کشور زیبای ترکیه مقصد خوبی برای گذراندن تعطیلات در فصل تابستان است. تجربه سفر به ترکیه با سواحل باورنکردنی، مناظر خیره کننده، هتل‌های خوب و فرهنگ درخشانی که دارد، برای هر گردشگری تجربه‌ای فراموش نکردنی خواهد بود. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که با توجه به وضعیت آب و هوای زمستان در ترکیه باز هم به این کشور سفر کنید؟ شاید بسیاری از مردم زمستان های ترکیه را با برف و سرمای شدیدش به یاد بیاورند و فکر سفر به این کشور در فصل زمستان به ذهنشان خطور نکند. اما سفر به ترکیه در فصل زمستان، با تفریحات و سرگرمی‌های زیادی که دارد، زمانی فوق‌العاده برای سفر به این کشور است. با فلای تودی همراه باشید تا تنها با چند نمونه از مزایای سفر به این کشور در فصل زمستان آشنا شوید.

چرا در زمستان به ترکیه سفر کنیم؟

در ادامه به مزیت‌های سفر به ترکیه در فصل زمستان اشاره خواهیم کرد. زمستان در ترکیه از اواسط دسامبر شروع می‌شود و تا اواسط مارچ نیز ادامه دارد. البته سرمای زمستان در شهرهای مختلف این شهر متفاوت است. دمای هوای ترکیه در زمستان بین ۱۳- تا ۲۴ درجه بسته به منطقه‌ای که در آن هستید، متغیر خواهد بود. در ادامه درباره اینکه چرا در زمستان به ترکیه سفر کنیم، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سفر به ترکیه در فصل زمستان
سفر به ترکیه در فصل زمستان

هزینه ارزان سفر به ترکیه

با توجه به اینکه بیشتر گردشگران فصل تابستان را برای سفر به ترکیه انتخاب می‌کنند، سفر به این کشور در فصل زمستان در مقایسه با فصل های دیگر کم‌هزینه‌تر خواهد بود. هزینه‌های پایین اغلب باعث می‌شود که گردشگران گمان کنند ترکیه مکان مناسبی برای سفر در فصل زمستان نیست. در حالیکه مزایای بسیاری برای سفر به این کشور در فصل زمستان وجود دارد.

تور استانبول

بهترین زمان سفر به ترکیه
سفر به ترکیه در فصل زمستان

دوری از جمعیت گردشگران در ترکیه

از آنجایی که ترکیه مقصد محبوبی برای گردشگری است، تابستان های این کشور شلوغ تر است. اما گردشگران می‌توانند یک تور ترکیه برای زمستان های آفتابی این کشور رزرو کنند. در این صورت تمام نقاط مهم در دسترس آن ها خواهد بود. سواحل این کشور در این فصل بسیار آرام تر هستند و از آنجایی که مانند فصل تابستان، جمعیت زیادی در مناطق دیدنی این شهر رفت و آمد نمی کنند، گردشگران می‌توانند بهترین عکس ها را از مناظر زیبای ترکیه در دوربین خود ثبت کنند. در جواب به این سوال که بهترین شهر ترکیه برای سفر در زمستان کدام شهر است باید گفت شهرهای تاریخی مانند اِفِسوس برای گردش در فصل زمستان بسیار مناسب تر هستند.

آب و هوای ترکیه

یکی از معایب سفر به ترکیه در فصل تابستان، هوای بسیار گرم آن است. اگر قصد دارید که در سواحل این کشور مثل سواحل آنتالیا آفتاب بگیرید، تابستان فصل مناسبی برای سفر به ترکیه است. اما اگر قصد گشت و گذار در شهر را دارید زمستان بهترین فصل سال برای این کار محسوب می‌شود، چون برای گردش در مکان های تاریخی و بازارهای این کشور از گرمای هوا کلافه نمی‌شوید. در ضمن می‌توانید از تخفیف های خوبی که روی اجناس می گذارند نهایت استفاده را ببرید.

وضعیت آب و هوایی ترکیه در زمستان
سفر به ترکیه در فصل زمستان

آرامش و تمدد اعصاب در اسپاهای ترکیه

آب و هوای ترکیه در زمستان کاملا معتدل است، اما گاهی کمی سرد می‌شود. چه بهانه ای بهتر از این که سری به اسپاهای لوکس این کشور بزنید و از گرمای لذت بخش آن ها لذت ببرید؟ محال است که این همه مسافت را تا ترکیه طی کنید و حمام های ترکی این کشور که تعداد بسیار زیادی از آن‌ها در استانبول قرار دارند را امتحان نکنید. تجربه استفاده از حمام ترکی، برای شما تجربه‌ای سنتی و در عین حال محبوب خواهد بود و در عین حال بهترین راه برای آرامش و تمدد اعصاب. البته فراموش نکنید که ماساژ را هم حتما در برنامه خود بگنجانید!

حمام های ترکی در فصل زمستان
سفر به ترکیه در فصل زمستان

بهترین راه برای آشنایی با فرهنگ ترکیه

از آنجایی که زمستان ترکیه نسبت به بقیه فصل های سال خلوت‌تر است، فرصت خوبی خواهید داشت تا در فرهنگ غنی این کشور کاوش کنید و با مردم محلی ارتباط برقرار کنید. حتما برای صحبت با صاحبان رستوران ها و مغازه دارها وقت بگذارید. ترک ها خیلی دوست دارند که مانند بقیه توریست ها رفتار نکنید و با آن ها صحبت کنید. آن ها عاشق ارتباط برقرار کردن با گردشگران هستند. قطعا این نوع ارتباط برای شما هم لذت بخش خواهد بود و تجربه‌ای متفاوت را برایتان رقم خواهد زد.

آشنایی با فرهنگ ترکیه در زمستان
سفر به ترکیه در فصل زمستان

پیست های اسکی فوق العاده ترکیه

چرا وقتی می توانید از پیست های اسکی نفسگیر ترکیه استفاده کنید، این همه مسافت را تا سوئیس طی کنید و هزینه‌های خود را تا چند برابر افزایش دهید؟ در این پیست‌ها به غیر از اسکی امکان استفاده از تفریحاتی مانند سورتمه سواری را نیز دارید. کوه های مرتفع ترکیه با پیست های زمستانی فوق‌العاده به راحتی در دسترس هستند. با توجه به موقعیت مکانی که دارید، می‌توانید به هر پیستی که علاقه داشتید دسترسی داشته باشید. از مهمترین پیست های اسکی ترکیه می توان به پیستِ کوه بزرگ (Uludağ) که در بورسا واقع شده، پالاندوکن (Palandöken) که مرتفع‌ترین قله ترکیه است، کوه سیب (Elmadağ) در آنکارا، تپه برف (Kartepe) در ازمیر و بسیاری پیست های دیگر اشاره کرد. همچنین در بورسا این امکان را دارید که از تله‌کابین استفاده کنید و بخشی از مسیر را با این وسیله طی کنید.

پیست اسکی در ترکیه
سفر به ترکیه در فصل زمستان

منظره هفت دریاچه

Abant Yedigöller یا هفت دریاچه آبانت که در شمال استان بولو واقع شده است، یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری ترکیه است که در تمام مدت سال مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد. با این حال چشم انداز خیره کننده آن در فصل زمستان باعث می‌شود بتوانید آن را در لیست تفریحات ترکیه در فصل زمستان قرار دهید. بسیاری از گردشگران خارجی و بومی علاقه دارند تا در سرمای زمستان از این مناظر زیبا دیدن کنند.

مناظر دیدنی در زمستان در ترکیه
سفر به ترکیه در فصل زمستان

سفر زمستانی به شهرهای ترکیه را از دست ندهید

ترکیه کشوری است که با شهرهای توریستی متعدد همواره مورد توجه گردشگران از سرتاسر جهان قرار دارد. از سفر به استانبول گرفته تا آنتالیا، ازمیر و دیگر شهرهای ساحلی این کشور با ارائه بهترین امکانات مقاصد خارجی مقرون به صرفه به شمار می‌روند. فرقی نمی‌کند مقصد شما کدام شهر باشد، اگر به دنبال سفر ارزان خارجی هستید، ترکیه را در زمستان امتحان کنید.

سوالات متداول درباره سفر به ترکیه در زمستان

آیا هزینه رستوران‌های ترکیه در فصل زمستان ارزانتر است؟

رستوران‌ها هم به دلیل تعداد کمتر گردشگر قیمت‌های خود را کاهش می‌دهند.

بازارهای این کشور در فصل زمستان هم باز هستند یا خیر؟

بله، در این فصل هم به دلیل بلک فرایدی و تعطیلات کریسمس و سال نو بازارها باز هستند و رونق خوبی دارند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید