چابهار یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ایران در جنوب کشور است که زیبایی‌ها و گشت و گذار در آن تنها محدود به طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری آن نمی‌شود. شما می‌توانید در کنار گردش در این شهر زیبا لذت غذا خوردن در بهترین رستوران های چابهار را هم تجربه کنید. تجربه‌ای منحصر به فرد که آن را هرگز فراموش نخواهید کرد. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی شما را با بهترین رستوران های چابهار و بهترین غذاهای آن آشنا خواهیم کرد.

رستوران های معروف چابهار | کجا غذا بخوریم؟

وقتی به چابهار می‌رسید، یکی از بخش‌های مهم سفر علاوه بر برنامه‌‎ریزی برای گشت و گذار در میان زیبایی‌ها و جاهای دیدنی، انتخاب بهترین رستوران های چابهار است و می‌توانید پس از یک گردش دلچسب و بازدید از جاهای دیدنی چابهار، روز خود را با غذایی خوشمزه تمام کنید. در ادامه معروفترین رستوران های چابهار را که می‌توانید انواع غذاهای محلی، سنتی، فست فودی، دریایی و… را در آن تجربه کنید، به شما معرفی خواهیم کرد.

رستوران بام | رستوران چابهار با موسیقی زنده

رستوران بام که به آن رستوران بام خلیفه نیز گفته می‌شود، یکی از رستورانهای معروف چابهار است که در کنار ساحل قرار گرفته و محبوبیت زیادی در میان گردشگران دارد. از ویژگی‌های این رستوران می‌توان به پخش موسیقی زنده در آن اشاره کرد که در کنار غذای محلی حس خوشایندی را برای شما رقم می‌زند.

بهترین رستوران های چابهار

در این رستوران از امکان استفاده رایگان از اینترنت بهره‌مند می‌شود. این نکته را هم در نظر بگیرید که رستوران بام شلوغ است، از همین رو نمی‌توانید مدت طولانی را برای سرو غذا در آن بگذرانید.

آدرس: بعد ار مجتمع تجاری صدف، روبروی مرکز خرید پردیس

رستوران مکران | از کراهی تا قلیه ماهی

آنچه باعث شده تا نام رستوران مکران در میان برترین رستوران های چابهار قرار بگیرد، سرو غذا کنار ساحل زیبای چابهار است. موسیقی زنده در کنار کیفیت بالای غذا و آرامش فضای رستوران  آن را از دیگر رستوران های چابهار متمایز می‌کند. انواع غذاهای محلی و سنتی را می‌توانید در این رستوران تست کنید.

بهترین رستوران های چابهار

انواع کراهی یا قلیه در این رستوران طبخ می‌شود، کراهی گوشت را در این رستوران حتما امتحان کنید. علاوه بر این انواع غذاهای دریایی، فست فود، ایرانی و سنتی دیگر را نیز با خیال راحت در رستوران مکران تجربه کنید.

آدرس: انتخاب خیابان امام، جنب هتل لاله

رستوران براسان | از غذای باکیفیت تا نوشیدنی خوشامدگویی!

یکی دیگر از رستوران های چابهار که ارزش امتحان کردن دارد، رستوران براسان است. این رستوران یکی از رستوران‌های حومه شهر چابهار به شمار می‌رود که می‌توانید به دور از شلوغی‌ها و هیاهوی شهر ساعاتی را در آن بگذرانید. آنچه این رستوران را محبوب کرده، کیفیت بالای غذاها، تنوع بالای منوی غذایی و نوشیدنی‌های آن به شمار می‌رود.

معروفترین رستوران های چابهار

در این رستوران در کنار انواع غذاها می‌توانید باکیفیت‌ترین غذاهای محلی چابهار را نیز امتحان کنید. نوشیدنی خوشامدگویی که ترکیب شیر و  چای است شما را با طعم بی نظیر در بدو ورود به این رستوران غافلگیر می کند.

آدرس: منطقه پلاژ ساحلی تیس

رستوران خلیج فارس | تجربه غذاهای محلی چابهار

یکی دیگر از رستوران های چابهار که در دسته رستوران‌های لوکس و گران به شمار می‌آید، با طراحی زیبا و چشم انداز زیبای ساحل دریای عمان، رستوران خلیج فارس است. فضای زیبا، تنوع بالای غذایی و حس خوب یک رستوران ایده‌آل را می‌توانید در رستوران خلیج فارس تجربه کنید.

غذاهای محلی چابهار

خلیج فارس از بهترین رستوران های غذاهای محلی چابهار محسوب می‌شود. در این رستوران انواع غذاهای محلی اما با کیفیت و مجلسی چابهار را می‌توانید در رستوران خلیج فارس به عنوان یکی از بهترین رستوران های چابهار تجربه کنید. کراهی میگو را در این رستوران حتما امتحان کنید!

آدرس: میدان شیلات، خیابان دریا

 رستوران مارال | از لوکس ترین رستوران های چابهار

این رستوران یکی از لوکس ترین رستوران های چابهار است که دو شعبه دارد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایرانی را سرو کنید. هیچ غذای فست فود یا ملل در منوی این رستوران وجود ندارد اما بهترین غذاهای ایرانی را با بالاترین کیفیت می‌توانید در این رستوران‌های مارال بخورید.

رستوران مارال

آدرس شعبه یک: مجتمع طلا

آدرس شعبه دو: خیابان توحید، تقاطع مکران

رستوران بلوچ | از رستوران های سنتی چابهار

اگر بخواهید یکی دیگر از رستوران های سنتی چابهار  را بشناسید قطعا، نام رستوران بلوچ را خواهید دید. این رستوران نیز مانند همه رستوران‌های سنتی و محلی دیگر این شهر، انواع غذاهای محلی را با بالاترین کیفیت به میهمانان خود ارائه می دهد.

از کورک، بریانی ماهی، انواع کراهی گرفته تا دیگر غذاهای سنتی چابهار. قیمت غذا در رستوران های چابهار به ویژه رستوران‌هایی مانند بلوچ کمی بالا است، پس حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

رستوران بلوچ چابهار

آدرس: آدرس: بلوار امام، جنب پمپ بنزین

چابهار چی بخوریم؟

پیش از آنکه بخواهید بهترین رستوران در چابهار را برای صرف غذا انتخاب کنید، باید بدانید که به دنبال چه نوع غذایی هستید؟ غذا‌های محلی و سنتی می‌خواهید، یا فست فودی؟ غذای دریایی را ترجیح می‌دهید یا کبابی؟

چابهار چی بخوریم؟

در چابهار انواع مختلف رستوران‌ها وجود دارد، کافی است هدف خود را مشخص کنید. اما به شما توصیه می‌کنیم در بهترین رستوران‌های چابهار به دنبال غذا‌های محلی این خطه باشید. اما چه غذایی؟ نگران نباشید، به شما خواهیم گفت که بهترین غذا‌های این منطقه از نگاه مسافران مطلوب است.

علاوه بر این در زمان انتخاب رستوران، کافی است به نظرات درباره رستوران‌ های چابهار نگاهی بیندازید. این نظرات می‌تواند در انتخاب رستوران و حتی غذا به شما کمک می‌کند. حالا نوبت به معرفی غذا‌های محلی و خوشمزه می‌رسد که می‌توانید در بهترین رستوران های چابهار آن را تجربه کنید.

بت ماش | غذای محبوب روزهای سرد!

در میان غذا‌های چابهار اول بت ماش را معرفی می‌کنیم، غذایی که کمتر کسی با آن آشناست، اما چابهاری‌ها علاقه زیادی به آن دارند. چیزی شبیه به کته ماش معمولی اما با کمی تفاوت. در این غذا برنج، ماش و سبزیجات معطر استفاده شده و اغلب برای روز‌های سرد سال و یا افطار سرو می‌شود.

بت ماش

مهمترین ویژگی این غذا، مقوی بودن ان است. از همین رو در ماه رمضان به عنوان وعده غذای اصلی استفاده می‌شود. شما می‌توانید این غذا را در رستوران‌های محلی و سنتی چابهار این غذا را تهیه کنید.

تنورچه | طعم متفاوت کباب در چابهار

اگر اهل کباب هستید، تنورچه را حتما در سفر به چابهار امتحان کنید. این غذا کمی متفاوت از دیگر کباب‌هایی است که تاکنون تجربه کرده‌اید. در واقع این تفاوت در نحوه طبخ آن است. تنورچه به دو روش طبخ می‌شود. در روش اول گوشت را تکه تکه کرده و به سیخ می‌کشند. پس از آن طی ۴۵ دقیقه یا یکساعت روی زغال پخته می‌شود. در روش دوم گوسفند را پس از تمیز کردن به طور کامل داخل تنور قرار می‌دهند و آن را می‌پزند.

تنورچه

دوغ پا | غذای مخصوص جشن ها در چابهار

ماده اصلی این غذا دوغ و گوشت است. طعم این غذا برای شما جدید و جالب خواهد بود. از دوغ پا برای پذیرایی از مهمان‌ها در جشن‌ها و مهمانی‌های مختلف مانند عروسی و جشن زایمان استفاده می‌شود.

دوغ پا

شیرچای یا چای ماسالا | سرشار از انرژی

یکی از نوشیدنی‌های گرم و خوشمزه چای ماسالا است که می‌توانید به عنوان عصرانه در کافه رستوران‌های چابهار سفارش دهید و از نوشیدن آن لذت ببرید و با انرژی بیشتری به گشت و‌گذار خود در میان زیبایی‌های چابهار ادامه دهید.

چای ماسالا

شیرینی چنگالی | از شیرینی های سنتی چابهار

این شیرینی مخصوص چابهار است و بهترین آن را می‌توانید سر سفره‌های افطار مردم این شهر ببینید. در این شیرینی سنتی از ترکیب خرما، روغن حیوانی و آرد استفاده می‌شود. یک شیرینی مقوی که در میان مردم و گردشگران محبوبیت زیادی دارد.

شیرینی چنگالی

کراهی میگو | یک غذای دریایی متفاوت در جنوب ایران

کراهی یا قلیه میگو در چابهار متفاوت از قلیه می‌گوی دیگر شهر‌ها است. این غذای پردردسر که طبخ آن کار راحتی هم نیست، از ترکیب پیاز، گشنیز و انواع ادویه‌های مختلف درست می‌شود. غذایی خاص و خوشمزه برای کسانی که به دنبال غذا‌های دریایی خوشمزه هستند، است.

کراهی میگو

تیموش و دوتینی | یک عصرانه متفاوت

اگر در سفر به چابهار هوس یک عصرانه سبک را داشتید، می‌توانید از این نان نازک در کنار غذا‌هایی مانند آبگوشت استفاده کنید. دونیتی هم یکی از انواع نان‌های نازک و سبکی است که می‌توان در کنار نوشیدنی‌های مختلف سرو کرد.

تیموش و دوتینی

دمنوش | حس خوب آرامش

رشد انواع گیاهان دارویی و محلی در فصل بهار و اسفند این فرصت استفاده از دمنوش‌های مختلف را فراهم می‌کند. برای درست کردن این دمنوش‌ها کافی است گیاهان مورد نظر را جوشانده سپس با انواع ادویه، روغن و… دم می‌کنند.

دمنوش

ترشی لیمو | چاشنی خوشمزه غذا

یکی از خوشمزه‌ترین چاشنی‌هایی که می‌توانید کنار غذا تجربه کنید، ترشی لیمو‌هایی است که به گویش اهالی چابهار حرّام نامیده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما طعم این ترشی را در سفر به چابهار امتحان کنید.

ترشی لیمو

تباهگ | غذای محلی سیستان و بلوچستان

از طبخ برنج با گوشت خشک شده با ادویه‌های خوش عطر و طعم، غذایی به نام تباهگ تهیه می‌شود. گوشت این غذا در هوای آزاد خشک می‌شود. در زمان پخت هم آن را به آب و نمک می‌پزند. این غذای محلی سیستان و بلوچستان را از گوشت گوسفند یا بز تهیه شده و طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

تباهگ

تخلان | یک غذای مقوی و متفاوت در چابهار

این غذای محلی چابهار با استفاده از گندم و گوشت تهیه می‌شود. یکی از غذا‌های سنتی و مقوی این شهر است که برای زنان باردار یا تازه زایمان کرده، درست می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم این غذا را حتما در فهرست غذاهای محبوب چابهار قرار دهید.

تخلان

لذت خوردن غذاهای سنتی در بهترین رستوران های چابهار

وقتی به چابهار این شهر ساحلی در جنوب ایران سفر می‌کنید، حتما سراغ غذاهای محلی و با کیفیت هم بروید. در این مطلب سعی کردیم تا بهترین رستوران های چابهار را به شما معرفی کنیم تا با شناخت آنها، بهترین‌ها را انتخاب کنید. از آنجا که رستوران های معروف چابهار اغلب شلوغ هستند، می‌توانید از طریق  شماره تماس رستوران های چابهار پیش از حضور به تعداد همراهان خود میز رزرو کنید، تا ناچار به انتظار نباشید. در نهایت، برای سفر به چابهار کافی است با خرید بلیط هواپیما ارزان و رزرو هتل خودتان را به یکی از متفاوت‌ترین سفرهای عمر خود دعوت کنید.

به نظر شما بهترین رستوران های چابهار کدام هستند؟ تجربیات خود را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره بهترین رستوران های چابهار

بهترین رستوران محلی و سنتی چابهار کدام است؟

رستوران های بلوچ، مکران و خلیج فارس بهترین رستوران‌های محلی چابهار محسوب می‌شود.

شلوغ ترین رستوران های چابهار کدام است؟

رستوران بام یکی از شلوغترین رستوران‌های چابهار است که اگر می‌خواهید برای غذا خوردن در این رستوران معطل نشوید، از قبل میز رزرو کنید.

رستوران های ساحلی چابهار کدام است؟

مکران، بام، خلیج فارس سه رستوران با کیفیت ساحلی در چابهار هستند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید