شهر وان در ترکیه به دلیل نزدیکی با ایران یکی از مقاصد جذاب گردشگری برای ایرانیان است؛ به طوری که از مسیرهای زمینی نیز می‌توان به‌راحتی به این شهر سفر کرد و از گشت‌وگذار و خرید در وان، همچون دیگر شهرهای ترکیه لذت برد. تخفیف های جذاب مراکز خرید در وان، جاذبه های طبیعی و تاریخی و عدم نیاز به ویزا، دلایل کافی برای سفر به این شهر توریستی ترکیه هستند. اما اگر دوست دارید بدانید بهترین زمان سفر به وان چه موقع است با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید.

شهر وان کجاست؟

اگر نقشه گوگل مپ را باز کنید، درست به موازات دریاچه ارومیه، اما در خاک ترکیه، دریاچه‌ای با نشاط وجود دارد. دریاچه‌ای به نام وان! شهر وان به لطف همین دریاچه و در شرق آن قرار گرفته و در طول صدها سال زیستگاه مردمان آناتولی بوده است.

نمای از شهر وان

این شهر با داشتن ۱۶۴۰ متر ارتفاع از سطح دریا و قرار گرفتن در میان کوه ها، آب و هوایی سرد و سخت دارد؛ زمستان‌ها طولانی و بسیار سرد و تابستان‌ها کوتاه است. وان یکی از شهرهای تاریخی ترکیه و در واقع بزرگترین شهر ترکیه در شرق است که امروزه نزدیک به ۶۰۰٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد. البته گردشگران زیادی از سراسر دنیا سالانه سفر خود به ترکیه را از وان شروع می کنند. این شهر جذابیت های زیادی برای توریست ها دارد، چه از نظر طبیعت، چه از نظر تاریخ و چه از نظر مراکز خرید. اما بهترین زمان سفر به وان چه فصلی است؟

بهترین زمان سفر به وان چه زمانی است؟

همانطور که اشاره کردیم این شهر زمستان های نسبتا سردی را پشت سر می گذارد. آب و هوای وان ترکیه در زمستان سرد و برفی است و چیزی بیش از سه ماه و نیم، شهر چهره‌ای سرد و خشک به خود می‌گیرد. اگر به شهرهای غربی مثل اردبیل یا تبریز در زمستان سفر کرده باشید، باید اشاره کنیم که دمای هوا تقریبا مشابه به وان است و شب ها به زیر صفر می‌رسد.

با توجه به این تفاسیر، بهترین زمان سفر به وان بهار و تابستان است که گرمای دلپذیری مهمان شهر می‌شود. در گرمترین روزهای سال، دمای هوا به ندرت بالا تر از ۳۰ درجه می‌رود و از این رو، برای ما ایرانی ها که در تابستان حتی دمای بالای ۴۰ درجه را هم تجربه می‌کنیم، هوای معتدلی است.

شرایط آبو هوای وان

اما اگر می خواهید در عالی ترین شرایط آب و هوایی به وان سفر کنید و از طبیعت زیبای اطراف دریاچه لذت ببرید، برای خرداد ماه برنامه ریزی کنید، البته از فروردین تا مهر ماه، آب و هوا خوب و معتدل و برای توریست ها عالی است. اگر در ماه های ابتدایی بهار سفر می‌کنید بهتر است چند دست لباس گرم به همراه داشته باشید زیرا اختلاف درجه دمای وان در صبح و شب به ۲۰ درجه هم می‌رسد و روزهای معتدل و شب های سردی تجربه خواهید کرد.

چه زمانی به وان سفر نکنیم؟

قطعا شما به عنوان یک توریست ترجیح می‌دهید بهترین زمان را برای سفر انتخاب کنید تا بیشترین استفاده را از دیدنی های شهر ببرید. برای سفر به وان فصل زمستان را انتخاب نکنید. معمولا از اواخر آبان ماه بارش برف شروع شده و اکثر جاده های شهری، برفی و یخی هستند. به دلیل کم شدن توریست، خیلی از هتل ها هم تعطیل هستند و دست شما برای انتخاب محل اقامت خیلی باز نیست. ترکیه یک کشور مسلمان است و در ماه رمضان بسیاری از رستوران های شهر، تعطیل هستند. بنابراین انتخاب مسافران برای صرف وعده های صبحانه و ناهار محدود خواهد بود.

بهترین زمان سفر به وان

بهترین زمان سفر به وان برای خرید

خرید، یکی از جذاب ترین بخش های سفر به وان است. خیلی از مراکز خرید و اوت لت ها، حراجی های جذابی دارند که توریست ها را از کشورهای مختلف به خود جذب می‌کنند. برای خرید در وان ۲ گزینه پیش روی شما است، یک این که در حراج های فصلی به وان بروید و یا حراج های مناسبتی.

مراکز خرید وان معمولا در پایان هر فصل، اجناس را با قیمت های پایین و تخفیف دار به مشتریان ارائه می کنند. مثلا اگر در شروع فصل بهار به وان سفر کنید، بهترین فرصتی است که بتوانید اجناس و پوشاک زمستانه را با قیمت های باورنکردنی بخرید!

مراکز خرید مهم وان

در حراج های مناسبتی هم فرصت خرید با قیمت های تخفیف دار وجود دارد. در مناسبت هایی مثل بلک فرایدی، کریسمس، عید نوروز و عید فطر به این شهر سفر کنید و از خرید اجناس با کیفیت و برند با قیمت های مناسب، لذت ببرید. از آنجایی که عید فطر از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است، بازارها و مراکز خرید وان در این روز تخفیف‌های بسیار مناسبی روی اجناس می‌زنند.

ارزانترین زمان سفر به وان

سفر به وان ارزان است و هزینه های زیادی به دنبال ندارد. اما با این حال اگر به فکر یک سفر اقتصادی و ارزان هستید، زمستان را انتخاب کنید. در فصل زمستان تعداد گردشگران ورودی به این شهر کمتر از دیگر ایام سال است، به همین دلیل هزینه رزرو هتل وان کاهش پیدا می‌کند وانتخاب بهترین هتل در وان بسیار سخت است. اگرچه هتل های زیادی در این فصل فعال نیستند، اما در هر حال می‌توانید اقامت ارزانی داشته باشید.

از طرف دیگر زمستان بهترین زمان برای خریدهای ارزان و مقرون به صرفه است. مراکز خرید اجناس را حتی با نصف قیمت هم عرضه می کنند و فرصت خوبی برای گردشگران باهوش است که خریدهای خود را در این ایام انجام دهند. اگرچه هوا سرد است اما دیدن چهره سفید پوش وان هم حال و هوای خود را دارد. زمستان همین امسال با رزرو یک هتل مقرون به صرفه، به وان سفر کنید و لذت خریدهای ارزان را به خود هدیه دهید.

جاهای دیدنی وان که باید ببینید

خیلی ها به خاطر خرید به این شهر سفر می‌کنند، اما باید بدانید این شهر با قدمت بالای تاریخی، جاذبه های دیدنی زیادی دارد. سفر به این شهر مرزی بسیار ساده تر از چیزی است که فکرش را کنید، به صورت زمینی و خیلی راحت می‌توانید با به همراه داشتن یک راهنمای سفر به وان، یک تعطیلات جذاب و متفاوت را شروع کنید. در این سفر باید حتما از چند جاذبه مهم دیدن کنید، تا سفری کامل تجربه کرده باشید.

جاهای دیدنی شهر وان ترکیه

معروف ترین جاهای دیدنی وان عبارتند از:

  • دریاچه وان
  • جزیره آختامار (جزیره آکدامار)
  • جزیره چارپاناک
  • جزیره آدیر
  • دودکش جن وانادوکیا
  • آبشار مرادیه
  • خانه گربه وان (دیدن گربه های معروف وان)
  • قلعه وان
  • موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی وان
  • خیابان جمهوریت و غیره.

سفری به یادماندنی در بهترین آب و هوای وان

بهترین زمان سفر به وان، در فصل بهار و تابستان یک خاطره به یادماندنی برای همیشه برای شما به یادگار می گذارد. سفری که با چاشنی خرید و طبیعت و تاریخ، طعم متفاوتی به شما هدیه می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم با نگاهی به مطلب بهترین مراکز خرید وان، یک انتخاب خوب داشته و در زمان خود صرفه جویی کنید.

سوالات متداول درباره بهترین زمان سفر به وان

آیا سفر به وان ترکیه بدون پاسپورت امکانپذیر است؟

برای سفر به وان ترکیه، باید پاسپورت ایرانی با حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشید، اما نیازی به دریافت ویزا نیست و می‌توانید تا مدت ۳ ماه اقامت توریستی در این کشور داشته باشید.

از وان ترکیه چی بخریم؟

وان ترکیه به مراکز خرید و حراجی ها شهرت دارد، در سفر به این شهر می‌توانید پوشاک، بدلیجات، وسایل منزل و یا کودکان را با بهترین قیمت خریداری کنید.

هزینه سفر به وان ترکیه سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

سفر به وان ترکیه به صورت زمینی و با قطار بسیار اقتصادی بوده و می‌توانید با حدود ۳ میلیون تومان یک سفر اقتصادی به این شهر داشته باشید.

چه برندهایی را می‌توان در مراکز خرید وان پیدا کرد؟

در این شهر می‌توانید برندهای محبوب ترکی و بین المللی را با قیمت های مناسب خریداری کنید. برای مثال برندهایی نظیر Zara، Pull&Bear، Koton، ال سی وایکیکی و غیره.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید