فرقی ندارد از عاشقان هنر باشید یا به تاریخ، اقتصاد یا معماری علاقه داشته باشید؛ در هر حال، نیویورک با ویژگی‌های بی‌نظیرش، شما را شیفته خود خواهد کرد. کافی‌ است یکی از عکس‌های این شهر را جایی دیده باشید تا دیدن جاهای دیدنی نیویورک، به یکی از اهداف اصلی برای سفرتان تبدیل شود. حتی دیدن هر کدام از چشم‌اندازهای شهری، آسمان‌خراش‌ها، فضای سبز مصنوعی، رودها، مناظر بندری، معماری مدرن و سبک زندگی پویای نیویورک در بی‌شمار فیلم‌ها و سریال‌ها، هر بیننده‌ای را مشتاق سفر به نیویورک می‌کند. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌‌تودی با هم سری به این شهر پرهیاهو و همیشه‌زنده می‌زنیم؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید‌.

نیویورک کجاست؟

قبل از اینکه به‌سراغ جاهای دیدنی نیویورک برویم، بیایید با هم نگاهی به نقشه آمریکا بیندازیم. می‌بینیم که این کشور از ۵۰ ایالت تشکیل شده‌ است. ایالت نیویورک که یکی از مهم‌ترین و تاثیر‌گذار‌ترین آن‌ها است، در شمال‌شرقی این کشور و در همسایگی با کانادا قرار دارد. شهر نیویورک، مرکز این ایالت و از مهم‌ترین شهرهای آمریکا است و به نام «بیگ اپل» معروف است.

نیویورک جمعیت ۲۰ میلیونی دارد و مساحت آن بالغ بر ۸۶۸۳ کیلومتر مربع است. بزرگ‌ترین منطقه شهری، بزرگ‌ترین تالار بورس اوراق بهادار، بزرگ‌ترین ایستگاه قطار، بزرگ‌ترین موزه آثار هنری و بسیاری از آثار یکتا و منحصر‌به‌فرد دیگر، این شهر را به یک برند در جهان تبدیل کرده‌اند؛ تا حدی که بسیاری از مردم به‌اشتباه نیویورک را پایتخت آمریکا می‌دانند!

نیویورک کجاست؟

معرفی جاهای دیدنی نیویورک

نیویورک از لحاظ تعداد و تنوع جا‌های دیدنی، در میان شهرهای جهان تقریبا بی‌رقیب است. فرقی نمی‌کند به تاریخ علاقه داشته باشید یا طبیعت، معماری، هنر، مُد یا اقتصاد؛ در هر صورت، این شهر همیشه جایی دارد که با دیدنش هیجان‌زده شوید. بسیاری از نقاط دیدنی این شهر در طی این سال‌ها تبدیل به نماد آمریکا شده‌اند. در ادامه، به معرفی جاهای دیدنی نیویورک می‌پردازیم و درباره آن‌ها توضیح مختصری خواهیم داد.

دیدنی های تاریخی نیویورک

از آنجایی که بسیاری از جاهای دیدنی نیویورک متعلق به قرن‌های پیش هستند، در ابتدا به‌سراغ نقاط دیدنی تاریخی این شهر می‌رویم و به سابقه و قدمت آن‌ها نگاهی می‌اندازیم؛ پس در ادامه مطلب، چند مورد از دیدنی‌های تاریخی نیویورک را به شما معرفی می‌کنیم.

مجسمه آزادی | Statue of Liberty

اولین نقطه از جاهای دیدنی نیویورک قطعا مجسمه آزادی است. این سازه که در واقع یکی از نمادهای کشور آمریکا در نظر گرفته می‌شود، در سال ۱۸۸۶ رونمایی شده و یکی از پربازدید‌ترین نقاط نیویورک است. این تندیس، به مناسبت صدمین سال استقلال کشور آمریکا از طرف مردم فرانسه به این کشور هدیه داده شده‌ و در بندر نیویورک نصب شده‌ است.

تندیس آزادی با ۴۶ متر ارتفاع، جنسی فلزی دارد و با روکش مس در شمایل زنی با لباس رومی طراحی شده است. در واقع همکاری طراحان و مهندسان برجسته فرانسوی چون آگوستو بارتولدی و ژوزف پولیتزر موجب شکل‌گیری این سازه شد و الکساندر ایفل، طراح برج ایفل، نمای داخلی آن را طراحی کرده‌ است. در دست چپ مجسمه، لوحی قرار دارد که روی آن July iv mdcclxxvi به‌عنوان تاریخ استقلال آمریکا از استعمار بریتانیا حک شده و در دست راستش هم مشعلی از روکش طلای ۲۴ عیار وجود دارد. مشعل، نشانه فراگیری آزادی در سراسر جهان است و تندیس با این شعار تقدیم مردم آمریکا شده که آزادی جهان را روشن می‌کند.

جاهای دیدنی نیویورک 10

برای دیدن مجسمه آزادی، باید بین ساعات ۹ تا ۱۷:۴۵ خودتان را به ساحل منهتن برسانید و با کشتی‌های کروز موجود در آن به جزیره آزادی بروید. هزینه بلیط این کشتی‌ها بسته به نوع کشتی و امکانات آن از ۱۵ تا ۶۰ دلار متغیر است و بهتر است بلیط را از قبل و به‌صورت آنلاین تهیه کنید.

بعد از رسیدن به جزیره آزادی و خرید بلیط ۲۴٫۸۰ دلاری مجموعه، باید خودتان را از طریق آسانسورهای موجود، به پای مجسمه برسانید. از اینجا به بعد، اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید با طی ۳۵۴ پله مارپیچ به تاج مجسمه برسید و منظره بی‌مثالی از نیویورک را در پیش چشمانتان ببینید. در بسیاری از تورهای جزیره آزادی، بازدید از جزیره الیس و موزه مهاجرت واقع در آن هم گنجانده شده که می‌توانید از این قسمت‌ها هم دیدن کنید.

  • ساعت بازدید: ۹ تا ۱۷:۴۵٫

بنای امپایر استیت | Empire State Building

کمتر عکسی از خیابان‌های نیویورک گرفته شده که بنای امپایر استیت در گوشه‌ای از آن خودنمایی نکند! این بنا که از مطرح‌ترین سازه‌های معماری جهان است، در دهه ۳۰ میلادی در ۱۰۲ طبقه و با ۳۸۱ متر ارتفاع ساخته شد و تا سال‌ها بلند‌ترین برج جهان بود.

امپایر استیت در مرکز شهر نیویورک و در تقاطع خیابان‌های پنجم و سی‌و‌چهارم قرار دارد و در واقع یکی از پربازدید‌ترین بناهای جهان و از مهم‌ترین جاهای دیدنی نیویورک است. بنای امپایر استیت علاوه‌بر اهمیت تاریخی و حضورش در شمار زیادی از فیلم‌های معروف هالیوود، یکی از زیباترین چشم‌اندازهای نیویورک را نیز به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهد. در طبقات هشتاد‌و‌ششم و همینطور صد‌و‌دوم، دو سکوی وسیع برای عکاسی و دیدن شهر از بالا ساخته شده‌اند و به‌صورت روزانه مقصد بازدید هزاران نفر هستند. البته باید بگوییم که اگر به امپایر استیت سر زدید، سکوی طبقه هشتاد‌و‌ششم، به شما منظره بسیار بهتر و وسیع‌تری را برای دیدن چشم‌انداز و عکاسی بر فراز نیویورک ارائه می‌دهد.

جاهای دیدنی نیویورک 11

برای دسترسی به این بنا، می‌توانید از مترو و اتوبوس استفاده کنید و از ورودی خیابان سی‌و‌چهارم وارد شوید. هزینه بلیط ورودی این جاذبه ۴۸ دلار است که بهتر است آن را از قبل و به‌شکل آنلاین خریداری کنید تا زمان زیادی در صف ورودی منتظر نمانید.

  • ساعت بازدید: ۱۰ تا ۲۲

پل بروکلین | Brooklyn Bridge

پل بروکلین یکی از مهم‌ترین سازه‌های مهندسی قرن بیستم است؛ به‌طوری‌ که از آن به‌عنوان هشتمین عجایب دنیا یاد شده‌ است. این پل در سال ۱۸۸۳ روی رود شرقی نیویورک احداث شده و منطقه منهتن را به بروکلین وصل می‌کند. پل بروکلین که ساخت آن ۱۴ سال به طول انجامیده، ۳۴۸۶ متر طول دارد و تا سال ۱۹۰۳ طولانی‌ترین پل کابلی جهان بوده‌ است. گفته می‌شود بعد از احداث این پل، بسیاری از مردم نیویورک به استحکام آن اطمینان نداشتند و از آن استفاده نمی‌کردند. تا اینکه ترتیبی داده می‌شود که ۲۱ فیل از روی پل عبور کنند و بدین ترتیب، امن‌بودن این پل به اهالی نیویورک ثابت می‌شود.

جاهای دیدنی نیویورک 2

دیدن پل بروکلین با طاق‌ها و معماری گوتیک زیبایش و لذت‌بردن از چشم‌انداز کم‌نظیر منهتن و رود شرقی، تجربه‌ای بی‌همتا است که در سفر به نیویورک نباید از دست بدهید. روی این پل، یک مسیر مخصوص برای پیاده‌روی و همین‌طور یک مسیر دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شده که هنگام بازدید از این جاذبه، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای دسترسی به این نقطه دیدنی هم باید بدانید که بهترین راه، استفاده از مترو است و خطوط ۴ و ۵ و ۶ مترو، مستقیم به پل بروکلین می‌رسند.

  • ساعت بازدید: تمام ساعات شبانه‌روز.

موزه هنر متروپولیتن | The Metropolitan Museum of Art

نیویورک بسیاری از گنجینه‌های تاریخی جهان را در دل خود جای داده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، موزه معروف متروپولیتن است. این موزه که به‌اختصار MET نامیده می‌شود و در سال ۱۸۷۲ تاسیس شده، یک تاریخ چندهزار‌ساله از سراسر جهان را در معرض دید عموم قرار داده‌ است.

متروپولیتن در‌ واقع از بزر‌گ‌ترین موزه‌های هنر جهان و از مهم‌ترین جاهای دیدنی نیویورک به حساب می‌آید. این جاذبه از دو بخش هنرهای باستان و هنر مدرن تشکیل شده‌ است. قسمت موزه باستان آن، آثاری از نقاط مختلف جهان از اسپانیا و مراکش گرفته تا شرق آسیا، ایران، روم و مصر را شامل‌ می‌شود و دارای آثاری از ۳۰۰ هزار سال پیش تا‌کنون است.

جذاب‌ترین بخش این موزه برای ما ایرانیان، شاید منشور کورش است که در سال ۲۰۱۳ از موزه بریتانیا به مت آورده شده و در معرض دید قرار دارد. برای علاقه‌مندان به هنر مدرن هم متروپولیتن یک بهشت تمام‌عیار است. در این بخش از موزه، آثاری از سال ۱۸۹۰ تا به امروز از تمام نقاط جهان چون آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی و لاتین و اروپا گردآوری شده و مجموعه‌ای متفاوت و کم‌نظیر را عرضه کرده‌ است.

جاهای دیدنی نیویورک 5

بازدید از این موزه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر ممکن است. برای دسترسی به آن، باید با قطارهای ۴ و ۵ و ۶ مترو به خیابان ۸۶ بروید و از آنجا تا خیابان پنجم پیاده‌روی کنید. مبلغ ورودی این موزه هم می‌تواند بین ۱۷ تا ۳۰ دلار متغیر باشد. متروپولیتن در نزدیکی سنترال پارک در خیابان پنجم منهتن واقع شده است.

  • ساعت بازدید: جمعه و شنبه ساعت ۱۰ تا ۲۱، سایر روزهای هفته ساعت ۱۰ تا ۱۷، چهارشنبه‌ها تعطیل.

کلیسای سنت پاتریک | St. Patrick’s Cathedral

تا در حال قدم‌زدن در خیابان پنجم منهتن هستید، سری هم به بزرگ‌ترین کلیسای کاتولیک آمریکا بزنید. کلیسای تاریخی سنت‌پاتریک در سال ۱۸۷۹ توسط کاتولیک‌های نیویورک و با سبک معماری گوتیک افتتاح شد. این کلیسا با نمایی از جنس مرمر و شیشه‌های رنگی زیبا، در میان آسمان‌خراش‌های منهتن جلب‌توجه می‌کند و بدون شک هر رهگذر علاقه‌مند به تاریخ و معماری، جذب فضای متفاوت کلیسا خواهد شد.

بازدید از این کلیسا که یکی از متفاون‌ترین جاهای دیدنی نیویورک است، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارد و برای دسترسی به آن، باید از متروهای خطوط E,M,B,D,F استفاده کنید. کلیسای سنت‌پاتریک در خیابان پنجم، بین خیابان‌های ۵۰ و ۵۱ منهتن و دقیقا در سمت مقابل مرکز راکفلر واقع شده‌ است.

جاهای دیدنی نیویورک 8
  • ساعت بازدید: هر روز از ساعت ۶:۳۰ تا ۲۰:۴۵٫

کتابخانه عمومی نیویورک | The New York Public Library

مهم نیست که به کتاب و کتابخانه علاقه دارید یا خیر؛ اگر به نیویورک سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از کتابخانه عمومی شهر نیویورک را به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی نیویورک از دست ندهید. این کتابخانه که در سال ۱۸۹۵ و با سرمایه‌گذاری خصوصی ساخته شده، دارای معماری بی‌نظیری به‌سبک قصرهای اروپایی است و از این نظر، بسیار منحصربه‌فرد تلقی می‌شود.

کتابخانه عمومی نیویورک با ۵۳ میلیون عنوان کتاب، سومین کتابخانه بزرگ جهان به حساب می‌آید و اولین بنایی‌ است که با نمای کاملا مرمرین ساخته شده‌ است. اگر در خیابان پنجم پیاده‌روی کنید، حتما بنای بزرگ این کتابخانه توجهتان را جلب می‌کند؛ زیرا دو بلوک کامل از خیابان پنجم را اشغال کرده و معماری متفاوتش در میان آسمان‌خراش‌ها به چشم می‌آید. در ورودی این کتابخانه، دو مجسمه به‌شکل شیر قرار دارند که با نام‌های صبر و شکیبایی شناخته می‌شوند و یکی از نمادهای مهم نیویورک هستند. فضای کتابخانه هم از معماری داخلی فوق‌العاده زیبایی برخوردار است و سه طبقه اول کتابخانه، برای بازدید عموم قابل استفاده هستند.

جاهای دیدنی نیویورک 16
  • ساعت بازدید: هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸، سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰، یکشنبه‌ها تعطیل.

ترمینال گرند سنترال | Grand Central Terminal

گرند سنترال در واقع یک ایستگاه قطار بسیار بزرگ است که به‌دلیل سابقه تاریخی، معماری خاص و عظمتش، شهرتی جهانی پیدا کرده‌ و در میان جاهای دیدنی نیویورک قرار گرفته‌ است. این ایستگاه در سال ۱۸۷۱ در خیابان چهل‌و‌دوم منهتن ساخته شد و برای سال‌ها، یکی از قطب‌های مهم حمل‌و‌نقل ریلی آمریکا محسوب می‌شده است.

این جاذبه جزئیات دیدنی زیادی دارد که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را جهت بازدید به این نقطه می‌کشند. از جمله این دیدنی‌ها، می‌توان به نقاشی صور فلکی روی سقف یشمی ایستگاه، ساعت بسیار دقیق و زیبای ایستگاه و معماری خیره‌کننده و حجاری‌های زیبای آن اشاره کرد. سالن نجوا هم یکی از جذابیت‌های این مجموعه است. به این شکل که اگر با دوستتان در دو نقطه مشخص از گرند سنترال بایستید و زیر لب نجوا کنید، صدای یکدیگر را در میان همهمه ایستگاه می‌شنوید!

جاهای دیدنی نیویورک 6

مثل تمام دیدنیهای نیویورک و منهتن، راحت‌ترین راه دسترسی به گرند سنترال هم استفاده از مترو است. با استفاده از خطوط ۴ و ۵ و ۶ و ۷ مترو، می‌توانید خودتان را به خیابان چهل‌و‌دوم برسانید و این ایستگاه بی‌نظیر را ببینید و لذت ببرید.

  • ساعت بازدید: بدون محدودیت زمانی.

دیدنی های شهری نیویورک

بدون شک بخش زیادی از جذابیت‌های شهر نیویورک، به‌واسطه معماری و شهرسازی خاص آن است. قدم‌زدن و دیدن برخی خیابان‌ها و جاهای دیدنی نیویورک در صدر دیدنی‌های جهان جای دارد که ما در ادامه، با مهم‌ترین آن‌ها آشنا می‌شویم.

سنترال پارک | Central Park

به عقیده بسیاری، هم‌نشینی محوطه وسیع و سرسبز سنترال پارک با آسمان‌خراش‌های سر‌به‌فلک‌کشیده و خاکستری نیویورک، یک نمونه بارز و درخشان از معماری شهری است. سنترال پارک یا همان پارک مرکزی نیویورک، در سال ۱۸۷۶ در منطقه منهتن و برای رفع نیازهای تفریحی اهالی شهر ساخته شد. در طی سالیان بعد، از این پارک همیشه محافظت شد و بخش‌های تفریحی مختلفی چون دوچرخه‌سواری، اسکیت، باغ‌وحش، محوطه فضای باز تئاتر، زمین بازی و دریاچه‌های مصنوعی در آن ایجاد شدند. در حال حاضر، مساحت این مجموعه حدود ۳۴۰ هکتار است و سالانه ده‌ها میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند.

جاهای دیدنی نیویورک 19

جدا از جایگاهی که این پارک در زندگی ساکنان نیویورک دارد، هر کسی که به این شهر سفر می‌کند، حتما یک روز را به دیدن آن اختصاص می‌دهد. پیاده‌روی در مسیرهای مشخص‌شده پارک، دیدن آبشارها و دریاچه‌های مصنوعی، نشستن در چمنزارهای مسطح و استفاده از سایه‌ درختان پرشمار پارک، یک روز آرام و به‌یاد‌ماندنی را در قلب شهر پرهیاهوی نیویورک برای‌تان می‌سازد.

بازدید از باغ‌وحش سنترال پارک، قلعه‌ بلوِدییِر (Belvedere Castle)، باغ شکسپیر، باغ هنرهای زیبا، مجسمه‌ برنزی آلیس در سرزمین عجایب و پل بو (Bow Bridge) را هم در این پارک از دست ندهید. اگر در تابستان به نیویورک سفر کردید، حتما سراغ کنسرت‌های روبازی را بگیرید که در این پارک اجرا می‌شوند. در زمستان هم از ورزش‌های زمستانی آن استفاده کنید و لذت ببرید. اگر هم با کمبود وقت مواجه بودید، حتما قسمت شمالی پارک و مخصوصا فواره‌ بتسدا (Bethesda) را ببینید.

جاهای دیدنی نیویورک 7

در‌های این مجموعه هر روز از ۶ صبح تا یک بامداد به‌روی بازدیدکنندگان باز هستند. بهترین راه دسترسی به سنترال پارک استفاده از مترو و اتوبوس است که چندین خط از آن‌ها از خیابان‌های اطراف پارک می‌گذرند. در هر کدام از ایستگاه‌های منطقه منهتن که پیاده شوید، حتما یکی از درهای پارک را در نزدیکی خود پیدا خواهید کرد و می‌توانید یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی نیویورک را ببینید.

  • ساعت بازدید: از ساعت ۶ صبح تا ۱ بامداد.

میدان تایمز | Times Square

شاید شما هم عکس‌های میدان تایمز نیویورک را زیاد دیده‌اید و در آن‌ها به‌دنبال میدان گشته‌اید. باید بگوییم که این نقطه برخلاف اسمش، اصلا میدان نیست و فقط یک تقاطع معروف میان خیابان برادوی و خیابان هفتم است! این میدان هم مانند بسیاری از دیدنیهای نیویورک در منطقه منهتن واقع شده و گفته می‌شود که روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از آن تردد می‌کنند!

میدان تایمز سابقه سیصد‌ساله دارد و از اوایل قرن نوزدهم، با تاسیس کافه‌های متعدد، تبدیل به محل گردهمایی مردم شهر شد. سپس در طی زمان و تعطیلی کافه‌ها، مراکز تفریحی و مخصوصا تجاری جای آن‌ها را گرفتند. امروزه میدان تایمز به بیلبوردهای تجاری بسیار بزرگ، فروشگاه‌های معروف اطراف و شب‎های زنده‌اش شناخته می‌شود و از پرتردد‌ترین جاهای دیدنی نیویورک است.

جاهای دیدنی نیویورک 13

اگر به نیویورک رفتید، می‌توانید فروشگاه دیزنی در همان محدوده، معروف‌ترین شعبه رستوران مک‌دونالد و ساعت آنالوگ میدان تایمز را هم ببینید. رستوران ستاره هالیوود هم که به سیلوستر استالونه، بازیگر معروف هالیوود، تعلق دارد در این میدان قرار گرفته است. اگر هم دوست دارید تا در نیویورک به تماشای تئاتر یا کنسرت بروید، پیشنهاد ما این است که به غرفه TKTS در میدان تایمز سری بزنید. در این غرفه، می‌توانید بلیط بسیاری از رویدادها را با تخفیف خوبی تهیه کنید.

البته بهترین و معروف‌ترین زمان بازدید از میدان تایمز، قطعا شب سال نوی میلادی است. بزرگ‌ترین جشن شهری سال نو، هر سال با شکوه و زیبایی هرچه تمام‌تر در این میدان برگزار می‌شود؛ به‌‌طوری‌ که هر ساله بالغ بر یک میلیون نفر برای جشن سال نو در این نقطه دور هم جمع می‌شوند. بی دلیل نیست که میدان تایمز را یکی از بهترین جاهای دیدنی آمریکا می‌دانند!

  • ساعت بازدید: تمام ساعات شبانه‌روز.

راکفلر سنتر | Rockefeller Center

منطقه منهتن نیویورک، شهرتی جهانی‌ دارد؛ چراکه لیست دیدنی‌های آن تمام‌نشدنی‌ است. مرکز راکفلر که در واقع مجموعه‌ای از ۱۹ مرکز تجاری و اداری است، بین خیابان‌های ۴۸ و ۵۱ منهتن واقع شده‌ است و یکی دیگر از شاخص‌ترین جاهای دیدنی نیویورک به شمار می‌رود. شاید در ابتدا تصور کنید یک مجموعه تجاری نباید در لیست دیدنیهای نیویورک قرار گیرد؛ اما باید بگوییم اینجا نیویورک است و در آن، هر سازه معروفی یک ویژگی منحصربه‌فرد و نمادین دارد.

مرکز راکفلر هم با بخش‌های معروفی چون نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌هایی تماشایی، تبدیل به یک برند دیدنی شده‌ است. ضمن اینکه عرشه دیده‌بانی بنای اصلی راکفلر، یکی از بهترین چشم‌انداز‌های نیویورک را به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهد. زمین یخ‌بازی و درخت کریسمس مرکز راکفلر هم شهرتی جهانی دارند و احتمالا در فیلم‌های هالیوودی مانند فیلم تنها در خانه، آن‌ها را دیده‌اید. البته که بازدید از این مرکز و فروشگاه‌های تجاری آن در همه ماه‌های سال لذت‌بخش است، اما اگر حوالی سال نوی میلادی در نیویورک بودید، سر‌زدن به مرکز راکفلر را به‌ هیچ‌ وجه فراموش نکنید.

جاهای دیدنی نیویورک 14
  • ساعت بازدید: تمام ساعات شبانه‌روز.

خیابان پنجم | Fifth Avenue

در فهرست جاهای دیدنی نیویورک به خیایابن پنجم می‌رسیم. پاریس را با خیابان شانزه‌لیزه می‌شناسند و نیویورک را با خیابان پنجم منهتن! فروشگاه‌های لوکس برند‌های مطرح جهان، دفاتر فروش برندهای تکنولوژی چون اپل و مایکروسافت و تعداد زیادی از بناهای دیدنی نیویورک در این خیابان قرار دارند. با رفتن به خیابان پنجم، می‌توانید در پیاده‌روهایی میان آسمان‌خراش‌ها پیاده‌روی کنید، سری به فروشگاه‌های گوچی، تیفانی و شنل بزنید و بنای امپایر استیت و مرکز راکفلر را ببینید.

در یک محدوده یک مایلی در این خیابان، می‌توانید از چندین موزه معروف شامل متروپولیتن، گوگنهایم، موزه هنرهای آفریقایی و دل‌باریو دیدن کنید و به کلیسای سنت‌پاتریک سری بزنید. در ادامه هم هتل پلازا، معروف‌ترین هتل نیویورک و بنای امپایر استیت و کتابخانه عمومی نیویورک در انتظار شما هستند. بهترین راه دسترسی به گران‌ترین خیابان جهان هم مثل سایر نقاط دیدنی منهتن، استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی است. خطوط متروی ۴ و ۶ و D و E و F از نزدیکی خیابان پنجم عبور می‌کنند و از طریق آن‌ها، می‌توانید خودتان را به این نقطه از شهر برسانید. اگر هم قصد تردد با اتوبوس را دارید، باید از خطوط M101,M103,M15,Q101,Q60 استفاده کنید.

جاهای دیدنی نیویورک 9
  • ساعت بازدید: تمام ساعات شبانه‌روز.

خیابان برادوی | Broadway Street

حتما نام خیابان برادوی را زیاد شنیده‌ یا حتی آن را در فیلم‌های زیادی دیده‌ باشید. برادوی در واقع خیابان چهل‌و‌دوم و یکی از خیابان‌های طولانی منهتن است که به میدان تایمز می‌رسد. شاید مهم‌ترین دلیل شهرت این خیابان، وجود ۴۰ سالن تئاتر معروف و معتبر در آن باشد که معروف‌ترین آن‌ها، سالن تئاتر برادوی است. سالن برادوی از اوایل قرن بیستم شروع به کار کرد و تئاترهای رویایی و بسیار موفقی در آن به اجرا در آمد. این جاذبه از همان زمان در لیست جاهای دیدنی نیویورک جا‌ی گرفت.

اهمیت فرهنگی این خیابان به‌قدری است که برادوی به پایتخت فرهنگی جهان شناخته می‌شود و بسیاری از اسطوره‌های بزرگ هنری، فعالیتشان را از اینجا آغاز کرده‌اند. هر ساله میلیون‌ها گردشگر به سالن‌های تئاتر این خیابان سر می‌زنند تا خواستگاه هنرمندانی چون ادیت پیاف، مارلون براندو و رابرت ردفورد را از نزدیک ببینند. پیشنهاد می‌کنیم بخشی از نیویورک گردی‌تان را به بازدید از برادوی و معروف‌ترین قسمت آن، یعنی راه سفید بزرگ اختصاص دهید و از فضای زنده و پویا و محیط فرهنگی آن لذت ببرید.

جاهای دیدنی نیویورک 17
  • ساعت بازدید: تمام ساعات شبانه‌روز.

های لاین | High Line

پارک هوایی نیویورک یا همان های‌لاین، یکی از پروژه‌های جدید شهرسازی نیویورک است که برای علاقه‌مندان به معماری و تجربه‌های شهری بسیار جذاب خواهد بود. این پارک هوایی در واقع بخشی از راه‌آهن قدیمی نیویورک بوده که بعد از توسعه حمل‌ونقل هوایی، در سال‌های دهه ۱۹۵۰ به فضایی متروکه تبدیل شد. مثل تمام نقاط حاشیه و متروکه شهرها، این نقطه هم زمینه بروز ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی در منهتن شده بود؛ پس ایده تغییر کاربری ریل هوایی مطرح شد تا این مکان به یکی از جاهای دیدنی نیویورک تبدیل شود.

در سال ۲۰۰۹، معماران برجسته نیویورکی این فضای متروکه را برای استفاده بهتر، دوباره طراحی کردند. در طراحی جدید، این ریل به یک پارک هوایی به طول ۳/۲ کیلومتر تغییر کاربری داد. در نهایت، این پارک به یکی از موفق‌ترین پروژه‌های شهرسازی نیویورک بدل شد. امروزه پارک های‌لاین به یکی از نقاط محبوب نیویورک برای پیاده‌روی و تفریح تبدیل شده است. پیشنهاد می‌کنیم اگر به معماری و شهرسازی مدرن علاقه دارید، دیدن این نمونه شاخص را از دست ندهید.

جاهای دیدنی نیویورک 18
  • ساعت بازدید: تمام ساعات شبانه‌روز.

بنای یادبود یازدهم سپتامبر | ۹/۱۱ Memorial & Museum

نوبت به یکی از جاهای دیدنی نیویورک می‌رسد که محل وقوع یک تراژدی بوده است. برای دیدن یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر جهان، باید سری به محل سابق برج‌های تجارت جهانی بزنید. این برج‌های دوقلو که در قلب منهتن قرار داشتند و یکی از نماد‌های مهم نیویورک بودند، در یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ طی یک عملیات تروریستی برای همیشه فرو ریختند و از بین رفتند.

در سال ۲۰۱۴ به‌یاد قربانیان این اتفاق غم‌انگیز و در مکان سابق برج‌های دوقلو، بنایی جهت یادبود افتتاح شد. این بنا در‌ واقع از دو استخر و فواره عظیم تشکیل شده و اسامی تمام ۲۹۸۳ قربانی حادثه یازده سپتامبر دورتادور این استخر روی صفحات برنزی، حک شده‌ است. در کنار این دو استخر، موزه یادبود هم وجود دارد که بنایی مدرن و شیشه‌ای است و بسیاری از حوادث و آثار هنری مرتبط با یازده سپتامبر در آن به نمایش درآمده‌اند. دیدن این بنای یادبود که برای مردم نیویورک از اهمیت و ارزش معنوی زیادی برخوردار است، می‌تواند از تجربه‌های منحصربه‌فرد سفر نیویورک برای شما باشد.

جاهای دیدنی نیویورک 3
  • ساعت بازدید: ساعت کاری موزه از ساعت ۹ تا ۱۹٫

خیابان وال‌ استریت | Wall Street

در منطقه جنوبی منهتن نیویورک، در تقاطع خیابان برادوی، وال‌استریت مشهور و معروف قرار دارد و در واقع مرکز مالی و اقتصادی جهان همین‌جا است. این خیابان که به‌دلیل وجود بزرگ‌ترین بازار بورس جهان در آن، بسیار شناخته‌شده‌ است، نقاط جذاب و دیدنی زیادی دارد. مهم‌ترین بنای خیابان وال‌استریت، بنای عظیم بازار بورس آمریکا است که بسیاری از اتفاقات اقتصادی جهان از این نقطه آغاز می‌شوند.

مجسمه برنزی گاو وال‌استریت هم از دیگر جذابیت‌های این خیابان است که بنا‌بر یک تصور خرافی، لمس آن، پول و ثروت را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ به‌ همین دلیل، همیشه صفی طولانی در مقابل این مجسمه وجود دارد تا دستی بر گاو پول‌ساز یا چارچینگ بول بکشند! در ادامه گشت‌و‌گذار در وال‌استریت، می‌توانید به کلیسای ترینیتی و ساختمان فدرال هم سری بزنید یا در یکی از تورهای این خیابان شرکت کنید و اطلاعاتی از تاریخچه آن به‌دست آورید. در نهایت هم می‌توانید به پارک باتری برسید و از منظره پیاده‌راه آن در تقاطع رودهای هادسون و شرقی لذت ببرید.

جاهای دیدنی نیویورک 4
  • ساعت کاری: تمام ساعات شبانه‌روز.

گشتی در نیویورک؛ کلان شهری در حصار آسمان‌خراش‌ها

در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌‌تودی، سری زدیم به شهری که به پایتخت جهان مشهور است و جاهای دیدنی نیویورک را با هم شناختیم. دیدیم که قدم‌زدن در خیابان‌های منهتن، پیاده‌روی روی پل عظیم بروکلین، دیدن مناظر زیبای کشتی‌ها در بندر نیویورک، گشتن در هیاهوی میدان تایمز و ده‌ها مورد دیگر، تنها بخشی از جذابیت‌های این شهر هستند. اگر قصد سفر به آمریکا و دیدن نیویورک را دارید، این مطلب، می‌تواند راهنمای خوبی برای گردش شما باشد. برای تجربه سفر در کلاس جهانی و دریافت خدمات آنلاین سفر مانند رزرو بلیط خارجی، هتل و همچنین تور یا ویزای آمریکا به سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی مراجعه کنید یا با کارشناسان بخش تور و ویزا تماس بگیرید.

اگر هم به نیویورک سفر کرده‌اید، در قسمت نظرات برای ما بنویسید که کدام موارد از نقاط دیدنی نیویورک، شما را بیش از همه مجذوب خود کردند و چه موارد دیگری را می‌توان به لیست دیدنیهای نیویورک اضافه کرد؟

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی نیویورک

مشهور‌ترین جاهای دیدنی نیویورک کدام‌اند؟

پل بروکلین، مجسمه آزادی، سنترال پارک و میدان تایمز از مشهور‌ترین نقاط این شهر هستند.

کدام نقاط نیویورک برای تفریحات شبانه مناسب هستند؟

سنترال پارک، پل بروکلین و کافه‌های منطقه منهتن از بهترین نقاط دیدنی نیویورک در شب هستند.

آیا نیویورک پایتخت آمریکاست؟

خیر، پایتخت آمریکا شهر واشنگتن‌دی‌سی است.

آیا نیویورک آثار تاریخی دیدنی هم دارد؟

بله، کتابخانه عمومی نیویورک، گرند سنترال، پل بروکلین و کلیسای سنت‌پاتریک از معروف‌ترین نمونه‌های تاریخی به‌جا‌ی‌مانده از قرن نوزدهم در نیویورک هستند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید