اگر علاقمند به آشنایی با تاریخ اروپا، تماشای بناهای قدیمی، باغ های پر از گل و موزه های جذاب هستید، باید بگوییم آمستردام همان مقصد رویایی شما است. این شهر سالانه میزبان گردشگران زیادی است، به طوری که حدود ۷۰ میلیون مسافر در فرودگاه آمستردام تردد دارند. همین موضوع موجب شده تا فرودگاه هلند در جایگاه سوم فرودگاه‌ های اروپا قرار بگیرد. این فرودگاه همانند سایر فرودگاه های دنیا، از قوانین و امکانات خاصی برخوردار است که ما این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی را به معرفی فرودگاه آمستردام هلند اختصاص دادیم، پس همراه ما باشید.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

تاریخچه فرودگاه بین المللی آمستردام

فرودگاه آمستردام نخستین بار به عنوان پایگاهی نظامی در سال ۱۹۱۶ فعالیت خود را آغاز کرد. نخستین هواپیماهای غیرنظامی آن از سال ۱۹۲۰ شروع به پرواز کردند. این فرودگاه در ۱۵ کیلومتری آمستردام قرار دارد که از آن به عنوان یکی از بهترین فرودگاه های اروپا یاد می‌شود. این فرودگاه مقر اصلی ایرلاین های مطرح دنیا نظیر KLM، Arkefly و آمستردام ایرلاین است. امروزه فرودگاه آمستردام با ارائه امکانات و خدمات رفاهی کامل، در تلاش است تا به دغدغه‌های مسافران در طول مدت حضورشان در فرودگاه به بهترین نحو پاسخ دهد.

تاریخچه فرودگاه آمستردام هلند

ترمینال‌ های فرودگاه هلند

فرودگاه اسپیخول دارای یک ترمینال مسافربری اصلی با سه سالن، در یک ساختمان است که تردد مسافران را راحت‌تر می‌کند. در سالن ۱ بخش B و C، در سالن ۲ بخش E و D و در سالن ۳ بخش های F، G، H و M قرار دارند که هر یک از این بخش‌ها دارای چند گیت ورودی و خروجی هستند که با توجه به ایرلاین موردنظر به سالن و بخش مربوطه باید مراجعه کنید.

ترمینال‌ های فرودگاه هلند

راه‌ های دسترسی به فرودگاه هلند

راه های دسترسی فرودگاه هلند از طریق تاکسی، تاکسی اشتراکی (ride share)، اتوبوس، قطار، ماشین شخصی (drive)، شاتل و ماشین های شهری (town car) صورت می‌پذیرد، که هر کدام از این وسایل با توجه به مسافتی که می‌پیماند، زمان و قیمت‌های مختلفی دارند. سفر به فرودگاه بین المللی هلند با قطار سریع ترین راه محسوب می‌شود.

راه‌ های دسترسی به فرودگاه هلند

امکانات فرودگاه آمستردام هلند

فرودگاه بین المللی آمستردام یکی از فرودگاه های مجهز محسوب می‌شود که برای آسایش و رفاه مسافران مجموعه وسیعی از خدمات و امکانات رفاهی را فراهم کرده است که از مهم ترین آنها می‌توان به رستوران و کافی شاپ، خدمات ماساژ، فروشگاه، خدمات VIP، صرافی و سایر خدمات اشاره کرد.

موزه فرودگاه هلند

یکی از کارهایی که مسافران در طول مدت حضور خود در فرودگاه می‌توانند انجام دهند، بازدید از موزه فرودگاه است. موزه ریکس (Rijksmuseum)، اولین موزه هنری در جهان محسوب می‌شود که مسافران می‌توانند به طور ۲۴ ساعته از این موزه بازدید کنند. در این موزه امکان مشاهده آثار هنرمندان مشهور فراهم است، برای بازدید از موزه باید به طبقه اول ساختمان ترمینال فرودگاه مراجعه کنید.

امکانات فرودگاه آمستردام هلند

انبار چمدان فرودگاه اسپیخول

یکی از مهم ترین امکاناتی که فرودگاه هلند در اختیار مسافران قرار می‌دهد، انبار چمدان است. مسافران می‌توانند چمدان یا کیف دستی های خود را به مدت ۳۰ روز در انبار چمدان فرودگاه بگذارند. همچنین با استفاده از امکانات کمد قادر خواهید بود که چمدان های خود را به ابعاد ۴۰*۷۰ سانتی متر در این کمدها نگهداری کنید.

انبار چمدان فرودگاه امستردام

مراکز خرید فرودگاه بین‌المللی اسپیخول

جالب است بدانید تعداد زیادی مراکز خرید در فرودگاه بین المللی اسپیخول از برندهای معروف نظیر بربری (BURBERRY) گرفته تا کلی مغازه‌ها و فروشگاه‌های رنگی رنگی و خوراکی در ساختمان اصلی و لانژهای مختلف فرودگاه وجود دارد. همچنین فروشگاه دیتوی فری (Duty free) فرصت خوبی را برای خرید ارزان و بدون مالیات برای گردشگران فراهم می‌کند.

مراکز خرید فرودگاه بین‌المللی اسپیخول

رستوران های فرودگاه آمستردام

شما با هر سبک و سلیقه غذایی که باشید، می‌توانید غذا، نوشیدنی و دسر دلخواه خود را در فرودگاه اسپیخول هلند پیدا کنید. بالغ بر ۶۰ رستوران و کافه در بخش‌های مختلف فرودگاه (لانژ، پلازا، سالن ۱ و سایر قسمت‌های فرودگاه) وجود دارد که شما می‎‌توانید غذای دلخواه خود را سفارش دهید.

رستوران های فرودگاه آمستردام

پارکینگ فرودگاه آمستردام

برای رفت و آمد راحت مسافران چندین پارکینگ در فرودگاه آمستردام مهیا است تا مسافران بتوانند از آن استفاده کنند. با توجه به مدت زمانی که در فرودگاه حضور دارید یا با توجه به روزهای سفرتان برای پارک خودرو، می‌توانید از پارکینگ‌های P1، P3 و P6 بهره مند شوید.

پارکینگ فرودگاه آمستردام

امکانات مناسب برای معلولان

فرودگاه بین المللی آمستردام برای کمک به افراد کم توان خدمات رفاهی خوب و کاملی را در نظر گرفته است. افراد کم توان و نیازمند کمک می‌توانند پیش از سفر از طریق ایرلاین و یا آژانس گردشگری درخواست کمک (assistance) بدهید. این افراد می‌توانند به هنگام سوار شدن یا پیاده از هواپیما، ترانسفر ویژه از سالن ترانزیت به هواپیما و بالعکس، پارکینگ مخصوص، سرویس بهداشتی، ویلچر، پله برقی و آسانسور مخصوص استفاده کنند. همچنین دستیارانی برای کمک به این افراد وجود دارند که در طول مدت پرواز و یا جابه جایی مسافران در کنار این افراد حضور دارند.

امکانات مناسب برای معلولان

پروازهای فرودگاه آمستردام

روزانه حدود ۱۰۰۰ پرواز به طور میانگین از فرودگاه بین المللی آمستردام انجام می‌شود. از مهمترین پروازهای فرودگاه آمستردام می‌توان به ایرفرنس، امریکن ایرلاینز، امارات، کی ال ام (KLM)، قطر ایرویز، کویت ایرویز و سایر ایرلاین ها اشاره کرد. پیش از سفر حتما ترمینال ورودی و خروجی ایرلاین موردنظر خود را بررسی کنید تا در فرودگاه دچار مشکل نشوید.

پروازهای فرودگاه آمستردام

قوانین فرودگاه هلند | نکات مهم ورود و خروج به این کشور

قوانین فرودگاهی هلند مجموعه قوانینی برای کنترل و نظارت بر بار مسافران هستند که دانستن آنها برای کسانی که به این کشور سفر می‌کنند، اهمیت دارد. برای دسترسی آسان شما به این قوانین، آن‌ها را در این مطلب آورده‌ایم.در ادامه قوانین فرودگاهی هلند که در سایت یاتا (انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی) آمده را برای شما بیان خواهیم کرد.

قوانین ورود کالای همراه مسافر به هلند

بر اساس قوانین فرودگاهی هلند ورود موارد زیر به همراه مسافر نیازی به مجوز و پرداخت هزینه ندارد، به شرط آنکه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خریداری شده باشند:

۱- محصولات تنباکویی شامل

  • حداکثر ۸۰۰ نخ سیگار
  • حداکثر ۴۰۰ سیگار برگ
  • ۱ کیلوگرم تنباکوی سیگار

۲- نوشیدنی‌های الکلی شامل

قوانین ورود لوازم مسافر به هلند
قوانین ورود لوازم مسافر به هلند

ورود موارد زیر به همراه مسافر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیازی به مجوز و پرداخت هزینه ندارد:

۱- محصولات تنباکویی برای مسافران ۱۷ سال به بالا شامل یکی از موارد زیر:

  • ۲۰۰ نخ سیگار
  • ۲۵۰ گرم تنباکوی سیگار

۲- نوشیدنی‌های الکلی

۳- داروها برای استفاده شخصی

۴- سایر کالاها تا ارزش حداکثر ۴۳۰ یورو

۵- محصولات با منشا حیوانی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آندورا، لیختن اشتاین، نروژ، سان مارینو یا سوئیس و مقادیر محدودی از آندورا، فارو، گرینلند و ایسلند و مقادیر کمی از محصولات خاص سایر کشورها.

برای اطلاع از جزییات کامل به وبسایت اتحادیه اروپا مراجعه کنید.

برخی از گیاهان و محصولات گیاهی که دارای گواهینامه اصلی گیاهپزشکی هستند. وجود این اقلام باید اعلام شود تا مورد بررسی قرار بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اتحادیه اروپا مراجعه کنید.

قوانین ورود سلاح و مهمات به هلند

ورود و خروج سلاح گرم یا مهمات، نیاز به مجوز از گمرک هلند دارد. استثنائات این قانون عبارتند از:

  • مسافران حامل اسلحه گرم یا مهمات برای ورزش‌های تیراندازی با گواهی یا دعوتنامه از باشگاه تیراندازی هلند  که نشان می‌دهد فرد در طی مدت مشخص شده قصد تمرین تیراندازی در هلند را دارد و مجاز به حمل اسلحه یا مهمات با خود در کشور مبدا هستند. مسافر حامل اسلحه از دو روز قبل از مدت زمان درج شده در گواهی تا روز دوم پس از آن، مشمول این قانون می‌شود.
  • ساکنان کشورهای عضو اتحادیه اروپا که مجوز حمل سلاح گرم آنها توسط مقامات در کشور محل اقامت صادر شده باشد.

قوانین ورود حیوانات خانگی به هلند

گربه‌ها و سگ‌ها مشمول مقررات کمیسیون اروپا (EC) شماره ۹۹۸/۲۰۰۳ و مقررات اتحادیه اروپا (EU) 576/2013 هستند. برای اطلاعات بیشتر با نزدیکترین سفارت هلند تماس بگیرید. پرندگان مشمول مقررات کمیسیون اروپا (EC) شماره ۲۵/۲۰۰۷ هستند. همیشه قبل از سفر با پرندگان با وزارت کشاورزی یا خدمات دامپزشکی محلی یا نزدیکترین کنسولگری هلند مشورت کنید. ممکن است گونه‌های در معرض خطر زنده یا تاکسیدرمی شده یا حتی قسمت‌هایی از آن‌ها با وجود مدارک بهداشتی تایید شده، جواز ورود به هلند را کسب نکنند.

ورود طوطی‌ها از استرالیا، بولیوی، کلمبیا، غنا، هنگ کنگ، هندوراس، اندونزی، نیکاراگوئه یا پاراگوئه ممنوع است.

قوانین ورود حیوانات خانگی به هلند
قوانین ورود حیوانات خانگی به هلند

در صورت به همراه داشتن سگ و گربه، پیش از ورود به هلند باید چند نکته زیر را رعایت کنید:

  • حیوان خانگی شما واکسن هاری زده باشد.
  • حیوان باید حداقل ۱۵ هفته سن داشته باشد.
  • حیوان باید در ۱۲ هفتگی واکسینه شود.
  • پس از واکسینه شدن حیوان، باید ۲۱ روز صبر کنید تا آن را به هلند بیاورید.
  • حیوان خانگی شما باید پاسپورت داشته باشد.
  • پیش از سفر باید ریزتراشه‌ای به حیوان خانگی شما وصل شود تا شناسایی آن راحت‌تر انجام گیرد.

قوانین ورود و خروج ارز از هلند

در صورت ورود از یک کشور دیگر اتحادیه اروپا و سفر به یکی از این کشورها، هیچ محدودیتی در زمینه ارز همراه مسافر وجود ندارد. در صورت ورود مستقیم یا سفر به کشوری خارج از اتحادیه اروپا مقدار ارز همراه مسافر به ارز محلی یا خارجی نباید  بیش از ۱۰ هزار یورو شود. مسافران برای ارز بیش از این مقدار، باید مدارک ارائه دهند.

قوانین ورود و خروج ارز از هلند
قوانین ورود و خروج ارز از هلند

مقررات ترخیص بار در هلند

چمدان مسافران در آخرین فرودگاه مقصد در هلند ترخیص می‌شود. با این حال، اگر ترانزیت مسافر با قطار صورت گیرد، چمدان باید در اولین فرودگاه ورودی در هلند ترخیص شود. همچنین معمولا واردات کالا به هلند از کشورهای خارج اتحادیه اروپا (EU)، مشمول عوارض واردات پرداخت شود. مالیات بر ارزش افزوده و در برخی موارد عوارض غیر مستقیم، مالیات بر مصرف یا سایر عوارض را بپردازید. ماموران گمرک حاضر در فرودگاه، وضعیت مسافران و مشاغل ملزم به پرداخت مالیات هنگام واردات کالا را، بررسی خواهند کرد.

مقررات ترخیص بار در هلند
مقررات ترخیص بار در هلند

هتل‌ های نزدیک فرودگاه بین ‌المللی هلند

برای بسیاری از مسافران که سفر کاری به هلند دارند و یا ترجیح می‌دهند در نزدیکی فرودگاه اقامت داشته باشند، هتل های نزدیک فرودگاه بین المللی هلند، بهترین گزینه به شمار می‌آیند. از مهمترین هتل های نزدیک فرودگاه هلند می‌توان به هتل گرند آمستل ون (Grand Hotel Amstelveen)، هتل سیتیزن فرودگاه اسپیخول (citizenM Schiphol Airport Hotel)، هتل شرایتون فرودگاه آمستردام (Sheraton Amsterdam Airport Hotel and Conference Cente) و سایر هتل های هلند اشاره کرد. همچنین در صورتی که پرواز ترانزیتی در هلند دارید، با رزرو یکی از این هتل‌ها می‌توانید زمانی را به استراحت و یا بازدید از جاذبه های گردشگری هلند بپردازید.

قوانین فرودگاه بین المللی آمستردام را بدانید

در سفر به هلند، اولین جایی که وارد آن می‌شوید، فرودگاه اسپیخول است. این فرودگاه با برخوداری از تمامی امکانات رفاهی برای آسودگی و آرامش مسافران، تمام تلاش خود را می‌کند. ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با فرودگاه هلند و نکات و قوانینی که پیش از سفر به آن باید بدانید، آشنا کنیم.

کدام ویژگی فرودگاه هلند برایتان جالب بوده است؟ با ما و خوانندگانمان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره فرودگاه آمستردام هلند

فرودگاه اصلی هلند کدام است؟

فرودگاه اسپیخول، تنها فرودگاه هلند محسوب می‌شود.

آیا فرودگاه هلند از مرکز شهر فاصله دارد؟

فرودگاه بین المللی آمستردام در فاصله ۱۸ کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است.

هزینه تاکسی از فرودگاه بین المللی آمستردام تا مرکز شهر چقدر است؟

کرایه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر حدود ۳۹ یورو است که این هزینه با توجه به زمان درخواست، متغیر خواهد بود.

ارزان ترین راه های سفر در آمستردام کدامند؟

ارزان ترین راه برای استفاده از حمل و نقل عمومی در آمستردام، خرید بلیط حمل و نقل چند روزه است، که به شما امکان استفاده نامحدود از تراموا، اتوبوس و مترو را از ساعت ۶ صبح تا ۱۲:۳۰ صبح می دهد. حمل و نقل عمومی یک روزه در آمستردام حدود ۸ هزینه دارد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید