هنگامی‌که برای سفرهای داخلی برنامه ریزی می‌کنید، شهرهای بسیاری در ایران هستند که می‌توانید به آن‌ها سفر کنید. اما قطعا شیراز یکی از مهمترین‌ مقاصد گردشگری خواهد بود که در برنامه سفرتان در نظر خواهید گرفت. جاذبه‌ های گردشگری شیراز مانند تخت جمشید، پاسارگاد، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی و بسیاری جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی دیگر نمایانگر زیبایی تاریخ و فرهنگ ایران است. اگر برنامه سفر به شهر شعر و ادب دارید و به دنبال ارزانترین فصل سفر به شیراز هستید، با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید.

چه زمانی ارزان به شیراز سفر کنیم؟

این شهر نه تنها به دلیل وجود خانه‌های تاریخی، باغ‌ها و مساجد، بلکه به دلیل اینکه زادگاه دو شاعر پرآوازه ایران یعنی حافظ و سعدی است، نه تنها در میان گردشگران ایرانی از محبوبیت خاصی برقرار است بلکه بسیاری از گردشگران خارجی نیز به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری بی نظیر شیراز به ایران سفر می‌کنند. اما از آنجایی که آب وهوای هر شهری یکی از مهمترین عوامل در سفر به آن محسوب می‌شود، در این مطلب به بررسی شرایط سفر به شیراز در هر فصل می‌پردازیم و بهترین زمان سفر به شیراز و بهترین فصل سفر به شیراز با قیمت مناسب را مورد بررسی قرار می دهیم.

خرید بلیط هواپیما شیراز

شیراز در فصل بهار

ارزانترین فصل سفر به شیراز

بهترین زمان برای سفر به شیراز فصل بهار و از ابتدای ماه اردیبهشت تا ابتدای خرداد ماه است. در این ایام از سال شهر شیراز به اوج زیبایی خود می‌رسد. شکوفه‌های بهار نارنج جوانه می‌زنند و عطرشان در سراسر شهر می‌پیچد. باغ‌های شیراز پر از گل‌های رنگارنگ می‌شوند و فستیوال‌های گل و رنگ در این زمان در شیراز برگزار می‌شوند. به علاوه بین ماه‌های اردیبهشت تا خرداد دیگر خبری از شلوغی نوروز نیست و بنابراین هزینه‌ها نیز تا حدودی کاهش می‌یابد. اما اگر هنگام نوروز به شیراز سفر کنید، به دلیل شلوغی شهر و تعداد بالای مسافران و گردشگران مسلما باید هزینه بیشتری برای خرید بلیط هواپیما و اقامت در هتل شیراز بپردازید.

Link3 زیباترین باغ‌ های شیراز

علاوه بر این، ۱۵ اردیبهشت ماه روز شیراز و از این روز تا ۲۱ اردیبهشت هفته شیراز نامگذاری شده و جشن‌ها و فستیوال‌های بسیاری در جاهای دیدنی شیراز برگزار می‌شود که تا دو هفته به طول می‌انجامند. گذشته از همه این‌ها “نمایشگاه عکس‌های قدیمی شیراز” و “نمایشگاه فرش‌های دستباف ایرانی” در ارگ کریمخان زند و “نمایشگاه خطاطی شعرهای حافظ”، “نمایشگاه مینیاتور” و برنامه‌های خطاطی در حافظیه برگزار می‌شود.

شیراز در فصل تابستان

ارزانترین فصل سفر به شیراز

آب و هوای شیراز در فصل تابستان گرم و خشک است. گرمای تابستان در شیراز از تیر ماه شروع می‌شود و در مرداد ماه به اوج خود می‌رسد. بنابراین گردشگران کمتری در این فصل به شیراز سفر می‌کنند و فصل تابستان ارزانترین فصل سفر به شیراز محسوب می‌شود. پس اگر قصد دارید با کمترین هزینه به شیراز سفر کنید تابستان بهترین فصل برای سفر به شیراز است. علاوه بر این به دلیل خلوت بودن شهر شیراز در این فصل به راحتی می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر نیز دیدن کنید.

شیراز در فصل پاییز

ارزانترین فصل سفر به شیراز

آب و هوای شیراز در فصل پاییز و بین ماه‌های مهر تا آبان بسیار دلپذیر است. برگ‌های زرد پاییزی جلوه بسیار زیبایی به شهر می‌دهند و می‌توانید با قدم زدن بر روی آن‌ها خاطرات بی نظیری برای خود بسازید. علاوه بر این گردشگران کمی در این فصل به شیراز سفر می‌کنند و بنابراین شیراز در فصل پاییز خلوت است. به همین دلیل پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به شیراز است.

شیراز در فصل زمستان

ارزانترین فصل سفر به شیراز

فصل زمستان در شیراز برای دوستداران اسکی بسیار مناسب است. اگر به اسکی علاقه‌مند هستید می‌توانید بین ماه‌های دی تا بهمن که کوه‌های اطراف شیراز پوشیده از برف است از اسکی لذت ببرید. علاوه بر این در فصل زمستان شهر شیراز مملو از گل‌های نرگس می‌شود و جلوه بسیار زیبایی به شهر می‌دهد.

شما چه زمانی را برای سفر به شیراز پیشنهاد می‌کنید؟

2 نظرات

  1. خودتون رو درگیر گرونی و ارزونی نکنید به نظرم. شیراز رو باید اردیبهشت یا اواسط پاییز رفت مه هوا خنکه و بارون به شهر میزنه. به شدت شاعرانه ست مثل خود شیراز. من خودم اوایل اردیبهشت رفتم و تا رسیدم به شهر بارون شروع کرد. واقعا حس خوبی بود. به نظرم آدم یکم بیشتر پول بده ولی این شهر رو در بهترین حالتش ببینه واقعا ارزش داره.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید