بزرگترین باغ وحش‌های جهان کدامند؟

0
4930
باغ وحش‌های جهان - باغ جانور شناسی برلین
باغ وحش‌های جهان

معرفی بزرگترین باغ وحش‌های جهان

مسافران و گردشگران در سفر به کشورهای دیگر در صورت داشتن باغ وحش، سعی می‌کنند حتما از آن و گونه‌های مختلف حیوانات بازدید کنند و هر چقدر که تعداد حیوانات و گونه‌های نادر جانوری در باغ وحش بیشتر باشد، میزان استقبال از آنها نیز بیشتر خواهد بود. در ادامه تعدادی از باغ وحش‌ها را که از نظر تعداد گونه‌های حیات وحش به عنوان بزرگترین باغ وحش‌های جهان شناخته شده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.

باغ جانورشناسی برلین

باغ جانورشناسی برلین( Berlin Zoological Garden) قدیمی‌ترین و معروف‌ترین باغ‌ وحش آلمان است که سال ۱۸۴۴ ساخته شده است. این باغ وحش با داشتن بیش از  1300 گونه مختلف و بیش از ۲۰هزار حیوان، کامل‌ترین مجموعه از گونه‌های حیات وحش در دنیا را به خود اختصاص داده است و با داشتن بیش از ۲۵۰ تانک آب، بزرگترین آکواریوم جهان را دارد. خانه مخصوص اسب‌های آبی در این باغ وحش سال ۱۹۹۷ افتتاح شد که از این حیوانات در فضایی شیشه‌ای محافظت می‌شود تا بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند آنها را دیده و یا عکس بگیرند. از دیگر حیواناتی که در باغ وحش برلین نگهداری می‌شوند میتوان به خرس قطبی، پنگوئن، حیوانات دریایی، پاندا، طیف گسترده‌ای از پرندگان و بسیاری حیوانات دیگر اشاره کرد.

 باغ وحش‌های جهان
باغ جانورشناسی برلین – باغ وحش‌های جهان

بلیط هواپیما برلین

باغ وحش برانکس نیویورک

باغ‌ وحش برانکس( Bronx Zoo) در شهر نیویورک قرار دارد و بزرگترین باغ وحش در ایالات متحده است که سال ۱۸۹۹ افتتاح شد و سال ۱۹۰۳ اولین باغ وحش در نیمکره غربی بود که از پلنگ برفی نگهداری می‌کرد. این باغ وحش اکنون خانه بیش از ۶۰۰۰ گونه مختلف از حیوانات است که براساس دنیای پرندگان، جهانی از خزندگان، دشت‌های آفریقا و حیات‌ وحش آسیا طبقه‌بندی شده‌اند. همچنین در باغ‌ وحش برانکس یک آکواریوم بزرگ با تنوعی از جانوران دریایی وجود دارد. در بخش حیوانات دشت‌های آفریقا باغ ‌وحش برانکس، بازدیدکنندگان می‌توانند از کنار شیرها، لک‌لک‌ها، بزهای کوهی و زرافه‌ها عبور کنند.

باغ وحش‌های جهان - باغ وحش برانکس نیویورک
باغ وحش برانکس نیویورک – باغ وحش‌های جهان

بلیط هواپیما نیویورک

 باغ وحش لندن

باغ‌ وحش لندن( London Zoo) در بخش شمالی Regent’s Park قرار دارد که سال ۱۸۲۶ از آن به عنوان یک مرکز تحقیقاتی بر روی حیوانات استفاده می‌شد اما سال ۱۸۴۷ این مکان را برای بازدیدکنندگان عادی باز کردند. استقبال مردم از این مجموعه باعث شد تا مسئولین به فکر گسترش آن بیفتند و اولین خانه خزندگان (سال ۱۸۴۹)، آکواریوم (سال ۱۸۵۳) و باغ‌ وحش (سال ۱۹۳۸) را افتتاح کنند. در سال‌های بعد این باغ وحش تعدادی دیگر از گونه‌های مختلف حیوانات شامل لاک پشت گالاپاگوس، سوسمار کومودو، پنگوئن‌ها، طیف گسترده‌ای از خزندگان، ببرها، گوریل‌ها، حیوانات دریایی، خزندگان و بسیاری دیگر را به مجموعه خود اضافه کرد. نکته قابل توجه در باغ وحش لندن این است که قسمت پنگوئن‌ها یک استخر ۱۲۰۰۰ مترمربعی با ۴۵۰هزار لیتر آب است که مناظر دیدنی زیر آب را به زیبایی نمایش می‌دهد.

باغ وحش‌های جهان - باغ‌ وحش لندن
باغ‌ وحش لندن – باغ وحش‌های جهان

بلیط هواپیما لندن

 باغ وحش پکن

باغ وحش پکن( Beijing Zoo) سال ۱۹۰۶ در دوران حکومت سلسله کینگ افتتاح شد و یکی از بزرگترین مجموعه‌های حیوانات در چین است. این باغ وحش ابتدا خانه دوازده میمون، دو طوطی و یک شترمرغ نابینا بوده است ولی هم اکنون از بیش از ۱۴هزار حیوان از حیوانات خشکی و دریایی نگهداری می‌کند. از مهمترین و نادرترین حیواناتی که در این باغ وحش نگهداری میشوند و سالانه تعداد بیشماری از بازدیدکنندگان را به سمت خود جذب می‌کنند؛ پاندای غول پیکر، ببر جنوبی چین، تمساح و سمندر بزرگ چینی است. باغ وحش پکن با داشتن رودخانه‌های کوچک و زیبا، حوضچه‌ها، گل و گیاهان طبیعی، استخر نیلوفر آبی و تپه‌های کوچک محوطه‌ای بی‌نظیر را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است.

باغ وحش‌های جهان - باغ وحش پکن
باغ وحش پکن – باغ وحش‌های جهان

بلیط هواپیما پکن

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید