اگر از طرفداران سفر به اروپا باشید، شاید دیدن سواحل اقیانوس اطلس و شهرهای ساحلی و زیبای آن در صدر علاقه‌مندی‌های شما قرار داشته باشد. این‌ بار در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌‌تودی، سراغ یکی از بهترین کشورهای همین منطقه رفته‌ایم و سعی کرده‌ایم تا بهترین جاهای دیدنی پرتغال را به شما معرفی کنیم.

بدون تردید کمتر نقطه‌ای را در جهان پیدا می‌کنید که بتوانید در آنجا هم از عظمت تاریخ و تمدن سرشار از شگفتی شوید، هم از زیبایی‌های شهرسازی مدرنش لذت ببرید و هم از تفریحات ساحلی و طبیعتی بهشتی هم استفاده کنید؛ این‌ها تمام ویژگی‌هایی هستند که در پرتغال به‌راحتی پیدا می‌کنید! پس پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

پرتغال کجاست؟

پرتغال در جنوب‌غربی اروپا و در همسایگی اسپانیا قرار دارد و در واقع کشور کوچکی در مجاورت اقیانوس اطلس است. این کشور اروپایی به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌‌اش از آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای و گرم برخوردار است و بخشی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی اروپا را در خود دارد.

کشور پرتغال ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر لیسبون است. این کشور تاریخ پر‌فراز‌ونشیبی را به خود دیده و در طی قرن‌ها، از امپراطوری روم گرفته تا سلطه مسلمانان و استعمار اسپانیا را تجربه کرده‌ است. این تاریخ غنی باعث شده تا مجموعه‌ای از کم‌نظیر‌ترین جاذبه‌های تاریخی را بتوان در این کشور یافت. پیش از این جاهای دیدنی لیسبون را در مجله گردشگری معرفی کردیم، این بار با جاهای دیدنی پرتغال بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با جاهای دیدنی پرتغال

همان‌طور که اشاره کردیم، پرتغال با پیشینه تاریخی و موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های مدرنش، یکی از جذاب‌ترین نقاط دیدنی اروپا برای گردشگران به حساب می‌آید و دیدنی‌های بسیاری دارد. در ادامه، به چند مورد از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کشور پرتغال اشاره می‌کنیم.

برج بلم پرتغال | Torre de Belem

برج بلم، احتمالا معروف‌ترین نماد شهر لیسبون به حساب می‌آید که در دهانه رودخانه تاگوس در لیسبون واقع شده‌ است. این برج که هم‌اکنون به‌عنوان فانوس دریایی شناخته می‌شود، در سال ۱۵۲۱ برای کارکرد دفاعی و محافظت از شهر در برابر دشمنان ساخته شد. هر ساله هزاران نفر در سفر به لیسبون، از معماری مراکشی، بنای سفید‌رنگ و گنبد پیازی این برج دیدن می‌کنند. البته نمای بیرونی برج، تنها نقطه دیدنی آن نیست و می‌توانید از فضای داخلی و ۴ طبقه آن هم دیدن کنید. منظره زیبای رود تاگوس و شهر لیسبون از بالاترین نقطه برج، یکی از زیباترین چشم‌انداز‌هایی است که می‌توانید در سفرتان ببینید و لذت ببرید.

جاهای دیدنی پرتغال 17
  • ساعت بازدید: بین ساعت ۱۰ تا ۱۸:۳۰٫

صومعه جرونیموس | Jeronimos Monastery

شاید در تصاویر پرتغال، شکل منحصر‌به‌فردی از معماری را دیده باشید که در هیچ کجای دیگر جهان متداول نیست. این سبک معماری که به‌عنوان مانوئلین شناخته می‌شود، شیوه‌ معماری تاریخی مخصوص این کشور به حساب می‌آید و از بارز‌ترین نماد‌های آن، صومعه جرونیموس است که از محبوب‌ترین جاهای دیدنی پرتغال نیز محسوب می‌شود. این صومعه که به‌نام جرونیموس، از راهبان شناخته‌شده پرتغالی نام‌گذاری شده، یادگار قرن شانزدهم میلادی است و در منطقه بلم لیسبون قرار دارد.

با بازدید از این صومعه، در کنار لذت‌بردن از فضای ساحلی و دلنشین آن، از دیدن ستون‌ها، حجاری‌ها، نقوش برجسته و تندیس‌های زیبا و جزئیاتی درخشان و خیره‌کننده، مسحور و غافلگیر خواهید شد. در مجموع، اگر دیدن معماری دوران رنسانس و دیدن بقایای تاریخی آن دوره اروپا برای‌تان جذاب است، دیدن صومعه جرونیموس یا ژرونیموس را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی پرتغال از دست ندهید.

جاهای دیدنی پرتغال 18
  • ساعت بازدید: ۹:۳۰ تا ۱۸٫

کاخ ملی پنا | National Palace of Pena

در ۴۰ کیلومتری مرکز لیسبون، تپه‌های بلند و جنگلی زیبا قرار دارند که با نام تپه‌های سینترا شناخته می‌شوند. بر فراز آن‌ها، قلعه‌ای رنگارنگ وجود دارد که در سال ۱۸۵۴، زمان پادشاهی فردیناند دوم ساخته شده و کاخ ملی پنا نامیده می‌شود. این کاخ که معماری آن ترکیبی خاص از سبک‌های گوتیک، مانوئل و رومی است، گردشگران را از هر نقطه لیسبون، به دیدن خود دعوت می‌کند.

کاخ ملی پنا در درون یک منطقه جنگلی ۲۰۰ هکتاری قرار گرفته و می‌توانید ضمن بازدید از جنبه‌های تاریخی کاخ، از مسیر جنگلی، دریاچه‌ها و مسیرهای پیاده‌روی محوطه هم لذت ببرید. این کاخ یکی از ۷ شگفتی کشور پرتغال و جزو بهترین جاهای دیدنی پرتغال است و هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان و اروپا، برای دیدن این کاخ رازآلود و رمانتیک به این کشور سفر می‌کنند.

جاهای دیدنی پرتغال 2
  • ساعت بازدید: هر روز بین ساعت ۹ تا ۱۸٫

قصر سینترا | Sintra National Palace

سینترا یعنی همان نقطه خوش‌آب‌و‌هوای لیسبون، همیشه در طول تاریخ، مورد توجه بسیاری از حکم‌رانان بوده و از‌ همین بابت، امروز شاهد تعداد زیادی بنای تاریخی در این منطقه هستیم. قصر سینترا هم یکی از همین نقاط دیدنی به‌جا‌ی‌مانده از قرن چهاردهم میلادی است. این قصر سفید‌رنگ با عظمت و زیبایی‌اش در خیابان‌های سینترا می‌درخشد و هر گردشگری را برای بازدید فرا می‌خواند.

این بنای تاریخی خیره‌کننده در واقع قدیمی‌ترین قصر پرتغال و یک بنای باعظمت چند‌طبقه با طراحی داخلی مجلل است. از مهم‌ترین بخش‌های این قصر، دو دودکش سفید‌رنگ مینیمال هستند که از آشپزخانه قصر بیرون آمده و به نماد سینترا تبدیل شده‌اند. اگر به لیسبون سری زدید، تورهای یک‌روزه سینترا و مخصوصا دیدن قصر سینترا را فراموش نکنید. اینجا بدون شک، یکی از زیباترین جاهای دیدنی پرتغال است.

جاهای دیدنی پرتغال 19
  • ساعت بازدید: هر روز بین ساعت ۹:۳۰ تا ۱۹٫

آکواریوم اقیانوسی لیسبون | Lisbon Oceanarium

اگر به پرتغال رفتید، هرگز دیدن بزرگ‌ترین آکواریوم آب شور دنیا و همین‌طور بزرگ‌ترین آکواریوم اقیانوسی اروپا را از دست ندهید. این آکواریوم در سال ۱۹۹۸ در لیسبون افتتاح شد و از آن زمان، سالانه هزاران گردشگر را برای بازدید از عجایب زیر آب، دعوت می‌کند.

در این آکواریوم، می‌توانید ۴۵۰ گونه جانوری و ۱۶۰۰۰ گونه گیاهی متنوع و متفاوت را از نزدیک ببینید، از ترکیب علم و هنر سازه آن لذت ببرید و برای ساعاتی، شاهد عجایب دنیای زیر آب باشید. تماشای حیوانات دریایی عجیبی مثل خورشیدماهی، خرچنگ عنکبوتی غول‌پیکر و سمور‌های دریایی تنها در فاصله یک دیوار شیشه‌ای، تجربه نادر و کم‌نظیری است که در این جاذبه به‌دست می‌آورید!

جاهای دیدنی پرتغال 11
  • ساعت بازدید: هر روز بین ساعت ۹ تا ۱۹٫

قلعه سائو خورخه | Castelo de S. Jorge

یکی دیگر از مطرح‌ترین جاهای دیدنی پرتغال را می‌توان قلعه سائو خورخه در لیسبون معرفی کرد. این قلعه در‌ واقع یک دژ باعظمت و به‌جا‌ی‌مانده از دوران روم باستان است که در قرن دهم میلادی توسط مسلمانان اسپانیا مورد بازسازی قرار گرفت. هرچند در حال حاضر، تنها دیوار‌ها و ۸ برج از این دژ باقی مانده‌اند، اما قدم‌زدن در میان دیوارهای دژ، بخش مهمی از شکوه تاریخ و تمدن پرتغال را یادآوری می‌کند. ضمن اینکه قلعه سائو خورخه روی بلندی قرار گرفته و با بازدید از این بنای مهم تاریخی، چشم‌انداز ۳۶۰ درجه و زیبایی از شهر لیسبون در مقابل چشمانتان قرا می‌گیرد.

جاهای دیدنی پرتغال 20
  • ساعت بازدید: هر روز بین ساعت ۹ تا ۲۱٫

پل ۲۵ آوریل | ۲۵ April Bridge

در سال ۱۹۶۶ روی رودخانه تاگوس در لیسبون، پلی ساخته شد که از طولانی‌ترین پل‌های معلق اروپاست و شباهت زیادی هم به گلدن‌گیت سانفرانسیسکو دارد. نام این پل در ابتدا سالازار بود؛ اما در سال ۱۹۷۴ و پس از انقلاب، به ۲۵ آوریل تغییر یافت. هم‌اکنون پل ۲۵ آوریل یکی از نمادهای لیسبون است که در آن، می‌توانید از یک آسانسور بالا بروید و در یک سکوی شیشه‌ای مستقر شوید. در این لحظه، تمام لیسبون با مناظر و بناهای زیبایش زیر پای شماست و می‌توانید از چشم‌انداز زیبای پیش‌ روی‌تان سرشار از لذت شوید. به همین دلیل است که این پل در فهرست بهترین جاهای دیدنی پرتغال جای گرفته است.

جاهای دیدنی پرتغال 10
  • ساعت بازدید: بدون محدودیت.

پل واسکو دوگوما | Vasco da Gama Bridge

یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های پل‌سازی جهان در سال ۱۹۹۸ منجر به افتتاح پل واسکو دوگوما در لیسبون شد. این پل که طولانی‌ترین پل در تمام اروپاست، با طول ۱۷ کیلومتر بر فراز رود تژو ساخته شده و یکی دیگر از جاهای دیدنی پرتغال است. ساخت پل واسکو دوگوما به‌لحاظ مهندسی هم اهمیت و چالش زیادی دارد؛ زیرا طولانی‌بودن آن، سبب شد تا در حین ساخت، انحنای کره زمین هم در نظر گرفته‌ و در ساخت پل لحاظ شود. این پل هم‌اکنون یکی از زیباترین مناظر شهری را ایجاد کرده و از نمادهای مدرن لیسبون به‌شمار می‌آید.

جاهای دیدنی پرتغال 21
  • ساعت بازدید: بدون محدودیت.

قلعه اوبیدوس | Óbidos Castle

فقط کافی‌ست تا حدود ۶۰ کیلومتر از لیسبون فاصله بگیرید و وارد یکی از زیباترین شهرهای اروپا شوید! اوبیدوس که بیشتر شبیه به یک کارت‌پستال است، قدیمی‌ترین شهر اروپاست که همچنان همان ظاهر تاریخی و قدیمی خودش را حفظ کرده و با دیدن آن احساس می‌کنید به موزه‌ای با وسعت یک شهر وارد شده‌اید. در میان این شهر، قلعه‌ای دیدنی قرار دارد که تاریخ ساختش به قرن دوازدهم میلادی بازمی‌گردد و بخشی از آن در حال حاضر به هتل تبدیل شده‌ است.

این قلعه روی بلندترین قسمت شهر اوبیدوس ساخته شده و با ایستادن روی تراس آن، یکی از زیباترین چشم‌انداز‌های اوبیدوس برای شما قابل مشاهده است. در هر حال، دیدن منظره یک شهر ساحلی در جوار اقیانوس اطلس با کوچه‌های سنگفرش‌شده و ساختمان‌های آنتیک، از چشم‌نواز‌ترین صحنه‌هایی است که می‌توان در زندگی دید. اگر به لیسبون سفر کردید، دیدن این شهر و قلعه تاریخی را از دست ندهید؛ مخصوصا اگر شانس بیاورید و به فستیوال شکلات یا نوشیدنی یا یکی از جشن‌های معروف این شهر برسید.

جاهای دیدنی پرتغال 22
  • ساعت بازدید: هر روز بین ساعت ۹ تا ۱۷٫

قلعه گیماریس | Castle of Guimarães

پرتغال کشوری با قلعه‌های بسیار است؛ اما حساب گیماریس از باقی قلعه‌ها جداست. این بنا به‌عنوان نماد ملی پرتغال شناخته می‌شود و در قرن دهم میلادی در منطقه سینترا ساخته شده‌ است. قلعه در طی سالیان طولانی، بارها تغییر کاربری داده و به‌عنوان قلعه دفاعی، محل برگزاری جشن و محل اقامت حاکمان استفاده شده است. تا اینکه در نهایت به‌شکل موزه در آمد و آثار تاریخی و هنری پرتغال در آن نمایش داده‌ شد.

گیماریس در واقع یک قلعه قرون وسطایی با معماری سنگی همان دوران است و تزیینات سنگی بسیار زیبایی در گوشه‌و‌کنار آن به چشم می‌خورند. این بنا سالانه هزاران نفر را از سراسر جهان به سینترا می‌کشاند و با نشان‌دادن تاریخ و فرهنگ غنی پرتغال از آن‌ها پذیرایی می‌کند.

جاهای دیدنی پرتغال 23
  • ساعت بازدید: هر روز بین ساعت ۱۰ تا ۱۸٫

صومعه باتالها | Batalha Monastery

بسیاری از بناهای تاریخی پرتغال، در طول تاریخ و برای بزرگداشت اتفاقات مهم و پیروزی‌های تاریخی ساخته شده‌اند. صومعه باتالها هم از این دسته بناهاست و در سال ۱۳۸۶ در راستای بزرگداشت پیروزی پرتغال در جنگ الجوباروتا برپا شد. این صومعه در شهر باتالها و در ۱۲۰ کیلومتری شمال لیسبون قرار دارد و با معماری گوتیک و ساختار با‌عظمتش، گردشگران زیادی را به‌سوی خود فرا‌ می‌خواند. این شاهکار معماری با گلدسته‌های حجاری‌شده و پنجره‌های پر‌نقش‌و‌نگارش، بدون شک از مهم‌ترین جاهای دیدنی پرتغال است و بسیاری از افراد خانواده سلطنتی پرتغال هم در آن دفن شده‌اند.

جاهای دیدنی پرتغال 16
  • ساعت بازدید: هر روز بین ساعت ۹ تا ۱۸:۳۰٫

صومعه آلکوباکا | Alcobaça Monastery

در ۱۲۰ کیلومتری شمال شهر لیسبون و در مرکز کشور پرتغال، شهر آلکوباکا قرار دارد. این شهر به‌دلیل وجود صومعه تاریخی آلکوباکا، اولین بنا با معماری گوتیک پرتغال در آن، بسیار شناخته‌شده‌ است. این صومعه در واقع یک کلیسای کاتولیک است که در سال ۱۱۵۳ توسط اولین پادشاه پرتغال ساخته شد.

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که این بنا نه تنها یکی از بهترین جاهای دیدنی پرتغال است بلکه در لیست ۷ عجایب کشور پرتغال قرار دارد و هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن این کلیسای تاریخی و دیدن فضا و معماری بی‌نظیر آن، به آلکوباکا سفر می‌کنند.

جاهای دیدنی پرتغال 24
  • ساعت بازدید: هر روز بین ساعت ۹ تا ۱۸٫

کلیسای مسیح منجی | Sanctuary of Bom Jesus do Monte

برای دیدن یکی از زیباترین کلیساهای تاریخی اروپا و جذاب‌ترین جاهای دیدنی پرتغال، باید به ۶ کیلومتری براگا در شمال پرتغال سفر کنید. کلیسای مسیح منجی یکی از مکان‌های مذهبی بسیار مهم برای کاتولیک‌های پرتغال است و از جهت معماری هم ویژگی‌های جالب‌توجهی دارد. یک مسیر پلکانی زیبا با سبک معماری باروک، شما را به ورودی این کلیسا می‌رساند. از آنجا می‌توانید یک چشم‌انداز بی‌نظیر و خیره‌کننده را در ارتفاع ۱۱۶ متری از سطح زمین ببینید و لذت ببرید. فضای داخلی و تزیینات اساطیری کلیسای مسیح منجی هم از دیگر نقاط دیدنی این مجموعه است که دیدن آن را نباید از دست داد.

جاهای دیدنی پرتغال 25
  • ساعت بازدید: هر روز بین ساعت ۹ تا ۱۹٫

کلیسای سائو فرانسیسکو پورتو | Church of São Francisco

معروف‌ترین نقطه دیدنی شهر پورتو، کلیسایی بزرگ با سبک معماری گوتیک است که با نام سائو فرانسیسکو شناخته می‌شود. این کلیسا در قرن چهاردهم میلادی افتتاح شده و در کنار اهمیت مذهبی آن، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پرتغال شناخته می‌شود.

برجسته‌ترین نکته کلیسا که آن را از تمام نمونه‌های مشابه جدا می‌کند، تزیینات داخلی ویژه و یکتای این مجموعه است. منبت‌کاری‌های خیره‌کننده‌ای که با طلا پوشیده شده‌اند، در کنار نقاشی‌ها و تندیس‌های هنری، ترکیبی خاص و ویژه ساخته‌اند. اگر به پرتغال سفر کردید و مسیرتان به پورتو افتاد، از دیدن این نمونه منحصر‌به‌فرد تاریخی معماری غافل نشوید.

جاهای دیدنی پرتغال 26
  • ساعت بازدید: هر روز بین ساعت ۹ تا ۱۹٫

کاخ دابولسا | Bolsa Palace

درست در کنار کلیسای سائو فرانسیسکو، بنای مجلل و تاریخی دیگری با ستون‌های نئوکلاسیک و معماری خیره‌کننده، نگاه‌ها را به خودش جلب می‌کند. این همان بنای کاخ دابولسا است که با نام ساختمان اوراق بهادار پورتو هم شناخته می‌شود. دابولسا در سال ۱۸۴۲ و در زمان رونق شهر پورتو، به‌عنوان قطب تجاری شهر ساخته شد؛ اما تکمیل‌شدن تزیینات داخلی و معماری فضای درون آن تا سال ۱۹۱۰ به‌طول انجامید. همین باعث شده تا در درون کاخ، با فضای داخلی غافلگیر‌کننده و بسیار زیبایی مواجه شوید. نقاشی‌های جذاب، پلکان با‌شکوه، مجسمه‌های بی‌نظیر و سقف باشکوه کاخ، مجموعه‌ای دیدنی را به‌وجود آورده‌اند که هر گردشگری را برای دیدن این جاذبه وسوسه می‌کند.

جاهای دیدنی پرتغال 6
  • ساعت بازدید: ساعت ۹ تا ۱۸:۳۰٫

برج روحانیون پورتو | Torre Dos Clerigos

هر کجای شهر پورتو که بایستید، برجی بلند با معماری خاص خودنمایی می‌کند که به برج روحانیون مشهور است. این سازه ۷۶ متری که در‌ واقع بخشی از یک کلیسای تاریخی کاتولیک است، در قرن هجدهم ساخته شده و به‌مرور به نماد شهر پورتو و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی پرتغال تبدیل شده‌ است.

با سر‌زدن به شهر پورتو و بازدید از این برج، نه‌تنها می‌توانید در کافه‌های دنج اطراف آن بنشینید و از فضای توریستی آنجا لذت ببرید، بلکه کافی‌ست همت کنید و ۲۰۰ پله باریک برج را بالا بروید. در این‌ صورت، شهر پورتو با مناظر زیبای طبیعی و خانه‌هایی با شیروانی قرمز، زیر پای شماست و با چشم‌انداز زیبایش، شما را مجذوب خود می‌کند!

جاهای دیدنی پرتغال 27
  • ساعت بازدید: هر روز بین ساعت ۹ تا ۱۹٫

کتابفروشی للو |  Livraria Lello

حال که صحبت از دیدنی‌های شهر پورتو است، باید سری بزنیم به بهشت علاقه‌مندان به کتاب در این شهر و یکی از زیبا‌ترین کتاب‌فروشی‌های جهان را ببینیم. کتاب‌فروشی للو در سال ۱۹۰۶ در پورتو ساخته شده و اکنون به یکی از نقاط دیدنی مهم این شهر تبدیل شده است؛ به‌طوری ‎که هر ساله، صدها هزار نفر برای دیدن سقف زیبا، پنجره‌های رنگی و راه‌پله پیچ‌در‌پیچ این کتابخانه، به آنجا سر می‌زنند، در فضای آن عکاسی می‌کنند و از محیط زیبایش لذت می‌برند.

این کتابفروشی با داشتن چند نسخه نادر و قدیمی و همین‌طور حدود ۶۰ هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف، به‌عنوان یکی از غنی‌ترین فروشگاه‌های کتاب محسوب می‌شود. اگر به پرتغال و پورتو رفتید، دیدن این نقطه دیدنی را از دست ندهید. می‌توانید در محیط زیبای کتاب‌فروشی للو گشتی بزنید و از کافه طبقه بالای آن برای استراحت استفاده کنید.

جاهای دیدنی پرتغال 5
  • ساعت بازدید: هر روز بین ساعت ۹:۳۰ تا ۱۹٫

معبد رومی اوورا | Templo Romano Évora

آثار تاریخی پرتغال به قرن دهم و یازدهم محدود نمی‌شوند. شاخص‌ترین اثر تاریخی این کشور که به دوران حکومت روم باستان می‌رسد، معبد رومی اووراست که با نام معبد دیانا هم شناخته می‌شود. این معبد تاریخی در قرن یکم میلادی ساخته شده و ستون‌های آن در طی قرن‌های متمادی پابرجا و مستحکم باقی مانده‌اند. با دیدن این منطقه تاریخی، می‌توانید در میان ستون‌های سرافراز این معبد قدم بزنید و از عظمت و هیبت معماری دوران باستان، سرشار از حیرت و شگفتی شوید.

جاهای دیدنی پرتغال 7
  • ساعت بازدید: بدون محدودیت.

دانشگاه کویمبرا | Universidade de Coimbra

شاید جالب باشد بدانید که قدیمی‌ترین دانشگاه جهان در پرتغال و شهر کویمبرا قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۲۹۰ ساخته شد و در طی تمام این قرن‌ها، پذیرای دانشجویان در رشته‌های مختلف بوده‌ است. البته جدای از بعد آموزشی و رتبه بالای این دانشگاه در میان مراکز آموزش جهان، جنبه تاریخی آن هم همواره مورد توجه توریست‌ها است. معماری خاص محوطه، بنای دانشگاه و قدمت تاریخی آن، باعث شده‌اند تا در سال ۲۰۱۳ این مجموعه، به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شود. اگر به پرتغال سفر کردید، می‌توانید با طی مسافت ۸۸ کیلومتر از لیسبون به این شهر تاریخی هم سری بزنید و دانشگاه بزرگ کویمبرا را هم از نزدیک ببینید.

جاهای دیدنی پرتغال 28
  • ساعت بازدید: بدون محدودیت.

پارک ملی پندا-گرس | Peneda-Gerês National Park

در شمال کشور پرتغال و در نزدیکی مرز اسپانیا، پارک ملی بزرگی قرار دارد که بدون شک یکی از شگفتی‌های طبیعی و از برجسته‌ترین جاهای دیدنی پرتغال محسوب می‌شود. این پارک ۷۲ هکتار مساحت دارد و از بزرگ‌ترین و غنی‌ترین پارک‌های ملی اروپا است. شاید تصور کنید در پارک ملی پندا فقط چشم‌انداز‌های طبیعی و پوشش گیاهی و جانوری متنوعی را می‌توان دید؛ اما اجازه دهید بگوییم که تاریخ غنی پرتغال در جای‌جای این پارک هم قابل مشاهده است.

با بازدید از پارک وسیع پندا-گرس، در‌ کنار لذت‌بردن از مناظر، آبشار‌ها و مراتع زیبا، می‌توانید از حدود ۱۰۰ روستای سنگی و تاریخی این منطقه هم دیدن کنید. قدمت برخی از این روستاها به قرن‌ها قبل می‌رسد و بخشی از آن‌ها هم همچنان دست‌نخورده باقی مانده‌اند.

جاهای دیدنی پرتغال 29
  • ساعت بازدید: بدون محدودیت.

غار و ساحل بناگیل | Benagil Cave

حال که کمی از تاریخ و تمدن پرتغال فاصله گرفته‌ایم و به‌سراغ زیبایی‌های طبیعی این کشور رفته‌ایم، باید از ساحل بناگیل هم یاد کنیم. این ساحل یکی از زیباترین سواحل طبیعی است که می‌توانید در عمرتان ببینید و در آلگاروه قرار دارد. با گذراندن وقت در ساحل بناگیل، می‌توانید از خط ساحلی زیبا، هوای آفتابی دلپذیر و آسمان همیشه‌آبی لذت ببرید؛ البته عمده معروفیت این ساحل به‌دلیل غار زیبای بناگیل است.

غار بناگیل در نتیجه قرن‌ها برخورد امواج با صخره‌های این منطقه به‌وجود آمده‌ است. از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این غار، وجود سوراخی در سقف آن است که به آن چشم غار می‌گویند و آسمان آبی از میان آن پیدا است. اگر در فصل بهار یا تابستان به پرتغال سری زدید، می‌توانید از تورهای این منطقه هم استفاده کنید و خودتان را از این تجربه ساحلی بی‌نظیر، بی‌نصیب نگذارید. بدون شک این جاذبه، می‌تواند یکی از بهترین جاهای دیدنی کشور پرتغال برای شما باشد.

جاهای دیدنی پرتغال 4
  • ساعت بازدید: بدون محدودیت.

مجمع الجزایر آزور | Azores

اگر به گذراندن وقت در جاذبه‌های طبیعی و تفریح در طبیعت علاقه داشته‌ باشید، مجمع‌الجزایر آزور بهترین گزینه برای شما است. این مجموعه که از ۹ جزیره تشکیل شده است، در شمال اقیانوس اطلس قرار دارد و یکی از بی‌نظیر‌ترین نقاط اروپا برای تفریح و استراحت شماست. این جزایر با پوشش گیاهی و جانوری متنوع، دارای منشا آتشفشانی هستند و به‌دلیل وجود آبشارهای زیبا، مناظر خارق‌العاده طبیعی، آب‌های زلال و درمانی و گونه‌های مختلف آبزیان از مهم‌ترین جاهای دیدنی پرتغال به حساب می‌آیند.

جاهای دیدنی پرتغال 9

جاهای دیدنی کشور پرتغال | ترکیبی دلچسب از تاریخ، مدرنیته و طبیعت

لذت آب‌تنی در جزایر اقیانوس آرام، قدم‌زدن روی سنگفرش‌های خیابان‌های تاریخی و حیرت از معماری خیره‌کننده قرون رنسانس، تفریحات بی‌بدیلی هستند که در سفر به پرتغال، می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. این کشور کوچک در جنوب‌غربی اروپا، با این گستره متنوع از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و مدرن، قطعا یکی از بهترین مقاصد گردشگری است. بنابراین ما در این مطلب، به سراغش رفتیم و سعی کردیم تا بهترین جاهای دیدنی پرتغال را معرفی کنیم. از صومعه‌ها و کلیساهای پرشمارش گفتیم، به معماری تاریخی و مدرنش اشاره کردیم، نمونه‌هایی از شهرسازی زیبایش را دیدیم و در پایان هم به بهشت پنهان در این کشور سری زدیم.

برای سفر به این کشور زیبا، بلیط هتل و خدمات ویزای شینگن خود را به صورت آنلاین می‌توانید دریافت کنید. امیدواریم این مطلب نیز در سفر به این کشور به یاری‌تان بیاید. اگر هم گذرتان به هر کدام از این دیدنی های پرتغال افتاده است، از خواندن نظراتتان در بخش نظرات استقبال می‌کنیم.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی پرتغال

کشور پرتغال کجاست؟

پرتغال در جنوب‌غربی قاره اروپا و در همسایگی اسپانیا و اقیانوس اطلس قرار دارد.

پایتخت پرتغال کجاست؟

پایتخت پرتغال، شهر لیسبون است.

بهترین فصل سفر به پرتغال چه زمانی است؟

این کشور در تمام فصل‌های سال جذابیت دارد؛ اما بهار و تابستان به‌دلیل امکان استفاده از تفریحات ساحلی، بهترین فصل‌های سفر به این کشور هستند.

معروف‌ترین جاهای دیدنی پرتغال کدام‌اند؟

برج بلم، کاخ ملی پنا، قصر سینترا و جزایر آزور از معروف‌ترین نقاط دیدنی این کشور هستند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید