آمستردام را باید فراتر از یک پایتخت مهم و تاثیرگذار تصور کرد! شهری زیبا که بر روی کانال‌های آب ساخته شده است و قدمتی به بلندای قرون وسطی دارد. جاذبه های آمستردام این شهر را به مقصد سفر مسافران بسیاری تبدیل کرده است. دیدنی های آمستردام، در نقش حافظه تاریخی این شهر هستند و فیلمی زنده از تاریخ این شهر و تغییرات آهسته اما پیوسته آن و آمیختگی جذاب آنها را به نمایش می‌گذارند. در ادامه با ما و در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، معروف‌ترین جاهای دیدنی آمستردام را مورد بررسی قرار دهیم.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

بهترین جاهای دیدنی آمستردام

آمستردام پایتخت هلند و شهرهای گل‌های رنگارنگ و کانال‌های آب است. این شهر که بنای آن در قرون وسطی گذاشته شد، ساختمان‌هایی تاریخی با نمای تماشایی دارد. علاوه بر این، موزه‌های شگفت انگیز، باغ‌های دیدنی و خیابان‌های مدرن شهر هستند که گردشگران را به سوی آمستردام می‌کشانند. در ادامه معروف‌ترین جاهای دیدنی آمستردام را به شما معرفی خواهیم کرد.

کانال های معروف آمستردام

معرفی جاهای دیدنی آمستردام را با هویت این شهر آغاز می‌کنیم؛ کانال‌ها! با این که آمستردام شهر کوچکی است اما به خاطر وجود این کانال‌ها که حالا از جاذبه های آمستردام محسوب می‌شوند آرایش خاصی دارد. در ادامه از میان چهار کانال این شهر، با کانال‌های معروف‌تر آن آشنا شوید.

کانال پرنسس | Prinsengracht

کانال پرنسس، طولانی‌ترین کانال آبی آمستردام است و در سال ۲۰۰۹ به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسید. این کانال به خاطر طرح و جلوه‌ای که خانه‌های اطرافش به آن بخشیده، عنوان یکی از زیباترین جاذبه های آمستردام را هم یدک می‌کشد.

کانال های معروف آمستردام

در بازدید از کانال پرنسس آمستردام، پیشنهاد می‌کنیم تا سوار بر کشتی‌های کروز شوید و از گردش در کانال پرنسس و انعکاس زیبایی‌های اطراف آن لذت ببرید.

آدرس کانال بلت آمستردام در گوگل مپ

آدرس: Prinsengracht, Amsterdam, Netherlands

کانال بلت | Built The Canal

کانال بلت در میانه شهر آمستردام قرار دارد و دورتادور آن را خانه‌های تاریخی و زیبا فرا گرفته است. این کانال در قرن ۱۷ میلادی ساخته شده و نامش در میان آثار ثبت شده در یونسکو به چشم می‌خورد.

کانال بلت در آمستردام

دیدن غروب آفتاب آمستردام از کانال بلت، واقعیت‌ آمستردام را در یک عصر رویایی در آن لحظه که انعکاس رقصان نور نارنجی خورشید نگاه شما را مجذوب خود کرده؛ نشان می‌دهد. به همین دلیل است که جزو بهترین جاهای دیدنی آمستردام است.

آدرس کانال بلت آمستردام در گوگل مپ

آدرس: Jacob van Campen, Daniël Stalpaert, Thomas de Keyser

کانال جردان | The Jordaan

یکی از کانال‌های آمستردام که جزو جاهای دیدنی آمستردام نیز محسوب می‌شود، کانالی است که در محله جردان قرار دارد. این محله، به کانال‌های باریک، خیابان‌های مدرن، کافه‌های دنج و غذاخوری‌های شیک معروف است. در غرفه‌های بازار میدان نوردر، جواهرات، لباس، عتیقه‌جات و غذاهای ارگانیک عرضه می‌شود. از جاذبه‌های دیگر این منطقه می‌توان به موزه هاوس بوت و موزه پنیر آمستردام اشاره کرد.

کانال جردان از جاهای دیدنی آمستردام

آدرس کانال جردان آمستردام در گوگل مپ

باغ های معروف آمستردام

حساب باغ‌های آمستردام از تمام جاذبه‌های این شهر جداست. باغ‌هایی که با لاله‌ها و دیگر گل‌های کمیاب و تزئینات زیبا پوشانده شده‌اند و بهشتی زمینی را در ذهن هر بیننده‌ای تداعی می‌کنند. در اینجا با دو باغ معروف آمستردام و پارک مهم این شهر آشنا شوید.

باغ گل کوکن هوف | keukenhof gardens

یکی از جاهای دیدنی آمستردام باغ گل آن است. باغ گل زیبای کوکنهوف بیش از ۷ میلیون گل زیبا دارد! این باغ ۳۲ هکتاری، به قدری در فصل بهار زیبا و دیدنی می‌شود که رکورد میلیونی بازدید کننده جاذبه های هلند را یک تنه جابجا می‌کند!

مجموعه کوکن هوف در مجموع دارای بخش‌هایی همچون، مسیر پیاده‌روی ۱۵ کیلومتری، رستوران و کافه، نمایشگاه گل و آثار هنری است. اگر به باغ گل کوکن هوف رفتید؛ حتما با قایق، گردش در محوطه این باغ را تجربه کنید.

باغ های معروف آمستردام

در حال حاضر، باغ کوکن هوف بسته است اما از ۲۴ مارس تا ۱۵ می ۲۰۲۲ (فروردین تا خرداد سال آینده) می‌توانید از آن بازدید کنید.

ساعات بازدید از باغ گل کوکن هوف آمستردام: هر روز از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰

آدرس: Stationsweg 166A, 2161 AM Lisse, Netherlands

آدرس باغ گل کوکن هوف در گوگل مپ

باغ گیاه شناسی آمستردام | Hortus Botanicus Amsterdam

یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان، باغ گیاه شناسی آمستردام است. باغ گیاه شناسی آمستردام، در قرن شانزدهم میلای و به عنوان منبعی غنی برای تامین داروهای داروسازان و پزشکان هلندی ساخته شد. باغ گیاهشناسی دِ هورتوس بوتانیکاس، یک جاذبه محبوب برای بازدیدکنندگان هلندی و بین المللی است. این مجموعه به خاطر درختان و گیاهانی که برخی از آنها در خطر انقراض هستند، مشهور است. گیاهان و درختان شناخته شده‌ای مانند درخت اَنجیلی یا درخت چوب‌آهنی ایرانی را می توان در اینجا یافت. در این باغ گیاه‌شناسی، سالن برگزاری همایش و کافه هم وجود دارد.

باغ گیاه شناسی آمستردام

نام این باغ با داشتن ۶ هزار گونه درخت و گیاه، در لیست مهم‌ترین جاذبه های هلند قرار دارد.

 ساعات بازدید از باغ گیاه شناسی آمستردام: هر روز از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰

آدرس: Nieuwe Meerlaan 3, 1182 DB Amstelveen

آدرس باغ گیاه شناسی آمستردام در گوگل مپ

وندلا پارک | Vondelpark

یکی دیگر از جاهای دیدنی آمستردام، وندلا پارک است. در جنوب میدان لیدسپلین و در نزدیکی موزه ون‌گوک، بزرگترین پارک آمستردام به نام وندل پارک وجود دارد. این پارک بسیار محبوب است و هرروز عده زیادی برای پیاده‌روی، گردش، استراحت یا ورزش کردن به این پارک می‌روند. درختان متنوع و سرسبز، باغ گل رز، دریاچه و پل‌های زیبایی که در این پارک وجود دارند، منظره آن را تماشایی‌تر کرده‌اند. علاوه بر محوطه زیبا، چندین کافه و غذاخوری نیز در این پارک وجود دارد.

وندلا پارک از جاهای دیدنی آمستردام

آدرس: Amsterdam, Netherlands

آدرس وندلا پارک در گوگل مپ

موزه های آمستردام

اگر به لیست موزه‌های معروف دنیا نگاه کنید؛ بارها نام موزه‌های مختلف در آمستردام به چشمتان خواهد خورد. موزه‌هایی با موضوعات مختلف و متنوع که بسیار پربار هستند و بخشی از تاریخ و فرهنگ هنر جهان را در خود جای داده‌اند. موزهای آمستردام نیز از مهمترین جاهای دیدنی آمستردام محسوب می‌شوند.

موزه های آمستردام بیش از ۶۰ موزه هستند که بیشترین تعداد در یک شهر را داراست. در سفر به هلند و امستردام حتما از موزه‌های این شهر دیدن کنید تا با تاریخ و فرهنگ این شهر آشنا شوید. موزه ونگوگ در این شهر بزرگترین مجموعه از آثار این هنرمند هلندی را در خود جای داده است. موزه استدلیک هنرهای مدرن را به نمایش می‌گذارد؛ هنرهایی که اینستالیشن (هنر چیدمان) هم در میان آن جای می‌گیرد. اگر اهل تماشای نقاشی هستید، سراغ موزه هت رمبراندیوس بروید تا مجموعه‌ای از آثار استادان بزرگ را تماشا کنید. در ادامه، با برخی از این موزه‌ها آشنا خواهیم شد.

موزه ریکس | Rijksmuseum

در سفر به آمستردام، حتما از بزرگ‌ترین موزه هلند بازدید کنید. ارزش موزه ریکس هم در ساختمان ۴۰۰ ساله گوتیک آن است و هم در آثار هنری که در آن به نمایش درآمده است.

موزه ریکس از موزه های آمستردام

در این موزه، ۸ هزار اثر هنری از مشاهیری همچون رامبراند (Rembrandt) را در کنار آثار دیدنی همچون ظروف سفالی تاریخی یا بازمانده‌هایی از یک کشتی هلندی را به تماشا خواهید نشست.

ساعات بازدید از موزه ریکس: هر روز از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰

آدرس: Museumstraat 1, 1071 XX Amsterdam, Netherlands

آدرس موزه ریکس در گوگل مپ

موزه مادام توسو آمستردام | Madame Tussauds Amsterdam

نام موزه مادام توسو در لیست معروف‌ترین موزه‌های آمستردام قرار دارد و از محبوب‌ترین جاهای دیدنی آمستردام است. این موزه پر از مجسمه‌های مومی قدیمی و جدید از شخصیت‌های مختلف و معروف است. اما داستان شنیدنی مادام توسو را بشنوید.

مادام توسو، مجسمه‌سازی با موم را از یک فیزیکدان فرا گرفت. سپس در زمان انقلاب فرانسه به این کشور رفت و برای سرگرمی، از میان سرهای جدا شده معترضان، به سلیقه خود بعضی‌ها را جدا می‌کرد و مجسمه مومی آنها را می‌ساخت.

بعدها آثار مادام توسو که نزدیک به ۴۰۰ قطعه بود در موزه‌های مختلف دنیا از جمله آمستردام به نمایش درآمد؛ این موزه‌ها بسیار معروف و مورد توجه هستند.

موزه مادام توسو در ساختمانی دو طبقه با معماری سلطنتی به نام Peek & Cloppenburg قرار گرفته و پر است از ربات‌های متحرک و مجسمه مشاهیری همچون الیزابت تایلور، مایکل جکسون، انیشتین و … .

ساعات بازدید از موزه مادام توسو آمستردام: هر روز از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰

آدرس: Madame Tussauds, Dam Square, Amsterdam, Netherlands

آدرس موزه مادام توسو آمستردام در گوگل مپ

 موزه خانه رامبراند | Rembrandt House Museum

موزه رامبراند در واقع خانه رامبراند هارمنزون، هنرمند معروف هلندی و خانواده‌اش در قرن هفدهم بوده است. خانه رامبراند برای بزرگداشت و حفظ نمونه‌ای از معماری هلندی در جریان جنبش هنری و اجتماعی که در سال ۱۹۱۱ در هلند شکل گرفت، به موزه تبدیل شد.

 موزه خانه رامبراند

فکرش را بکنید؛ گام به گام پاهایتان را در این موزه در جاهایی می‌گذارید که خالق نقاشی نگهبان شب، در آنجا طرح‌های خود را ترسیم می‌کرده؛ این حس بی‌نظیر است.

ساعات بازدید از موزه خانه رامبراند: هر روز از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰

آدرس: Jodenbreestraat 4, 1011 NK Amsterdam, Netherlands

آدرس موزه خانه رامبراند در گوگل مپ

موزه آنه فرانک | Anne Frank House

خانه آنه فرانک، داستانی متفاوت‌تر از هر موزه دیگری دارد. آنه فرانک دختری بود که در طول جنگ جهانی دوم برای فرار از دست نازی‌ها، به همراه خانواده‌اش و ۴ یهودی در زیرزمین خانه‌ای که امروزه آن را به نام موزه آنه فرانک می‌شناسیم، پنهان شد.

موزه آنه فرانک در آمستردام

با این که آنه زنده نماند اما با پیدا شدن دفترچه خاطراتش و چاپ شدن آن، بنیاد آنه شکل گرفت و پس از مدتی، این خانه به موزه تبدیل شد. در موزه آنه فرانک، خبری از آثار فاخر و پر زرق و برق تاریخی نیست اما می‌توان در آن به خوبی آرزوهای از دست رفته نسلی پر امید را مشاهده کرد!

ساعات بازدید از موزه آنه فرانک: هر روز از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰

آدرس: Jodenbreestraat 4, 1011 NK Amsterdam, Netherlands

آدرس موزه آنه فرانک در گوگل مپ

موزه ونگوگ | Museum Van Gogh

طرفدار آثار ونگوگ باشید یا نه، بازدید از موزه ونگوگ آمستردام را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این موزه، بزرگ‌ترین مجموعه آثار ونگوگ و معاصران او را در خود جای داده که در سال ۱۹۷۲ افتتاح شده است.

موزه ونگوگ

در حال حاضر در این موزه، بیش از ۲۰۰ اثر از ونگوگ و برخی از دیگر هم‌دوره‌های او به نمایش درآمده که سالانه، بیش از میلیون‌ها نفر از آنها بازدید می‌کنند.

ساعات بازدید از موزه ونگوگ: هر روز از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰

آدرس: Museumplein 6, 1071 DJ Amsterdam, Netherlands

آدرس موزه ونگوگ در گوگل مپ

موزه اشتدلیک آمستردام | Stedelijk Museum

این موزه، یکی دیگر از جاهای دیدنی آمستردام است که آثار هنر معاصر را در آنجا می‌توان دید. موزه اشتدلیک که در قرن ۱۹ میلادی بنا شده است، در نزدیکی موزه ون‌گوگ قرار دارد. مجموعه این موزه شامل کارهای هنر مدرن و معاصر از سده ۲۰ و ۲۱ میلادی است. این مجموعه شامل کارهایی از ونسان ون‌گوک، واسیلی کاندینسکی، اندی وارهول، ویلم دکونینگ، مارلن دوما، لوچیو فونتانا و بسیاری دیگر از هنرمندان نامدار است.

موزه اشتدلیک آمستردام

آدرس:  Museumplein 10, 1071 DJ Amsterdam, Netherlands

آدرس موزه اشتدلیک آمستردام در گوگل مپ

کلیساهای آمستردام

کلیساهای آمستردام، یکی از بخش‌های جذاب و دیدنی این شهر هستند و جزو جاهای دیدنی آمستردام به حساب می‌آیند. عبادتگاه‌هایی که کاملا مناسب با اقلیم این شهر ساخته و طراحی شده‌اند. حتی سبک و سیاق طراحی این کلیساها، رنگ و بویی از هنر معماری به سبک هلندی دارد.

برای اینکه آمستردام را از منظر متفاوتی ببینید سری به بلندترین و زیباترین کلیساهای شهر بزنید تا هم از کلیساها دیدن کرده باشید و هم شهر را از زاویه دیگری تماشا کنید. سودرکرک یا همان کلیسای جنوبی آمستردام، کلیسایی بازمانده از قرن هفدهم میلادی و متعلق به مسیحیان پروتستان است. اودو کرک یا کلیسای قدیمی، کلیسایی متعلق به سال ۱۳۰۶ است و قدیمی‌ ترین کلیسای آمستردام به شمار می‌رود. وسترکرک یا کلیسای غربی از دیگر کلیساهای آمستردام است که نمایی پانوراما از کانال‌های آبی این شهر به شما نشان می‌دهد و به نوعی خود از خاص‌ ترین جاهای دیدنی آمستردام محسوب می‌شود. سه کلیسای معروف آمستردام را با ما بشناسید.

کلیسای غربی | Westerkerk

کلیسایی قرن شانزدهمی با حس و حال یک کلیسای رنسانسی که نقاشی‌های سبک گوتیک از در و دیوار آن آویزان شده؛ این بهترین توصیف از کلیسای غربی آمستردام است.

کلیساهای آمستردام

بومی‌های آمستردام کلیسای غربی را به نام کلیسای لانگر جان هم می‌شناسند. ساختمان این کلیسا در ابتدا برجی برای یادبود امپراطور اتریش و به پاس دفاع او از مرزهای هلند بود اما در ادامه، این بنا به یکی از کلیساهای معروف آمستردام تبدیل شد.

ساعات بازدید از کلیسای غربی: هر روز از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۵:۰۰

آدرس: Prinsengracht 279, 1016 GW Amsterdam, Netherlands

آدرس کلیسای غربی در گوگل مپ

کلیسای دِ اود کرک | De Oude Kerk

با کهن‌ترین کلیسای شهر آمستردام، دِ اود کرک آشنا شوید. این عبارت در زبان هلندی به معنای کلیسای قدیمی است. دِ اود کرک، کلیسایی گوتیک و قرن سیزدهمی است که درست در روبروی کانال آب آمسترام قرار دارد.

کلیسای دِ اود کرک در آمستردام

با وجود ظاهر ساده این کلیسا برای زیبایی بیشتر و معنوی‌تر شدن فضای آن، در قرن شانزدهم شیشه‌های ساده آن با شیشه‌های رنگی جایگزین شدند. وجود نقاشی‌های تاریخی زیبا در محراب این کلیسا، جلوه‌ای خاص و ویژه در آن به وجود آورده است. این کلیسا جزو معروف‌ترین جاهای دیدنی آمستردام است. کلیسای او د کرک در سال ۲۰۱۶ به صورت رسمی به یک موزه کلیسا تبدیل شد.

ساعات بازدید از کلیسای دِ اود کرک: از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰، یکشنبه ها از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۷:۳۰

آدرس: Oudekerksplein 23, 1012 GX Amsterdam, Netherlands

آدرس کلیسای دِ اود کرک در گوگل مپ

عبادتگاه سیناگوگ پرتغالی | Synagogue The Portuguese

یکی از دیدنی های آمستردام، عبادتگاه سیناگوگ است. این عبادتگاه، یادگار پرتغالی‌هایی است که روزگاری برای کار پیدا کردن و زندگی بهتر راهی آمستردام شدند. عبادتگاه سیناگوگ، نشانه‌هایی از آداب و رسوم، فرهنگ و معماری پرتغالی را در خود دارد.

عبادتگاه سیناگوگ پرتغالی

آدرس: Mr. Visserplein 3, 1011 RD Amsterdam, Netherlands

آدرس عبادتگاه سیناگوگ پرتغالی در گوگل مپ

 خیابان های معروف آمستردام

آمستردام از آن شهرهایی‌ست که باید با قدم زدن روی سنگ فرش خیابان‌هایش، حس و حال مردم یکی از مدرن‌ترین شهرهای اروپا را تجربه کنید. خیابان‌‎هایی بسیار تمیز با معماری زیبا، که گویی آنها را نقاشی کرده‌اند! چند خیابان معروف آمستردام را در ادامه با هم بشناسیم:

پی سی هوفت استرات | P.C. Hooftstraat

اگر عاشق خرید کردن در سفر هستید؛ حتما به پی سی هوفت استرات سر بزنید. این خیابان که در منطقه جنوبی آمستردام قرار گرفته، میزبان بهترین فروشگاه‌ها و برندهای بین‌المللی است و پاتوقی برای طرفداران مد و ستارگان سینمای هلند محسوب می‌شود.

 خیابان های معروف آمستردام

از برندهای لوکسی مثل دولچه اند گابانا (DOLCE & GABANA)، گوچی (GUCI)، جیمی چو (JimmY choo)، مایکل کورس (Michael Kors)، شانل (CHANELL) و ورا ونگ (Vera Wang) گرفته تا زارا (Zara)، اچ اند ام (H&M) و سی اند آ (C&A) همگی در این خیابان، نمایندگی دارند. به همین دلیل است که این خیابان جزو جاهای دیدنی آمستردام است.

آدرس: Pieter Cornelisz Hooftstraat, Amsterdam, Netherlands

آدرس پی سی هوفت استرات در گوگل مپ

کالفر اشترات | Kalverstraat

کالفر، خیابانی برای خرید و موزه‌گردی است؛ نمایندگی برندهای معروف خاص و وجود جاذبه‌هایی مثل موزه آمستردام، نام کالفر اشترات را در لیست معروف‌ترین خیابان‌های آمستردام قرار می‌دهد. کالفر اشترات از زمان قرون وسطی در آمستردام وجود داشته و محل اتفاق بسیاری از رویدادهای تاریخی و تاثیرگذار هلند بوده است.

خیابان کالفر اشترات در آمستردام

نکته جالبی که درباره کالفر اشترات وجود دارد؛ این خیابان هفدهمین خیابان گران‌قیمت در جهان است و بهای خرید و اجاره منزل در آن بسیار گران برآورد می‌شود.

آدرس: Kalverstraat, Amsterdam, Netherlands

آدرس کالفر اشترات در گوگل مپ

بتهوون استرات | Beethovenstraat

به بتهوون استرات آمستردام خوش آمدید! این خیابان به افتخار لودویگ ون بتهوون نوازنده معروف آلمانی نامگذاری شده و این در حالیست که او حتی یک بار هم پایش را در این خیابان نگذاشته است.

بتهوون استرات به بوی خوشش شهرت دارد؛ بوی عطر در هم آمیخته شیرینی‌های تازه پتی گتو (Petit Gateau) و قهوه، شکلات‌های دست‌ساز وسوسه‌کننده و البته عطرفروشی‌ها. حتی یک بار بودن در این خیابان را برای هر کسی خاص می‌کند. این خیابان جزو ان دسته از جاهای دیدنی آمستردام است که ارزش یک بار دیدن را دارد.

خیابان بتهوون استرات در آمستردام

بتهوون استرات، خیابانی با روح لطیف است! طراحی کلی آن نظمی ویژه با رنگ‌آمیزی ملیح دارد و بخش‌های مختلف آن به نام مشاهیر موسیقی نامگذاری شده‌اند.

آدرس: Beethovenstraat, Amsterdam, Netherlands

آدرس بتهوون استرات در گوگل مپ

میدان دام | Dam Square

میدان دام یا میدان سد، هویتی فراتر از یک میدان شهری دارد. این میدان در قرن سیزدهم و بر روی یک سد به نام آمستل (Amstel) ساخته شده و مرکز تجمع جاذبه‌هایی دیدنی مثل موزه مادام توسو، کاخ سلطنتی و کلیسای جدید آمستردام است. دورتادور میدان دام را ساختمان‌های زیبا فرا گرفته و لوکس‌ترین فروشگاه‌های شهر، جلوه‌ای دیدنی به آن بخشیده‌اند.

میدان دام در آمستردام

 اگر مسافر آمستردام هستید، به چند دلیل، حتما اطراف میدان دام را برای رزرو هتل انتخاب کنید. بهترین کافه‌ها و رستوران‌های آمستردام و همینطور جاذبه‌های معروف شهر در اطراف این میدان قرار گرفته‌اند.

آدرس: Dam, Amsterdam, Netherlands

آدرس میدان دام در گوگل مپ

محله بیگیونف | Begijnhof

یکی از قدیمی‌ترین محله‌های امستردام که حالا جزو جاهای دیدنی آمستردام محسوب می‌شود، محله بیگیونف است. خانه‌های قدیمی که ردیف کنار هم قرار گرفته‌اند با معماری باشکوه و نمای رنگارنگشان، بسیار جالب توجه هستند. این محله، جای خوبی برای عکاسی و ثبت تصاویر جذاب از آمستردام است.

محله بیگیونف در آمستردام

آدرس: Begijnhof 1, 1012 WS Amsterdam, Netherlands

آدرس محله بیگیونف در گوگل مپ

کاخ های معروف آمستردام

در شهر کانال‌ها، کاخ‌های باشکوهی بنا شده است که در ادامه به معرفی چند مورد از آنها می‌پردازیم.

کاخ سلطنتی آمستردام |  Royal Palace Amsterdam

در ضلع غربی میدان دام، یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های آمستردام یعنی کاخ سلطنتی آمستردام قرار گرفته است. این کاخ در قرن شانزدهم با الهام از کاخ‌های امپراطوری روم ساخته شد.؛ به این امید که این شهر روزی بزرگ‌ترین شهر اروپایی شمالی می‌شود.

کاخ سلطنتی آمستردام

این ساختمان در ابتدا متعلق به شهرداری بود اما شاه «ویلیام اول» آن را تصاحب کرد. در حال حاضر، مراسم‌ مهم و مختلفی در این کاخ برگزار می‌شود و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

کاخ سلطنتی حرف‌های زیادی از تاریخ این کشور برای گفتن دارد. تماشای ساختمان‌های تاریخی کشورهای اروپایی و مقایسه با آنچه ما در ایران به عنوان جاذبه تاریخی می‌شناسیم، خالی از لطف نیست. خوب است بدانید روز پادشاه در هلند در ۲۷ آوریل هر سال برگزار می‌شود و اگر در این تاریخ در پایتخت هلند هستید، حتما گشتی در شهر بزنید و از جشن‌ های خیابانی آمستردام در این روز لذت ببرید.

ساعات بازدید از کاخ سلطنتی آمستردام: هر روز از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰

آدرس: Jacob van Campen, Daniël Stalpaert, Thomas de Keyser

آدرس کاخ سلطنتی آمستردام در گوگل مپ

آسیاب بادی های معروف آمستردام

هلند به کشور آسیاب‌های بادی معروف است و در تمامی شهرهای آن، این آسیاب‌های برافراشته، جلوه‌گری می‌کنند. آمستردام و روستاهای اطرافش هم از این قائده مستثنی نیستند.

آسیاب بادی های معروف آمستردام

 برای همین پیشنهاد می‌کنیم تا در سفر به آمستردام، حتما از روستاهای Volendam و Marken و آسیاب‌بادی‌های اطراف آنها بازدید کنید؛ مخصوصا که این آسیب‌های بادی در مناسبت‌های خاص، پر از تزئینات و تاج‌های گل می‌شوند.

مراکز خرید امستردام

مراکز خرید امستردام را نیز می‌توان در ردیف محبوب‌ ترین مکان های دیدنی آمستردام برشمرد. خرید سوغاتی، بخشی جدا نشدنی از سفر خصوصا سفرهای طولانی است. از بهترین مراکز خرید آمستردام می‌توان به مراکز خرید کالوراسترات و ولوین مارکت اشاره کرد.

مراکز خرید امستردام

در این دو بازار، همه چیز از اشیا آنتیک و قدیمی تا برندهای لوکس پیدا خواهید کرد. بوتیک‌ها، گالری‌ها، عطرفروشی‌ها، رستوران و کافه‌های زیادی در مرکز خرید کالوراسترات وجود دارد. البته در نظر بگیرید که ممکن است روزهای شنبه، مراکز خرید شلوغ تر از روزهای معمول باشد.

پیشنهاد می‌شود حتما به بازار گل آمستردام نیز سر بزنید. می‌دانید که هلند یکی از صادرکننده‌ های بزرگ گل و گیاه به جهان است. در این بازار، می‌توانید گونه‌های متفاوتی از گل و گیاه را ببینید.

رزرو بهترین هتل های آمستردام

در سفر به هلند، حتما باید دست کم یک روز در آمستردام اقامت داشته باشید. اگرچه یک روز زمانی کافی برای دیدن تمامی جاذبه های گردشگری آمستردام نیست! هتل والدولف آستوریا یکی از لوکس ترین هتل های امستردام است. هتل سباستین از هتل های متوسط شهر بوده و هتل بوهم از هتل های ارزان آمستردام محسوب می‌شود. با مشاهده قیمت هتل های آمستردام می‌توانید بهترین هتل را برای خود انتخاب کنید.

آمستردام، شهری متفاوت در اروپا

جاهای دیدنی آمستردام در این فهرست خلاصه نمی‌شوند اما به شما قول می‌دهیم که در بازدید از این دیدنی‌ها، می‌توانید حس واقعی پایتخت باد و مدرنیته آزاد اروپایی را تجربه کنید.

برای خرید بلیط هواپیما آمستردام هم نگران نباشید؛ فلای تودی با بهترین قیمت ها و پروازها، کار را برای شما آسان می‌کند. در سفر به آمستردام اگر به راهنما نیاز داشتید، مقاله راهنمای سفر به آمستردام را در مجله فلای تودی مطالعه کنید.

تجربه سفر به آمستردام را دارید؟ به نظر شما، جای کدام جاذبه در این لیست خالیست؟

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی آمستردام

طول کانال‌های آمستردام چقدر است؟

در آمستردام بیش از ۱۰۰ کیلومتر کانال آب وجود دارد.

چند پل روی کانال‌های آمستردام وجود دارند؟

۱۵۰۰ پل

معروف‌ترین موزه‌های آمستردام کدام‌اند؟

موزه مادام توسو، موزه ون گوگ، موزه ریکس، موزه خانه رامبراند و موزه آنه فرانک

بزرگترین پارک آمستردام کدام است؟

وندلا پارک، بزرگترین پارک آمستردام است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید