دنبال یک ماجراجویی تمام‌عیار و هیجان‌انگیز هستید؟ سفر به موریس را به هیچ عنوان از دست ندهید. جزیره موریس با سواحل شنی و طبیعت چشم‌نواز یکی از زیباترین و رویایی‌ترین مکان‌های روی زمین است و برای کسانی که دوست دارند ماه‌ عسلی رمانتیک و فراموش‌نشدنی را تجربه کنند، مقصد خیلی خوبی محسوب می‌شود. همچنین، کسانی که در سفر همواره دنبال ناشناخته‌ها و مقاصد منحصربه‌فرد هستند، سفر به جزایر موریس به یکی از بهترین تجربه‌هایشان تبدیل خواهد شد. اما موریس کجاست؟ چگونه می‌توان به این جزیره سفر کرد؟ اقامت در جزیره موریس چگونه است؟ برای پاسخ به این سوال‌ها با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید تا کامل ترین راهنمای سفر به جزیره موریس را در اختیارتان قرار دهیم.

موریس کجاست؟

آیا تابه‌حال عکس جزیره ی موریس را دیده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان به این سوال «خیر» است، بیایید بگوییم جزیره موریس در کجا قرار دارد و چگونه می‌توان به آن سفر کرد، ابتدا این جمله مارک تواین – خالق کتاب مشهور تام سایر – درباره سفر به جزیره موریس را نقل قول می‌کنیم:

“اول موریس ساخته شد و پس از آن بهشت؛ [در واقع]، بهشت را از روی موریس ساخته‌اند!”

احتمالا با همین یک جمله به‌خوبی متوجه شده‌اید که موریس چگونه مقصدی است و چرا ارزش بازدید دارد. با توجه به اینکه جزیره موریس محل تبعید رضا شاه بوده، برای ما ایرانی‌ها بسیار نام‌آشنا است. جزیره موریس (Mauritius) در نقشه جهان در ۹۰۰ کیلومتری شرق ماداگاسکار و در اقیانوس هند قرار گرفته و به شواحل شنی سفید، هتل های ساحلی مجلل و جاذبه های طبیعی بی‌نظیر خود شهرت دارد.

راهنمای سفر به موریس

این جزیره، با نام رسمی «جمهوری موریس» در سراسر جهان شناخته می‌شود و افرادی با نژادهای مختلف نظیر چینی، اروپایی، هندی و آفریقایی در آن زندگی می‌کنند. پایتخت موریس شهر پورت لوئیس است و تا پیش از استقلال در قرن بیستم، اول مستعمره فرانسه و بعد انگلیس بود. اگر چه موریس به طور کلی به واسطه سواحل خود نزد مسافران محبوبیت دارد، اما بیش از هر چیزی مکانی برای ماجراجویی محسوب می‌شود و حتی کوچک‌ترین تلاش برای اکتشاف را بی‌پاداش نمی‌‎گذارد!

%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%B1 %D8%B3%D8%A7%D8%AD%D9%84 جذاب ترین سواحل دنیا را بشناسید

 

اطلاعات ضروری درباره جزیره موریس

اطلاعات ضروری جزیره موریس

در صورتی که قصد سفر به جزیره موریس را دارید، پیش از برنامه‌ریزی برای سفر باید اطلاعات کلی درباره جزیره موریس در اختیار داشته باشید. این اطلاعات عبارتند از:

  • زبان: انگلیسی، فرانسوی، بوجپوری
  • واحد پول: روپیه‌ی موریس
  • کد کشور: ۲۳۰+
  • فرودگاه‌ های موریس: فرودگاه موریس
  • اختلاف ساعت با تهران:۳۳ دقیقه جلوتر از تهران

آب و هوای جزیره موریس

با توجه آب و هوایی نیمه‌گرمسیری، موریس فقط دو فصل تابستان و زمستان دارد که البته این دو فصل از نظر دمایی تفاوت چندانی ندارند و تقریبا در تمامی روزهای سال، هوای موریس آفتابی است. زمستان های موریس از ماه می (خرداد) آغاز می‌شود و تا نوامبر (آبان) ادامه پیدا می‌کند. از نوامبر تا می شاهد تابستان‌های گرم و مرطوب در این منطقه خواهید بود. از اواخر دسامبر (دی) تا مارس (اسفند) گردشگران زیای به آن سفر نمی‌کنند و بهترین زمان سفر ارزان به موریس همین ماه‌ها هستند.

بهترین زمان سفر به جزیره موریس

بهترین زمان سفر به موریس

در صورتی که دوست دارید از آفتاب درخشان موریس لذت ببرید و از بارش باران در امان باشید، بهترین زمان سفر به جزیره موریس سپتامبر (شهریور) تا نوامبر (آبان) خواهد بود. از ژوئن (خرداد) تا آگوست (مرداد) که آب‌وهوای موریس تقریبا زمستانی است، این جزیره زیبایی‌های خاص خود را دارد. این فصل برای کسانی که دوست دارند از رنگ نقره‌ای دریا بازدید کنند و از ورزش‌های آبی مانند موج‌سواری و قایق‌رانی لذت ببرند، بهترین زمان سفر به موریس است. با توجه به اینکه در ماه‌های ژانویه (دی) و فوریه (بهمن) احتمال بارش باران وجود دارد، بسیاری از گردشگران این ماه‌ها را برای سفر به موریس انتخاب نمی‌کنند.

روش های سفر به موریس

از مهم‌ترین اطلاعاتی که در راهنمای سفر به جزیره موریس باید بدانید، روش‌های سفر به این جزیره است. اگر چه از چند راه مستقیم و غیر مستقیم می‌توانید خودتان را به موریس برسانید، اما با توجه به زیادبودن فاصله جزیره موریس تا ایران، راحت‌ترین و سریع‌ترین راه سفر به این جزیره، خرید بلیط هواپیما موریس است. پرواز مستقیم از ایران به موریس وجود ندارد. در حال حاضر، پروازهای موریس از طریق هواپیمایی ترکیش و امارات با یک توقف انجام می‌شود. برای اطلاع دقیق از قیمت بلیط تهران موریس به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

ویزای موریس برای ایرانی‌ ها

توجه داشته باشید که ایران از جمله کشورهایی است که اتباع آن برای ورود به موریس باید ویزا دریافت کنند. سفارت موریس در تهران وجود ندارد اما جای نگرانی نیست چرا که ویزای توریستی موریس به صورت فرودگاهی صادر می‌شود.

حمل و نقل عمومی در موریس

در هر سفری، طبیعتا وسایل حمل و نقل عمومی مقصد یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما محسوب می‌شوند. با توجه به اینکه بخش‌های مختلف این جزیره به‌خوبی به یکدیگر متصل هستند، از نظر جابه‌جایی هیچ مشکلی نخواهید داشت و برای تردد در موریس می‌توانید از تاکسی یا خودرو شخصی استفاده کنید؛ تاکسی‌های موریس به‌ازای هر یک کیلومتر رانندگی، تقریبا ۲٫۳۰ یورو از مسافران دریافت می‌کنند. علاوه بر این، برای رفتن به جزار مجاور نیز می‌توانید سوار قایق‌های محلی یا کشتی کروز شوید.

حمل و نقل عمومی در موریس

اقامت در موریس

با توجه به اینکه گردشگری در جزیره موریس حسابی رونق دارد، در این کشور اقامتگاه‌ها و هتل‌های بسیار خوبی ساخته شده‌اند و از این جهت هیچ دغدغه‌ای نخواهید داشت. جالب است بدانید درست مانند سفر به مالدیو در موریس هم می‌توانید هتل های لوکس متعددی را رزرو کنید. بعضی هتل‌ها جزیره اختصاصی برای خود دارند که شرق این جزیره را اشغال کرده‌اند و استراحتگاه‌های شیک و بسیار زیبایی برای تجربه سفری به‌یادماندنی در موریس محسوب می‌شوند. در ادامه، تعدادی از بهترین هتل های موریس معرفی شده‌اند:

  • هتل پارادایس کوو (Paradise Cove)
  • هتل کاننر (Canonnier)
  • هتل ویلای آتنا (Villas Athena)
  • هتل اوبری (Oberoi)
  • هتل رویال پالم (Royal Palm)
  • مای‌تیک ویلا (Mythic Suites Villas)
  • و….

جاهای دیدنی جزیره موریس

اگر چه در این جزیره چندان خبری از جاذبه های تاریخی و بناهای باستانی نیست، اما طبیعت جزیره موریس به‌تنهایی چنان جاذبه‌ای ایجاد کرده که هزاران مسافر از سراسر جهان رویای سفر به آن را در سر می‌پرورانند. آنچه در زیر معرفی شده است، بخش کوچکی از جاذبه های دیدنی موریس هستند:

کاخ شاتو د لابوردونیس | Chateau de Labourdonnais

کاخ شاتو د لابوردنیس در واقع یک مزرعه طبیعی زیبا در مورس است که قدمت آن به قرن نوزدهم میلادی بازمی‌گردد و زندگی مردم موریس در این زمان را به مسافران عرضه می‌کند. این کاخ باشکوه که در سال ۱۸۵۹ بازسازی شده است، تجربه کاملا منحصربه‌فردی از بازدید از یک بنای تاریخی را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس از بازدید از قلعه‌ای که در وسط مزرعه قرار گرفته است، می‌توانید از قدم‌زدن در باغ لذت ببرید و با بازدید از کارخانه تقطیر نیشکر، عرق نیشکر را امتحان کنید. همچنین، این فرصت در اختیار شما قرار دارد که از صرف غذای موریسی که تجربه‌ای لذت‌بخش و تکرارنشدنی را برایتان خلق خواهد کرد، لذت ببرید.   

جاذبه های گردشگری موریس

خلیج بزرگ موریس | Grand Bay Mauritius

خلیج بزرگ موریس، استراحتگاه محبوب موریسی‌ها به شمار می‌آید. این دهکده تفریحی کوچک که در شمال جزیره قرار گرفته، در میان گردشگران نیز طرفداران زیادی دارد و از زیباترین مکان‌ها برای اقامت در موریس محسوب می‌شود. این خلیج با سه ساحل شنی سفید و آب‌وهوای آفتابی، مکان مناسبی برای لذت‌بردن از فعالیت‌های آبی و بازدید از بسیاری از جزایر شمالی است. علاوه بر این، روستای گراند بای و منطقه اطراف آن نیز به‌عنوان مکانی بسیار لوکس در موریس شناخته می‌شود و با توجه به امکانات رفاهی و تفریحی خود، به یک اندازه برای جوانان و بزرگسالان جذاب است.

دریاچه مقدس گرند باسین | Grand Bassin

گرند باسین، از جاهای دیدنی موریس

در سفر به جزیره موریس حتما از این جاذبه بازدید کنید. گرند باسین، بزرگ‌ترین عبادتگاه مردم موریس است که برای برگزاری جشن مذهبی ماها شیواراتری، مراسمی که در اول سال و به افتخار لرد شیوا برگزار می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین شاخصه و جذابیت گرند باسین، ارتفاع بالای آن است؛ این معبد بیش از ۱۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد! همچنین، مجسمه‌ای به ارتفاع ۳۳ متر از لرد شیوا در این زیارتگاه وجود دارد که زیبایی این مکان را دوچندان می‌کند.

باغ گیاه‌ شناسی پامپل‌ ماوس | Pamplemousses Botanical Garden

باغ گیاه‌شناسی پامپل‌ماوس که با عنوان رسمی باغ گیاه‌شناسی Sir Seewoosagur Ramgoolam نیز شناخته می‌شود، بیش از ۶۰ هزار هکتار وسعت دارد و عمدتا شامل درختان خرما و میوه – از جمله بعضی از گونه‌های بومی موریس – است. جذاب‌ترین بخش این باغ، نیلوفرهای آبی غول‌پیکر آن است که تنها با پرداخت ۱۵۰ روپیه می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید و در راهروهای طولانی و عاشقانه آن پرسه بزنید.

بازدید از دهکده توریسی فلیک ان فلک | Flic en Flac

دهکده فلیک ان فلک، دهکده‌ای توریستی در غرب جزیره موریس است و در عین حال که یکی از گرم‌ترین مناطق جزیره به‌حساب می‌آید، یکی از زیباترین سواحل موریس را نیز در خود جای داده است. در این دهکده، هتل‌های مجلل، ویلا، رستوران‌های ساحلی زیادی وجود دارد و همه چیز از ورزش‌های آبی گرفته تا غواصی و حتی پیاده‌روی زیر دریا دست به دست هم داده‌اند تا مسافران لذت‌بخش‌ترین لحظات عمرشان را در این جزیره تجربه کنند.

شهر پورت لوئیس | پایتخت جمهوری موریس

در زمان سفر به جزیره موریس حتما یک روز کامل را به گردش در شهر پورت لوئیس اختصاص دهید. این شهر که نمونه کاملی از یک کشور چندفرهنگی به‌حساب می‌آید، تعدادی از زیباترین ساختمان‌ها و مکان های تفریحی جزیره موریس را در خود جای داده که از بین آن‌ها می‌توان به بازار رنگارنگ موریس اشاره کرد. در این بازار، همه چیز از میوه‌های عجیب و غریب تا بهترین سوغاتی های موریس، لباس‌های سنتی و غذاهای خیابانی معروف این کشور پیدا می‌شود و پیاده‌روی در آن هرگز برایتان خسته‌کننده نخواهد بود.

تفریحات جزیره موریس

گشت‌وگذار در ساحل جزیره موریس، تنها تفریحی نیست که در این کشور تجربه خواهید کرد. اگر عاشق هیجان و بالارفتن آدرنالین خونتان هستید، موریس یکی از بهترین مقصدها برای شما خواهد بود و لذت تفریحات آبی و فعالیت‌های ماجراجویانه آن تا ابد از یادتان نخواهد رفت. در ادامه، تعدادی از بهترین تفریحات جزیره موریس به انتخاب مسافران معرفی شده است:

  • چتربازی: هزینه چتربازی برای هر نفر، ۱۱۵۰۰ روپیه موریس است. توجه داشته باشید که اگر در فصل زمستان به این جزیره سفر کنید، ممکن است وزش باد باعث کنسل‌شدن چتربازی شود.
  • پیاده‌روی زیر آب: با پرداخت تنها ۳۷ یورو، می‌توانید یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات عمرتان را تجربه کنید. کودکان زیر ۱۰ سال مجاز به استفاده از این تفریح نیستند.
  • زیپ‌لاین: زیپ‌لاین در چند ایستگاه در جزیره موریس انجام می‌شود و هزینه آن برای هر ایستگاه متفاوت است. به‌عنوان مثال برای انجام این تفریح در رودریگس (Rodrigues)، به‌ازای هر نفر باید ۱۰۰۰ روپیه موریس هزینه کنید.
  • پاراسل: حتما در سفرتان به موریس، ۲۰ دقیقه هیجان‌انگیز و رویایی را با پاراسلینگ تجربه کنید. توجه داشته باشید که هزینه این تفریح نیز درست مثل زیپ‌‎لاین، با توجه به ایستگاه‌های مختلف متفاوت خواهد بود.
  • کایاک‌سواری در غار دریایی: این تفریح هیجان‌انگیز که مختص ساحل غربی موریس است، از Pointe Aux Sable آغاز می‌شود و هزینه آن برای هر نفر ۷۹ یورو است.
  • اسکی روی آب: بهترین مکان برای تجربه اسکی روی آب، خلیج بزرگ موریس است. برای این تفریح، از مسافران نفری ۴۸ یورو دریافت می‌شود.
  • موج‌سواری: بهترین مکان‌ها برای تجربه موج‌سواری در موریس شبه‌جزیره لو مورن (Le Morne)، ماناوا (Manawa)، وان آی (One Eye) و اسمال ریف (Small Reef) هستند و هزینه آن هر نفر ۶۵ یورو است.
  • ماهیگیری: برای ماهیگیری نیز باید به خلیج بزرگ موریس بروید و برای هر نفر حداقل ۱۶۵ یورو هزینه کنید.
معرفی تفریحات موریس

غذا در جزیره موریس

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به کشور موریس، امتحان‌کردن غذاهای مختلف آن است. از آنجایی که در این جزیره ترکیبی از نژادهای مختلف اعم از فرانسوی، هندی، چینی و آفریقایی زندگی می‌کند، فرهنگ و تاریخی غنی در آن وجود دارد که بر تنوع غذاهای جزیره تاثیر گذاشته است. در موریس می‌توانید صبحانه‌ای فرانسوی میل کنید، برای ناهار سراغ کوفته‌های چینی بروید و شام یک کاری معطر هندی بخورید. همچنین، هزینه صرف غذا در یک رستوران ارزان و معمولی در ماریس، از تقریبا ۳۰۰ روپیه آغاز می‌شود.

غذا در جزیره موریس

از بهترین و لذیذترین غذاهایی که در سفر به جزیره موریس باید امتحان کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دال پوری (نوعی نان هندی)
  • خورشت کاری موریس
  • پیراشکی یا کوفه چینی
  • آناناس فلفلی
  • چای وانیلی
  • بریانی (برنج طعم‌دار با گوشت و سیب‌زمینی)
  • بریانی ماهی
  • و….

 

Costs of Travel to India 1 صفر تا صد هزینه سفر به هند

 

خرید در موریس

درست مثل هر مسافرت دیگری، اگر بدون خرید موریس را ترک کنید، لذت تجربه سفرتان ناقص خواهد ماند. با توجه به اینکه مردم جزیره موریس را افرادی با ملیت‌های گوناگون تشکیل می‌دهند، برای خرید در این شهر گزینه‌های بسیار متنوع و جالبی را پیدا خواهید کرد؛ از ساری‌های ابریشمی گرفته تا صنایع دستی و سوغاتی موریس. تعدادی از بهترین مراکز خرید در جزیره موریس که می‌توانید از آن‌ها سوغاتی و یادگاری بخرید عبارتند از:

  • مرکز خرید کاسکاولا (Cascavelle)
  • اسکله کودان (Caudan Waterfront)
  • مرکز خرید فونیکس (Phoenix Mall)
  • مرکز خرید بووالون (Bo’Valon Mall)
  • مرکز خرید باگاتل (Bagatelle Mall)
  • مرکز خرید ریچ تر (Riche Terre)
  • مرکز خرید لا سی تی تریانون (La City Trianon)
  • مرکز خرید لو کرویزت در خلیج بزرگ موریس (Le Croisette)
  • و…

موریس، رویایی‌ترین و بهشتی‌ترین جزیره روی زمین

موریس جزیره‌ای در شرق ماداگاسکار است که طبیعت زیبا و سواحل شنی آن، توجه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جلب کرده است. در مطلب حاضر، جامع‌ترین راهنمای سفر به جزیره موریس را در اختیارتان قرار دادیم و به شما گفتیم که در زمان سفر به این جزیره، چه چیزهایی در انتظارتان است.

اگر قرار باشد به موریس بروید، ترجیح می‌دهید چه فعالیت‌هایی را در این کشور تجربه کنید؟

سوالات متداول درباره

۱. جزیره موریس در کدام کشور است؟

جزیره موریس در کشوری موسوم به جمهوری موریس قرار دارد. این کشور سال‌ها مستعمره انگلیس و فرانسه بوده است اما در حال حاضر کشوری خودمختار و مستقل به‌شمار می‌آید.

۲. چگونه به جزیره موریس سفر کنیم؟

بهترین راه برای سفر به جزیره موریس خرید بلیط هواپیما و سفر هوایی است.

۳. بهترین قسمت جزیره موریس برای اقامت کدام است؟

به عقیده اغلب مسافران، غرب جزیره موریس سواحل شنی بی‌نظیری دارد و بهترین گزینه برای اقامت در این کشور محسوب می‌شود.

۴. هزینه سفر به جزیره موریس چقدر است؟

هزینه مسافرت به موریس، به سبک سفر رفتن شما، هتلی که برای اقامت انتخاب می‌کنید و کلاس پروازی بلیط‌تان بستگی دارد. برای مشاهده قیمت دقیق بلیط هواپیما و رزرو هتل موریس، حتما به سایت فلای تودی سر بزنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید