هر زمان به نام ایتالیا بر بخوریم، نا خود آگاه چند مورد را در رابطه با این کشور به یاد خواهیم آورد؛ پیتزا، لباس، شکل چکمه‌ای آن روی نقشه و ونیز؛ شهری که جاده ندارد! یکی از کشورهایی که در زمینه گردشگری بسیار فعال عمل کرده و زیرساخت‌ها و منابع بسیار زیادی در این بخش دارد، کشور ایتالیا است. در این نوشته از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم کامل ترین راهنمای سفر به ونیز را از معرفی شهر، خرید بلیط، رزرو هتل، جاهای دیدنی، مراکز خرید و رستوران ها به همراه محدوده هزینه‌ها در اختیارتان قرار دهیم.

راهنمای جامع سفر به ونیز ایتالیا

مهمترین نکته در راهنمای سفر به ونیز، معرفی ونیز ایتالیا است. ونیز جزیره‌ای زیبا در شمال کشور ایتالیاست که کانال‌های آب از میان آن عبور کرده و همین نکته باعث تمایز و جذابیت آن می‌شود. رفت و آمد در این شهر توسط قایق‌هایی به نام گوندولا انجام می‌شود و معماری آن نیز باعث شهرت جهانی‌اش شده است.

ونیز، پایتخت منطقه ونتو در شمال ایتالیا، روی بیش از ۱۰۰ جزیره کوچک در یک تالاب در دریای آدریاتیک ساخته شده است. این شهر توریستی ایتالیا هیچ جاده‌ای ندارد و رفت و آمد فقط از طریق کانال های آبی صورت می‌گیرد.

کامل ترین راهنمای سفر به ونیز | شهر بدون جاده ایتالیا

راهنمای سفر به ونیز │ آب و هوای ونیز

ونیز دارای آب و هوایی معتدل است؛ تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی سرد و مرطوب شاخصه بارز این آب و هواست. فصل بهار از ماه مارس (اسفند ماه) تا ماه می (اردیبهشت ماه) ادامه دارد. باران زیادی در این ماه‌ها می‌بارد و آب و هوا در کل غیر قابل پیش بینی و ناپایدار می‌شود. هوای آفتابی را خواهید دید ولی روزهای با هوای ابری و مه آلود نیز کم نیستند.

فصل تابستان از ماه ژوئن (خرداد ماه) تا ماه آگوست (مرداد ماه) به درازا خواهد کشید. در این مدت دمای هوا بالا خواهد بود ولی نسیمی که از سمت دریا می‌وزد این دما را تعدیل خواهد کرد و دمای هوا به ندرت آزار دهنده خواهد شد.

کامل ترین راهنمای سفر به ونیز | شهر بدون جاده ایتالیا

فصل پاییز که آب و هوای بسیار دلچسب و مطبوعی دارد از ماه سپتامبر (شهریور ماه) تا ماه نوامبر (آذر ماه) ادامه دارد، تعداد روزهای آفتابی و ابری تقریبا برابر است و هوا به آرامی رو به سردی خواهد رفت. اگر به دنبال بهترین زمان سفر به ایتالیا و به ویژه شهر ونیز هستید، می‌توانید پاییز را نیز در فهرست خود قرار دهید.

فصل زمستان نیز بین ماه های دسامبر (دی ماه) تا فوریه (بهمن ماه) نشانه‌های خود را نمایان خواهد کرد. سردی و رطوبت هوا، آسمان ابری، یخبندان‌های شبانه و هوای مه آلود در این فصل بسیار رایج است. دمای هوا سرد خواهد شد و تقریبا هر ساله در این ماه‌ها شاهد بارش برف هستیم.

بهترین زمان سفر به ونیز

اگر بخواهیم از نظر آب و هوایی به این پرسش پاسخ دهیم که بهترین زمان سفر به ونیز چه موقعی از سال است، می‌توانیم بهار را معرفی کنیم. از نظر رونق گردشگری نیز تابستان فصل شلوغ ونیز است و گردشگران بسیاری در این شهر حضور دارند.

اما اگر بخواهید سفر ارزان به ونیز را تجربه کنید، باید در فصل پاییز به این شهر سفر کنید که تعداد گردشگران به طرز محسوسی کم شده و قیمت‌ها نیز به دنبال این اتفاق کاهش پیدا کرده‌اند. با همین استدلال به دنبال داشتن یک سفر ارزان به ونیز باید در فصل زمستان برای سفر خود برنامه ریزی داشته باشید.

بهترین فصل سفر به ونیز

در این فصل به دلیل سرمای هوا، گردشگر زیادی در این شهر حضور ندارد و شما می‌توانید شاهد پایین‌ترین قیمت‌ها باشید. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کارناوال ونیز در این فصل برگزار خواهد شد. حالا که صحبت از هزینه سفر و قیمت به میان آمد بد نیست این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که هزینه سفر به ونیز چقدر است؟

هزینه های سفر به ونیز

قیمت سفر به ونیز در کل بالا بوده و این سفر جزو سفرهای گران قیمت به شمار می‌آید. اما می‌توان با کسب اطلاعات بیشتر در هزینه های سفر به ونیز ایتالیا صرفه جویی کرد.

هزینه سفر به ونیز

خرید بلیط هواپیما ونیز

بخش عمده هزینه هر سفر خارجی مربوط به خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل است. با اینکه بسیاری از گردشگران اروپایی از طریق جاده‌ای و ریلی خود را به ونیز می‌رسانند، بهترین روش ممکن برای ما، به دلیل مسافت زیاد و مشکلات دیگر، سفر به ونیز با هواپیما است. برای سفر با هواپیما به ونیز و برای صرفه جویی در هزینه‌ها می‌توانید به وبسایت فلای تودی مراجعه کرده و با مقایسه قیمت‌ها، بهترین و مناسب‌ترین پرواز را انتخاب کنید.

رزرو هتل های ونیز

اما هزینه عمده بعدی در روند برنامه ریزی برای چگونگی سفر به ونیز مربوط به هزینه اقامت در هتل های شهر ونیز است. در ونیز امکانات اقامتی بسیار زیادی وجود دارد؛ از هتل‌ های لوکس گرفته تا هاستل‌ های اقتصادی و مقرون به صرفه را می‌توانید در ونیز پیدا کنید.

هزینه اقامت در جزیره اصلی بالا است ولی در نواحی اطراف می‌توانید اقامتگاه‌های مناسبی را با قیمتی مناسب‌تر پیدا کنید. هزینه اقامت در هاستل‌ های ونیز با توجه به جایی که قرار دارند از ۱۰ یورو به بالا خواهد بود و هتل‌ های ونیز را با مبلغ پایه ۶۵ یورو به بالا می‌توانید رزرو کنید.

برای رزرو هتل های شهر ونیز و اقامت در آن‌ها نیز، انتخاب‌های بسیاری پیش روی شما وجود دارد؛ تعدادی از هتل های لوکس ونیز به شرح زیر هستند:

-هتل دنیلی لاکچری کالکشن

-هتل د گریتی پالاس

-هتل اکسلسیور ونیز

-هتل وستینا اروپا اند رجینا

-هتل هیلتون مولیون استاکی ونسی

کامل ترین راهنمای سفر به ونیز | شهر بدون جاده ایتالیا

و در نقطه مقابل تعدادی از هاستل‌ های ارزان ونیز هستند که به شرح زیر معرفی می‌شوند:

-هاستل پلاس کمپینگ جولی

-هاستل اوا ونیز آپارتمان سن مارکو

-هاستل کلمبو

هاستل نوئوا لوکاندا بلودره

-هاستل بک پکرز هاوس ونیز

پس از بررسی هزینه اقامت در هتل های ونیز ایتالیا و با توجه به اینکه برنامه ریزی برای اقامتتان و میزان بودجه شما چقدر است می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. حال که درباره نحوه رسیدن و محل اقامت در ونیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم، زمان آن رسیده است که برای بازدید از اماکن گردشگری ونیز برنامه ریزی کنید و آن‌ها را بشناسید.

بازدید از بهترین جاهای دیدنی ونیز

تعداد جاذبه های دیدنی ونیز بسیار زیاد است و برای اینکه بتوانید از همه آن‌ها دیدن کنید، به چند روز زمان نیاز خواهید داشت. در ادامه به معرفی این جاهای دیدنی در ونیز می‌پردازیم.

کلیسای جامع سنت مارک | st. mark’s basilica

کلیسای جامع سنت مارک یا بازیلیکای سن مارکو از اصلی‌ترین و شناخته شده‌ترین جاذبه های ونیز است. این کلیسا به دلیل معماری خیره کننده و آثار هنری معروفی که از دوران تاریخی مختلف در آن گردآوری شده، شهرت خود را به دست آورده است.

جاهای دیدنی ونیز

میدان سنت مارک | st. mark’square

میدان سن مارکو هم به دلیل زیبایی فوق‌العاده خودش و هم به دلیل جاذبه‌های مهمی که در اطراف آن قرار دارند، از نقاط بسیار محبوب در میان گردشگران به شمار می‌آید. کلیسای زیبای سن مارکو و برج ساعت آن نیز در همین میدان قرار دارند و گردشگران همواره در گذرگاه‌ها و کافه‌های اطراف این میدان در حال گفت و گو و رفت و آمد هستند.

کامل ترین راهنمای سفر به ونیز | شهر بدون جاده ایتالیا

قصر دوک و پل آه | palazzo ducale & bridge of sighs

قصر دوک که یکی از نشانه‌های مهم شهر ونیز و ایتالیا به شمار می‌آید، محل سکونت دوک ونیز بوده است. این قصر شهرت خود را به دلیل معماری زیبای گوتیک ونیزی، وسعت زیاد و تزئینات فوق‌العاده‌ای که دارد به دست آورده است. این قصر توسط یک پل به نام پل آه به زندان جدید متصل می‌شود. بخش‌هایی از این پل و قصر برای بازدید عمومی نیست و تنها بازدید خصوصی دارد.

جاهای دیدنی ونیز

از دیگر جاذبه‌های دیگری که می‌توانید در شهر ونیز به سراغ آن‌ها بروید، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کاخ سانتا سوفیا
  • کاخ رزونیکو
  • کلیسای سانتا ماریای میراکولی
  • کلیسای سانتا ماریای گلوریوسو دی فراری
  • موزه هنر مدرن پگی گوگنهایم
  • گالری آکادمی (موزه هنرهای زیبا)
  • موزه تاریخ دریانوردی
  • جزایر مورانو و بورانو
  • جزیره تورسلو
  • باریکه شنی لیدو
  • خانه اپرای تئاتر لا فنیس
کامل ترین راهنمای سفر به ونیز | شهر بدون جاده ایتالیا

دانستن این مطلب که این تعداد جاذبه گردشگری در ونیز وجود دارد، از طرفی باعث خوشحالی مسافران خواهد بود و از طرفی شاید شما را به این فکر فرو ببرد که رفت و آمد در ونیز به چه شکل صورت می‌گیرد. در ادامه به بررسی حمل و نقل عمومی در ونیز خواهیم پرداخت.

هزینه حمل و نقل عمومی در ونیز

اگر اهل پیاده روی هستید، ونیز از بهترین مکان‌ها برای این کار به شمار می‌آید چرا که همه خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر زیبایی خاص خود را داشته و در هر گوشه و کنار آن یک جاذبه دیدنی وجود دارد. بر روی تمام کانال‌های آبی این شهر، پل برای عبور شما وجود دارد. اگر به پیاده روی علاقه ندارید، می‌توانید از تاکسی‌های آبی که با نام واپورتو در کانال‌های این شهر تردد می‌کنند استفاده کنید. هزینه استفاده از این قایق‌ها ۷٫۵ یورو است.

حمل و نقل عمومی در ونیز

همچنین می‌توانید قایق‌ های معروف ونیزی با نام گوندولا را اجاره کنید و با آن‌ها به گشت و گذار در شهر بپردازید که هزینه استفاده از آن‌ها ۲ یورو است.

در آخر باید بگوییم به دلیل شرایط خاصی که ونیز دارد، در این شهر از مترو و تاکسی خبری نیست و تمام رفت و آمدها به صورت آبی و از طریق کانال‌ها انجام می‌شود. اما در حین و یا بعد از این همه گشت و گذار حتما احساس گرسنگی خواهید کرد و چه چیزی بهتر از غذاهای ایتالیایی!

هزینه غذا در ونیز

اولین غذاهایی که با شنیدن اسم ایتالیا به یاد آن‌ها خواهید افتاد، پاستا و پیتزا هستند. تمام رستوران‌ های ایتالیایی انواع مختلف این دو نوع غذا را دارند و دست شما در انتخاب باز است. اما به غیر از این دو، غذاهای سنتی بسیار دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

برای هزینه غذا در ونیز هم برای وعده ناهار مبلغی در حدود ۲۰ یورو و برای شام نیز هزینه‌ای حداقل ۳۵ یورویی در نظر بگیرید.

رستوران های ونیز

در ونیز به دلیل شرایط خاص اقلیمی، بیشتر غذا بر پایه ماهی و سبزیجات است. در بسیاری از رستوران های ونیز، می‌توانید بیشتر غذاهایی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت را پیدا کنید.

-ساردین ترش و شیرین: غذایی بر پایه ماهی که طعم دار خواهد شد.

-باکالا مانتکاتو: این غذا نیز بر پایه ماهی است و برگردان نام آن ماهی کاد خشک شده خامه‌ای است.

-ریزوتو: این غذا با برنج و ماهی درست می‌شود و در کنار انواع سوپ سرو می‌شود.

-بیگولی در سس سالسا: این غذا به نوعی پاستای ونیزی خوانده می‌شود و در سس آن نیز ماهی وجود دارد.

-فگاتو ونیزی: یا خوراک جگر و پیاز که با پولنتای خامه‌ای سرو خواهد شد.

-مولش: که نوعی خرچنگ خاص است و معمولا در فصل بهار در منوی رستوران‌ها قرار می‌گیرد.

بایکولی و فریتول نیز از دسرهایی هستند که مختص این شهر بوده و در رستوران‌ ها و کافه‌ های ونیز در دسترس شما هستند. البته فریتول یا دونات ونیزی را بیشتر می‌توان در زمان کارناوال پیدا کرد.

کامل ترین راهنمای سفر به ونیز | شهر بدون جاده ایتالیا

معرفی بهترین رستوران های ونیز

همه این موارد را می‌توان در رستوران‌ های ونیز یافت و ما هم به همین منظور چند مورد از بهترین رستوران های ونیز را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

-رستوران برریا فرست

-رستوران H2NO

-رستوران لا ریویستا

-رستوران باکارو دفیوره

-رستوران اوستریا آی کاکیاتوری

-رستوران تراتوریا آلا مادلنا

-رستوران ۴۰٫۶۰

-رستوران اوستریا آل باکو

-رستوران دا ساندرو

-رستوران اوستریا آل پونته

معروف ترین مراکز خرید ونیز

در ونیز بیشتر نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های کوچک مربوط به برندهای بزرگ ایتالیایی و غیر ایتالیایی وجود دارند ولی برای اینکه همه چیز را یکجا در اختیار داشته باشید، می‌توانید به سراغ فروشگاه کوین (coin) بروید و یا به مراکز خریدی که در خود ونیز نیستند و در نواحی اطراف قرار دارند. در ادامه به برخی از بهترین مراکز خرید ونیز اشاره می‌کنیم:

-مرکز خرید Nave de Vero

-مرکز خرید Porte di Mestre

-مرکز خرید Galleria Barcella

-مرکز تجاری Le Barche

راهنمای جامع سفر به ونیز

نکات مهم سفر به ونیز

رعایت نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌تواند در مدیریت بهتر سفر به ونیز و هزینه‌های آن به شما کمک کند:

  • به دلیل قیمت‌های بالا در میدان سن مارکو ونیز غذا نخورید.
  • بیشتر پیاده روی کرده و این شهر را با پای پیاده کشف کنید.
  • برای حمل و نقل عمومی بلیط های چند روزه بگیرید.
  • اگر می‌خواهید بیشتر جاذبه‎‌های شهر را ببینید، کارت گردشگری ونیز بگیرید.
  • آب معدنی نخرید و بطری آب همراه داشته باشید و آن را پر کنید.
  • به تورهای پیاده‌روی رایگان بپیوندید تا از همه جاذبه های گردشگری ونیز دیدن کنید.

سوالات متداول درباره سفر به ونیز

بهترین زمان سفر به ونیز چه موقع از سال است؟

از نظر آب و هوایی تابستان و از نظر هزینه‌ها پاییز بهترین فصل سفر به ونیز است

هزینه سفر به ونیز چقدر است؟

ونیز در دسته بندی مقاصد گران قیمت قرار می‌گیرد ولی می‌توان با راهکارها و ترفندهایی در بخش‌هایی از هزینه‌ها صرفه جویی کرد و آن‌ها را کاهش داد

آیا در ونیز حمل و نقل عمومی وجود دارد؟

اگر به دنبال مترو و تاکسی باشید جواب خیر است ولی می‌توانید از قایق های گوندولا و تاکسی های آبی واپورتو استفاده کنید

بهترین مراکز خرید ونیز کجا هستند؟

ونیز پر از بوتیک‌ها و مغازه‌های جدا از هم است ولی برای دسترسی یکجا به همه نیازمندی‌ها می‌توانید به سراغ فروشگاه کوین بروید. مراکز خرید ونیز نیز در خود جزیره نیستند و در نواحی اطراف آن قرار دارند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید