ترکیه، سرزمین شگفتی‌ها است، اما استانبول، به نوعی توریستی‌ترین شهر آن محسوب می‌شود. به عبارتی اگر کسی تنها یکبار فرصت سفر به ترکیه داشته باشد، استانبول را ترجیح می‌دهد. اما اگر جاهای دیدنی استانبول را دیدید و تمایل داشتید که به شهری دیگر از ترکیه هم سری بزنید، راه‌ های سفر از استانبول به کاپادوکیا و یا حتی دیگر شهر‌ها و استان‌ های ترکیه، این فرصت را به شما می‌دهد تا بتوانید در سفر خود، با صرف تنها چند روز زمان بیشتر، جاذبه‌های بیشتری ببینید.

اگر تاکنون تصاویری از شهر بالن‌ های ترکیه دیده باشید، دست کم یک بار برای سفر به این مقصد فکر کرده و یا هزینه سفر به کاپادوکیا را بررسی کرده‌اید. برای این کار باید پاسخ به این سؤال را بدانید؛ چگونه از استانبول به کاپادوکیا برویم؟ در ادامه راهنمای کاملی از راه‌ های سفر از استانبول به کاپادوکیا و هزینه‌های آن را بررسی کرده‌ایم. با ما در مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

چگونه از استانبول به کاپادوکیا برویم؟

کاپادوکیا یا شهر بالن ها، یکی از زیباترین شهرهای توریستی ترکیه است و افراد زیادی برای تجربه بالن سواری بر فراز مناظر زیبای این شهر، سفر می‌کنند. اگر در استانبول هستید و یا قصد سفر دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما با یکی از روش های زیر، سفر به کاپادوکیا از استانبول را از دست ندهید. بالن سواری و یا اقامت در هتل های صخره ای، تجربه‌ای است که فراموش نخواهید کرد.

استانبول

پرواز استانبول به کاپادوکیا

سفر هوایی یکی از ساده‌ترین راه های سفر از استانبول به کاپادوکیا است. به خصوص اگر زمان شما محدود بوده و فرصت زیادی برای اقامت در این کشور ندارید، بهتر است از پرواز کاپادوکیا استفاده کنید. هواپیمایی‌ های ترکیش و پگاسوس، روزانه پرواز‌های منظمی به مقصد فرودگاه کاپادوکیا دارند.

پرواز استانبول به کاپادوکیا حدود ۸۰ دقیقه طول می‌کشد و در مقایسه با سفر‌های زمینی مدت زمان کمی است. روزانه یک پرواز از استانبول به فرودگاه نوشهیر کاپادوکیا وجود دارد و بقیه پرواز‌ها، به فرودگاه‌های اطراف و نزدیک کاپادوکیا انجام می‌شوند.

هر روز ۶ سرویس پرواز از فرودگاه بین‌ المللی استانبول یا فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن به فرودگاه کایسری ‌می‌روند. فرودگاه کایسری در شهر کایسری ترکیه بوده و فاصله بین فرودگاه تا کاپادوکیا را باید با استفاده از تاکسی‌های ترانسفری طی کنید.

در هر صورت چه پرواز استانبول به کاپادوکیا فرودگاه نوشهیر را بگیرید و یا به فرودگاه کایسری بروید، برای رسیدن به روستا‌های توریستی باید از ترانسفر زمینی هم استفاده کنید. اما فرودگاه نوشهیر فاصله کمتری با کاپادوکیا دارد.

سفر به کاپادوکیا زمینی با قطار

یکی دیگر از راه‌های سفر به این مقصد جذاب، سفر به کاپادوکیا زمینی است که از چند روش خودرو با راننده یا خودرو بدون راننده، اتوبوس و قطار انجام می‌شود. برای سفر زمینی به کاپادوکیا گزینه قطار پیشنهاد بهتر و راحت‌تری است. نیازی به رانندگی ندارید و مدت زمان کمتری در مسیر خواهید بود.

البته متاسفانه مسیر ریلی مستقیمی به کاپادوکیا از استانبول وجود ندارد و شما باید با قطار به آنکارا رفته و مسیر ترانسفر اتوبوس یا تاکسی به کاپادوکیا را طی کنید. روزانه ۸ قطار سریع السیر از استانبول به آنکارا ‌می‌روند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مدت زمان حدودی شما در قطار ۲ ساعت بوده و می‌توانید در‌ ایستگاه‌ های آنکارا، اتوگار و یا قونیه از قطار پیاده شوید.

اگر در‌ ایستگاه قونیه از خودرو پیاده شوید، می‌توانید از جاذبه‌ های دیدنی قونیه نظیر آرامگاه مولانا نیز بازدید کرده و بعد به کاپادوکیا بروید. در هر صورت توجه داشته باشید که بلیط قطار‌ استانبول به کاپادوکیا به سرعت پر شده و بهتر است از چند روز قبل بلیط خود را رزرو کنید.

سفر به کاپادوکیا

سفر به کاپادوکیا زمینی با اتوبوس

یکی از ارزان‌ ترین راه های سفر از استانبول به کاپادوکیا استفاده از اتوبوس‌های بین شهری است. البته در این صورت، طولانی‌ترین مسیر رفتن به کاپادوکیا از استانبول را تجربه خواهید کرد. شرکت‌های اتوبوسرانی مختلفی مانند نوشهیر، کوچ مترو، سیاحت، کامیل و سفر بین برای سفر زمینی به کاپادوکیا وجود دارد.

این اتوبوس‌ها از اتوگار استانبول به طور مستقیم به سمت‌ ایستگاه نوشهیر کاپادوکیا حرکت می‌کنند که در ۱۸ کیلومتری این مقصد قرار دارد. روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ سرویس رفت و برگشت در این مسیر تردد دارند. فاصله زمینی استانبول تا کاپادوکیا با اتوبوس حدود ۱۲ ساعت است.

البته نگران نباشید، این اتوبوس‌ها، همگی به‌ مانیتور، سیستم سرمایشی و گرمایشی، نوشیدنی‌های سرد و گرم و یک وعده غذایی مجهز هستند و در طول مسیر از شما پذیرایی خواهد شد. همچنین اتوبوس‌ها در طول مسیر، ۲ بار برای استراحت کوتاه و استفاده از سرویس بهداشتی، توقف خواهند داشت.

پیشنهاد می‌کنیم برای این که کمتر متوجه گذر زمان شوید، از اتوبوس‌های ساعات ابتدایی شب استفاده کنید تا بتوانید در این زمان ۱۲ ساعته استراحت کرده و صبح زود به‌ ایستگاه مقصد برسید. با رسیدن به‌ ایستگاه نوشهیر، می‌توانید با استفاده از مینی بوس، خود را به مراکز گردشگری کاپادوکیا برسانید. همچنین می‌توانید با تور کاپادوکیا با اتوبوس به شهر بالن‌ ها سفر کنید.

کرایه اتومبیل از استانبول به کاپادوکیا

یکی دیگر از راه‌ های سفر از استانبول به کاپادوکیا کرایه اتومبیل است، البته اگر شرایط و تحمل رانندگی طولانی این مسیر را داشته باشید. قیمت کرایه اتومبیل بدون راننده با توجه به نوع خودرو شما متفاوت است، اما اگر بتوانید با ماشین این فاصله را طی کنید، آزادی عملی زیادی خواهید داشت.

در فاصله بین استانبول تا کاپادوکیا جاذبه‌های دیدنی و گردشگری زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. جاذبه‌هایی که شاید در یک سفر معمولی، هرگز فرصت بازدید از آن‌ها را نداشته باشید. اگر مسیر مستقیم استانبول به کاپادوکیه را انتخاب کنید، زمان کمتری در مسیر هستید، اما توصیه می‌کنیم در طی مسیر حتما در چند جاذبه گردشگری مانند ویرانه‌های باستانی گوردیون، خرابه‌های هاتوشا و دهکده حفاظت شده عثمانی توقف کنید.

برای کرایه خودرو در استانبول می‌توانید به مراکز کرایه خودرو در فرودگاه و یا هتل‌های بزرگ بروید. مدارک کرایه خودرو در استانبول شامل اصل پاسپورت و یک کپی از آن، به همراه پر کردن فرم‌های مربوطه است. بعد از پرداخت هزینه می‌توانید خودرو را تحویل گرفته و به جاده بزنید.

البته فراموش نکنید که خودرو باید سر ساعت مشخص شده، پس داده شود. در غیر این صورت جریمه‌های سنگینی در انتظار شماست. پیشنهاد می‌شود قبل از سفر، اطلاعاتی در خصوص بهترین زمان سفر به کاپادوکیا، جاذبه‌ها، اقامتگاه‌ها و هزینه‌های احتمالی داشته باشید تا یک سفر متفاوت و بدون دغدغه را تجربه کنید.

کاپادوکیا

فاصله بین استانبول و کاپادوکیا

فاصله بین این دو شهر به مسیر و نوع سفر شما بستگی دارد. اگر با هواپیما سفر کنید، مسیر حدودی شما ۸۰ دقیقه است. اما اگر می‌خواهید با ماشین به کاپادوکیا بروید، می‌توانید از یکی از دو مسیر زیر استفاده کنید.

  • مسیر اول: استانبول – آنکارا – کاپادوکیا | زمان حدودی: ۸ ساعت و ۱۰ دقیقه
  • مسیر دوم: استانبول – Eskişehir – کاپادوکیا | زمان حدودی: ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه.

قیمت بلیط استانبول به کاپادوکیا

قیمت بلیط استانبول به کاپادوکیا به نوع سفر شما بستگی دارد. قیمت بلیط بسته به زمان سفر شما متغیر است و نمی‌توان قیمت دقیقی اعلام کرد. همچنین قیمت بلیط در دو ایرلاین پگاسوس و ترکیش نیز ممکن است متفاوت باشد.

این موضوع در خصوص قیمت بلیط اتوبوس نیز صدق می‌کند و بسته به ایستگاه مبدا و مقصد و شرکت اتوبوس‌رانی، قیمت‌ها تفاوت دارند. بنابراین بهتر است قیمت دقیق را زمان نزدیک به سفر خود استعلام بگیرید.

هزینه سفر به کاپادوکیا

شاید مهمترین سوال بعد از چگونه از استانبول به کاپادوکیا برویم، در خصوص هزینه سفر به کاپادوکیا است. هزینه‌‌های سفر، تا حد زیادی به سبک سفر شما بستگی دارد. اگر از استانبول به کاپادوکیا می‌روید، بخشی از هزینه‌های شما مانند حمل و نقل، غیر قابل اجتناب است.

در باقی موارد می‌توانید یک سفر اقتصادی یا لاکچری داشته باشید. برخی از مواردی که در هزینه سفر به کاپادوکیا تاثیرگذار است عبارتند از:

  • قیمت بلیط استانبول به کاپادوکیا (هواپیما، قطار یا اتوبوس)
  • هزینه ترانسفر از ایستگاه اتوبوس و قطار تا جاذبه های گردشگری کاپادوکیا
  • هزینه اقامت در هتل های صخره‌ای و اقامتگاه های کاپادوکیا
  • هزینه بالن سواری در کاپادوکیا و سایر تفریحات
  • هزینه غذا و نوشیدنی.

سفر زمینی به کاپادوکیا

مثل یک جهانگرد سفر کنید!

بیشتر کسانی که به ترکیه سفر می‌کنند، در هر نوبت سفر، به یکی از شهر‌های توریستی مثل استانبول، آنتالیا، آنکارا سر می‌زنند. استان‌ها و شهر‌های توریستی ترکیه درست مثل ایران، در فواصل نزدیک به هم هستند. با سفر به استانبول به راحتی می‌توانید به شهر‌های اطراف مانند آنکارا، کایسری، قونیه، کاپادوکیا نیز سر بزنید. مطمئن باشید شگفتی‌هایی در این مسیر‌ها خواهید دید که در تور زمینی کاپادوکیا که مستقیم از ایران راهی می‌شود، پیدا نمی‌کنید.

اگر اهل ماجراجویی و عاشق سفر‌های متفاوت و هیجان‌انگیز هستید، با سفر زمینی بین شهر‌های ترکیه، بیشتر با فرهنگ و اسرار سرزمین آناتولی آشنا خواهید شد. ‌برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مقصد محبوب در ترکیه می‌توانید راهنمای سفر به کاپادوکیا را نیز مطالعه کنید.

آیا تا به حال تجربه سفر به کاپادوکیا را داشته‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

1 نظر

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید