ کرده است. شاید ندانید؛ اما این پل ساده و سیاه‌رنگ، سرنوشت جنگ جهانی دوم را عوض کرد و در پیروزی متفقین نقش پررنگی داشت. اما حالا که سال‌ها از آن زمان می‌گذرد، این پل فلزی تبدیل به یکی از مکان های دیدنی اهواز شده است.

زمانی که خورشید در آسمان است، این پل چیزی جز فلزی سیاه‌رنگ برای نمایش ندارد؛ اما به‌وقت غروب، چراغ‌های بی‌شمار، سراسر آن را غرق در نور می‌کنند و شگفتی این پل تازه نمایان می‌شود. از تفریحات اطراف این پل، می‌توانیم به پیاده‌روی روی آن و عکاسی اشاره کنیم. نشستن در کنار این پل و روی رود کارون در هنگام شب، می‌تواند لحظاتی فراموش‌نشدنی برای‌تان بسازد. طول این پل چیزی حدود ۱۱۰۰ متر است. در سفر به این شهر زیبا می‌توانید هتل پرشیا اهواز یا دیگر هتل های خوب اهواز را با قیمت مناسب از فلای تودی رزرو کنید.

پل سیاه از جاهای دیدنی اهواز
  • آدرس: اهواز، جنوب حرم علی بن مهزیار در امتداد بلوار ساحلی کارون

حمام نفت سفید | روی دریایی از نفت

حمام نفت سفید، در دوران قاجار و با معماری بسیار زیبایی توسط استاد معتمدی ساخته شد. با اینکه بخش‌های بسیار زیادی از این بنا تخریب شده است، اما هنوز هم به‌عنوان یک مکان گردشگری شناخته می‌شود و افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند. اگر در سفرتان به اهواز، فرصت کافی داشتید، به سراغ این حمام قدیمی سر بزنید.

حمام نفت سفید از دیدنی های اهواز
  • ادرس: ۵۵ کیلومتری اهواز، روستای نفت سفید

پل سفید اهواز | پل هلالی شهر

از پل سیاه گفتیم، حال نوبت به پل سفید رسیده است. چند سال بعد از احداث پل سیاه، نوبت به ساخت دومین پل و یکی دیگر از جاهای دیدنی اهواز روی کارون رسید. این پل فلزی ۵۰۱ متری، اولین پل معلق ایران به شمار می‌رود و ظاهری بسیار جذاب دارد. جذابیت این پل در شب‌ها، زمانی که نور حاشیه‌های هلالی پل روی کارون می‌افتد، هزار برابر می‌شود. وقتی که خورشید غروب می‌کند، مردم شب‌نشینی می‌کنند، با آواز‌خواندن، گفتن و خندیدن در حاشیه پل، سکوت شب را می‌شکنند و زندگی را به‌شکلی دیگر در کارون به جریان می‌اندازند. تفریحات اطراف پل سفید هم شامل پیاده‌روی، عکاسی و شب‌نشینی است.

پل سفید اهواز

موزه هنرهای معاصر اهواز | برای اهالی هنر

بر‌خلاف موزه‌های معمول، در این موزه به گذشته سفر نمی‌کنید. موزه هنرهای معاصر، محلی برای آشنایی با آثار امروزی هنرمندان و تماشای جهان از دیدگاه آنان است. اگر اهل هنر باشید، این موزه می‌تواند مکان مناسبی برای‌تان باشد. فضای این موزه و آثار به‌نمایش‌درآمده در آن، آنقدر زیبا و رویایی هستند که حتما باید زمانی را به بازدید از آن‌ها اختصاص دهید. همچنین اگر از اثری خوشتان آمد، می‌توانید آن را خریداری کنید.

موزه هنرهای معاصر اهواز
  • آدرس: اهواز، جاده ساحلی
  • ساعت بازدید: ۹ تا ۲۰ (جمعه‌ها موزه تعطیل است)
  • هزینه بلیط: ۲۰۰۰۰ تومان

دانشگاه سه گوش | خاص‌ترین دانشکده اهواز

در میان جاهای دیدنی اهواز، نام یک دانشگاه هم وجود دارد. این دانشکده، که حدود یک قرن از ساخت آن می‌گذرد، معماری بسیار جالبی دارد و به خاطر همین معماری و نمای بسیار زیبایش، تبدیل به یکی از جاذبه‌های شهر شده است. این ساختمان سه گوش، ماجراهای زیادی را پشت سر گذاشته است؛ چندین بار تغییر کاربری داد تا بالاخره در سال ۱۳۵۰ تبدیل به دانشکده ادبیات و زبان دانشگاه جندی شاپور شد. در سال ۱۳۸۹ این دانشگاه برای مرمت اساسی تخلیه شد و کار مرمت هنوز هم ادامه دارد.

دانشگاه سه گوش خاص‌ترین دانشکده اهواز

جالب است بدانید معماری این دانشگاه، بر عهده «آندره گدار»، معمار فرانسوی‌ بوده است؛ این معمار، کلاه فرنگی آرامگاه حافظ و ساختمان کتابخانه ملی ایران را هم طراحی کرده است. طراحی بنای دانشگاه ترکیبی از چند سبک مختلف است. کلیت طرح بر اساس معماری دوره ساسانی است و در کنار آن، از کاشی‌کاری‌ها و آجرکاری‌های اسلیمی و قوس‌های دایره‌‌ای‌شکل دوره پهلوی استفاده شده است. یکی از ویژگی‌های جالب این بنا، طرح کاشی‌کاری ایوان است؛ چراکه طرح آجرهای آن، دقیقا تکرار شده‌اند.

  • آدرس: اهواز، خیابان امام موسی صدر، فلکه سه‌گوش

بنای معین‌ التجار | بنای آجری تحسین برانگیز

یکی دیگر از جاهای دیدنی اهواز، سرای معین‌التجار است که در دوره ناصری و برای گسترش روابط تجاری ساخته شده بود. معماری این بنا سبک ایرانی دارد و آجرهای منظم و بسیار زیبایش، شما را به تحسین وامی‌دارد. طرح‌های روی ستون‌ها، دیوارها و گچ‌بری‌های قسمت ورودی، جذابیت بنا را بیشتر کرده‌اند. البته در چند سال اخیر با نورپردازی‌های ویژه روی این بنای ناصری، زیبایی و شکوه بیشتری به آن بخشیده‌اند.

بنای معین‌ التجار در اهواز
  • آدرس: اهواز، خیابان ۲۴ متری، خیابان کاوه
  • ساعات بازدید: ۸ تا ۱۸

کلیسای سورت مسروپ | کلیسای سفید

در بین مناطق دیدنی اهواز، چند کلیسا هم وجود دارند که یکی از آن‌ها کلیسای سورت مسروپ است. این کلیسای سفیدرنگ، توسط یکی از ارامنه اهوازی به نام «ترداد داویدیان» در حدود ۵۰ سال قبل ساخته شد. طراحی زیبای این کلیسا با نمای سفید، گنبدهای مخروطی و پنجره‌های باریک، آنقدر مورد توجه مردم قرار گرفت که این کلیسا تبدیل به یکی از مکان های دیدنی اهواز شد. امروزه ورود به کلیسای سورت مسروپ برای عموم آزاد نیست و فقط به همراه برخی تورهای گردشگری می‌توانید از آن بازدید کنید.

کلیسای سورت مسروپ در اهواز
  • آدرس: خیابان شهید مصطفایی، خیابان شهید موسوی

آرامگاه علی بن مهزیار | زیارتگاه فیروزه‌ای

زیبایی‌ها و اتمسفر خاص مکان‌های زیارتی، باعث می‌شود تا نامشان در لیست مکان‌های گردشگری هر شهری باشد. آرامگاه علی بن مهزیار هم یکی از جاهای دیدنی اهواز به شمار می‌آید. این عبادتگاه زیبا با رنگ فیروزه‌ای و کاشی‌های لاجوردی تزیین شده است. نمای نورانی این آرامگاه در شب، جلوه‌ای رویایی به اهواز و رود کارون می‌بخشد. بازدید از آن را حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آرامگاه علی بن مهزیار از دیدنی های اهواز
  • آدرس: اهواز، خیابان امام موسی صدر

گورستان سنگی تپه کوهساران | سند تاریخی اهواز

گورستان سنگی در سال‌های اخیر، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اهواز شده است. قدمت این گورستان را حدود ۱۵۰۰ سال تخمین زده‌اند و آن را از بقایای شهر باستانی اردشیر هرمز ساسانی می‌دانند. این گورستان در نزدیکی پارک کوهساران قرار دارد و گورهای کشف‌شده در این منطقه، حسابی باستان‌شناسان را شگفت‌زده کرده‌اند. این مکان را به‌عنوان بام اهواز نیز می‌شناسند. زمانی که بر تپه کوهساران می‌ایستید، منظره شگفت‌انگیزی از رود کارون و پارک اهواز در برابر دیدگانتان نمایان می‌شود.

گورستان سنگی تپه کوهساران از جاهای دیدنی اهواز
  • آدرس: اهواز، پیچ کارون، جنب پارک کوهساران

پارک کوهساران | بام اهواز

وقتی در پارک کوهساران اهواز قدم می‌زنید، تمام شهر زیر پایتان است و تمام مناظر دوردست را می‌بینید. این پارک در دهه ۸۰ ساخته شده است. در قسمت ورودی پارک، یک شیر سنگی قرار دارد و دریاچه مصنوعی بزرگی در اطراف پارک ساخته‌اند که جلوه‌ای تماشایی به آن بخشیده است. پارک کوهساران با داشتن امکانات رفاهی مناسب، یک مکان عالی برای پیک‌‌نیک و گذراندن وقت با دوستان و خانواده به شمار می‌آید. یکی از تفریحات ویژه این پارک هم زیپ‌لاین است که حسابی آدرنالین خون شما را بالا می‌برد.

پارک کوهساران بام اهواز
  • آدرس: اهواز، بلوار نواب صفوی، نبش خیابان شهید باوی

بازار عبدالحمید | قدیمی‌ ترین بازار شهر

قدم‌زدن در بازار عبدالحمید، شما را به دوران قاجار می‌برد؛ چراکه معماری این بازار از زمان ساختش تغییر نکرده است. با گشت‌و‌گذار در این بازار سنتی، با فرهنگ و هویت مردم اهواز و خوزستان آشنا می‌شوید. این بازار در سال ۱۳۸۲ در لیست آثار ملی ثبت و تبدیل به یکی از مناطق دیدنی اهواز شد. حال‌و‌هوای بازار با محصولات رنگارنگ و صدای آوازه‌خوان‌ها طوری به دلتان می‌نشیند که یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های خریدتان را می‌سازد!

محال است با دست خالی از این بازار خارج شوید؛ چراکه محصولات بسیار زیبا و کمیاب این بازار با قیمت‌های مناسبشان، فرصت خوبی را برای خرید سوغاتی و وسایل مورد نیازتان فراهم می‌کنند. از جمله محصولات موجود در بازار عبدالحمید، می‌توانیم به صنایع دستی مردم خوزستان، غذاهای جنوبی، لباس عربی و بسیاری از کالاهای کمیاب اشاره کنیم.

بازار عبدالحمید قدیمی‌ ترین بازار اهواز
  • آدرس: اهواز، خیابان نظامی، بین خیابان نادری و امام خمینی

خانه دادرس | یادگاری از دوره قاجار

در بازدیدتان از بازار عبدالحمید، به خانه دادرس هم سر بزنید. این خانه آجری زیبا، که قدمتش به دوره قاجار برمی‌گردد، در روزگاران مختلف برای امور متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته است. شیخ خزعل (حاکم وقت خوزستان) در زمان ساختش از آن به‌عنوان یک کاروانسرا در پشت قصرش استفاده می‌کرد. خانه دادرس، بعدها به‌عنوان بازار میوه و تره‌بار استفاده می‌شد؛ اما، امروزه به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی اهواز به شمار می‌آید. ویژگی اصلی این خانه دو‌طبقه، آجرچینی بسیار زیبای آن است که توجه شما را جلب می‌کند.

خانه دادرس در اهواز
  • آدرس: اهواز، پشت بازار عبدالحمید

پل طبیعت کیانپارس | بهترین مکان برای پیاده‌روی در اهواز

به پل‌های شهر بازگردیم. پل طبیعت کیانپارس هم یکی دیگر از جاهای دیدنی اهواز به شمار می‌رود و دو پارک اصلی اهواز، یعنی پارک ساحلی و پارک لاله را به هم وصل می‌کند. این پل ۵۰۰ متری، فقط مخصوص پیاده‌روی است و هیچ ماشینی از روی آن رد نمی‌شود. همین که سروصدای آزاردهنده ماشین‌ها روی این پل به گوش نمی‌رسد، فرصت را برای لذت‌بردن چند برابری از پل طبیعت کیانپارس فراهم کرده است.

می‌توانید از فضای سبز اطراف پل لذت ببرید و روی آن با دوستانتان قدم بزنید. حتی می‌توانید بدمینتون و فوتبال هم بازی کنید. اگر هم به ماهیگیری علاقه دارید، قلابتان را به رود کارون بیندازید؛ اگر خوش‌شانس باشید، چند ماهی صید خواهید کرد! همچنین، در اطراف پل چندین کافه و رستوران قرار دارند که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید.

 بهترین مکان برای پیاده‌روی در اهواز
  • آدرس: مرکز شهر اهواز

خانه ماپار | عمارت زیبای شهر

عمارتی که در گذشته، محل زندگی یکی از تجار اهواز بود، امروز تبدیل به کنجی دنج برای عموم مردم شده است. هر کدام از درهای چوبی، شیشه‌های رنگی، طاق‌های آجری و حوض آبی این خانه، هزاران خاطره را در دلشان حبس کرده‌اند. وسط حیاط خانه ماپار و درست در کنار حوض، نخلی خمیده و بسیار زیبا قرار دارد که به خاطر شکل خاصش معروف شده است. این خانه زیبا بعد از مرمت در سال ۱۳۹۵ تبدیل به یک مرکز فرهنگی و هنری و یکی از جاهای دیدنی اهواز شد و در آن، بخش‌هایی مانند نگارخانه، کافه، کارگاه تولید و فروشگاه صنایع دستی وجود دارد. در خانه ماپار، فعالیت‌هایی مانند نمایش و نمایشگاه عکس و صنایع دستی هم برگزار می‌شود.

خانه ماپار در اهواز
  • آدرس: اهواز، خیابان نادری، خیابان خوانساری، بین کافی و جهانیان، پلاک ۵۵۱
  • ساعات بازدید: ۷ تا ۲۳

محله لشکرآباد | خوشمزه‌ترین محله اهواز

شهرت این محله و غذاهای لذیذش، به‌ویژه فلافل، با رود کارون برابری می‌کند. در سراسر این محله که بافت سنتی دارد و بیشتر ساکنانش عرب‌زبان هستند، دکه‌های اغذیه‌فروشی با انواع غذاهای جنوبی مثل فلافل، سمبوسه و دیگر خوراکی‌های خوشمزه وجود دارند. تمام فلافل‌فروشی‌های این محله به‌صورت سلف‌سرویس هستند و می‌توانید نانتان را با انواع سالاد، ترشی و سس‌های بی‌نظیر پر کنید.

اغذیه‌فروشی‌های خوزستان، بهترین و خوشمزه‌ترین فلافل کل کشور را تهیه می‌کنند. در سفرتان به اهواز، حتما باید آن‌ها را امتحان کنید؛ البته حواستان به تندی این فلافل‌ها هم باشد! البته، خوراکی‌های این محله محدود به فلافل و سمبوسه نیست؛ در سراسر لشکرآباد می‌توانید انواع شیرینی‌ها از جمله باقلوا، لبو، کباب اهوازی و قهوه‌های خوش‌عطر و معروف این محله را هم پیدا کنید. تجربه غذاهای بی‌نظیر جنوبی در محیط بسیار زیبای لشکرآباد که موسیقی محلی، صفا و صمیمیت آن را هزار برابر می‌کند، یک خاطره فراموش‌نشدنی از یکی از بهترین جاهای دیدنی اهواز را برای‌تان می‌سازد.

خوشمزه‌ترین محله اهواز از جاهای دیدنی اهواز
  • آدرس: اهواز، محله لشکرآباد

موزه خراطی | هنر دست بومیان

یکی دیگر از موزه‌های زیبای اهواز که هنر دست هنرمندان بومی را در صنایع چوبی به نمایش می‌گذارد، موزه خراطی است. اگر به ظروف چوبی با ظریف‌کاری‌های زیاد و تزییناتی که حسابی چشم را مجذوب خودشان می‌کنند، علاقه دارید، حتما به این موزه زیبا سر بزنید. در این موزه، حدود ۴۰۰ اثر از استاد فروتن هم به نمایش گذاشته‌اند که اعتبار این موزه را بسیار بالا می‌برد.

موزه خراطی در اهواز
  • آدرس: اهواز، میدان ۱۵ خرداد، خیابان انقلاب

تالاب بامدژ | گوشه‌ای از طبیعت زیبای خوزستان

کمی از آثار شهری دور شویم و به دل طبیعت برویم. تالاب بامدژ یکی از مناطق دیدنی اهواز و خانه‌ پرندگان مهاجر است که از سیبری و شرق آفریقا به آن پناه می‌آورند. این منطقه ۴۰۰ هکتاری، طبیعت دلربایی دارد و با گونه‌های خاص جانوری و گیاهی‌اش، حسابی توجه شما را جلب می‌کند. همچنین، مکانی عالی برای عکاسی به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم یک روز از سفرتان به خوزستان را با طبیعت‌گردی در تالاب بامدژ سپری کنید. معمولا در روزهای آخر هفته، این تالاب، پذیرای میهمانان زیادی از مناطق اطراف است و برای‌شان لحظات خاطره‌انگیزی می‌سازد. آب‌و‌هوای این منطقه تا اواخر اردیبهشت ماه عالی است و پس‌ از آن، رو به گرم شدن می‌رود.

تالاب بامدژ از طبیعت زیبای خوزستان

آدرس: ۴۰ کیلومتری اهواز

آبشار مصنوعی اهواز | بی‌نظیر در خاورمیانه

به پل‌های اهواز بازگردیم؛ پل هفتم شهر، ویژگی منحصر‌به‌فردی دارد که در خاورمیانه تک است. آبشاری از دو طرف به رود کارون می‌ریزد که لقب طولانی‌ترین آبشار خاور‌میانه را یدک می‌کشد. این آبشار که قوس داخلی‌اش ۱۵۰ متر و قوس بیرونی‌اش ۲۰۰ متر طول دارد، یکی از جاهای دیدنی اهواز به شمار می‌رود. شروع به کار این آبشار، بعد از غروب خورشید است و با نورپردازی‌های رنگارنگش حسابی در قلب اهواز خودنمایی می‌کند.

شما می‌توانید برای صرف شام به اطراف آبشار مصنوعی بروید و از منظره رویایی که این آبشار پدید می‌آورد، لذت ببرید. بسیاری از مردم اهواز هم برای شب‌گردی به اطراف این پل می‌آیند و سکوت این مکان را با آواز، خنده و خوشحالی می‌شکنند.

آبشار مصنوعی اهواز
  • آدرس: اهواز، بلوار شهید چمران، رود کارون

پارک ساحلی اهواز | جایی برای تفریح و ورزش

پارک ساحلی اهواز، در امتداد رود کارون کشیده شده است و یکی از بهترین تفرجگاه‌های شهر به شمار می‌آید. در این پارک بزرگ و زیبا، می‌توانید به دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری، ماهیگیری، والیبال و بسیاری دیگر از تفریحات مشغول شوید. قدم‌زدن در این پارک و در امتداد کارون، آرامشی عجیب و دوست‌داشتنی به شما می‌دهد. همچنین در کنار پارک ساحلی و در رود کارون، چند کشتی تفریحی هم وجود دارند که با موسیقی و غذاهای لذیذ، خاطرات خوشی را برای‌تان می‌سازند.

پارک ساحلی اهواز
  • آدرس: اهواز، کیانپارس، بلوار ساحلی غربی

بازار کاوه | سوغاتی‌ فروشی‌ های اهواز

موقع ورود به بازار کاوه، اول از همه بوی ماهی و میگو به مشامتان می‌رسد. هر چه در دل این بازار پیش بروید، بیشتر از آن خوشتان می‌آید. در این بازار خوشمزه، تقریبا هرگونه خوراکی که دلتان بخواهد، پیدا می‌کنید. ابتدای بازار، قسمت آبزیان قرار دارد و انواع ماهی و میگوی تازه و صید روز را می‌توانید از آن تهیه کنید.

بعد از قسمت آبزیان، به بخش میوه و تره‌بار می‌رسید که بیشتر اهالی اهواز مشتری آنان هستند. غرفه‌های این بخش، پر از ترشی‌جات و قره‌قروت هستند. بعد از گذر از بخش ترشی‌ها، نوبت به شیرینی‌ها می‌رسد. در این بخش، انواع خرما، حلوا و کلوچه‌های خرمایی یافت می‌شوند. از آن‌جایی که غرفه‌های این بازار کوچک هستند، مغازه‌دارها محصولاتشان را در پیاده‌رو به نمایش می‌گذارند و جلوه‌ای پویا به بازار می‌بخشند.

بازار کاوه در اهواز
  • آدرس: اهواز، خیابان طالقانی، ضلع غربی خیابان کاوه
  • ساعات بازدید: ۷ تا ۱۸ (جمعه‌ها تعطیل است)

رزرو بلیط سفر به اهواز

حال که به‌خوبی با برخی از مطرح‌ترین جاهای دیدنی اهواز آشنا شدید، شاید دلتان بخواهد در تعطیلات بعدی به این شهر سفر کنید. البته اهواز در تابستان، بسیار گرم است و شاید برای سفر اکثر افراد مناسب نباشد؛ اما، از اواسط پاییز تا اواخر اردیبهشت، فرصت خوبی برای سفر به این شهر زیبا و لذت‌بردن از مکان های دیدنی اهواز فراهم است. برای سفر به اهواز مقاله راهنمای سفر به اهواز را مطالعه کنید. نظر شما چیست؟ آیا تا‌به‌حال به اهواز سفر کرده‌اید؟ کدامیک از تفریحات و مکان‌های گردشگری اهواز را بیشتر دوست دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

علاوه بر این، برای رزرو هتل ها و خرید بلیط هواپیما و خرید بلیط قطار به صورت آنلاین و با ارزان‌ترین قیمت، می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی اهواز

بهترین زمان سفر به اهواز در کدام ماه‌های سال است؟

برای سفر به اهواز، بهتر است فصل زمستان را انتخاب کنید؛ اما به‌طور کلی، آب‌و‌هوای این شهر از ماه آذر تا اردیبهشت مطلوب است.

معروف‌ ترین جاهای دیدنی اهواز برای گردشگران کجاست؟

پل‌های معروف اهواز، رود کارون، پارک ساحلی و محله لشکرآباد از معروف‌ترین مناطق دیدنی اهواز هستند.

قدیمی ترین بازار اهواز کجاست؟

بازار عبد الحمید، واقع در خیابان نظامی، بین خیابان نادری و امام خمینی، قدیمی‌ترین بازار اهواز است.

3 نظرات

    • سلام دوست عزیز
      کلیسا مسروپ در شهر اهواز است و ما تنها بازار عبدالحمید و بازار کاوه را معرفی کردیم و در متن بازاری به نام بازار امام را معرفی نکردیم.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید