خودتان را جلوی آینه تصور کنید، در حالی که سرتاپا لباس‌های مارک و شیک پوشیده‌اید. همه‌چیز درست همان مدلی است که می‌خواستید. یک ست اسپرت یا کلاسیک یا حتی یک ست کژوال و مارک‌دار! حتما فکر می‌کنید تصور چنین استایلی با بودجه شما غیرممکن است. در این صورت باید به اوت لت بروید. اوت لت بهشت مارک‌بازها است؛ جایی که می‌توانید لباس، مبلمان یا حتی محصولات الکترونیکی برند را با قیمت‌های باورنکردنی بخرید. اما چرا اوت لت ها ارزان هستند؟ فرق فروشگاه معمولی و اوت لت چیست و از همه مهم‌تر چطور باید از اوت لت خرید کنیم؟ این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی به تمام سوال‌های شما پاسخ می‌دهد.

اوت لت چیست؟ | Outlet

حتما برای شما هم  پیش آمده که یک لباس مارک دار را با قیمت باورنکردنی بخرید. لباسی که بخاطر تمام شدن باقی سایزها تخفیف عجیبی می‌خورد یا بخاطر یک نقض کوچک قیمتش پایین می‌آید. مرکز خرید اوت لت جایی است که اجناس مارک‌دار دقیقا به همین دلایل با قیمت‌های پایین‌تر از حد معمولی فروخته می‌شوند. اوت لت ها فروشگاه‌ها یا مراکز خرید کوچک برای خرید اجناس مارک‌دار ارزان قیمت هستند.

اوت لت ها را تقریبا در هر مقصد خارجی می‌توانید پیدا کنید. خرید از اوت لت های معروف پاریس یکی از مراکز مد جهان طرفداران بسیار زیادی در میان گردشگران دارد. همچنین اوت لت های استانبول مقصدی که ایرانی‌ها در طول سال بیشتر با هدف خرید به آن سفر می‌کنند را نیز نباید از دست داد.

چرا اجناس اوت لت ارزان تر است؟

خب شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا برندها باید اجناس خود را در اوت لت ها با قیمت بسیار پایین به فروش برسانند. مثلا شاید برای خرید در استانبول به سراغ بهترین مراکز خرید استانبول و اوت لت های این شهر بروید و تفاوت قیمت چشمگیری را شاهد باشید و از خودتان بپرسید، دلیل این همه ارزانی چیست؟ در ادامه دلایل ارزانی اوت لت ها را با هم بررسی می‌کنیم.

اوت لت چیست و چه تفاوتی با مراکز خرید دیگر دارد؟

فروش جنس های باقی مانده از کالکشن های قبلی

واقعیت این است که جنس‌های برند گوچی هم همیشه تا دانه آخر فروش نمی‌رود. بهترین اوت لت های دنیا برای همین ساخته شده‌اند. خیلی از تولید کننده‌ها اجناس باقی‌مانده از کالکشن‌ها یا خط تولید قبلیشان یا حتی اجناسی قدیمی و فروش نرفته را در مرکز خرید اوت لت می‌فروشند. این موضوع دلیل ارزان بودن اوت لت ها در همه جای جهان است.

پس اگر به دنبال جدیدترین مدل‌ها هستید، احتمالا اوت لت بهترین انتخاب نیست. از آن جایی که سیتی‌سنترها یا مال‌های بزرگ فقط برای جنس‌های آخرین مدل هستند، شما می‌توانید در اوت لت ها اجناس باقی مانده مارک‌دار را با قیمت کمتر بخرید.

اوت لت چیست و چه تفاوتی با مراکز خرید دیگر دارد؟

فروش محصولات از رده خارج شده یا کم کیفیت

محصولاتی که براساس استانداردهای کارخانه تولید نشده‌اند، هیچ وقت در فروشگاه‌های معمولی فروخته نمی‌شوند. اما برخی از آن‌ها ممکن است برای استفاده کردن مناسب باشند، مثلا لباسی که دوختش در بعضی از قسمت‌ها خارج از تراز یا کج باشد. این سری اجناس در اوت لت فروخته می‌شوند. اگر قصد دارید از این مراکز خرید کنید، باید این مسئله را به عنوان مهم ترین ویژگی فروشگاه اوت لت بپذیرید.

علاوه بر این گاهی اوقات تولیدکنندگان اولین خط تولید یک محصول را با مواد مقرون‌به‌صرفه‌تر کلید می‌زنند. در حقیقت محصولات سری اول، یک نمونه آزمایشی هستند که ممکن است از نظر کیفیت کمی پایین‌تر باشند. این دسته از اجناس معمولا در اوت لت ها فروخته می‌شود. دقت کنید که اجناس مرکز خرید اوت لت بی‌کیفیت نیستند، اما بعضی از آن‌ها ممکن است دقیقا مشابه آنچه در مراکز خرید می‌بینید، نباشند.

اوت لت چیست و چه تفاوتی با مراکز خرید دیگر دارد؟

فرق اوت لت و لباس دست دوم یا استوک

برای جواب دادن به این سوال باید اول به یک پرسش مهم‌تر پاسخ بدهیم: جنس استوک چیست؟ جنس استوک در حقیق جنس های دست دوم اما مارک دار و با کیفیت هستند. تفاوت اوت لت با استوک در این است که اوت لت ها فقط جنس‌های نو می‌فروشند. لباس‌هایی که از کالکشن‌های قبلی باقی‌مانده و دیگر مد روز نیستند، کالاهایی که بیشتر از حد نیاز تولید شده‌اند یا محصولاتی که نقض جزئی دارند و نسبت به استاندارد اصلی تولیدی کم کیفیت هستند. اجناس اوت لت همه صددرصد نو هستند و معمولا از تولیدکننده اصلی خریده می‌شوند.

اما چون خیلی از استوک فروشی ها از واژه اوت لت برای فروش جنس های دست دوم استفاده می کنند، ممکن است برخی فکر کنند که مراکز خرید اوت لت جنس های استوک یا دسته دوم می‌فروشند.

اوت لت چیست و چه تفاوتی با مراکز خرید دیگر دارد؟
 
Dubai Outlet Mall5 اوت لت مال دبی

فرق فروشگاه معمولی و اوت لت

اگر عاشق خرید کردن در مراکز خرید لوکس و سیتی سنترهای چند طبقه هستید، احتمالا از گشت‌وگذار در اوت لت لذت نمی‌برید. یکی از مهم ترین تفاوت‌ های بین اوت لت و مراکز خرید اندازه آن‌هاست. مراکز خرید خیلی بزرگ‌تر از انواع اوت لت ها هستند. از سمتی در اوت لت ها خبری از رستوران‌های زنجیره‌ای، سینما و شهربازی نیست. اوت لت ها فقط برای خرید ساخته شده‌اند. شما در نهایت ممکن است چند فودکورت ساده در یک اوت لت پیدا کنید.

لیست رنگارنگ خرید را فراموش کنید

در اوت لت ها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌فروشند. اوت لت ها، مجتمع های تجاری رنگارنگ با محصولات مختلف نیستند. در واقع فرق فروشگاه معمولی و اوت لت در تعداد مغازه‌ها و تنوع محصولات است. شما در یک مرکز خرید می‌توانید طیف وسیعی از مغازه‌های غذا، پوشاک، تجهیزات ​​و هرچیزی را که می‌خواهید پیدا کنید. اما خیلی از مراکز خرید اوت لت فقط روی یک محصول خاص مثل  لباس، مبلمان یا محصولات سرگرمی تمرکز می‌کنند، اگرچه تنوع محصولی که ارائه می‌دهند، کم نیست.

اوت لت چیست و چه تفاوتی با مراکز خرید دیگر دارد؟

اینجا خبری از آخرین مدل ها نیست

اگر به دنبال جدیدترین و آخرین مدل هر کالایی باشید، باید به مراکز خرید بروید نه اوت لت. اجناس اوت لت ها از کالکشن‌های قدیمی، اجناس تک سایز یا محصولات فصل قبل و سال قبل هستند. این یکی از دلایل ارزان بودن آن‌هاست. در واقع یکی از تفاوت های اوت لت و فروشگاه های معمولی در مدل‌هایی است که می‌فروشند.

اوت لت چیست و چه تفاوتی با مراکز خرید دیگر دارد؟

مراقب کیفیت باشید!

دوست دارید یک پیراهن گوچی که یکی از جیب‌هایش کمی کج دوخته شده را با قیمت دو برابر کمتر از یک لباس استاندار بخرید؟ چنین پیراهنی را حتما در اوت لت پیدا می‌کنید. یکی‌دیگر از تفاوت های مهم مراکز خرید لوکس و بهترین اوت لت های دنیا کیفیت محصولات است. توجه کنید که جنس های اوت لت بی‌کیفیت نیستند اما اجناس موجود در مراکز خرید از بهترین‌های یک برند هستند، مراکز خرید محصولات قدیمی یا با کیفیت پایین را در ویترین نمی‌گذارند.

اما یافتن اجناس بی‌کیفیت یا داری نقض در اوت لت ها چیز غیرمعمولی نیست. در واقع این ویژگی فروشگاه اوت لت است. حتی اگر جزو بهترین اوت لت های دنیا باشد! خیلی از سازنده ها اجناسی را که استانداردهای اندازه، طراحی یا سایر مشخصات را برآورده نکرده، در اوت لت ها می‌فروشند.

همه این موارد ما را به سمت بزرگ ترین فرق فروشگاه معمولی و اوت لت می رساند؛ جنس های اوت لت به شکل باورنکردنی ارزان تر از اجناس فروشگاه های معمولی هستند، این مهم ترین ویژگی فروشگاه اوت لت است!

اوت لت چیست و چه تفاوتی با مراکز خرید دیگر دارد؟

راهنمای خرید از اوت لت

اوت لت ها مکان‌های هیجان‌انگیزی هستند. شما ناگهان با انبوهی از محصولات برند اما با قیمت‌های باورنکردنی مواجه می‌شوید. در چینی شرایطی کنترل کردن خودتان سخت است. کفشی که چند سال پیش آرزو داشتید بخرید، کیف لویی ویتون، شلوار ماوی یا ست روتختی از برند موردعلاقه‌تان!

شما دوست دارید همه‌چیز را بخرید؛ این ویژگی فروشگاه اوت لت است. اما فراموش نکنید که مهم ترین دلیل خرید از اوت لت صرفه‌جویی و به‌صرفه خرید کردن است. پس بهتر است این چند مرحله را در خرید از انواع اوت لت رعایت کنید:

۱. بررسی قیمت

اگر امکانش وجود دارد حتما قیمت جنسی را که می‌خواهید از اوت لت بخرید در سایت چک کنید. اگر قیمتش با سایت یکسان است شاید بهتر باشد از سایت معتبر محصول را خریداری کنید.

۲. یک برنامه خرید تهیه کنید

بدون هدف و به دنبال کالاهای ارزان از این فروشگاه به آن فروشگاه نروید. شما برای خرید یک گوشی موبایل یا یک کوله‌پشتی خوب و باکیفیت در این اوت لت هستید. اگر بدون هیچ برنامه‌ای در اوت لت بچرخید، در نهایت متوجه می‌شوید برای چیزهایی هزینه کردید که اصلا نیازی به آن‌ها نداشته‌اید. سعی کنید لیست خرید داشته باشید.

اوت لت چیست و چه تفاوتی با مراکز خرید دیگر دارد؟

۳. یک بودجه مشخص برای خودتان تعیین کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه مطمئن شوید بیش از حد در اوت لت پول خرج نکرده‌اید، تعیین کردن یک بودجه مشخص است. قبل از رفتن به اوت لت باید کاملا مصمم تعیین کنید که تا چه حد می‌خواهید در این اوت لت هزینه کنید. وقتی به آن حد رسیدید، باید خرید را متوقف کرده و از آنجا بیرون بیایید. گشت‌وگذار در اوت لت ممکن است شما را وسوسه کند.

اوت لت چیست و چه تفاوتی با مراکز خرید دیگر دارد؟

به جای آینه به زمین نگاه کن!

تابه‌حال به این فکر کرده اید که اگر همه مردم زمین سالی یک دست لباس می خریدند، تولید لباس چقدر کمتر می‌شد؟ اگر صنعت فشن با این سرعت پیش نمی‌رفت، زندگی ما و حتی باقی موجودات امروز چه شکلی داشت؟ واقعیت این است که صنعت فشن نقش مهمی در تولید زباله، آلودگی هوا و همین طور ترویج فرهنگ مصرف گرایی دارد. خرید از اوت لت ها و همینطور استوک فروشی ها باعث کاهش قابل توجه تولید لباس و سایر محصولات می‌شود. این کار تولید زباله را کمتر می‌کند و از همه مهمتر باعث می‌شود زمین حال بهتری داشته باشد.

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل درباره اینکه اوت لت چیست و چه تفاوت‌هایی با فروشگاه‌های معمولی دارد، صحبت کنیم. این بار وقتی تصمیم به خرید لباس، وسیله الکترونیک آخرین مدل یا هر محصول دیگری گرفتید، به این فکر کنید که آیا واقعا به آن نیاز دارید؟ از این مهم تر به روزی فکر کنید که مردم کره زمین در هوای پاک و بدون نیاز به کمدهای پر از لباس، خانه های پر از وسیله و  در آرامش زندگی می کنند.

آیا تا به حال تجربه خرید از اوت لت ها را داشته‌اید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره اوت لت

فروشگاه اوت لت چیست؟

مرکز خرید اوت لت جایی است که اجناس مارک‌دار به دلیل نقض های جزئی تولیدی، تولید اضافه، فروش نرفتن تمام نمونه ها و حتی آخرین مدل نبودن با قیمت های پایین به حراج گذاشته می‌شوند. اوت لت ها بهترین محل برای خرید اجناس مارک‌دار و ارزان قیمت است.

چرا اجناس اوت لت ارزانتر است؟

خیلی از تولیدکننده‌ها جنس‌های باقی‌مانده از کالکشن‌ها یا خط تولید قبلیشان یا حتی اجناسی قدیمی و فروش نرفته را در مرکز خرید اوت لت می‌فروشند. محصولاتی که طبق استانداردهای کارخانه تولید نشده‌اند، اما برای استفاده کردن مناسب باشند یا محصولات نمونه که در اولین خط تولید با کیفیت کمتری ساخته شده باشند، در اوت لت به فروش می‌رسند. این موضوع قیمت این اجناس مارک‌دار را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. 

فرق فروشگاه معمولی و اوت لت چیست؟

اجناس اوت لت نسبت به فروشگاه های معمولی ارزان تر است. اجناس اوت لت معمولا اجناس مارک‌دار باقی مانده از کالکشن یا فصل و سال قبلی هستند. اجناس اوت لت ممکن است ایراداتی داشته باشند. کیفیت اجناس موجود در فروشگاه معمولی گاهی از کیفیت اجناس موجود در اوت لت بالاتر است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید