برزیل را عده‌ای به فوتبال می‌‌‌شناسند، عده‌ای به آمازون، عده‌ای به مردم شاد و عاشق رقصش و برخی هم به سواحل و طبیعت بی‌مثالش! تمام این موارد، در کنار زیرساخت‌های مناسب گردشگری، آب‌و‌هوای دلچسب، فرهنگ غنی و پربار و وجود عجایب هفت‌گانه در این کشور، برزیل را به مقصد بسیار جذابی برای سفر تبدیل کرده‌‌اند. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی، قصد داریم تا راهنمای سفر به برزیل را در اختیارتان قرار دهیم.

در این راهنما، معرفی مختصری از این کشور داریم، از جاذبه‌ها،‌ فرهنگ، باید و نبایدها، تفریحات، تاریخ، معماری و طبیعت برزیل گفته‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا بخش قابل‌ توجهی از اطلاعات مورد‌ نیازتان برای سفر به این کشور را در اختیارتان قرار دهیم؛ پس تا انتهای این راهنما در‌کنار ما باشید.

برزیل کجاست؟

برزیل کشوری پهناور، واقع‌ در آمریکای جنوبی و در‌ جوار اقیانوس اطلس است. بخش قابل‌ توجهی از این کشور را جنگل‌های انبوه آمازون تشکیل داده‌اند. پرجمعیت‌ترین کشور آمریکای جنوبی، دارای صنعت پویای توریسم و قهوه و همچنین دارای رتبه یازدهم از جهت قدرت واحد پولی است. همه این موارد، برزیل را به قدرتمند‌ترین اقتصاد آمریکای جنوبی تبدیل کرده‌اند.

راهنمای سفر به برزیل

اطلاعات ضروری برای سفر به برزیل

قبل از سفر به برزیل، لازم است کمی اطلاعات در‌باره این کشور به‌ دست بیاوریم. از‌ آنجایی‌ که اولین ضرورت هر سفر خارجی، دانستن زبان آن کشور است، لازم است بگوییم که زبان رسمی مردم در کشور برزیل، پرتغالی است. شاید تصور کنید که بسیاری از مردم با زبان انگلیسی هم آشنایی دارند؛ اما باید بگوییم که این‌طور نیست و استفاده از زبان انگلیسی در بسیاری از مکان‌های برزیل به‌ کارتان نمی‌آید.

واحد پول این کشور رئال است که با علامت اختصاری BRL نشان داده می‌شود و هر واحد از آن، معادل ۰٫۲۴  دلار آمریکا است. مذهب رسمی برزیل مسیحی کاتولیک است؛ اگرچه که افراد با سایر مذاهب هم آزادانه در آن به فعالیت و زندگی مشغول هستند.

از دیگر موارد لازم‌به‌‌ذکر در این بخش از راهنمای سفر به برزیل، اشاره به اختلاف زمانی است. اختلاف ساعت تهران با پایتخت برزیل، برازیلیا، پنج ساعت و نیم است؛ به‌ این‌ معنی که اگر تهران ساعت ۸ صبح باشد، در برزیل ساعت یک و نیم بعدازظهر است. در زیر، سایر اطلاعاتی که برای سفر به کشور برزیل به آن‌ها نیاز دارید را آورده‌ایم.

  • واحد پول: رئال
  • زبان رسمی: پرتغالی
  • پایتخت: برازیلیا
  • کد کشور: ۰۵۵
  • جهت رانندگی: از سمت راست
  • دوشاخه و پریزها: تایپ N و C
  • برق شهری: ۶۰ هرتز و ۲۲۰ ولت
  • مذهب رسمی: کاتولیک کلیسای رم
  • تلفن‌های ضروری:
  • آمبولانس: ۱۹۲
  • آتش‌نشانی: ۱۹۳
  • پلیس نظامی: ۱۹۰
  •  پلیس فدرال: ۱۹۴
  • دفاع غیر نظامی: ۱۹۹
  • فرودگاه‌ها: فرودگاه بین‌المللی ریودوژانیرو گالیائو/ فرودگاه سانتوس دومنت
  •  ویزا: نیاز است
 سفر به برزیل

برای سفر به برزیل ویزا لازم است؟

برای سفر به این کشور، باید ویزای توریستی تهیه کنید که برای شهروندان ایرانی توسط سفارت برزیل در تهران صادر می‌شود. این ویزا سه‌ماهه است که معمولا باید ۲ ماه قبل از سفر، روند تکمیل و ارائه مدارک را آغاز کنید. پروسه بررسی مدارک توسط سفارت برزیل حدود ۳۰ روز کاری زمان می‌برد.

در مرحله اول، باید به وب‌سایت کنسولگری برزیل مراجعه و با تکمیل فرم آنلاین درخواست ویزا و پاسخ به تمام سوالات، مدارک خواسته‌شده را نیز آپلود کنید. خبر خوب اینکه فلای‌تودی با ارائه خدمات ویزا در این مسیر به شما کمک می‌کند. مدارک لازم برای دریافت ویزا برزیل آنلاین به شرح زیر است:

  1. ترجمه‌ شناسنامه و کارت ملی (کپی از تمام صفحات الزامی است.)
  2. اصل گذرنامه امضا‌شده (گذرنامه باید بیش از ۶ ماه اعتبار و حداقل ۲ صفحه خالی داشته باشد.)
  3. ارائه پاسپورت‌های قدیمی (برای افزایش احتمال قبولی ویزا)
  4. ‏۲ قطعه عکس ۴*۶ یا ۵*۵ رنگی با زمینه سفید (جدید، تمام‌رخ، با زمینه سفید و بدون روتوش)
  5. گواهی تمکن مالی و پرینت ۳ ماه آخر با  حداقل موجودی ۳۰ میلیون تومان برای هر نفر
  6. رزرو پرواز رفت و برگشت
  7. رزرو هتل
  8. اصل و ترجمه مدارک شغلی فرد متقاضی 
  9. پرداخت ۱۱۰ دلار هزینه خدمات ویزای برزیل و دریافتی سفارت برزیل

به‌خاطر داشته باشید که برای سفر به برزیل، باید واکسن تب زرد بزنید که برای آن، یک ماه قبل سفر می‌توانید به انستیتو پاستور مراجعه کنید. برای اطلاع از شرایط جدید ویزای برزیل برای ایرانیان نیز با کارشناسان ویزا در فلای‌تودی با شماره ۴۲۴۰۵۰۰۰ داخلی ۳ تماس بگیرید.

ویزای برزیل

بهترین فصل سفر به برزیل

در این بخش از راهنمای سفر به برزیل، ببینیم که بهترین فصل برای سفر به این کشور چه‌ زمانی است. همان‌طور‌ که می‌دانید، برزیل در نیم‌کره جنوبی واقع شده است؛ در واقع زمانی که ما در زمستان به‌ سر می‌بریم، برزیل میزبان گرمای تابستان است. همین‌طور این کشور در نزدیکی خط استوا قرار دارد و در اکثر ماه‌های سال، آب‌و‌هوایی گرم و معتدل دارد؛ به‌جز در زمستان که فصل بارش‌های مداوم و طولانی است.

می‌توان گفت بهترین ماه‌های سفر به برزیل، از دسامبر تا مارس (حوالی آذر تا فروردین) یا همان تابستان است. در این ماه‌ها، میزان بارش، ناچیز و دمای هوا برای استفاده تمام‌و‌کمال از سواحل بکر و زیبای برزیل ایده‌آل است. ضمن اینکه این ماه‌ها مصادف می‌شوند با کریسمس و برگزاری کارناوال‌ها و مراسمی که دیدن آن‌ها در این سفر خالی از لطف نخواهد بود.

بهترین فصل سفر به برزیل

چگونه به برزیل برویم؟

تنها و بهترین راه برای سفر به برزیل، مسیر هوایی است. امکان خرید بلیط از مقصد تهران به ریودوژانیرو همه‌روزه وجود دارد؛ اما باید به این نکته توجه کنید که هیچ‌یک از پرواز‌ها، مستقیم نیستند و بسته به شرکت هواپیمایی در مسیر، در ۲ یا ۳ کشور توقف می‌کنند.

برای مثال، پرواز شرکت قطر ایرویز، بعد از توقف در دوحه و مادرید، پس از ۳۸ ساعت در ریودوژانیرو فرود می‌آید. در واقع هزینه و مدت‌زمان سفر کاملا به شرکت هواپیمایی و مسیر سفر بستگی دارد. خبر خوب اینکه با سیستم مقایسه قیمت هواپیما در فلای‌تودی، به‌راحتی امکان مقایسه قیمت و انتخاب بهترین پرواز برای‌تان وجود دارد.

فرودگاه ریو برزیل

از فرودگاه ریو چگونه خود را به مرکز شهر برسانیم؟

در سفر به برزیل با احتمال بالایی در فرودگاه بین‌المللی ریودوژاینروگالئو فرود می‌آیید؛ اگرچه در برخی مواقع، ممکن است در فرودگاه سانتوس دومنت هم از پرواز پیاده شوید. اگر پروازتان در فرودگاه گالئو فرود آمد، برای رسیدن به مرکز شهر و محل اقامتتان، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید.

  1. استفاده از تاکسی: با پرداخت حدود ۸۵٫۵ رئال (۲۰ دلار) در مدت‌زمان ۲۰ دقیقه، می‌توانید خودتان را به مرکز شهر برسانید. فقط حواستان باشد که تاکسیمتر در اول سفر روی صفر باشد.
  2. استفاده از اتوبوس: اتوبوس‌های فرودگاه با پرداخت فقط ۴ رئال (معادل یک دلار) ظرف مدت ۴۵ دقیقه شما را به مرکز شهر می‌رسانند. دقت کنید که ساعت کار اتوبوس‌ها از ساعت ۵ صبح تا ۸ شب است.
  3. اتوبوس‌های BRT و مترو: هر‌ دوی این وسایل نقلیه از ۵ صبح تا ۱۲ شب در فرودگاه ریو قابل استفاده هستند و با پرداخت ۴ رئال (یک دلار)، ظرف مدت یک ساعت شما را به مرکز شهر می‌رسانند. برای استفاده از مترو و BRT به ریوکارت احتیاج دارید که می‌توانید آن را از داخل فرودگاه به مبلغ ۴ رئال بخرید و به هر مبلغی شارژ کنید.
  4. ترانسفر فرودگاهی هم توسط شرکت‌های متعدد ارائه می‌شود که باید از قبل به‌صورت آنلاین آن را رزرو کنید. هزینه این شیوه معمولا از ۲۵ دلار شروع می‌شود و شرکت به شرکت متفاوت است.
کشور برزیل

اگر احیانا در فرودگاه سانتوس دومنت فرود بیایید، با این روش‌ها می‌توانید به مرکز شهر برسید.

  1. تراموا شما را با پرداخت ۴ رئال یا همان یک دلار به مرکز شهر می‌رساند.
  2. تاکسی‌ها هم در تمام ساعات شبانه‌روز در ترمینال این فرودگاه حاضر هستند و کرایه آن‌ها معمولا بین ۴۰ تا ۵۰ رئال است.
  3. ترانسفر فرودگاهی هم توسط شرکت‌های متعددی ارائه می‌شود و باید از قبل آن را به‌صورت آنلاین رزرو کنید.

هزینه‌های سفر به برزیل

بخش عمده هزینه‌های این سفر را اقامت و حمل‌و‌نقل تشکیل می‌دهند. در ادامه این بخش از راهنمای سفر به برزیل، به توضیح و تشریح این هزینه‌ها می‌پردازیم.

هزینه‌های اقامت در برزیل

مقدار هزینه اقامت در برزیل هم مانند هر کشور دیگری، تا حد زیادی به سلیقه و سبک سفرتان بستگی دارد. برای مثال اگر از آن دسته مسافرانی هستید که راحتی و آسایش و حریم خصوصی هتل را می‌پسندید، باید بدانید که بسته به تعداد ستاره و امکانات و دسترسی، هزینه هر شب اقامت در هتل از حدود ۱۰۰ تا دلار تا ۸۰۰ دلار خواهد بود. اگر هم به اقامت در هاستل علاقه‌مند باشید، باید روی مبلغی بین ۲۰ تا ۸۰ دلار برای هر شب حساب کنید. در ادامه، چند مورد از بهترین هتل‌های برزیل را به شما معرفی خواهیم کرد.

هتل بلموند داس کاتاراتاس فوز دو لوآچو | Hotel Das Cataratas, A Belmont Hotel

اقامت در مجاورت آبشار ایگواسو، یکی از زیباترین آبشارهای طبیعی جهان، اتفاق منحصر‌به‌فردی است که با رزرو این هتل پنج‌ستاره، می‌توانید این تجربه را به‌ دست بیاورید. این هتل که تمام امکانات رفاهی شامل صبحانه، زمین بازی انواع ورزش‌ها و استخر را شامل می‌شود، چشم انداز بسیار زیبایی هم رو به آبشار ایگواسو دارد. مجموع این امکانات، اقامت در این هتل را به تجربه‌ای خاص برای شما بدل می‌کنند. اقامت در هتل بلموند داس کاتاراتاس فوز دو لوآچو، حدودا شبی ۷۵۰ دلار خواهد بود.

هزینه سفر به برزیل

هتل شرایتون گراند ریودوژانیرو | Sheraton Grand Rio Hotel & Resort

اگر به اقامت در یکی از زیباترین سواحل ریودوژانیرو علاقه‌مند باشید، پیشنهاد ما به شما، رزرو این هتل پنج‌ستاره است‌. هتل شرایتون که در ۱۱ کیلومتری مرکز شهر ریو واقع شده است، ضمن دسترسی مناسب به شهر و نقاط دیدنی، امکان استفاده از سواحل زیبای شهر را هم به شما می‌دهد. هزینه هر شب اقامت در هتل شرایتون گراند ریو دو ژانیرو، حدودا شبی ۲۵۰ دلار است.

هتل های برزیل

هتل میرامار بای ویندزور ریو دو ژانیرو | Miramar by Windsor Copacabana

از ویژگی‌های خوب این هتل پنج‌ستاره این است که با اقامت در آن، به معروف‌ترین سواحل ریو و همینطور مراکز خرید بزرگی چون مرکز خرید آتلانتیک دسترسی دارید. شما با پرداخت شبی حدودا ۲۰۰ دلار، می‌توانید ضمن اقامت در این هتل، از امکانات و تفریحات ساحلی هتل میرامار بای ویندزور ریو دو ژانیرو نیز استفاده کنید.

رزرو هتل ریو دو ژانیرو

از سایر محل‌های اقامت خوب در برزیل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل فیرمونت ریو دو ژانیرو؛
  • هتل هیلتون سائوپائولو؛
  • هاستل Aquarela do Leme – Hostel ریو دو ژانیرو؛
  • هاستل Villa 25 – Hostel ریو دو ژانیرو.

هزینه های حمل و‌ نقل در برزیل

لازمه تکمیل راهنمای سفر به برزیل، اشاره به هزینه‌های رفت‌و‌آمد است. برای حمل‌و‌نقل درون‌شهری در شهرهای برزیل هم مانند بسیاری از شهرهای جهان، گزینه‌هایی چون تاکسی، اتوبوس و مترو در دسترس‌ هستند که البته کیفیت این گزینه‌ها در هر شهر متفاوت است.

حمل و‌ نقل از طریق مترو

کیفیت متروی برزیل در هر شهر متفاوت است. مثلا متروی ریودوژانیرو معمولا تمیز، خلوت، دارای تهویه هوا و امنیت مناسب است؛ در‌ حالی‌ که ازدحام جمعیت در متروی سائوپائولو شاید برای‌تان کمی اذیت‌کننده باشد. قیمت بلیط تک‌سفره در متروی برزیل چهار و نیم رئال است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به خرید بلیط یا نقشه دقیق خطوط مترو ریو می‌توانید به وب‌سایت مترو ریو دو ژانیرو مراجعه کنید.

حمل و نقل عمومی برزیل

حمل و‌ نقل از طریق تاکسی

معمولا تاکسی‌های رادیویی در برزیل به‌نسبت اوبر و تاکسی‌های اینترنتی، متداول‌تر هستند؛ اما نکته مهمی که در استفاده از این تاکسی‌ها وجود دارد، سیستم گیج‌کننده محاسبه کرایه است. هزینه این تاکسی‌ها از ساعتی ۳۳ رئال آغاز می‌شود؛ اما مبلغ نهایی، بسته به ساعت، ترافیک و روز هفته متفاوت محاسبه خواهد شد. بر همین اساس، در‌ صورت استفاده از تاکسی برای حمل‌و‌نقل درون‌شهری، احتمالا باید انتظار پرداخت هزینه زیادی را داشته‌ باشید.

استفاده از اوبر

اوبر یا همان اپلیکیشن تاکسی هوشمند هم در برزیل، قانونی و قابل استفاده است؛ اما اگر در ساعات ترافیک و شلوغ روز، قصد استفاده از اوبر را داشتید، این نکته را در نظر داشته باشید که اوبر بر‌خلاف تاکسی‌های شهری، امکان تردد از خط ویژه اتوبوس‌رانی را ندارد.

راهنمای سفر به برزیل

اتوبوس BRT

یک راه سریع و راحت برای تردد درون‌شهری در برزیل، استفاده از سیستم BRT است که فقط حدود ۴ رئال برای‌تان هزینه خواهد داشت. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای استفاده از سیستم BRT و مترو در ریودوژانیرو، بهترین کار تهیه ریوکارت است که می‌توانید آن را از تمام ایستگاه‌ها تهیه کنید. فقط توجه کنید که برای استفاده همزمان از مترو و BRT، باید کارت ریوی صورتی را خریداری کنید. قیمت این کارت ۴ رئال است و بسته به استفاده و نیازتان، باید آن را شارژ کنید.

مترو برزیل

هزینه حمل و‌ نقل بین شهرهای برزیل

مسلما بسیاری از نقاط دیدنی برزیل، خارج از شهر ریودوژانیرو واقع شده‌اند و برای دیدن این جاذبه‌ها، باید بین شهرهای این کشور تردد کنید. در این بخش از راهنمای سفر به برزیل، به راه‌های سفر بین‌شهری و هزینه حدودی هر کدام اشاره می‌کنیم.

استفاده از اتوبوس

در برزیل نیز مانند سایر کشورها، ارزان‌ترین راه سفر برای طی‌کردن مسافت طولانی اتوبوس است. البته نکته مهم این ‌است که با‌ توجه‌ به وسعت برزیل، سفر با اتوبوس در بسیاری از موارد به دلیل دور و زمان‌بر‌بودن منطقی به‌ نظر نمی‌رسد. اگرچه در برخی موارد مانند سفر بین ریو و سائوپائولو، این روش بسیار مرسوم است. سفر زمینی بین این دو شهر، حدود ۶ ساعت به‌ طول می‌انجامد و قیمت بلیط آن از ۱۸ دلار شروع می‌شود.

سفر به برزیل

سفر هوایی

راحت‌ترین گزینه برای سفر بین‌شهری در برزیل، سفر هوایی است که تعداد زیادی از شهرهای این کشور را پوشش می‌دهد. هزینه بلیط، بسته به مسافت و نوع پرواز متغیر است؛ اما به‌طور مثال، فاصله ریو تا سائوپائولو را در یک ساعت و با پرداخت ۷۵ دلار می‌توانید طی کنید.

با نقاط دیدنی برزیل آشنا شوید

برسیم به یکی از مهم‌ترین بخش‌های راهنمای سفر به برزیل که همان معرفی نقاط دیدنی این کشور زیبا است. پیش از این در مجله گردشگری فلای‌تودی، به معرفی جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو پرداختیم. در ادامه، چند مورد از مهم‌ترین نقاط توریستی کشور برزیل را به شما معرفی می‌کنیم.

مجسمه مسیح منجی | نماد ریودوژانیرو

اگر هر عبارتی مربوط به برزیل را در گوگل جستجو کنید، بدون شک مجسمه مسیح از اولین نتایج جستجوی شما خواهد بود! این تندیس نه‌تنها به‌عنوان نماد ریودوژانیرو، بلکه به‌عنوان نماد برزیل در جهان شناخته شده و حتی در سال ۲۰۰۷ وارد لیست عجایب هفت‌گانه دنیای جدید در کنار دیوار چین و اهرام مصر شده‌ است.

این مجسمه که ۳۸ متر ارتفاع دارد، بر فراز قله کورکووادو واقع شده و چشم انداز بی‌نظیر و فوق‌العاده زیبایی به شهر، ساحل و جنگل‌های اطراف دارد. مجسمه مسیح منجی حدود یک قرن پیش، در سال ۱۹۳۱ و به پیشنهاد کلیسای کاتولیک ساخته شده است. در واقع این مجسمه، یک نماد مذهبی است که آغوش باز مسیح به‌سوی تمام جهانیان را به ذهن می‌آورد.

مجسمه مسیح منجی برزیل

این تندیس از تمام نقاط شهر مشخص است؛ اما دیدن ابهت و زیبایی آن از نزدیک، لطف دیگری دارد. برای دیدن این جاذبه گردشگری باید با استفاده از قطار و ون‌های مخصوص خط کورکووادو، به ورودی مجموعه برسید و باقی مسیر تا پای مجسمه را با پله، آسانسور یا پله‌برقی بالا بروید. ساعت بازدید از این جاذبه همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۱۹ و بلیط ورودی برای توریست‌ها ۱۲۲ رئال و برای کودکان ۶۷ رئال برزیل است. نکته مهم اینکه هم بلیط ورودی و هم بلیط قطار دسترسی به مجسمه را می‌توانید از قبل و به‌صورت آنلاین تهیه کنید.

آبشار ایگواسو برزیل | آبشاری بزرگتر از نیاگارا!

شاید با شنیدن کلمه آبشار، تصویر آبشارهای نیاگارا در ذهنتان تداعی شود؛ اما باید بگوییم که مجموعه آبشارهای ایگواسو، با وسعت سه‌برابری نسبت به نیاگارا و آب‌و‌هوای گرم و بی‌نظیر و ارتفاع و تعداد زیاد آبشارها، یک جاذبه توریستی بی‌رقیب و شگفت‌انگیز است. این مجموعه از ۲۵۷ آبشار در اندازه‌های مختلف تشکیل شده که ارتفاع برخی از آن‌ها تا ۸۰ متر هم می‌رسد.

این آبشارها در مرز میان برزیل و آرژانتین واقع شده‌اند و از عجایب هفت‌گانه طبیعی در جهان هم هستند. برای دسترسی به مجموعه آبشارها و پارک ملی ایگواسو، باید خودتان را از طریق پرواز داخلی به فرودگاه فوز دو ایگواسو برسانید. بلیط این پرواز از ۸۰ دلار شروع می‌شود. سپس باید به‌وسیله تاکسی‌ها یا اتوبوس‌های موجود در فرودگاه، به پارک ملی و محل اقامتتان وارد شوید.

آبشار ایگواسو برزیل

کوه کله قندی | تماشای ریو از ارتفاع

کوه شوگرلوف یا همان کوه کله‌قندی ۳۹۴ متر ارتفاع دارد و از زیباترین جاذبه‌ های گردشگری ریودوژانیرو محسوب می‌شود. بدون تردید گشت‌و‌گذار در این مجموعه گردشگری، یکی از شگفت‌انگیزترین تجربه‌های سفر شما به برزیل خواهد بود. در بازدید از این کوه، می‌توانید سوار تله‌کابین شوید و منظره زیبای شهر سرسبز ریو را از بالا تماشا کنید؛ ضمن اینکه با نشستن در کافه‌ها و رستوران‌های بالای کوه، از تماشای مناظر زیبا لذت چند‌باره‌ای خواهید برد.

تله‌کابین کوه کله‌قندی هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب کار می‌کند و هر ۲۰ دقیقه یک‌بار از پایین کوه به حرکت درمی‌آید. قیمت بلیط این تله‌کابین حدود ۳۸ دلار است.

کوه کله قندی برزیل

پاراتی | از ساحل و آبشار تا معماری و تاریخ!

راهنمای سفر به برزیل بدون اشاره به جاذبه‌ای چون پاراتی لطفی ندارد. اگر برای سفر، دلتان جایی را می‌خواهد که ساحل، آبشار، جنگل، معماری زیبا و نقاط تاریخی را با هم داشته باشد، باید برای سفر به پاراتی برنامه‌ریزی کنید. پاراتی شهری کوچک بین سائوپائولو و ریودوژانیرو است که تا قرن ۱۷ میلادی به‌دلیل وجود معدن طلا در آن معروف بوده است؛ اما اکنون به‌عنوان بندری توریستی با معماری تاریخی پرتغالی-اروپایی شناخته می‌شود.

این بندر به‌سبب مجاورت با خلیج ایلها گرانده و وجود سواحل زیبا و جنگل‌های سرسبز و آبشارهای متعدد در اطراف آن، از بهترین نقاط گردشگری جهان است. پاراتی فرودگاه ندارد و برای دسترسی به آن، راحت‌ترین راه استفاده از اتوبوس است. طی‌کردن این مسیر حدود ۶ ساعت به‌طول می‌انجامد و برای تهیه بلیط آن، باید بین ۱۶ تا ۲۳ دلار هزینه کنید.

سواحل برزیل

ساحل کوپاکابانا | معروف‌ترین ساحل جهان

معروف‌ترین ساحل جهان، در فرانسه یا جنوب ایتالیا یا در جوار مدیترانه قرار ندارد، بلکه یک ساحل عریض و طولانی در کرانه اقیانوس اطلس برزیل است. این ساحل با ۴ کیلومتر طول، یادگار سال‌هایی است که ریودوژانیرو پایتخت برزیل بوده و در مرکز شهر ریودوژانیرو واقع شده‌ است.

کوپاکابانا ترکیبی از ساحل زیبا برای آفتاب‌گرفتن، مراکز تفریحی تابستانی برای خانواده‌ها و مراکز مدرن خرید برای توریست‌ها است. در واقع این ساحل، جاذبه تفریحی مشترک ساکنین ریودوژانیرو و همین‌طور گردشگران خارجی است. مراسم آتش‌بازی سال نوی میلادی در ساحل کوپاکابانا، یکی از جاذبه‌هایی است که هرساله افراد زیادی را به شهر ریو و این نقطه می‌کشاند.

جاهای دیدنی برزیل

پانتانال | ماجراجویی لوکس در برزیل

اگر در سفر به برزیل، به‌دنبال یک ماجراجویی گران قیمت و ویژه هستید، یکی از گزینه‌ها می‌تواند بازدید هوایی از تالاب پانتانال باشد. پانتانال بزرگ‌ترین تالاب گرمسیری جهان به حساب می‌آید؛ همچنین بخشی از آن در کشور برزیل قرار دارد و خاستگاه رویش زنبق‌های معروف ویکتوریا است.

حیات‌وحش این نقطه از جهان هم بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد است و به‌عنوان زیستگاه گستره عمده‌ای از حیوانات و جانوران شناخته می‌شود. دسترسی به این تالاب از طریق رزرو تورهای طبیعت‌گردی ممکن است و امکان پرواز بر فراز تالاب با هواپیماهای اختصاصی منطقه وجود دارد.

راهنمای سفر به برزیل 8

جنگل و رود آمازون | شگفتی طبیعت برزیل

دیدن جنگل‌های آمازون از نزدیک، احتمالا یکی از مهم‌ترین نقاط لیست سفر بسیاری از ما به شمار می‌رود. باید بگوییم که با سفر به برزیل، می‌توانید از آمازون دیدن کنید؛ چراکه حدود ۴۰ درصد از جنگل‌های آمازون در برزیل واقع شده است. برای بازدید از جنگل آمازون، بهترین گزینه، سفر به شهر مانائوس است.

برای رفتن به مانائوس، کافی‌ است با خرید بلیط هواپیما از هر کدام از شهرهای برزیل، خود را به فرودگاه بین‌المللی این شهر برسانید. با رزرو تورهایی که روزانه برای بازدید جنگل آمازون و قایق‌سواری در رود آمازون در دسترس هستند، می‌توانید از این دو جاذبه طبیعی از نزدیک بازدید کنید.

جنگل آمازون

البته آمازون تنها نقطه گردشگری مانائوس نیست؛ بلکه معماری اروپایی شهر، سالن اپرا و بازار تاریخی آن از دیگر نقاطی هستند که معمولا گردشگران از آن‌ها بازدید می‌کنند. هزینه سفر به مانائوس، بسته به محل اقامت و نوع پروازتان می‌تواند بسیار متغیر باشد.

موزه هنر سائوپائولو | تماشای فرهنگ برزیلی ها

اگر بخواهیم پیشنهاد بازدید از یک جاذبه فرهنگی را در راهنمای سفر به برزیل داشته باشیم، باید موزه هنر سائوپائولو را معرفی کنیم. این موزه که از کامل‌ترین مجموعه‌های هنری در سراسر دنیا است، با معماری تلفیقی و منحصر‌به‌فردش، در شهر سائوپائولو قرار دارد. مجموعه‌ای کم‌نظیر از آثار هنرمندان مدرن و امپرسیونیست چون ونگوگ، مونه و پیکاسو در این موزه نگهداری می‌شوند و در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار گرفته‌اند.

جاهای دیدنی برزیل

شهر مدرن برازیلیا | معروف‌ترین سازه مدرن ریو

شهر ریودوژانیرو پایتخت برزیل تا قبل از سال ۱۹۶۰ بود؛ اما برازیلیا در کمتر از ۳ سال ساخته شد تا جای ریودوژانیرو را به‌عنوان پایتخت بگیرد. اگر به دیدن یک شهر تازه‌تاسیس، اصولی، مدرن و پیشرو علاقه داشته باشید، می‌توانید به برازیلیا سفر کنید.

معروف‌ترین سازه این شهر، کلیسای متروپولیتانا نوسا سنورا آپارسیدا است که توسط اسکار نیمایر، معمار مشهور برزیلی و طراح ساختمان سازمان ملل در نیویورک، طراحی شده است. بازدید از مرکز شهر مدرن و ساختمان‌های دولتی متفاوت این شهر هم خالی از لطف نیست.

فرهنگ مردم برزیل

جزایر فرناندو دی نورونیا | از جاهای دیدنی لوکس برزیل

برای دیدن یکی از زیباترین سواحل جهان، باید به مجمع‌الجزایر فرناندو دی نورونیا سفر کنید. این مجموعه‌جزایر از ۲۱ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده که دارای حیات‌وحش خاص، مناظر میخکوب‌کننده از دریا و امکانات تفریحی شامل غواصی است. جزایر فرناندو دی نورونیا از مقاصد گردشگری گران برزیل هستند و مسیر دسترسی به آن‌ها از طریق کشتی یا هواپیماست. نکته مهم درباره این جزایر این است‌ که طبق قوانین، ورود گردشگر با محدودیت تعداد مواجه است.

جزایر برزیل

کارناوال برزیل | پرطرفدارترین جشن دنیا!

معروف‌ترین و رنگارنگ‌ترین بخش راهنمای سفر به برزیل ، کارناوال ریو است که بزرگ‌ترین و مشهور‌ترین جشن خیابانی در سرتاسر جهان به شمار می‌رود و هرساله در شهر ریودوژانیرو برگزار می‌شود. این رویداد، مهم‌ترین اتفاق فرهنگی برزیل است که هزاران گردشگر را از سراسر برزیل و حتی دنیا به این شهر می‌کشاند. حضور در این گردهمایی بی‌نظیر، تجربه ویژه‌ای محسوب می‌شود که با سفر به برزیل در زمان برگزاری آن، می‌توانید آن را کسب کنید.

زمان این کارناوال، به تاریخ شروع و پایان ایام روزه‌داری مسیحیان بستگی دارد؛ به‌طور مثال، این مراسم در تاریخ ۹ تا ۱۳ فوریه ۲۰۲۴ برگزار شده است. کارناوال ریو در خود شهر ریودوژانیرو و در محلی به‌نام سامبودرومو برگزار می‌شود. سامبودرومو ۸۰ هزار نفر ظرفیت دارد و در سال ۱۹۸۴ برای این مراسم ساخته شده‌ است.

در کارناوال ریو چه می‌گذرد؟

این کارناوال، میزبان تعداد زیادی از هنرمندان بومی برزیل است که با لباس‌های رنگی، رقص سامبا و رژه‌های نمایشی، شادی و نشاط زیادی را برای تماشاگران به ارمغان می‌آورند. تماشای هزاران نفر با لباس‌های شاد و چشم‌نواز و رقص هماهنگ در کنار تجمعات غیر رسمی مردم در گوشه‌و‌کنار شهر، در حالی که می‌خوانند و شادی می‌کنند، قطعا تبدیل به یکی از ناب‌ترین تجربه‌های سفر برای هر گردشگری خواهد شد.

کارناوال برزیل

برزیل و فوتبال | دو بخش جدانشدنی!

می‌توانیم بخشی از مطلب راهنمای سفر به برزیل را به فوتبال این کشور اختصاص دهیم. فوتبال در برزیل، یک پدیده بسیار عجیب و در‌ واقع، بخشی از فرهنگ، آرزوها و آمال مردم این کشور است. ضمن اینکه بسیاری از مردم جهان، از هواداران فوتبال برزیل هستند و برای دیدن این فرهنگ به آن سفر می‌کنند.

پیشنهاد ما به عاشقان فوتبال، بازدید از موزه فوتبال ریودوژانیرو است. این موزه در استادیوم ماراکانا قرار دارد که از معروف‌ترین استادیوم‌های جهان و میزبان فینال جام جهانی بوده است. تماشای یادگاری‌های اسطوره‌های بزرگ و فراموش‌نشدنی و جام‌های قهرمانی و تصاویر ماندگار فوتبال برزیل، تجربه نابی است که در این سفر می‌تواند برای‌تان رقم بخورد. البته دیدن یکی از بازی‌های رسمی فوتبال و حضور در جمع تماشاگران متعصب و عاشق برزیلی هم یکی دیگر از تجربه‌های نابی است که در هر سفری برای‌تان پیش نخواهد آمد!

تیم فوتبال برزیل

سوغات برزیل چه هستند؟

هرچند که صنعت قهوه در برزیل از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین صنایع جهان است و به‌تبع آن، قهوه پررنگ‌ترین سوغات برزیل معرفی شده است، اما این تنها سوغات این کشور پهناور نیست.

سایر سوغات مهم برزیل عبارتند از:

  • روغن فلفلی که به غذاهای برزیلی مزه فوق‌العاده‌ای می‌بخشد و معمولا ترکیبی از چند روغن در آن به‌ کار رفته است.
  • شیرینی‌هایی مثل پاسوکا و پائودل‌میل و بریگادیرو که در کنار طعم جذاب، حجم کوچکی هم دارند و برای سوغات بسیار مناسب‌ هستند.
  • ظروف سنتی برزیلی با نام مکواکا که معمولا سیاه هستند و به‌عنوان یادگاری این سفر، می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.
سوغات برزیل

خوراک محلی برزیل

محال است کشوری با این فرهنگ، تاریخ و جغرافیای غنی، غذاهای محلی خوش‌طعمی نداشته باشد و بسیار حیف است اگر برزیل را بدون چشیدن این خوراک سنتی و محلی ترک کنید. در ادامه این بخش از راهنمای سفر به برزیل، برخی از این غذاهای محلی را به‌اختصار معرفی خواهیم کرد:

  • پاستل: یک غذای خیابانی معروف است که طعمی شبیه کماج دارد.
  • نان پنیر: بیشتر به‌عنوان صبحانه سرو می‌شود و از خمیر و پنیر تهیه شده است.
  • چیپس کاساوا: از گیاه کاساوا تولید می‌شود که از محصولات کشاورزی کشور برزیل است و رقیب چیپس سیب‌زمینی محسوب می‌شود.
  • فیجوآدای برزیلی: به‌عنوان غذای ملی برزیل هم شناخته می‌شود و از لوبیای سیاه و گوشت قرمز تهیه می‌شود.
  • واتاپا: از نان، انواع دانه‌ها، میگو و ادویه تهیه می‌شود.
  • پیکانیا: نوعی گوشت کبابی طعم‌دار‌شده با نمک است.
  • شیرینی بریگادیرو: از عسل، دارچین و کاکائو تهیه شده است.
غذاهای سنتی برزیل

مراکز خرید برزیل

در این قسمت از راهنمای سفر به برزیل، اشاره‌ای به مراکز خرید این کشور خواهیم داشت. بدون شک برای بسیاری از گردشگران، یکی از تفریحات مهم سفر به هر مکان توریستی، رفتن و گشتن در مراکز خرید است. سفر به برزیل هم از این قاعده مستثنی نیست و مراکز خرید لوکس و زیبایی در آن وجود دارند. برخی از این مراکز خرید را در لیست زیر آورده‌ایم.

  • مرکز خرید باررا (Barra Shopping): یک مرکز خرید لوکس در ریودوژانیرو است. این مرکز شامل بوتیک‌های شیک، رستوران و سایر مراکز سرگرمی است و در بارا دا تیجوکا، خیابان داس آمریکاس ۴۶۶۶ واقع شده است.
  • مرکز خرید لبلون (Shopping Leblon): در شهر ریودوژانیرو واقع شده است و بسیاری از برندها در آن حضور دارند. این مرکز خرید در لبلون، خیابان افرانیو د ملو فرانسو ۲۹۰ قرار دارد.
  • نوا آمریکا (Shopping Nova America): یکی دیگر از این مراکز خرید است که برندهای بزرگ و معروفی چون نایک و آدیداس در این مرکز دارای شعبه هستند. علاوه‌ بر‌ آن، این مرکز سینما و فودکورت نیز دارد. برای گردش در مرکز خرید نوا آمریکا، باید به شمال شهر ریو، خیابان پاستور مارتین لوتر کینگ جونیور ۱۲۶ مراجعه کنید.
  • مرکز خرید ریو سول (Shopping Rio Sul): از لوکس‌ترین مراکز خرید ریودوژانیرو است و بسیاری از برندهای برتر جهان در آن شعبه دارند. این مرکز در بوتافاگو، روآ لارو مولر ۱۱۶ واقع شده است.
مراکز خرید برزیل

موارد مهم سفر به برزیل

نکات مهمی برای سفر به برزیل وجود دارند که لازم است قبل از سفر، با آن‌ها آشنا باشید. در ادامه، به‌اختصار به برخی از این نکات مهم اشاره می‌کنیم.

  • نرخ تبدیل پول در صرافی‌های فرودگاه بسیار بالا است؛ پس ترجیحا از صرافی‌های داخل شهر استفاده کنید. دلار هم در بسیاری از مراکز خرید و دیدنی قابل پذیرش است؛ اما توصیه می‌کنیم همیشه مقداری رئال برای کرایه تاکسی همراهتان داشته باشید.
  • از گوشی و اشیای گران‌بهای همراهتان در سفر به برزیل حسابی مراقبت کنید.
  • ضد آفتاب را هرگز و به‌ هیچ عنوان فراموش نکنید.

برزیل؛ تمام چیزی که از یک سفر انتظار دارید!

برزیل همواره یکی از مقاصد مهم گردشگران از سراسر دنیا بوده و شهرت فرهنگ، تاریخ و جاذبه‌های طبیعی‌ آن، دل هر انسان عاشق سفر را برده است. ما هم تلاش کردیم تا در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی، با ارائه راهنمای سفر به برزیل، ابعاد و جنبه‌های متعدد این کشور زیبا را شرح دهیم. از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و فرهنگی‌اش گفتیم و سعی کردیم تا بخش زیادی از اطلاعات مورد نیازتان در سفر به این کشور را پوشش دهیم. بسیاری از گردشگران با خرید تور مسافرتی به برزیل می‌روند، برخی دیگر که کمی ماجراجوتر هستند با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خودشان را به سفری متفاوت دعوت می‌کنند.

شما به برزیل سفر کرده‌اید؟ نظرتان در خصوص سفر به این کشور زیبا چیست؟ در بخش نظرات، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره سفر به برزیل

آیا سفر به برزیل به ویزا نیاز دارد؟

بله، برای اطلاع از شرایط جدید ویزای برزیل برای ایرانیان با کارشناسان ویزا در فلای‌تودی با شماره ۴۲۴۰۵۰۰۰ داخلی ۳ تماس بگیرید.

بهترین فصل سفر به برزیل چه زمانی است؟

معمولا بین ماه‌های آذر تا فروردین که مصادف با تابستان در برزیل است، از بهترین زمان‌های سفر است.

آیا بین تهران و برزیل پرواز مستقیم وجود دارد؟

پرواز مستقیمی از تهران وجود ندارد؛ اما به‌راحتی و در هر زمانی می‌توانید بلیط برزیل را خریداری کنید و با توقف در یکی دو شهر، در ریودوژانیرو فرود بیایید.

آیا برزیل کشور گرانی است؟

با توجه به‌ اینکه بزریل یکی از ۲۰ واحد پولی پرقدرت جهان را دارد. هزینه سفر به این کشور ارزان محسوب نمی‌شود.

1 نظر

  1. با سلام و تشکر برای این مطلب
    صرفا جهت یادآوری:
    ۱٫ ساعت در تهران برخلاف چیزی که شما نوشتید جلوتر از برزیل است.
    ۲٫ مطمئنا یکی از دو جمله زیر نادرسته:
    واحد پول این کشور رئال است که با علامت اختصاری BRL نشان داده می‌شود و هر واحد از آن، معادل ۰٫۲۴ دلار آمریکا است.
    قیمت بلیط تک‌سفره در متروی برزیل چهار و نیم رئال، یعنی حدودا معادل ۰٫۷۹ ریال است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید