گردشی یک روزه در جزایر پرنس یکی از تجربیات جذاب و پرطرفداری است که باید در سفر به استانبول در فهرست برنامه‌های خود قرار دهید. طبیعت بی‌نظیر جزایر پرنس شما را برای یک روز از هیاهو و شلوغی استانبول دور می‌کند. در مجموعه جزایر پرنس استانبول ترکیه می‌توانید از طبیعت، ساحل و هوای پاک و بی‌مثال آن لذت ببرید و تجربه‌ای به یاد ماندنی برای خود خلق کنید. با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید تا با تفریحات جزایر پرنس استانبول و تمامی نکات مربوط به گشت و گذار در این جزیره را به تفکیک بررسی کنیم. به این ترتیب می‌توانید بیشترین استفاده را از زمان خود در این جزایر استانبول داشته باشید.

جزایر پرنس کجاست؟

جزایر پرنس که به زبان ترکی Adalar نامیده می‌شوند (ada به ترکی به معنی جزیره است)، در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی منطقه بوسفور استانبول، در دریای مرمره قرار گرفته‌اند. این مجموعه جزایر شامل ۹ جزیره است که ۴ تای آنها مسکونی است و در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد. ۴ جزیره‌ مسکونی جزایر پرنس، بیوک آدا، هیبلی آدا، بورگاز آدا و کینالی آدا نام دارند که از مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول به حساب می‌آیند.

اگر قصد سفر به جزیره پرنس را دارید ما در این ویدیو راهنمای سفر به پرنس را به شما معرفی کرده ایم:

 

جزیره بویوک آدا (Büyükada) بزرگترین و معروف ترین آنهاست، بورگاز آدا سومین جزیره بزرگ این مجموعه جزایر به شمار می‌رود و پس از آن هیبلی آدا، دومین جزیره و کینالی آدا نزدیکترین جزیره به استانبول محسوب می‌شوند. اما احتمالا برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا نام این مجموعه جزایر را پرنس گذاشته‌اند؟ برای پاسخ به این سوال باید سری به تاریخچه این جزایر زد.

تفریحات جزایر پرنس استانبول

نام این جزایر به قرن ۶ میلادی بازمی‌گردد؛ زمانی که پادشاه وقت دستور داد تا قصری برای برادرزاده‌اش در بزرگترین جزیره ساخته شد. به این ترتیب، از آن به بعد این مجموعه جزایر با نام جزایر پرنس (شاهزاده) شناخته شدند. جالب اینجاست که در دوران بیزانس و دوره‌های بعد از آن از این جزایر زیبا به عنوان تبعیدگاه استفاده می‌شد. چه تبعید دل‌انگیزی!!

در جزایر پرنس چه کاری انجام دهیم؟

احتمالا دوست دارید بدانید آیا ارزش دارد یک روز از وقت با ارزش خود را در سفر استانبول برای دیدن این جزایر اختصاص دهید یا نه؟ پاسخ این است که حتما سعی کنید یک روز خود را در این جزایر بگذرانید، چرا که دیدنی‌ها و تفریحات جزایر پرنس استانبول قطعا برای هر مسافر دوستدار طبیعتی جذاب خواهد بود.

علت شهرت این جزایر طبیعت بی‌نظیر و ممنوع بودن استفاده از وسایل نقلیه بنزینی و گازوئیلی است. شما در این جزیره هیچ خودرو یا موتوری نمی‌بینید که با بنزین کار کند و به همین علت هوای جزیره همیشه پاک است. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و تماشای مناظر زیبای جزیره هر مسافری را سر ذوق می‌آورد.

به علاوه، شنا کردن در سواحل بی‌نظیر این جزایر و آفتاب گرفتن هم از دیگر تفریحاتی است که بسیاری از مسافران را شیفته خود می‌گرداند. پیشنهاد می‌کنیم دو جزیره بزرگ این مجموعه یعنی بیوک آدا و هیبلی آدا را حتما ببنید. در ادامه با جزئیات بیشتر به شما خواهیم گفت که در این دو جزیره باید چطور تور جزایر پرنس استانبول را بگیرید و چه تفریحاتی در انتظارتان است.

 
prince island 4 2

صبحانه را فراموش نکنید

صرف یک صبحانه دلچسب در جزیره، اولین کاری است که باید در جزایر پرنس انجام دهید. در بیوک آدا شیرینی‌فروشی‌های قدیمی بسیاری وجود دارد که می‌توانید نان تازه و صبحانه‌ خوش‌طعمی را در آن صرف کنید. گزینه‌ بعدی برای صرف صبحانه در جزایر پرنس، باغ‌های سبز و زیباست که نوشیدن یک لیوان چای معروف ترکی در فضای آنها بهترین شروع برای یک روز زیبا خواهد بود.

گشت و گذار با دوچرخه در جزایر پرنس!

از محبوب‌ترین تفریحات جزایر پرنس استانبول دوچرخه‌سواری است. می‌توانید به راحتی با کرایه کردن یک دوچرخه دور جزیره را رکاب بزنید و از تماشای معماری بی‌نظیر و طبیعت زیبای جزیره لذت ببرید. باید بدانید که این سرگرمی تنها مربوط به جزیره بیوک آدا نیست و می‌توانید سایر جزیره‌ها را هم با دوچرخه زیر پا بگذارید و یک روز فراموش‌نشدنی برای خود بسازید.

prince island 8

کالسکه سوار شوید

از آنجایی که استفاده از وسایل نقلیه بنزینی در جزایر پرنس ممنوع است، تعداد زیادی کالسکه در جزیره هستند که برای جابجایی می‌توان از آنها استفاده کرد. البته این کالسکه‌ها بیشتر جنبه توریستی دارند و صف‌های سوار شدن به آنها نسبتا طولانی است. سوار کالسکه شوید و دور جزیره گردش کنید؛ تجربه شنیدن صدای سم اسب بر سنگفرش خیابان و تماشای طبیعت جذاب جزیره را از دست بدهید.

به یاد کودکی پیک نیک کنید

شاید برای شما جالب باشد که در یکی از باغ‌های بی‌شمار جزایر پرنس ترکیه استانبول که اغلب رو به دریا هم هستند، وسایل خود را بچینید و مانند دوران کودکی زمانی را به یک پیک‌نیک نوستالژیک در جزیره اختصاص دهید. سوار دوچرخه خود شوید، حسابی خرید کنید، دور جزیره بگردید و یک جای خوب برای چیدن وسایل پیدا کرده و از روز خود لذت ببرید.

prince island 7

درباره تاریخ جزایر پرنس بیشتر بدانید

اگر دوست دارید کمی درس تاریخ هم بیاموزید، جزایر گزینه بسیار مناسبی برای شما هستند. جزایر پرنس پر از آثار تاریخی هستند که معماری آنها الهام گرفته شده از معماری یونانی است. در طول تاریخ، جزیره پذیرای حکومت‌های مختلف، نویسندگان و سیاستمدارن بسیاری بوده که هر کدام ردی از خود بر جای گذاشته‌اند.

بیشتر آثار تاریخی زیبای جزیره در منطقه نظام دور هم جمع شده‌اند. در منطقه مادن هم تعداد دیگری از سازه‌های تاریخی را می‌توان مشاهده کرد. امکان بازدید از بیشتر این آثار تاریخی برای گردشگران فراهم است. فقط باید در آنها قدم بگذارید و با زندگی گذشتگان آشنا شوید.

از خوردن غذای دریایی غافل نشوید

در دوران اقامت خود در جزایر پرنس، چه یک روز باشد و چه یک هفته، اصلا نباید از خوردن غذاهای دریایی غافل شوید. تعداد رستوران‌ های جزایر پرنس که غذای دریایی سرو می‌کنند و بسیار باکیفیت هستند، بسیار زیاد است. تنها باید یکی از آنها را انتخاب کرده و با منظره‌ای رو به دریا یک غذای دریایی بی‌نظیر را امتحان کنید.

prince island 2

به کلیسای Aya Yorgi هم سری بزنید

یکی از تفریحات جزیره پرنس استانبول در سفر به جزیره بیوک آدا، بازدید از یک کلیسای معروف است. فراموش نکنید که به کلیسای معروف آیا یورگی سری بزنید که روی بلندترین نقطه جزیره قرار دارد. این کلیسا با قدمتی به اندازه‌ یک قرن مکانی مقدس برای مسیحیان ارتودوکس محسوب می‌شود. بازدید از کلیسا و البته منظره‌ زیبای جزیره از ارتفاع، ارزش زمانی که به آن اختصاص می‌دهید را دارد.

چگونه به جزایر پرنس برویم؟

برای رسیدن به هر یک از ۴ جزیره مسکونی چه از بخش آسیایی استانبول و از چه از بخش اروپایی روشی آسان وجود دارد؛ باید سوار بر کشتی شوید. یکی از معروف‌ ترین ایستگاه‌‌‌‌های دریایی برای عزیمت به این جزایر کاباتاش نام دارد. هر جای استانبول که باشید، می‌توانید خود را به این ایستگاه برسانید و بلیط اتوبوس‌های دریایی را تهیه کنید.

نکته مهم این است که در صورت ابری و طوفانی بودن هوا امکان رفتن به جزایر هم وجود نخواهد داشت. مدت زمان حدود ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه‌ برای رسیدن به جزایر پرنس از استانبول مورد نیاز است که خود بخش جذابی از سفر شما خواهد بود. شما در این مسیر سوار بر کشتی یک منظره زیبا از استانبول را می‌بینید و در همان حال سایر کشتی‌ها، مرغ‌های دریایی و حتی دلفین‌ها نیز همسفر شما خواهند شد.

البته به جز اتوبوس‌های دریایی می‌توانید با قایق‌های تندرو هم به جزایر بروید. در این صورت در مدت زمان کمتری به جزیره خواهید رسید و یک ساعتی در راه خواهید بود. به جز این موارد، امکان رفتن به جزایر پرنس استانبول یا قایق‌های خصوصی هم وجود دارد که احتمالا هم از نظر هزینه و هم از نظر هماهنگی لازم برای سفر نسبت به دو روش دیگر متفاوت خواهد بود.

رفتن به جزایر پرنس استانبول

بهترین زمان بازدید از جزایر پرنس

اگر قصد دارید جزایر پرنس را در بهترین زمان ممکن ببینید پیشنهاد می‌کنیم که در فصل بهار و تابستان بلیط هواپیما و رزرو هتل استانبول را انجام دهید. در این فصول احتمال بارندگی و لغو سفر دریایی کمتر است، اما در فصل زمستان عملا امکان سفر به این جزایر وجود ندارد.

البته بهتر است به دنبال زمانی خلوت برای بازدید از جزایر پرنس نباشید. جزایر پرنس برای خود مردم محلی و ساکنین استانبول منطقه‌ای برای گذراندن تعطیلات و زمان آسایش است. پس حتی در مواقعی که توریست‌های کمتری در جزایر هستند، باز هم به علت حضور مردم محلی نمی‌توان انتظار خلوتی داشت. اگر در ماه‌های خرداد و تیر بتوانید به جزیره سر بزنید از هوای بی‌نظیری لذت خواهید برد که دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را با لذتی دو چندان نصیب شما خواهد کرد.

بهترین زمان بازدید از جزایر پرنس

اقامت در جزایر پرنس

تا به حال به این فکر کرده‌اید که اقامت در یک جزیره چطور می‌تواند باشد؟ حالا که راهنمای سفر به جزایر پرنس استانبول را خواندید، شاید بیشتر مشتاق شده باشید که به جای یک بازدید یک روزه، مدت بیشتری را در جزیره بگذرانید. همانطور که گفتیم، این جزایر برای ساکنین خود استانبول هم بسیار جذاب است و به همین علت، انواع اقامتگاه‌ها در این جزایر در دسترس عموم قرار دارد. هتل‌ های جزایر پرنس پذیرای مسافرانی هستند که قصد دارند مدت زمان بیشتری در این مناطق بمانند. به علاوه، ویلاهای بزرگ و لوکس و رو به ساحل هم وجود دارد که مناسب ریلکس کردن برای مدت طولانی‌تری خواهد بود.

مجموعه جزایر پرنس استانبول

بازدید از جذاب‌ ترین جزایر استانبول

اگر قصد دارید بلیط هواپیما استانبول را بخرید و یک سفر دلچسب به این شهر داشته باشید، جزایر پرنس را حتما در برنامه خود بگنجانید. جزایر پرنس استانبول که در نزدیکی این شهر شلوغ قرار دارند، همیشه مقصد توریست‌های زیادی هستند. این جزایر به علت داشتن طبیعت جذاب و ممنوعیت ورود وسیله نقلیه، در میان گردشگران به شهرت رسیده‌اند. پیشنهاد ما این است که در سفر خود به این شهر، حتما یک روز از وقت‌تان را به بازدید و استفاده از تفریحات جزایر پرنس استانبول اختصاص دهید. دوچرخه یا کالسکه سوار شوید، غذاهای خوش طعم دریایی را بچشید، به آثار تاریخی سر بزنید، شنا کنید و آفتاب بگیرید.

شما انجام چه فعالیتی را در این جزایر تجربه کرده‌اید و به دیگران پیشنهاد می‌دهید؟

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید