خرید از وان ترکیه یکی از مهمترین دلایل سفر ایرانیان به این شهر است. شهر وان در شرق ترکیه قرار گرفته و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد. اما نکته‌ای که باعث محبوبیت بیشتر این شهر بین گردشگران به خصوص ایرانیان شده، وجود مراکز خرید بی‌نظیر آن است. بسیاری از برندهای معروف در آنتالیا و استانبول و دیگر شهرهای مهم ترکیه، در شهر وان نیز شعبه دارند. از معروفترین مراکز خرید خیابان جمهوریت تا پاساژ های وان و بازارهای سنتی و ارزان، لذت خرید در وان ترکیه را دو برابر کرده‌اند. در این مقاله از مجله گردشگری فلای‌تودی همراه ما باشید تا با بهترین مراکز خرید وان ترکیه آشنا شوید.

راهنمای خرید از وان ترکیه

اگر هدف شما از سفر به ترکیه صرفا خرید باشد، شهر وان یکی از بهترین گزینه‌های موجود است؛ چراکه علاوه بر قیمت بسیار مناسب اجناس در این شهر و نزدیک بودن آن به ایران، صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان را نیز به دنبال دارد. البته در کنار خرید می‌توانید از جاهای دیدنی وان ترکیه هم بازدید کرده و سفر خود را لذتبخش‌تر کنید. به هر حال، اگر قصد سفر به شهر وان را دارید، شناخت بهترین مراکز خرید شهر وان ترکیه کمک شایانی به تجربه یک سفر بهتر می‌کند. این مطلب راهنمای خرید در وان ترکیه است که می‌توانید از آن برای سفر به این شهر دیدنی استفاده کنید.

راهنمای خرید از وان ترکیه

اما شاید این سوال برای شما وجود داشته باشد، که مراکز خرید وان کجاست؟ اگر به دنبال بهترین مرکز خرید وان ترکیه هستید و محدودیتی در خرج کردن ندارید می‌توانید به سراغ پاساژهای وان ترکیه بروید و از برندهای مطرح بین المللی که در این شهر نمایندگی و شعبه دارند، خرید لذت‌بخشی داشته باشید. البته اگر هم محدودیت بودجه به شما اجازه نمی‌دهد از برندهای گرانقیمت خرید کنید بهتر است به سراغ ارزانترین مرکز خرید وان ترکیه بروید.

اگر قصد سفر به این شهر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب بهترین هتل های وان را در مجله گردشگری فلای‌تودی مطالعه کنید.

معرفی مراکز خرید وان | از وان چه چیزهایی بخریم؟

به طور کلی خرید در وان ترکیه هیچ محدودیتی ندارد؛ هم در جنس، هم در نوع کالا تنوع بی‌نظیری از محصولات پیش روی شماست و به راحتی می‌توانید هرآنچه خواستید را تهیه کنید. بازار قدیمی وان، مرکز تجاری وان، آتایوس سیلور، آیدین پریهان و آتاسوی آرت بخشی از شهر وان ترکیه و مراکز خرید آن هستند.

 ۱- بازار قدیمی از مراکز خرید مهم شهر وان
بازار سنتی وان با مغازه‌های سنتی و رنگارنگش یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای گشت و گذار و خرید در وان است. شاید بتوان این بازار را از ارزانترین مراکز خرید وان ترکیه برشمرد.

بازار قدیمی از مراکز خرید مهم شهر وان

این بازار بین دو تقاطع خیابان جمهوریت و کاظم کارابکر واقع شده و برخلاف ظاهر سنتی‌اش، مملو از غرفه‌های تجاری مدرن و لوکس است که انواع کالاهای آمریکایی و اروپای را می‌توان در آن تهیه کرد. برندهای معروفی همچون نایک، آدیداس، کوتون، ال‌سی‌وای کی‌کی و… در این بازار شعبه دارند.

آدرس: Turkey, Van, Cumhuriyet Cad

Map

۲- مرکز تجاری وان Van AVM

در لیست بزرگترین مرکز خرید وان ترکیه، مرکز تجاری وان Van AVM قرار می‌گیرد. AVM مخفف کلمه «Alis Veris Merkezik» به معنای مرکز خرید و فروش به زبان ترکی استانبولی است. این مرکز خرید که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد، رتبه اول در بین تمام مراکز خرید این شهر را دارد. پس اگر به دنبال بهترین مراکز خرید وان هستید، حتما از این مرکز دیدن کنید.

در این مجتمع تجاری شعب بیش از ۹۰ برند معروف و شناخته شده وجود دارد. عاشقان خرید می‌توانند با هر سلیقه و علاقه‌ای در این مکان به خرید بپردازند و جالب‌تر اینکه در وب سایت مرکز خرید Van AVM علاقه‌مندان می‌توانند به جست‌وجوی برند و کالاهای مورد نظر خود بپردازند.

مرکز تجاری وان Van AVM

در این مرکز خرید علاوه بر غرفه‌های تجاری، امکانات دیگری مانند رستوران و کافه‌ها، زمین بازی برای کودکان، سالن‌های سینما و هایپر مارکت برای رفاه حال مشتریان فراهم شده تا گردشگران تجربه‌ به یاد ماندنی در این مرکز خرید داشته باشند.

همچنین در مرکز خرید VAVM فعالیت‌های هنری و فرهنگی متنوعی در قالب کمپین و یا نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود که به محبوبیت این مرکز خرید افزوده است. در طبقه آخر این مجتمع، یک سینما هفت بعدی واقع شده که گردشگران می‌توانند اوج هیجان را در آن تجربه کنند و به روزترین فیلم‌های سینمای جهان و ترکیه را با کیفیتی باور نکردنی ببینند.

آدرس: Serhat Mahallesi, Cumhuriyet Bulvari No: 147 | Ipekyolu, Van 65100, Turkey

Map

۳- آیدین پریهان از مراکز خرید وان ترکیه

یکی دیگر از بزرگ ترین مراکز خرید وان ترکیه پاساژ آیدین پریهان است. این مجتمع تجاری مناسب افرادی است که به دنبال خرید با قیمت‌های مقرون به صرفه هستند چرا که بهترین اجناس با کیفیت خوب و قیمت پایین در این پاساژ یافت می‌شود.

آیدین پریهان از مراکز خرید وان ترکیه

این مجموعه یکی از قدیمی‌ترین و البته مراکز خرید ارزان در وان ترکیه است و با این حال در رقابت با سایر مراکز خرید این شهر، از بهترین‌های نوع خودش محسوب می‌شود. این مجتمع دارای کافی‌شاپ، فودکورت و سالن تئاتر بوده و از لحاظ موقعیت مکانی در کنار معروف‌ترین رستوران‌های این شهر واقع شده است. لذا بعد از خریدتان از این مرکز خرید ارزان وان می‌توانید لذت غذاهای اصیل ترکی را در نزدیکی پاساژ آیدین پریهان تجربه کنید.

آدرس:  Turkey, Van, 65130 Van Merkez, Bahçıvan Mahallesi

Map

۴- مرکز خرید آتایوس سیلور Atayos Silver

این مرکز خرید همچون سایر مراکز خرید از وان ترکیه مملو از برندهای معروف ترکی و اروپایی است، اما وجه تمایز آتایوس سیلور وجود شیرینی‌فروشی‌های معروف با طعم‌های فوق‌العاده‌ است که می‌توانید مزه‌ بی‌نظیر باقلوای ترکی را در اینجا تجربه کنید.

مرکز خرید آتایوس سیلور Atayos Silver

همچنین سایر سوغات‌های خوشمزه‌ مخصوص کشور ترکیه در این مرکز خرید نظر گردشگران را حسابی به خود جلب می‌کند. آتایوس سیلور در مرکز شهر واقع شده است و دسترسی به آن بسیار راحت تر است. البته در نظر داشته باشید که این مرکز خرید، یکی از بهترین مراکز خرید وان در بلک فرایدی است که می‌توانید از تخفیف‌های زیاد برندهای مختلف استفاده کنید.

آدرس: Bahçıvan, Kazım Karabekir Blv. No 12/C, 65130 İpekyolu/Van, Turkey

Map

۵- مرکز خرید Van Turkuaz Avm

یکی از مراکز خرید معروفی که در مرکز شهر وان در محله کاظم کارابکیر واقع شده است مرکز خرید تورکاواز وان است. تعداد زیادی از برترین برندهای پوشاک ترکیه و دنیا در این مرکز خرید سنتی یافت می‌شود.

مرکز خرید Van Turkuaz Avm

از آنجایی که این مجموعه جزو مراکز خرید محلی این شهر محسوب می‌شود لذا تعداد کمی از فروشندگان به زبان انگلیسی تسلط دارند و اکثرا به زبان ترکی صحبت می‌کنند. اگر به دنبال خرید سوغات‌های سنتی ترکیه همچون لباس‌های محلی این کشور هستید این مرکز خرید یکی از بهترین گزینه‌های موجود است.

آدرس: Bahçıvan Mahallesi, Kazım Karabekir Caddesi, 65200 Merkez/İpekyolu/Van, Turkey.

Map

۶- مرکز خرید Atasoy Art وان

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید شهر وان ترکیه، Atasoy Art است. این مرکز خرید در مرکز شهر واقع شده و اگر به دنبال اجناس قیمتی هستید، این مرکز خرید به شما پیشنهاد می‌شود. زیورآلاتی که در این مرکز خرید پیدا خواهید کرد از دوران پادشاهی اورارتویی الهام گرفته‌اند.

مرکز خرید Atasoy Art وان

کسانی که به لوازم عتیقه علاقه دارند و به وان سفر کرده‌اند، حتما از این مرکز خرید دیدن می‌کنند. جواهرات سیاه قلم، گردنبند، گوشواره، حلقه‌های دست‌ساز و حتی عتیقه از مهمترین اجناسی است که در این بازار یافت می‌شود.

آدرس: ترکیه، وان، ایپک یولو، کاظم کارابکیر، باهچیوان

۷- فروشگاه Bershka وان

فروشگاه برشکا در وان از برندهای معروف اسپانیایی به نام ایندیتکس است که در بیش از ۷۰ کشور جهان شعبه دارد. آدرس فروشگاه برشکا در وان ترکیه واقع در محله سرحات بلوار جمهوریت است.

مرکز خرید برشکا

آدرس: ترکیه، وان، ایپکیول، محله سرحات، بلوار جمهوریت، پلاک ۱۴۷

۸- اوت لت وان ترکیه

اگر به دنبال مراکز خرید وان قیمت مناسب هستید، اوت لت وان انتخاب مناسبی است. شما می‌توانید انواع محصولات را با قیمتی بسیار مناسب در این بازار پیدا کنید. اوت لت وان در مناطق مختلف مانند شرفیه، بندر والی میتهات و علی پاشا واقع شده است.

۹- جمعه بازارهای وان ترکیه

اگر هیچکدام از این مراکز خرید و بازارها متناسب با بودجه شما نیست یا به دنبال تنوع بیشتر محصولات هستید، جمعه بازارهای این شهر هم گزینه‌ای مناسب است. شما می‌توانید روزهای جمعه به خیابان جمهوریت مراجعه و اجناس  جمعه بازار را مشاهده کنید.

وان شهری برای خریدهای ارزان ولی جذاب!

اگرچه وان جاذبه های گردشگری زیادی دارد، اما با توجه به این که عمده دلیل سفر به این شهر به دلیل خرید از وان ترکیه است، در این مطلب به معرفی مراکز خرید وان روی نقشه و معرفی آدرس مراکز خرید وان ترکیه پرداختیم. برای کسب اطلاعات کامل درباره این شهر، راهنمای سفر به وان را مطالعه کنید و با بدون دغدغه راهی این شهر شوید. وان شهر کوچکی است و اگر چند روز در این شهر اقامت داشته باشید، فرصت کافی برای بازدید از این شهر، دیدن جاذبه های گردشگری و مراکز خرید ارزان در وان ترکیه خواهید داشت.

آیا تا به حال به شهر وان سفر کرده اید؟ کدام مرکز خرید را بیشتر پسندیدید؟

سوالات متداول درباره مراکز خرید وان

بهترین مراکز خرید وان کدامند؟

مرکز خرید تورکوآز وان، مرکز خرید آیدین پریهان وان، مرکز خرید ای وی ام وان، مرکز خرید وان پارک، بازار روسی‌ها، مرکز خرید لیمون

برای خرید در وان، در کدام منطقه هتل رزرو کنیم؟

خیابان جمهوریت یکی از بهترین مناطق برای رزرو هتل وان است که دسترسی خوبی به مراکز خرید دارد.

ارزانترین مراکز خرید وان ترکیه؟

بازار روسی وان و بازار قدیمی این شهر از جمله بازارهای ارزان وان برای خرید لباس و لوازم الکترونیک است.

مراکز خرید وان در کدام خیابان است؟

خیابان جمهوریت یکی از معروف‌ترین خیابان‌های این شهر است که می‌توانید مراکز خرید متعددی در آن ببینید.

چه برندهایی در وان ترکیه است؟

شما در مراکز خرید این شهر انواع برندهای معروف را پیدا و خرید کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید