از افتخارات بزرگ شهر ریودوژانیرو، این است که یونسکو از آن با لقب شهر مناظر دل‌فریب میان کوه و دریا یاد می‌کند! البته که جاهای دیدنی ریودوژانیرو، محدود به کوه و ساحل آن نمی‌شوند. این شهر تماشایی که به‌عنوان دومین شهر بزرگ برزیل شناخته می‌شود، روزگاری بندری مهم برای حمل‌ونقل طلا بوده است. معماری‌های باشکوه، بناهای تاریخی، چشم‌اندازهای فرهنگی و کارناوال‌های رنگارنگ، همگی از جمله زیبایی‌هایی هستند که گردشگران این شهر را سر ذوق می‌آورند.

ما قرار است در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی، با معرفی بهترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو، سرزمین رنگارنگ کوپاکابانا و سامبا، شوق سفر به این شهر زیبا را در شما زنده کنیم. پس اگر به‌دنبال مقصدی جدید برای تعطیلات خود هستید، همراهی با ما را از دست ندهید.

ساحل کوپاکابانا | از معروف ترین سواحل ریودوژانیرو

اگر قرار باشد در فهرست جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو، تنها به معرفی یک منطقه از آن اکتفا کنیم، قطعا انتخابمان ساحل بکر و زیبای کوپاکابانا خواهد بود. این ساحل دنج و آرام نه‌تنها در میان بومیان این شهر و گردشگرانش محبوبیت دارد، بلکه در کل جهان به‌عنوان یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین سواحل شناخته می‌شود. طراحی هلالی‌شکل کوپاکابانا، همسایگی آن با کاخ‌ها و قلعه‌های تاریخی، کافه‌ها و هتل‌های لوکس و مجلل و تفریحات آبی مهیج در آن، از دلایل اصلی شهرت این ساحل در دنیا محسوب می‌شوند.

ساحل کوپاکابانا از جاهای دیدنی ریودوژانیرو

اگر اهل موج‌سواری یا فوتبال و والیبال ساحلی باشید، کوپاکابانا بهشت شما خواهد بود! اگر هم میانه‌ای با ورزش و تفریح ندارید، سنگفرش مزین‌شده به الگوهای هندسی این ساحل، آماده رقم‌زدن ناب‌ترین تجربه از یک پیاده‌روی ساحلی برای شما است. خوب است بدانید که ساحل کوپاکابانا در طول سال، میزبان بسیاری از کارناوال‌ها و جشنواره‌های دیدنی برزیل است.

کلیسای جامع سن سباستین | یادبودی از قدیس معروف ریودوژانیرو

جاهای دیدنی ریودوژانیرو بسیار زیاد هستند و بی‌شک یکی از بهترین آن‌ها، کلیسای جامع سن سباستین است. این کلیسا که به‌منظور یادبود قدیس معروف این شهر، یعنی سن‌سباستین، طراحی و ساخته شده است، حدود ۸هزار متر مربع مساحت دارد. این جاذبه نه‌تنها از نظر مذهبی دارای جایگاه والایی میان مردم است، بلکه به‌لحاظ معماری نیز یک اثر باشکوه و خارق‌العاده محسوب می‌شود.

طراحی مخروطی‌شکل این بنا در ترکیب با شیشه‌های رنگی جذابی که در دل آن به کار رفته‌اند، کلیسای سن سباستین را به یک شاهکار هنری تبدیل کرده است. جذابیت دیگر این کلیسا، وجود موزه و مجسمه‌های قدیمی در فضای داخلی آن است که بازدید از آن برای گردشگران تاریخ‌دوست، می‌تواند جذاب باشد.

جاهای دیدنی ریو 13

تندیس مسیح | نماد زیبای شهر ریودوژانیرو

در میان جاهای دیدنی ریودوژانیرو، عنوان تندیس مسیح، مانند الماس می‌درخشد. این مجسمه که به‌عنوان نمادی از شهر ریودوژانیرو و کشور برزیل شناخته می‌شود، قابی از مسیح را به تصویر می‌کشد که آغوش خود را به روی تمام انسان‌ها باز کرده است.

جالب است بدانید که این تندیس غول‌پیکر روی پایه‌ای به ارتفاع ۸ متر قرار دارد. نکته جالب‌تر ماجرا این است که درون این پایه، کلیسایی کوچک قرار دارد که گردشگران با حضور در آن، می‌توانند تماشاگر مراسم غسل تعمید یا عروسی باشند. بهترین زمان بازدید از این مراسم باشکوه هم صبح بسیار زود است که رقص نور، فضای داخلی آن را بسیار جذاب و تماشایی می‌کند.

جاهای دیدنی ریو 12

ساحل ایپانما | قابی بی نظیر از اقیانوس اطلس

ساحل ایپانما یکی دیگر از جاهای دیدنی ریودوژانیرو است که در مجاورت با ساحل معروف این شهر، یعنی کوپاکابانا قرار دارد. این مکان، یکی از جذاب‌ترین سواحل دنیا محسوب می‌شود. آنچه موجب جدایی این دو ساحل از هم می‌شود، صخره‌ای عظیم‌الجثه با نام صخره آرپوادور است. از ایپانما به‌عنوان بزرگ‌ترین قطب تفریحی در شهر ریودوژانیرو یاد می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید تجربه‌ای جدید از تفریحات آبی را در کارنامه سفر خود به ثبت برسانید، بازدید از این ساحل را در اولویت قرار دهید.

یکی از ویژگی‌های برجسته ایپانما که باعث می‌شود دوز بالایی از خوشگذرانی و سرگرمی را تجربه کنید، تفکیک فضای خانوادگی از دیگر بخش‌ها است. البته که هر بخش از این ساحل، به انجام یک تفریح خاص اختصاص دارد. بنابراین، قبل از سکونتتان در اینجا، بهتر است از بخش‌های مختلف آن دیدن کنید تا بهترین و مناسب‌ترین نقطه از ایپانما را برای سرگرمی‌های خود برگزینید.

جاهای دیدنی ریو 16

ساحل پرینها | فضایی دنج و آرام برای استراحت

یکی دیگر از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو ساحل پرینها است. اگر زیبایی‌های موجود در سواحل بکر کوپاکابانا و ایپانما شما را راضی نمی‌کند، بهتر است سری به ساحل پرینهای این شهر بزنید. این ساحل که در خارج از محدوده شهر ریودوژانیرو قرار دارد، بهترین منطقه برای استراحت کردن و یافتن آرامش است. فضای آرام و بکر پرینها، اتصال شما با زندگی پرهیاهوی شهری را برای لحظاتی هرچند کوتاه، کاملا قطع می‌کند. این ساحل ضمن داشتن فضایی دل‌انگیز و آرامش‌بخش، قابی زیبا از طبیعت را هم در مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد. بی دلیل نیست که ساحل پرینها را جزو بهترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو می‌دانند.

جاهای دیدنی ریو 23

باغ سیتو بورل مارکس | بزرگترین موزه گیاهی برزیل

اگر به دیدن گونه‌های گیاهی علاقه‌مند هستید، می‌توانید خودتان را به بازدید از چشم‌اندازی ۱۰۰ هکتاری از باغ سیتو بورل مارکس مهمان کنید. این باغ که از دیگر جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو است، به‌عنوان موزه‌ای جذاب از ۳۵ هزار گونه گیاهی گرمسیری و نیمه‌گرمسیری جهان شناخته می‌شود. معمار باسلیقه باغ دلگشا و زیبای سیتو بورل مارکس، شخصی به نام «روبرتو بورل مارکس» است. روبرتو این باغ را در عمارت شخصی خود ساخته است. اشیای قیمتی و سازه‌های دستی نیز بخش دیگری از این موزه جذاب را تشکیل می‌دهند.

باغ سیتو بورل مارکس از جاهای دیدنی ریودوژانیرو

محله سانتا ترزا | محله ای نوستالژیک در قلب ریودوژانیرو

نبض تپنده شهر ریودوژانیرو هم محله سانتا ترزا است که زندگی با شدت بیشتر و کیفیت بهتری در آن جریان دارد. این محله قدیمی و نوستالژیک در مرکز شهر واقع شده است. از همین‌ رو، با رفتن به این محله، شانس دیدن بسیاری از جاذبه‌های دیدنی ریودوژانیرو را خواهید داشت؛ جاذبه‌هایی که شاید بهترین آن‌ها، موزه چاکارا دو سیو باشد.

اگر بخواهیم قابی رنگارنگ از این محله را برای‌تان به تصویر بکشیم، باید به خیابان‌های شیبدار و پیچ‌درپیچ، عمارت‌های قدیمی، بوتیک‌های شیک و رستوران‌هایی رمانتیک اشاره کنیم. برای لذت‌بردن کامل از این حجم از زیبایی، کافی‌ است زحمت چندین ساعت پیاده‌روی در کوچه‌پس‌کوچه‌های این محله را به جان بخرید. سانتا ترزا آنقدر جاذبه دیدنی دارد که یقین داریم از گشت‌وگذار در آن پشیمان نخواهید شد.

جاهای دیدنی ریو 11

محله پدرا دو سال | نخستین زادگاه رقص سامبا در برزیل

جاهای دیدنی ریودوژانیرو هر گردشگری را حسابی سر ذوق می‌آورند. به محله پدرا دو سال آن سری بزنید تا از نزدیک، شاهد شگفتی و جذابیت این محله باشید. پدرا دو سال به‌عنوان زادگاه رقص سامبا و موسیقی شورو در برزیل شناخته می‌شود. این محله زیبا روزهای دوشنبه هر هفته، میزبان رویدادهای رایگان رقص سامبا است.

پارک فلامنگو | شاهکاری هنری فرهنگی در ریودوژانیرو

در بازدید از جاهای دیدنی ریودوژانیرو، جایی هم برای پارک فلامنگو خالی بگذارید. این پارک سرسبز و وسیع ضمن داشتن ۳۰۰ گونه گیاهی مختلف، مجموعه‌ای کامل از موزه‌های هنری شهر را در دل خود دارد. موزه کارمن میراندا و موزه مدرن ریودوژانیرو از معروف‌ترین موزه‌های این پارک به حساب می‌آیند. همچنین در فلامنگو شانس این را خواهید داشت که یکی از تماشاچیان خوش‌شانس ماراتن‌های نفس‌گیر دوچرخه‌سواری در این شهر باشید.

جاهای دیدنی ریو 8

نمایشگاه سائو کریستووائو | قابی کامل از زندگی برزیلی

اگر می‌خواهید قابی واقعی از زندگی برزیلی را به تماشا بنشینید، حتما از نمایشگاه سائو کریستووائو دیدن کنید. در این نمایشگاه در ۳۲ هزار متر مربع، بیش از ۶۰۰ غرفه از محصولات و غذاهای محلی برزیل در معرض نمایش گذاشته شده‌اند. البته دیدنی‌های نمایشگاه سائو کریستووائو، محدود به سرو غذا و خرید سوغاتی نمی‌شود. اجرای موسیقی‌های زنده و روح‌انگیز و نمایش گستره وسیعی از تفریحات مهیج و نوستالژیک، از دیگر برنامه‌های جذاب این نمایشگاه هستند. به همین دلیل این مکان را جزو جاهای دیدنی ریودوژانیرو معرفی کردیم.

جاهای دیدنی ریو 21
  • هزینه ورودی: روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه رایگان.
  • ساعات بازدید: همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر (روزهای جمعه تا یکشنبه از ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر).

کارناوال | اصیل ترین و مجلل ترین جشن برزیلی ها در ریودوژانیرو

یکی از جاهای دیدنی ریو دوژانیرو که بازدید از آن را نباید به هیچ قیمتی از دست داد، جشن بزرگ کارناوال است. شهرهای زیادی در برزیل میزبان جشن بزرگ جهانی کارناوال هستند؛ اما شکوه و جلال هیچ‌کدام از این جشن‌ها با شور و نشاط کارناوال در ریو برابری نمی‌کند!

بساط این کارناوال هر سال بعد از شروع سال نو برپا می‌شود. بخش هیجان‌انگیز این جشن بزرگ، زمانی آغاز می‌شود که هنرآموزان مدارس سامبا، قابی دیدنی از هنرنمایی‌های خود را مقابل چشمان تماشاگران به نمایش می‌گذارند. این قسمت جذاب از جشن در مکانی منحصربه‌فرد به نام سامبا درومو برگزار می‌شود که فضای استادیوم‌مانند آن، به تماشاچیان این فرصت را می‌دهد تا نمایش جذاب رقصنده‌های مدارس سامبا را با دقت بیشتری تماشا کنند.

جاهای دیدنی ریو 18

پارک لاژی | قابی زیبا از مناظر طبیعی بکر و دست نخورده

از دیگر پارک‌های مشهور ریودوژانیرو، پارک لاژی است که به‌دلیل داشتن مناظر زیبا، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. از نقطه مرکزی این پارک، می‌توانید نظاره‌گر تندیس باشکوه مسیح باشید. جالب است بدانید که پارک لاژی در اصل یک مدرسه هنرهای تجسمی است که دانش‌آموزان در آن تمرین می‌کنند. اگر از میان جاهای دیدنی ریو دو ژانیرو، پارک لاژی را انتخاب کردید، یادتان باشد در فضای دل انگیز آن، طعم ناب قهوه ‌برزیلی را حتما امتحان کنید!

کوه شوگرلوف | مرتفع ترین نقطه در ریودوژانیرو

از بهترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو که می‌توانید با حضور در آن، دیدی پانورامایی به کل شهر داشته باشید، کوه شوگرلوف است. این کوه که نمایی شبیه به کله‌قند دارد، در فاصله نزدیکی با خلیج گوانابارا واقع شده است. جالب است بدانید که در کوه شوگرلوف تله‌کابین‌های متعددی هم تعبیه شده‌اند تا شما با سوارشدن بر آن‌ها، از طبیعت زیبا و مسحور‌کننده این منطقه، بهتر دیدن کنید.

جاهای دیدنی ریو 6

پارک ملی تیجوکا | زیستگاه مهم گونه های جانوری و گیاهی نادر

پرچم‌دار بهترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو هم پارک ملی تیجوکا است که بازدید از آن، جذابیت خاص خودش را دارد. این پارک به‌عنوان بزرگ‌ترین جنگل شهری ریودوژانیرو، میزبان گونه‌های گیاهی و جانوری متعددی است که زمان گردش در مسیرهای رویایی آن، شانس ملاقات با همه آن‌ها  را خواهید داشت. در این پارک جنگلی، یک موزه هم به چشم می‌خورد که در فضای داخلی آن، مینیاتوری از قاب قدیمی شهر ریودوژانیرو نگهداری می‌شود.

جاهای دیدنی ریو 5

باغ گیاه شناسی ریودوژانیرو | آزمایشگاهی در دل طبیعت

طبیعت دل‌انگیز ریودوژانیرو جاهای دیدنی بکر و زیبایی را برای این شهر ساخته که یکی از آن‌ها، باغ گیاه‌شناسی ریودوژانیرو است. این باغ باشکوه، مساحتی به وسعت ۳۵۰ هکتار دارد. به هر بخشی از این باغ که قدم بگذارید، با یک جاذبه طبیعی نادر و شگفت‌انگیز مواجه می‌شوید. تعدد همین جاذبه‌ها هم سبب شده است تا مسئولین خوش‌ذوق ریودوژانیرو با تعبیه چند گاری، امکان گشت‌وگذار در قسمت‌های مختلف این باغ را برای گردشگران سهولت ببخشند. باغ‌های ژاپنی، گلخانه‌های آهنی و شیشه‌ای و آزمایشگاه‌های علمی از جمله جاذبه‌هایی هستند که لذت حضور در این باغ را برای گردشگران دوچندان می‌کنند.

جاهای دیدنی ریو 9

ورزشگاه ماراکانا | بزرگترین استادیوم ورزشی برزیل

برزیل همیشه تداعی‌کننده رقابت‌های فوتبالی هیجان‌انگیز در دنیا بوده است. به طور کلی نام فوتبال و برزیل از گذشته جدانشدنی بوده است. ورزشگاه ماراکانا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین استادیوم‌های برزیل است که نام آن را باید به فهرست جاهای دیدنی ریودوژانیرو اضافه کنیم. اگر اهل فوتبال باشید، از نشستن در صندلی‌های استادیومی که روزگاری میزبان بازی‌های المپیک تابستانی بوده است، نهایت لذت را تجربه خواهید کرد.

جاهای دیدنی ریو 4
  • هزینه ورودی: برای هر نفر ۱۰۰ دلار.

صومعه سنت بندیکت | اثری باشکوه از هنرمندان برزیلی

صومعه سنت بندیکت را می‌توان شاهکاری دیگر از جاهای دیدنی ریودوژانیرو دانست که به‌دست بزرگ‌ترین هنرمندان این شهر ساخته شده است. تزیینات طلاکوبی‌شده داخل این بنا، قطعا شما را متحیر و شگفت‌زده می‌کند. این صومعه یک کالج هم دارد که دانش‌آموزان در آن، دروسی نظیر فلسفه و الهیات را آموزش می‌بینند. جالب است بدانید که در فضای روحانی این کلیسا، جشن‌های موسیقی باشکوهی نیز توسط ارکسترهای معروف دنیا برگزار می‌شوند.

برای گردشگران تاریخ‌دوستی که از دیدن مناظر و بناهای تاریخی لذت کامل را تجربه می‌کنند، صومعه سنت بندیکت بهترین گزینه است. اگر قصد بازدید از این صومعه را داشتید، پیشنهاد می‌کنیم ساعات اولیه روز را به تماشای آن اختصاص دهید. سنت بندیکت در این ساعات، آرامش و سکوت بیشتری دارد.

جاهای دیدنی ریو 3

جزیره پکته | از محبوب ترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو

به جزیره پکته، سکونتگاه امپراتوری قدیم پرتغالی خوش آمدید. این جزیره زیبا که از دیگر جاهای دیدنی ریودوژانیرو است، در فاصله بسیار کمی با خلیج گوانابارا قرار دارد. جزیره پکته ضمن داشتن طبیعی بکر و دست‌نخورده، دارای غرفه‌های غذاهای محلی است که رایحه خوش کباب‌دودی‌هایش فضایی دلربا و سحرانگیز به آن بخشیده است.

پله های سلارون | جادویی مسحورکننده از رنگ و طرح

از بهترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو مناسب برای عکاسی، پله‌های سلارون است. از فلسفه این جاذبه دیدنی اگر بخواهیم برای‌تان بگوییم، باید از خوش‌ذوق‌ترین هنرمند شیلی، یعنی خورخه سلارون یاد کنیم که با رنگ‌آمیزی سفال و کاشی تحولی بزرگ به جاذبه‌های دیدنی برزیل بخشید. این هنرمند باسلیقه کار رنگ‌آمیزی روی سفال را با مصالح اضافی خانه خود آغاز کرد. کم‌کم‌ این هنر توسط مردم برزیلی مورد استقبال قرار گرفت و از دل آن، پله‌های سلارون که مزین‌شده به پرچم برزیل هستند، متولد شد.

جاهای دیدنی ریو 19

این پله‌ها به محله معروف سانتا ترزا راه پیدا می‌کنند. بنابراین، با قدم‌زدن روی آن‌ها می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم قاب‌هایی زیبا از این نما را در دوربین عکاسی خود به ثبت برسانید و هم از محله معروف این شهر دیدن کنید.

تئاتر شهرداری | صحنه ای خلاقانه و دیدنی از تئاترهای معروف برزیلی

برای علاقه‌مندان به تئاتر، خبر خوبی داریم؛ در میدان معروف سینلاندیای ریودوژانیرو، بنایی با نام تئاتر شهرداری به چشم می‌خورد که میزبان زیباترین و باشکوه‌ترین صحنه‌های تئاتر کشور برزیل بوده است. اجراهای گذشته این بنا بیشتر مربوط به ارکستر سمفونیک‌های خارجی بوده است؛ اما در حال حاضر، این جاذبه میزبان رقص باله و موسیقی‌های کاملا کلاسیک است.

موزه آمانیا | ترکیبی خارق العاده از هنر و معماری

در فهرست جاهای دیدنی ریودوژانیرو، موزه آمانیا شهرتی جهانی دارد. اولین ویژگی برجسته این موزه، معماری خلاقانه و منحصربه‌فرد آن است که هر گردشگری را ساعت‌ها میخکوب خود می‌کند. اما بعد از آن، محتویات ارائه‌شده در موزه است که سبب جذب هزاران گردشگر می‌شود. در موزه آمانیا، تلاش می‌شود دستاوردهای تکنولوژی و محیط زیست با زبان و لحنی کاملا هنری در معرض دید عموم کاربران قرار گیرند. قطعا این فضای هوشمند هنری برای علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی، لطف و جذابیتی وصف‌نشدنی دارد.

جاهای دیدنی ریو 2

کلیسا و صومعه سائوبنتو | از جاذبه های معماری در ریودوژانیرو

از دیگر جاذبه‌های مذهبی تاریخی ریودوژانیرو، کلیسا و صومعه سائوبنتو است که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه شهری یاد می‌شود. این شاهکار معماری ضمن ارزش والای مذهبی که دارد، به‌لحاظ معماری و دکوراسیون داخلی نیز یک اثر هنری خارق‌العاده محسوب می‌شود. اوج ظرافت و زیبایی داخلی این بنا، کنده‌کاری‌های روی چوب است که قابی کوتاه از زندگی قدیسان کلیسا را مقابل چشمان گردشگران به نمایش می‌گذارد.

سفر به ریودوژانیرو | شهر سواحل بکر و کوه های سرسبز

ریودوژانیرو جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد. در این میان، طبیعت بکر، زیبا و سرسبز آن، بیش از تمام جاذبه‌هایش گردشگران را مسحور خود می‌کند. ما در این مطلب، تلاش کردیم با معرفی جاهای دیدنی ریودوژانیرو، تصویری کامل و بی‌نقص از زیبایی‌های این شهر را برای‌تان روایت کنیم. به طور کلی خرید تورهای مسافرتی رایج‌ترین راه برای سفر به برزیل است. اما اگر کمی اهل ماجراجویی باشید، با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل نیز می‌توانید سفر به این مقصد را خودتان تجربه کنید.

حال نوبت شماست که برای‌مان بنویسید توصیف کدام جاذبه از ریودوژانیرو، شوق سفر به این شهر را در شما زنده کرد؟

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی ریودوژانیرو

ریودوژانیرو در کدام کشور قرار دارد؟

ریودوژانیرو یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شهرهای کشور برزیل است که تا سال ۱۹۶۰ به‌عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شده است.

آب‌وهوای ریودوژانیرو چگونه است؟

آب‌وهوای ریودوژانیرو نظیر آب‌وهوای برزیل، گرمسیری و در عین‌ حال مرطوب است.

بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو چه موقع است؟

بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو، اوایل دی‌ماه تا اواخر اسفندماه است.

غذاهای محلی ریودوژانیرو کدام است؟

کباب سنتی، خوراک فیجودا، کیبی، توپ ماهی، گوشینها، تاپیوکا، پنیر دلمه‌ای، پاستیل، فاروفا، موککا و آکاراژه از بهترین غذاهای محلی این شهر هستند.

از بهترین هتل‌های ریودوژانیرو کدام است؟

از مجلل‌ترین هتل‌های ریودوژانیرو، می‌توان به هتل گرند حیات ریو، هتل سانتا ترزا ریو، هتل مریوت ریو، هتل ویندزور بارا ریو، هتل پرامینید پارادیسو ریو، هتل هیلتون کاپاکابانا، هتل شرایتون گراند، هتل ویندسور فلوریدا و هتل هیلتون بارا اشاره کرد.

بهترین مراکز خرید ریودوژانیرو کدام است؟

مرکز خرید لبلون، بارا، ریوسول و ویلج از معروف‌ترین مراکز خرید ریودوژانیرو هستند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید