ایسلند به جزیره آتش و یخ شهرت دارد و با قرارگرفتن در دامنه قطب شمال، یکی از جاذبه‌های اعجازانگیز جهان محسوب می‌شود. جاهای دیدنی ایسلند به واسطه وجود جبهه‌هایی از هوای معتدل در شرایط جوی قطبی، رونق زیادی پیدا کرده است. چشمه‌های آب گرم، تماشای شفق قطبی، دیدن آتشفشان‌های عجیب‌ و آبشارهای خروشان بخشی از دیدنی‌ های ایسلند محسوب می‌شوند که در این کشور قرار دارند. اگر قصد یک گردشگری ماجراجویانه را دارید، در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی همراه ما باشید تا شما را با دیدنی های ایسلند آشنا کنیم.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان
1. معرفی جاهای دیدنی ایسلند

معرفی جاهای دیدنی ایسلند

ایسلند سال‌ها بخشی از پادشاهی نروژ و دانمارک بود، اما از سال ۱۹۱۸ به استقلال رسید و امروزه کم‌جمعیت‌ترین عضو ناتو تلقی می‌شود. برای سفر به این شهر باید از طریق سفارت دانمارک در تهران درخواست ویزای ایسلند بدهید. این کشور همانقدری که فرهنگ کافه‌نشینی و زندگی شبانه را در دل خود جای داده، محلی برای کسب آرامش در طبیعت است. در ادامه شما را با جاهای دیدنی کشور ایسلند آشنا می‌کنیم.

دریاچه آبی گرینداویک | با خواص چشمه های آب گرم!

دریاچه آبی گرینداویک یک دریاچه زمین‌گرمایی است، برای همین بیشتر شبیه چشمه‌های آب گرم است. وجود چنین پدیده‌ای در سرمای یخبندان ایسلند، یعنی جاذبه‌‌ای متفاوت برای آن‌هایی که اهل امتحان‌کردن تجربه‌های جدید در سفر هستند.

این محل یکی از جاهای دیدنی ایسلند است که حدودا به‌اندازه ۴۰ دقیقه رانندگی تا شهر ریکاویک -پایتخت ایسلند- فاصله دارد. دمای آب دریاچه گرینداویک تقریبا به ۳۹ تا ۴۰ درجه می‌رسد و آب آن غنی از مواد معدنی مفیدی همچون سیلیس و جلبک‌ است، به همین دلیل شناکردن در این جاذبه ایسلند فواید زیادی برای سلامتی انسان و درمان بیماری‌های پوستی دارد. در اطراف این دریاچه می‌توانید انواع رستوران‌ها و اقامتگاه‌های ارزان تا گران‌قیمت را پیدا کنید، اما بهتر است اگر قصد سفر به ایسلند را دارید حتما از قبل بلیط بخرید و با هماهنگی بیشتری بروید.

دریاچه آبی گرینداویک ایسلند

تماشای نهنگ | پخش زنده حیات‌ وحش!

چندان تفاوتی ندارد چه زمانی به ایسلند سفر کنید، مشاهده نهنگ‌های غول‌پیکر یکی از جذابترین دیدنی‌های ایسلند است که می‌توانید آن را به چشم ببینید. در سواحل ایسلند، نهنگ‌های بزرگی مانند نهنگ قاتل و نهنگ کاسپین در آب شناور هستند و در منطقه‌های ساحلی شمالی و شمال شرقی ایسلند بیشترین فرصت برای مشاهده نهنگ‌ها وجود دارد.

برای اینکه بتوانید نهنگ‌های ایسلند را ببینید، معمولا تورهای قایق‌رانی برگزار می‌شود که شما را به نزدیکی این سواحل می‌برند. راهنمایان تورها برای آشنایی و جذابیت بیشتر، اطلاعاتی درباره نهنگ‌ها و رفتارهای آن‌ها در اختیار شما می‌گذارند.

فصل تابستان، بهترین زمان تماشای نهنگ‌ها در ایسلند است، زیرا در این فصل تعداد نهنگ‌هایی که به سواحل ایسلند می‌آیند بیشتر می‌شود. هرچند شرایط آب‌وهوا و دریا در حضور نهنگ‌ها اثرگذار است، اما می‌توان گفت بیش از ۸۰ درصد احتمال وجود دارد که در هر فصلی به ایسلند سفر کنید بتوانید نهنگ‌ها را ببینید.

بهترین زمان تماشای نهنپ و حیات وحش ایسلند

چشمه‌ های آب گرم ایسلند | گرمای آب در سرمای زیاد!

در کشور ایسلند به‌دلیل وجود زمین آتشفشانی و فعالیت‌های زمین‌شناسی فراوان، بیش از ۲۰۰ چشمه آب‌گرم وجود دارد. این دو عامل سبب شده، برخلاف هوای سرد، آب‌های موجود در ایسلند گرم شده و به شکل چشمه از زمین خارج شوند.

چشمه‌های آب گرم ایسلند از جاذبه‌های دیدنی این کشورهای هستند که در سراسر ایسلند پراکنده شده‌اند و تقریبا با سفر به هر گوشه‌اش می‌توانید لذت شنا در این چشمه‌های خروشان و تماشای زیبایی منحصربه‌فرد آن را تجربه کنید.

گرتیسلِگ، گریوتایا، لانت من آلاگار، سلیاوآلایش، هورآلایش، دره بخار رِیکادالور، لنت برُلاتیش، ژئوترمال لِیگارواتن فونتانا، گاملا لِیگون (سیکرت لاگون) و حمام طبیعی میواتن تنها بخشی از چشمه‌های آب پرم معروف در ایسلند است.

چشمه ای آب گرم ایسلند

روشنایی شمالی آرورا بوریلیس | رویارویی با رویاهای رنگی آسمان

یکی از محبوب‌ترین دیدنی های ایسلند که سالانه توریست‌های زیادی را به سمت این جزیره روانه می‌کند، پدیده روشنایی آرورا بوریلیس است. این پدیده در اثر برخورد ذرات باردار خورشیدی با جو زمین اتفاق می‌افتد و هاله‌ای از نورهای رنگی را در آسمان شب پدید می‌آورد.

روشنایی شمالی آرورا بوریلیس یکی از انواع شفق‌های قطبی است که در برخی از مناطق ایسلند قابل مشاهده است و بیشتر می‌توانید از ماه نوامبر تا آپریل شاهد این پدیده رویایی باشید. نمایش نورهای رنگی و چراغ‌هایی که در شب در اطراف قطب روشن می‌شوند، بسیار خیره‌کننده و تماشایی است.

شفق قطبی را علاوه بر ایسلند می‌توانید در روسیه نیز مشاهده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مطلب شب های سفید روسیه را در مجله گردشگری فلای تودی از دست ندهید.

روشنایی شمالی آرورا بوریلیس و شفق قطبی ایسلند

پارک ملی لاندمنالاوگار | قدم‌ زدن در بهشت ایسلند

پارک ملی لاندمنالاوگار در یک منطقه کوهستانی یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایسلند به شمرا می‌رود. تمام سطح این پارک کوهستانی با یک نوع نادر از سنگ‌های صخره‌ای با رنگ‌های قرمز، صورتی، آبی، زرد و مشکی پوشانده شده است. این پارک بهشت طبیعت گردان به شمار می رود. کسانی که به‌دنبال طبیعت بکر هستند، برای چند روز در این پارک استقرار پیدا می‌کنند.

در پارک ملی لاندمنالاوگار می‌توانید لاوای باستانی، چشمه‌های آب گرم، دره‌ها، آبشار و آتشفشان‌ها دیدن کنید، پس بهتر است کفش مناسب به‌همراه داشته باشید و برای چند روز کمپ‌زدن وسیله همراهتان باشد. البته برخی از آژانس‌های گردشگری تورهای بازدید یک‌روزه از مهمترین بخش‌های این پارک برگزار می‌کنند، پس اگر هدفتان استراحت چندروزه نیست هم می‌توانید به تماشای این یکی از جاهای دیدنی کشور ایسلند بروید.

پارک ملی لاندمنالاوگار ایسلند

آتشفشان میلیفل | ترکیب بی‌ نظیر یخ و آتش

کوه آتشفشانی سبز و مخروطی‌شکل میلیفل یکی از آتشفشان‌های فعال در ایسلند است که در جنوب این کشور قرار دارد و آن را به چشمگیرترین جاهای دیدنی ایسلند تبدیل می‌کند. این کوه قله‌ای به ارتفاع ۱۶۶۶ متر دارد و به‌دلیل وجود یک کوه یخی به شکل قله در بالای آن و شدیدترین انباشت برف در نزدیکی آن به نام آتشفشان میلیفل به‌معنای «کوه یخی چشمه‌دار» نام‌گذاری شد.

این بخش از ایسلند در فصل تابستان، مقصد پربازدیدی برای گردشگران است و از چشم‌اندازهای طبیعت وحشی تا ناهمواری‌های یخبندان را می‌توان در آن مشاهده کرد. در طول فصول گرم سال، سراسر این آتشفشان با یک لایه پوشش خزه سبزرنگ پوشانده می‌شود و در فصول سرد، با نمای برفی و یخی خود فضایی سوررئال برای بازدیدکنندگان می‌سازد.

پارک یخچال میردالسجوکول | رویش بهار از دل برف و یخبندان

یخچال‌های طبیعی یکی از جاهای دیدنی کشور ایسلند است که برای تماشا و تجربه‌اش باید به پارک یخچال میردالسجوکول بروید. در فصل زمستان ورود به این منطقه به‌دلیل برف و یخبندان‌های شدید برای گردشگران ممنوع می‌شود، اما در فصل تابستان و بهار با گرمتر شدن هوا، می‌توانید منظره‌ای خیره‌کننده از پوشش سرسبز گیاهی را در آن به تماشا بنشینید.  

پارک یخچال میردالسجوکول پر از چشمه‌های آب گرم و آتشفشان‌های خیره‌کننده در کنار یخچال‌های قطبی است. هرچند ورود به این منطقه در فصول سرد ممنوع است، اما می‌توانید با ماشین‌های برفی، لذت گردش در جاده‌های یخی را تجربه کنید. آتشفشان میلفیل نیز در این منطقه قرار گرفته و جاذبه‌ای غافلگیرکننده در دل طبیعت پارک یخچالی میردالسجوکول محسوب می‌شود.

پارک یخچال میردالسجوکول ایسلند

غار یخ اسکافتافل | بازی نور و یخ در زیرِ زمین

غار یخ اسکافتافل یکی از غارهای یخچالی مشهور ایسلند محسوب می‌شود که در منطقه یخچال واتناجوکول قرار دارد و به دلیل زیبایی و مناظر خیره‌کننده‌اش، مسافران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. تغییر فشار یخ و شرایط آب و هوایی داخل غار باعث شده اسکافتافل هیچوقت ظاهری یک‌شکل و ثابت نداشته و مدام درحال تغییرشکل  باشد. همین ویژگی آن را به یکی از مشهورترین جاذبه‌های ایسلند تبدیل کرده است.

 برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد این غار عبارتند از دیواره‌های یخی براق، رنگارنگی طبیعی یخچال و الگوهای زیبا که در داخل غار دیده می‌شوند. نور خورشید که از روی ترک‌ها و شکاف‌های یخ درآمده، آتشفشانی طبیعی از رنگ‌ها را در داخل غار ایجاد می‌کند.

بازدید از غار یخ اسکافتافل تجربه‌ای بی‌نظیر برای تمام فصول سال است که به شما امکان می‌دهد در دنیای یخی زیر زمین قدم بگذارید. به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی و فشار یخ، توصیه می‌کنیم برای بازدید از این غار یخی از راهنمایان محلی یا تورهای گروهی کمک بگیرید.

غار یخ اسکافتافل ایسلند

اسکجا کالدرا | شنا در آتشفشان فعال

هیجان شنا در آتشفشانی فعال را فقط می‌توانید در اسکجا کالدرا ایسلند تجربه کنید؛ لذتی که قطعا یکی از بهترین بخش‌های سفر به این جزیره و گشت‌وگذار در میان دیدنی‌های ایسلند است. این منطقه پر از آتشفشان‌هایی است که عمده آن‌ها زنده و فعال هستند.

در اسکجا کالدرا علاوه‌بر آتشفشان‌، می‌توانید چشمه‌های آب گرم با خواص معدنی و ساحل‌های زیبایی را پیدا کنید. دمای آب در چشمه‌های اسکجا کالدرا حدودا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و در فصل‌های بارانی زمین این منطقه کمی لغزنده و خطرناک می‌شود، پس پیشنهاد می‌کنیم با دقت بیشتری برای تماشای جاهای دیدنی ایسلند اقدام کنید.

اسکجا کالدرا آتشفشان فعال ایسلند

کلیسای هالگریم | بلندترین سازه ایسلند

کلیسای هالگریم یکی از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی کشور ایسلند است که می‌توانید در سفرتان به این شهر ببینید. طراحی این کلیسا از کوه‌ها، یخچال‌های قطبی و ستون‌های بازالتی آتفشان‌هایی که در سراسر ایسلند دیده می‌شوند، الهام گرفته شده و با طراحی مدرن و پانارومایی خود چشم هر مسافری را خیره نگه می‌دارد.

نمای بیرونی کلیاس هالگریم بسیار ساده با استفاده از سنگ‌های سفید و اشکال هندسی خاص تزیین شده است. برج این کلیسا ۷۳ متر طول دارد و به‌عنوان بلندترین سازه کشور ایسلند شناخته می‌شود. با رفتن به بالای این برج، اطلسی فوق‌العاده از مناظر ریکیاویک و ایسلند زیر پای شما خواهد بود.

مجسمه «لیف اریکسون» نخستین فرد اروپایی که ۵۰۰ سال قبل از کاشف بزرگ کریستف کلمب، وارد آمریکا شده بود نیز در مقابل در این کلیسا نصب شده است. کلیسای هالگریم امروزه از نظر گردشگران یکی از بهترین جاذبه‌ های ایسلند محسوب می‌شود.

کلیسای هالگریم سازه بلند ایسلند

آبشار اسکوگافوس | تقارن آب و رنگین‌ کمان

آبشار اسکوگافوس یکی از مشهورترین آبشارهای اروپا و دیدنی‌های ایسلند است که در نزدیکی روستای اسکوگار در جنوب این کشور قرار دارد. این آبشار خارق‌العاده با ارتفاع تقریبی ۶۰ متر و پهنایی به اندازه ۲۵ متر، از دل طبیعت خیره‌کننده ایسلند برآمده و از روی صخره‌های سنگی به پایین سرازیر می‌شود و با ایجاد یک مه بادبانی در هوا، منظره‌ای بسیار زیبا و خاطره‌ای ماندگار را برای مسافران می‌سازد.

این آبشار برای طبیعت‌دوستان و عکاسان یک موقعیت تماشایی از بین جاهای دیدنی ایسلند را ساخته، به‌خصوص زمانی که در بالای پل ایستاده باشید و شاهد رنگین‌کمان هفت‌رنگ روبه‌رویتان باشید. برای رسیدن به بالای آبشار می‌توانید از پلکان منتهی به آبشار استفاده کنید و خودتان را به سکوی مشرف بر آن برسانید.

آبشار اسکوگافوس مشهورترین آبشار دنیا

آبشار دتیفوس | خروشان به سبک ایسلندی

اگر می‌خواهید تمام وجودتان از تماشای یک آبشار به حیرت درآید باید به سراغ آبشار دتیفوس بروید. این آبشار که از پرفشارترین آبشارهای قاره اروپا و از زیباترین جاهای دیدنی ایسلند است، ۱۰۰ متر عرض دارد و با سرعت ۱۹۳ مترمکعب بر ثانیه به پایین سرازیر می‌شود.

هنگامی که در کنار آبشار دتیفوس احساس می‌کنید زمین لرزه‌ای بزرگ با ریزش هر قطره آب اتفاق می‌افتد، دلیل این امر قدرت زیاد آب آبشار است که از بالا به رود یوکولسا آ فیولوم می‌ریزد. بلندترین ریزشگاه این آبشار ۴۵ متر ارتفاع دارد و از آب‌های یخچال واتناج کول تغذیه می‌شود.

برخی این آبشار را با نام پرومته نیز می‌شناسند. برای دسترسی آسان‌تر گردشگران به بالای این آبشار مسیرهای متعددی تعبیه شده است. همچنین سکوی بازدید و مسیر راهپیمایی در کنار آبشار نیز از جاذبه‌های دتیفوس به شمار می‌رود.

آبشار دتیفوس یا پرومته ایسلند

شفق های قطبی | تحقق یک رویا در واقعیت

حتما شما هم بارها تصویر و ویدیوی شفق‌های قطبی را در تلویزیون و فضای مجازی دیده‌اید و دل به رویای سفر به ایسلند سپرده‌اید و خیال خوش تماشای رنگ‌بازی آسمان شب قطب را در ذهنتان پرورانده‌اید. شفق قطبی که به نام‌های سپیده قطبی و نور شمالی هم معروف است، در اثر فعالیت‌های خورشید با زمین رخ می‌دهد.

ماه‌های سپتامبر تا مارس بهترین زمان و کشور ایسلند بهترین زمان برای تماشای این پدیده خارق‌العاده است. از آنجایی که جریان پرم گلف استریم در ایسلند وجود دارد، می‌توانید بدون تحمل رنج و سرمای سوزناک قطب به تماشای شفق قطبی بروید و حظ کنید.

برای اینکه دید بهتری از پدیده شفق قطبی داشته باشید، بهتر است کمی از فضاهای شهری فاصله بگیرید. هرچه آسمان صاف و بدون ابر باشد، شفق‌های قطبی زیباتر دیده می‌شوند. از آنجایی که شرایط آب‌وهوایی در ایسلند  چندان ثابت نیست، توصیه می‌کنیم از قبل شرایط جوی را برای پیدا کردن بهترین مکان مشاهده آسمان بررسی کنید.

بیشتر شفق‌های قطبی به رنگ سبز فسفری هستند، اما گاهی ممکن است ترکیب رنگی بنفش، سفید، سرخابی، نارنجی و آبی فیروزه‌ای نیز در کنار رنگ سبز خودنمایی کند و منظره‌ای خیره‌کننده از آسمان پرستاره ایسلند بسازد.

شفق قطبی ایسلند

پارک ملی واتناجوکال | کاوش در غار کریستالی

پارک ملی واتناجوکال یکی از جاذبه‌های خاص از میان جاهای دیدنی ایسلند است که برای هر فصل یک زیبایی منحصربه‌فرد دارد؛ اپر مسافر فصل زمستان این پارک باشید می‌توانید سفرتان را با کاوش در غار یخ‌های کریستالی ماندگار کنید. این غارها توسط رودخانه‌های آب مذاب در اعماق یخچال واتناجوکال ساخته شده‌اند و گاهی با خاکستر آتشفشانی سیاه‌رنگی ترکیب شده و اثری خیال‌انگیز از جنس سازه‌های یخی ساخته‌اند.

سفر به این منطقه در هر فصلی تماشایی است، اما در فصل‌های تابستان و بهار به‌‌دلیل گرم شدن هوا خطر ریزش کریستال‌های یخ وجود دارد و امکان ورود به غار کریستال وجود ندارد.

ساحل رینسجارا | لذت قدم‌ زدن روی ماسه‌ های سیاه

تصور کنید درحال قدم زدن هستید که به ساحلی عجیب و غریب با شن‌های سیاه رنگ می‌رسید. ساحل رینسجارا به‌عنوان دومین ساحل مشهور اروپا شناخته می‌شود که جزو دیدنی‌های ایسلند است. دریای این ساحل به‌دلیل داستم امواج بسیار قدرتمند برای شنا کردن چندان مناسب نیست و بیشتر به‌عنوان منظره‌ای باشکوه برای عکاسی استفاده می‌شود.

ماسه سیاه رنگ ساحل درواقع ماسه‌ معمولی نیست؛ بلکه بقایای آتشفشانی خاموش است که در طول زمان به این شکل درآمده و ساحلی سیاه‌رنگ ساخته است. ستون‌های بازالت، صخره‌های بلند و طاق‌های سنگی  از دیگر جذابیت‌های این ساحل دیدنی است.

ساحل رینسجارا ایسلند

آبفشان استروکور | فوران آب از زمین

آبفشان استروکور یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی کشور ایسلند است که توجه مسافران را به خود جلب می‌کند. تصور کنید در منطقه‌ای وسیع مانند یک دشت قدم می‌زنید که ناگهان از کنارتان یک آبفشان فوران می‌کند و موجی از آب داغ را به سمت بالا پرتاب می‌کند.

آب داغی که درون آبفشان استروکور جمع می‌شود تقریبا هر چند دقیقه یکبار از آن خارج شده و تا ارتفاع ۳۰ متری به سمت آسمان بالا می‌رود. برای تماشای این پدیده خارق‌العاده بهتر است فاصله‌تان را با آن حفظ کنید و در محدوده مشخص‌شده بایستید تا اتفاق بدی مثل سوختگی برایتان رخ ندهد. این آبفشان معروف ایسلند به‌همراه چند آبفشان دیگر در منطقه گیسر قرار دارند و برای لذت بردن از آن باید حدود ۱۰۰ کیلومتر از ریکجاویک فاصله بگیرید.

آبفشان استروکور ایسلند

لاوگاگور | جاده‌مخصوص پیاده‌روی در ایسلند

برای آن‌هایی که شیفته پیاده‌روی و کمپ‌زدن هستند، طبیعت بی‌نظیر ایسلند بهترین انتخاب است تا هم با پدیده‌های شگفت‌انگیز ایسلند آشنا شوند و هم از طبیعت این کشور آب و آتش لذت ببرند. جاده لاوگاگور یکی از مسیرهای پر رمز و راز از دیدنی‌های ایسلند است که شما را به تماشای چشمه‌های آب گرم، آبفشان‌ها، ماسه سیاه، دره Thorsmork  و دریاچه Alftavatn دعوت می‌کند.

قبل از آغار مسیر پیاده‌روی در این جاده می‌توانید تنی به آب گرم چشمه‌های خروشانش بزنید و بعد با قدم‌زدن در طبیعت سبز به سمت یخچال‌ها و غارهای یخی بالای تپه بروید. از آن بالا با آبشارهای مرتفع عکس یادگاری بگیرید و سفرتان را با آبفشان یا ساحل ماسه‌ای تمام کنید.

لاگاگور جاده مخصوص پیاده روی

میواتن | مقر پرندگان ایسلندی

میواتن دریاچه‌ای کم‌عمق در شمال ایسلند است که به‌دلیل تعداد و تنوع گونه‌های پرندگان مشهور و به جاذبه‌های ایسلند تبدیل شده است. این دریاچه حدود ۲۳۰۰ سال قبل به‌خاطر ک فوران آتشفشان شکل گرفت و امروزه محلی برای حضور گونه‌های مختلف اردک، لون معمولی و قوی سیاه است.

میواتن مقر پرندگان ایسلندی

آبشار گولفوس | آبشار طلایی ایسلند

کلمه گولفوس به معنای آبشار طلایی است و آبشار گولفوس به خاطر رنگ قهوه‌ای آبی که از آن به پایین می‌ریزد به این نام شناخته و به یکی از جاهای دیدنی ایسلند تبدیل شده است.  ارتفاع این آبشار از سطح زمین ۳۰ متر بوده و صخره‌های اطراف آن حداقل ۷۰ متر ارتفاع دارند.

اگر در فصل بهار و تابستان که هوا صاف و بدون ابر است به این آبشار بروید، شاهد یک رنگین کمان بسیار زیبا بر فراز آسمان گولفوس خواهید بود. چشم‌انداز این آبشار طبیعت بکر و دست‌نخورده ایسلند است که هر مسافری را برای چند ساعت مبهوت می‌کند. آبشار گولفوس جزو آبشارهای پلکانی است که آب آن در دو مرحله پایین می‌ریزد، برای همین ارتفاع چندان زیادی ندارد؛ اما همین ریزش چند مرحله‌ای آب، آبشار را به جاذبه‌ای خاص تبدیل کرده است.

آبشار گولفوس ایسلند

ایسلند، سفر به سرزمین ناسناخته‌ها

سفر به ایسلند برای هرکسی که به‌دنبال سفری متفاوت باشد، انتخابی منحصربه‌فرد است. چه اهل طبیعت‌گردی و رفتن به مناطق سرسبز باشید، چه شوق گشت‌وگذار در دل غارهای یخی و یخچال‌های طبیعی را داشته باشید یا حتی معماری‌های مسحورکننده را به هرچیزی ترجیح بدهید، جاهای دیدنی ایسلند با تنوع گسترده‌ خود شما را فرا می‌خواند.

آیا تاکنون مهمان این کشور شده‌اید؟ از تجربه یا رویای سفرتان به انتهای آبشارهای بلند و شفق‌های قطبی شب برایمان بگویید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی ایسلند

آیا برای سفر به ایسلند باید ویزا تهیه کرد؟

بله. برای دریافت ویزای ایسلند باید ویزا تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ویزا در فلای تودی تماس بگیرید.

بهترین زمان سفر به ایسلند چه زمانی است؟

زمان سفر شما بسته به اینکه چه انتظاری از سفرتان دارید می‌تواند متفاوت باشد. برای تماشای شفق‌ قطبی از سپتامبر تا مارس بهترین زمان سفر به ایسلند است.

مشهورترین جاذبه‌های توریستی ایسلند کجاست؟

چشمه‌های آب گرم، یخچال‌های طبیعی و غارهای یخی، آبشارهای خروشان و شفق قطبی از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی ایسلند است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید