اگر شما هم اهل گشت و گذار در بازارهای محلی و معاشرت با افراد هستید، باید بگوییم جمعه بازارهای استانبول یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های استانبول هستند که در گوشه و کنار شهر برپا می‌شوند. خرید و بازارگردی، یکی از دلایل مهم گردشگران برای سفر به استانبول محسوب می‌شود. بنابراین، اگر شما هم عاشق خرید و تجربه های جدید هستید، این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی را از دست ندهید. ما قصد داریم در این مطلب، معروف ترین جمعه بازارهای استانبول را به شما معرفی کنیم.

معرفی بازارهای محلی استانبول

بازارهای محلی و یا هفتگی استانبول، نوعی دیگر از بازارها هستند که در محله های مختلف استانبول و در روزهای خاصی از هفته برگزار می‌شوند. در این بازارها، شما این فرصت را دارید تا اجناس مختلفی از عتیقه‌جات گرفته تا لباس‌ های برندی که به فروش نرفته‌اند را، با قیمت مناسب و ارزانتری خریداری کنید.

shopping in istanbul بهترین مراکز خرید استانبول

جمعه بازارهای استانبول یا مرکز خرید لوکس؟

خرید و بازارگردی، به تنهایی می‌تواند انگیزه‌ای قوی برای سفر باشد. وجود مراکز خرید سنتی و مدرن در استانبول موجب شده است تا افراد زیادی حتی برای خرید و بازارگردی هم به این شهر سفر کنند. یکی از تجربه‌های متفاوتی که از سفر به استانبول می‌توانید داشته باشید، سر زدن به جمعه بازار، بازارهای محلی و بازارهای هفتگی استانبول است. در ادامه، تعدادی از این بازارها را به شما معرفی خواهیم کرد.

خرید بلیط هواپیما

۱-  جمعه بازار اسکودار | Uskudar friday bazaar

یکی از جمعه بازارهای معروف استانبول در محله اوسکودار، در نزدیکی اسکله، برپا می‌شود و جمعیت زیادی را به سوی خود می‌کشاند. در جمعه بازار اسکودار، محصولات متنوعی نظیر میوه‌ و سبزیجات فروخته می‌شود، البته به تازگی بخش لباس فروشی آن گسترش پیدا کرده است. اغلب فروشندگان این بازار، افراد بومی استانبول هستند، که به زبان ترکی صحبت می‌کنند. جمعه بازار اسکودار، یکی از بازارهای ارزان استانبول برای تجربه یک خرید به‌صرفه و اقتصادی، به شمار می‌رود.

جمعه بازار یا مرکز خرید لوکس؟
جمعه بازار اسکودار استانبول

جمعه بازار اسکودار، از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۷ فعالیت دارد و از طریق خط مترو M5 و خطوط اتوبوس ۱۲ و ۶ می‌توانید خود را به این بازار برسانید.

آدرس: محله اسکودار استانبول، خیابان امین اونگان

Map 1

۲- بازار فیندیک زاده | Findikzade Market

بازار فیندیک زاده یا بازار فندق زاده، در بخش اروپایی استانبول و در محله فاتح قرار دارد. این جمعه بازار، از یک راسته اصلی و ۶ راسته فرعی تشکیل می‌شود و اجناسی نظیر پوشاک، کیف و کفش، منسوجات خانگی، محصولات غذایی و میوه‌ها و سبزیجات در آن با قیمت‌های بسیار مناسب به فروش می‌رسد.

جمعه بازار یا مرکز خرید لوکس؟
جمعه بازار فیندیک زاده استانبول

بازار فیندیک زاده، از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب فعالیت دارد و برای رسیدن به آن می‌توانید از میدان تکسیم سوار مترو شوید و به سمت کاباتاش بروید. پس از پیاده شدن در کاباتاش، با استفاده از تراموا خودتان را به بازار فیندیک زاده برسانید.

آدرس: محله فاتح، خیابان حکیم اوغلو علی پاشا

Map 1

۳- بازار تاریخی کادیکوی | Tarihi Sali bazaar

بازار دیگری که در روزهای جمعه در استانبول برپا می‌شود، بازار تاریخی کادیکوی نام دارد. این بازار، از قدیمی‌ترین بازارهای خیابانی استانبول به شمار می‌رود و از دیرباز در روزهای سه شنبه برگزار می‌شده اما امروزه در روزهای جمعه نیز قابل بازدید است. بازار تاریخی کادیکوی، در بخش آسیایی استانبول و در محله گوزتپه (Göztepe) واقع شده است. فروش اجناس قدیمی و عتیقه، یکی از ویژگی‌های جالب توجه این بازار محسوب می‌شود و فروشندگان این اجناس فقط در روزهای جمعه به بازار می‌آیند.

تور استانبول

در بازار کادیکوی می‌توانید انواع غذاها و خوراکی های خوشمزه استانبول را میل کنید. همچنین، این بازار، فرصت خوبی را برای دیدن یا خرید اشیا قدیمی و تاریخی استانبول برای گردشگران فراهم می‌کند. پیشترها، این بازار به نام سه شنبه بازار تاریخی کادیکوی شهرت داشت که امروزه در خیابان راسیم پاشا برگزار می‌شود.

جمعه بازار یا مرکز خرید لوکس؟
بازار تاریخی استانبول

برای رفتن به جمعه بازار کادیکوی، می‌توانید با استفاده از مترو خط M4 خودتان را به ایستگاه Göztepe برسانید و پس از خروج از ایستگاه، تابلوهای راهنما را دنبال کنید. دلموش‌ها و اتوبوس‌هایی هم هستند که از کادیکوی شما را به مترو Göztepe می‌رسانند. ساعات کار بازار کادیکوی، از ۹:۳۰ تا ۶ بعد از ظهر است.

آدرس: محله گوزتپه استانبول، خیابان Uzunçayır

Map 1

۴- جمعه بازار دوملوپینار | Dumlupinar Friday Market

این جمعه بازار، در منطقه کادیکوی و محله دوملوپینار قرار دارد. میوه‌ها، سبزیجات و پوشاک، بیشتر محصولات و کالاهایی هستند که در این بازار به فروش می‌رسند و کالاهای دیگر، کمتر در آن به چشم می‌خورند. این بازار، نسبت به بازارهای دیگر فضای کوچکتری دارد اما فرصت خوبی برای خریدهای هفتگی و هم‌صحبتی با اهالی استانبول محسوب می‌شود.

جمعه بازار یا مرکز خرید لوکس؟

برای بازدید از بازار دوملوپینار، باید از طریق اتوبوس خط C52 اقدام به سفر کنید. این بازار، از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۸ آماده پذیرش گردشگران و خریداران خواهد بود.

آدرس: منطقه کادیکوی استانبول، محله دوملوپینار

Map 1

شنبه بازارهای استانبول

شنبه بازارهای استانبول، در اولین روز هفته و در مناطق مختلف شهر برپا می‌‌شود. این بازارها، به دلیل ارزان بودن اجناس و فرصت معاشرت با مردم محلی، با استقبال زیادی از گردشگران رو به رو هستند. از مهم ترین شنبه بازارهای استانبول می‌توان به شنبه بازار بشیکتاش، باغچه شهیر، باکرکوی و فریکوی اشاره کرد.

مرکز خرید پردیس قشم 2

یکشنبه بازارهای استانبول

یکشنبه‌ها در استانبول روز تعطیل است و فرصت خوبی برای مردم محلی به شمار می‌آید تا محصولات خود را در این بازارها به فروش برسانند و یا با شرکت در یکشنبه بازار، مایحتاج خود را با قیمتی ارزانتر خریداری کنند. اگر یکشنبه در استانبول بودید، پیشنهاد می‌کنیم سری به بازار مجیدیه و دهکده اینبولو و کوشویلو بزنید.

بازارهای هفتگی استانبول

دوشنبه بازارهای استانبول

دوشنبه بازار استانبول به دلیل تقارن با اول هفته، معمولا خلوت‌تر هستند. این بازارها، بیشتر برای فروش محصولات و مواد غذایی به مسافران و گردشگران برپا می‌شوند. برای گشت و گذار در این بازارها می‌توانید به محله های مختلف استانبول سری بزنید. دوشنبه بازارهای استانبول شامل دوشنبه بازار گوزتپه، بازار باغچلی اولر و کائیت هانه می‌شوند.

بازارهای هفتگی استانبول

سه شنبه بازارهای استانبول

به روز وسط هفته، یعنی سه شنبه می‌رسیم. در بازارهایی که در سه شنبه برگزار می‌شوند، شاهد حضور بیشتری از مردم محلی استانبول خواهیم بود. اگر گشت و گذارتان در محله بشیکناش به پایان رسید، حتما برای خرید سوغاتی و اجناس قیمت مناسب، سری به سه شنبه بازار لونت بزنید. مطمئن باشید که دست خالی از این بازار برنمی‌گردید.

بازارهای هفتگی استانبول

چهارشنبه بازارهای استانبول

با نزدیک شدن به آخر هفته، بازارهای محلی استانبول شلوغ‌تر می‌شوند. یکی از معروف ترین چهارشنبه بازارهای استانبول که مکان مناسبی برای عتیقه جات و پوشاک هستند، بازار فاتح نام دارد. این بازار، به دلیل نزدیکی به مسجد استانبول از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. از دیگر چهارشنبه بازارهای استانبول می‌توان به یشیلکوی و آیاز آقا اشاره کرد.

بازارهای هفتگی استانبول

پنج شنبه بازارهای استانبول

برای معاشرت با مردم استانبول، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به پنج شنبه بازارهای استانبول بزنید. در این بازارها، می‌توانید اجناس برند را با قیمت ارزانتری پیدا کنید. پنجشنبه بازار استانبول، بهترین مکان برای خرید لباس و پارچه با قیمت مناسب به شمار می‌آید. برای گشت و گذار در پنجشنبه بازارهای استانبول می‌توانید سری به بازار کاراکوی، اورتاکوی و بیکوز بزنید.

بازارهای هفتگی استانبول

هتل های نزدیک جمعه بازار کدامند؟

جمعه بازارهای استانبول هرکدام در محله های مختلفی قرار دارند، اما هتل رادیسون بلو بسفروس در محله بشیکتاش و هتل دابل تری بای هیلتون اولد سیتی جزو هتل های نزدیک جمعه بازار به حساب می‌آید.

بازارهای محلی استانبول فرصتی برای خرید و معاشرت با مردم محلی

بازارهای محلی استانبول، علاوه بر اینکه فرصت خوبی برای خرید ارزان محسوب می‌شوند، جزو جاذبه های استانبول نیز هستند. این بازارها، شاید ظاهر لوکس و مدرنی نداشته باشند، اما محلی بودن و فرصت معاشرت با مردم محلی، از ویژگی‌های آنها به شمار می‌رود. ما در این مطلب تلاش کردیم تا جمعه بازارهای استانبول و بازارهای محلی و هفتگی آن را به شما معرفی کنیم.

اگر جمعه بازار دیگری هم در استانبول می‌شناسید، آن را به ما معرفی کنید تا فهرست کامل‌تری از این بازارها را به علاقه‌مندان ارائه دهیم.

سوالات متداول درباره بازارهای هفتگی استانبول

آیا بازار بزرگ استانبول در روز جمعه هم باز است؟

بله، بازار بزرگ استانبول همه روزه به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۸:۳۰ – ۱۹ باز است.

ارزانترین بازارهای استانبول کدامند؟

سه شنبه بازار کادیکوی، شنبه بازار باکرکوی و جمعه بازار فاتح جزو ارزانترین بازارهای استانبول به حساب می‌آیند.

بازار بشیکتاش استانبول کجاست؟

بازار بشیکتاش استانبول در پارکینگی قدیمی واقع در خیابان نوزتیه بشکیتاش برگزار می‌شود.

بهترین بازارهای هفتگی استانبول کدامند؟

از بهترین بازارهای هفتگی استانبول می‌توان به شنبه بازار بشیکتاش، سه‌شنبه بازار کادیکوی، چهارشنبه بازار فاتح و یشیلکوی و جمعه بازار فیندیک زاده اشاره کرد.

2 نظرات

  1. سلام من خیلی زیاد استانبول میرم و چندین سال به فواصل مختلف زندگی کردم.
    بهترین بازارهای استانبول جمعه بازار فیندیک زاده است خیلی خیلی بزرگه و در کل ترکیه این بازار بسیار معروفه و دیگری هم شنبه بازار باکیر کوی است و آنجا هم بزرگه.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید