باتومی از شهرهای زیبای ساحلی است که در غرب گرجستان و سواحل دریای سیاه قرار دارد. این شهر ساحلی و زیبا با آب و هوای نسبتا گرم، یک مقصد ساحلی محبوب در میان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی گرجستان محسوب می‌شود. اما سوال اینجاست که بهترین زمان سفر به باتومی چه زمانی است؟ البته بهترین زمان سفر به این شهر برای هر فردی متفاوت خواهد بود. اینکه به دنبال بهترین آب و هوا باشید یا ارزانترین زمان سفر را انتخاب کنید، در این مورد بسیار موثر است. بنابراین با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید تا بهترین زمان برای سفر به باتومی را از نظر آب و هوا و هزینه بررسی کنیم.

بهترین زمان سفر به باتومی از نظر آب و هوا

در ماه‌های ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر (خرداد تا شهریور) آب و هوا در مطبوع‌ترین حالت خود قرار دارد. هوای گرم و آفتاب درخشان می‌تواند زیباترین روزهای تابستانی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد. در این زمان تفریحات آبی در باتومی بسیار دلچسب است.

برای کسانی که رطوبت و گرمای هوا را دوست ندارند سفر در ماه‌های خشک که ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه (آذر تا بهمن ماه) است، می‌تواند مناسب و دلپذیر باشد. البته در باتومی همیشه احتمال بارش باران وجود دارد. در ماه جولای (تیر) فستیوال موسیقی جاز دریای سیاه در باتومی برگزار می‌شود. این فستیوال سالانه مهمانان ویژه‌ای دارد که علاقه مندان بسیاری را در ماه جولای به این شهر می‌کشاند.

بهترین زمان سفر به باتومی

آوریل و می (فروردین و اردیبهشت) فصل بارانی باتومی محسوب می‌شود که بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند در این زمان به این شهر سفر نکنند. به همین دلیل در این ماه‌ها شهر خلوت و نسبتا ارزان است. گردشگرانی که دوست دارند سفری آرام و به دور از هیاهو داشته باشند در این زمان به باتومی سفر می‌کنند.

ماه اکتبر آب و هوای باتومی نسبتا گرم و ملایم است ولی برای شنا و تفریحات آبی مناسب نیست. برای کسانی که علاقمند به آب و هوای ملایم و تفریحات غیر آبی هستند این زمان فرصت مناسبی برای سفر به این شهر محسوب می‌شود. اما اگر به غیر از آب و هوا، فاکتورهای دیگری مثل هزینه ها برای شما اهمیت دارد، باید با بهترین زمان سفر به باتومی از نظر هزینه نیز آشنایی داشته باشید.

بهترین زمان سفر به باتومی از نظر هزینه چه زمانی است؟

قبل از هرچیزی باید بدانید که هزینه های سفر به گرجستان شامل هزینه های رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، ترانسفر یا حمل و نقل، غذا و خرید سوغاتی است. اما همیشه باید مقداری هزینه اضافه برای موارد پیش بینی نشده هم دم دست داشته باشید.

برای کم کردن هزینه های سفر خود می‌توانید رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما را از فلای تودی انجام دهید. اما به غیر از هزینه های رزرو هتل و بلیط، برای اقتصادی سفر کردن باید زمانی را برای سفر خود انتخاب کنید که مسافران کمتری به این مقصد سفر می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مطلب راهنمای سفر به باتومی را در مجله گردشگری فلای تودی مطالعه کنید.

جاذبه های دیدنی باتومی

برای مثال اگر خرداد تا شهریور را برای سفر به باتومی انتخاب کنید، نباید انتظار پایین بودن هزینه ها را داشته باشید. در این زمان باتومی پر از گردشگرانی است که از کشورهای مختلفی سفر کرده‌اند، بنابراین می‌توانید ماه های فروردین و اردیبهشت را برای سفر ارزانتر انتخاب کنید.

در آخر این نکته را در نظر داشته باشید که بخشی از هزینه های سفر شما غیرقابل پیش بینی است، بنابراین باید همیشه مقداری از بودجه سفر خود را برای این هزینه ها در نظر داشته باشید. همچنین اگر حداقل از یک ماه قبل نسبت به رزرو هتل و پرواز خود اقدام کنید، احتمال اینکه بتوانید رزرو خود را ارزانتر انجام دهید نیز وجود دارد.

بهترین زمان سفر به گرجستان برای شرکت در جشنواره‌ ها

باتومی یکی از مقاصد جذاب گردشگری از نظر فستیوال و جشنواره های مختلف است. فستیوال شهری باتومبا، فستیوال بین‌المللی تماشای پرندگان، فستیوال بین‌المللی فیلم خانه هنر باتومی، فستیوال جاز دریای سیاه و غیره برخی از مهمترین جشنواره هایی هستند که مسافران را برای سفر به باتومی ترغیب می‌کند. در ادامه کمی بیشتر با این جشنوراه ها آشنا شوید.

۱- فستیوال شهری باتومبا

محبوبترین فستیوال بین مردم باتومی، فستیوال شهری باتومبا (Batumoba) است که هر ساله در اوایل پاییز برگزار می‌شود. این فستیوال اجراهای فضای باز زیادی دارد. برای مثال کنسرت، اجراهای تئاتر، غرفه های خیابانی، نمایشگاه ها و غیره. اگر دوست دارید تا این فستیوال را از نزدیک ببینید، باید پاییز را برای سفر انتخاب کنید.

مهمترین فستیوال های باتومی

۲- فستیوال بین‌المللی تماشای پرندگان

ماه سپتامبر (شهریور) در باتومی، میزبان فستیوالی بین المللی به نام فستیوال تماشای پرندگان (International Birdwatching Festival) است. اگر طبیعت گرد هستید و به تماشای مهاجرت دست جمعی پرندگان شکاری علاقه دارید، در این ایام به باتومی سفر کنید. در این دوره، بیشتر از یک میلیون پرنده شکاری و دیگر گونه پرندگان مهاجرت می‌کنند که تصاویری خیره کننده در مجاورت دریای سیاه ایجاد می‌شود.

فستیوال های تماشای پرندگان در باتومی

ساحل دریای سیاه رتبه سوم در حجم مهاجرت پرندگان در دنیا را دارد. بنابراین یکی از مهمترین سایت های پرنده نگری به خصوص در ماه سپتامبر محسوب می‌شود.

۳- فستیوال بین‌ المللی فیلم خانه هنر باتومی

اهالی هنر و علاقمندان به سینما، نباید فستیوال فیلم خانه هنر باتومی (Batumi international art-house film festival) را از دست بدهند. این رویداد از سال ۲۰۰۶ در شهر باتومی برگزار می‌شود و تمرکز اصلی آن بر روی تولیدات مستقل فیلم است. در مدت زمان این فستیوال فیلم های روز دنیا در سینماها اکران شده و کارگاه های سینمایی زیادی برگزار می‌شوند که فرصت خوبی برای علاقمندان به فیلم و سینما است.

۴- فستیوال جاز دریای سیاه

در لیست فستیوال‌های بین‌المللی، فستیوال جاز دریای سیاه (Black Sea Jazz Festival)، جایگاه خاصی دارد. این رویداد از سال ۲۰۰۷ تاکنون در فصل تابستان و در شهر باتومی برگزار می‌شود. این رویداد دلیل سفر خیلی از گردشگران به این کشور است. البته در این فسیتوال به سبک های دیگر به جز جاز نیز پرداخته می‌شود.

فستیوال جاز دریای سیاه

۵- فستیوال گردشگری روستایی گانداگانا

از سال ۲۰۱۵ و در ماه اکتبر (مهر)، ناحیه آجارا در باتومی میزبان فسیتوال گردشگری روستایی گانداگانا (Gandagana) است. این فستیوال در ۲ روز پیاپی اجرا شده و میدان اروپا میزبان محصولات غذایی از مناطق مختلف خواهد بود. اگر اهل گردشگری غذا باشید این فستیوال را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فسیتوال می‌توانید نوشیدنی های بی نظیر و غذاهای شناخته شده را بچشید. همچنین می‌توانید در کلاس های آشپزی شرکت کنید. این فستیوال شامل اجرای گروه های موسیقی مدرن و فولکلور نیز می‌شود که برای شما سرگرم کننده خواهد بود.

بهترین زمان سفر به باتومی برای خرید

باتومی یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای خرید است. اگر دوست دارید تا از اجناس باکیفیت و برند معتبر خرید کنید، در سفر خود به گرجستان حتما سری به مراکز خرید باتومی بزنید. با کمی گشت و گذار در این مراکز خرید می‌توانید اجناس مورد نظر خود را با قیمت یا تخفیف های مناسب پیدا کنید.

مراکز خرید مهم باتومی

فرقی نمی‌کند که چه زمانی به باتومی سفر کرده باشید، مراکز خرید همیشه پیشنهادهای جذابی برای شما دارند. در سفر خود به باتومی، حتما از باتومی مال، مجتمع مجلل مترو سیتی، مرکز خرید باتومی پلازا، مرکز خرید فرودگاه بین‌المللی باتومی، فروشگاه لباس آنوکی و غیره دیدن کنید.

چه فصلی به باتومی سفر کنیم؟

در این مطلب با بهترین زمان برای سفر به باتومی گرجستان همراه شما بودیم. برای این که بهترین زمان را برای سفر به باتومی انتخاب کرده باشید، زمان های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • ۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ماه
  • ۱۱ خرداد تا ۹ تیر ماه
  • ۱۰ شهریور تا ۸ مهر ماه.

البته فصل های دیگری را هم می‌توانید برای سفر انتخاب کنید. البته در این شرایط باید به آب و هوا و شرایط جوی نیز توجه داشته باشید. سفر به باتومی یکی از لذت بخش ترین سفرهای خارجی شما خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم که حتما آن را در لیست اولویت های خود قرار دهید.

اگر تا به حال به گرجستان سفر کرده اید و تجربه ای از سفر به مروارید دریای سیاه یا دیگر شهرهای این کشور دارید، برای ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره بهترین زمان سفر به باتومی

بهترین فصل سفر به باتومی چه زمانی است؟

برای پاسخ این سوال لازم است تا متن این مطلب را با دقت بخوانید. بهترین زمان سفر به باتومی در فصل های مختلف با توجه به هدف و بودجه شما از سفر می‌تواند متفاوت باشد.

بهترین جاذبه های گردشگری باتومی کدام هستند؟

برج باتومی، میدان پیازا، تله کابین آرگو، دلفیناریوم باتومی، آبشار ماخونتستی، باغ گیاه شناسی و غیره برخی از بهترین جاذبه های گردشگری باتومی گرجستان هستند.

بهترین مرکز خرید باتومی کجاست؟

باتومی مراکز خرید زیادی دارد، در سفر به این شهر حتما برای خرید سری به باتومی مال بزنید. همچنین فروشگاه لباس آنوکی پیشنهاد خوبی برای خریدهای مقرون به صرفه است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید