وقتی که به جاهای دیدنی یونان فکر می‌کنید، ممکن است نخستین کلماتی که در خاطرتان می‌آیند، افلاطون و ارسطو باشند؛ دو فیلسوف مشهور جهان که اهل یونان باستان هستند. خوب است بدانید علاوه بر افراد مشهور این کشور و تاریخ و تمدن غنی آن، طبیعت یونان نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. آب‌وهوای مدیترانه‌ای و جزیره‌های تماشایی، لذت بازدید از دیدنی های یونان را دوچندان می‌کنند. اکنون که قرار است به یکی از مقصدهای محبوب دنیا سفر کنید، در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌ تودی، با ما همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری یونان بیشتر آشنا شوید.

جلوه های تاریخ و طبیعت در جاهای تاریخی یونان

تماشای آثار تاریخی سرزمینی که به‌عنوان مهد تمدن دوران باستان شناخته می‌شود، بدون شک از اولویت‌های اغلب مسافران یونان است. یونان با تاریخ چند‌هزارساله‌اش، مکان‌های تاریخی بی‌نظیری دارد که تماشای آن‌ها برای لحظاتی، شما را مسافر دوران باستان می‌کند. مسلما بازدید از جاذبه‌های تاریخی کشوری که زادگاه تمدن غرب، بازی‌های المپیک، تئاتر و فیلسوفان مشهور است، برای‌تان لذت‌بخش و شگفت‌انگیز خواهد بود. برای آشنایی با تعدادی از این آثار مهم تاریخی با ما همراه باشید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کشور، می توانید کامل ترین راهنمای سفر به یونان را در مجله گردشگری فلای تودی بخوانید.

آکروپولیس | پرچم دار دیدنی های یونان

اغراق نیست اگر بگوییم آکروپولیس نه‌فقط در صدر جاهای دیدنی یونان، بلکه در شمار دیدنی‌های مهم دنیا جای دارد. این جاذبه، یادگاری ارزنده از دستاوردهای تمدن یونان باستان است. آکروپولیس که به‌ معنی شهری روی بلندی است، نماد آتن و یونان و تمدن غرب محسوب می‌شود. این بنا، تپه‌ای سنگی‌ست که ۱۵۰ متر ارتفاع دارد. آکروپولیس واقع بر فراز شهر آتن است و با ۳ معبد شکوهمند متعلق به قرن پنجم قبل از میلاد احاطه شده که مشهورترین آن‌ها، پارتنون است. معبد ارکتیون، معبد آتنا نایک و دروازه پروپالایا از دیگر مکان‌های تاریخی آکروپولیس هستند.

جاهای دیدنی یونان 11

موزه آکروپولیس | تماشای یونان باستان

از دیگر جاذبه های گردشگری یونان، موزه آکروپولیس در آتن و در نزدیکی آکروپولیس است. این موزه که دربردارنده اکتشاف‌های گوناگون آکروپولیس است، از بهترین موزه‌های جهان به شمار می‌رود و اطلاعات فراوانی درباره یونان باستان در اختیار شما می‌گذارد. از جاذبه‌های مهم موزه، یافته‌های مربوط به پارتنون، معبد تاریخی وقف‌شده به الهه آتنا است.

معمار سوئیسی موزه آکروپولیس، برنارد چومی، آن را به‌شکل سازه‌ای شیشه‌ای و فولادی بسیار مدرن با فضاهای نمایشگاهی طراحی کرده است. فراموش نکنید زمانی که به موزه آکروپولیس می‌روید، حتما از این آثار دیدن کنید:

  • Moschophoros: مجسمه‌ای که مرد جوانی را نشان می‌دهد؛ در حالی که گوساله‌ای را بر دوش حمل می‌کند.
  • Caryatids: مجسمه‌هایی از پیکره‌های زنانه متعلق به قرن ششم پیش از میلاد که ارکتیون را بالا نگه داشته‌اند.
  • سنگ‌های مرمر پارتنون.
جاهای دیدنی یونان 20
  • ساعت بازدید: تابستان از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب، زمستان از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵ بعدازظهر
  • مبلغ بلیت: ۱۰ یورو در تابستان، ۵ یورو در زمستان

دلفی | زیارتگاه آپولو

از مشهورترین جاهای دیدنی یونان در ۱۸۰ کیلومتری شمال‌غربی آتن، پناهگاهی باستانی است که به آپولو، خدای بزرگ یونانی، تقدیم شده است. دلفی، یکی از سایت‌های میراث جهانی یونسکو، در دامنه‌های کوه پارناسوس مشرف به دره‌ای زیبا قرار دارد و بقایا و ویرانه‌های دوران نوسنگی هنوز در محراب آن دیده می‌شود. دلفی برای باستانیان، مقدس و محلی برای زیارت بود تا آپولو را پرستش کنند و از اوراکل اسطوره‌ای مشورت بخواهند.

این جاذبه از خرابه‌های حفاظت‌شده یکی از شهرهای مهم یونان باستان تشکیل شده است. قدمت بسیاری از جاذبه‌های دلفی به قرن پنجم پیش از میلاد بازمی‌گردد؛ هرچند بسیاری از آن‌ها، توسط رومیان بازسازی شده و برخی از آن‌ها، تغییر پیدا کرده‌اند.

جاهای دیدنی یونان 17
  • ساعت بازدید: تابستان از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعدازظهر، زمستان از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر

صومعه‌های متئورا | تجلی تاریخ و طبیعت و مذهب

در فهرست دیدنی های یونان، از متئورا غافل نشوید. متئورا (Meteora) در لغت به‌معنی معلق در هوا است. این بنا، مجموعه‌ای از صومعه‌ها است که هر یک، بر فراز کوه‌های یونان قرار دارند. در نزدیکی شهر کالاباکا، شش صومعه وجود دارند که روی صخره‌های عظیم قرار گرفته‌اند. منطقه متئورا تلفیقی از تاریخ قرون وسطی، مذهب و طبیعت چشم‌نواز است که حدود ۱۰۰۰ سال پناهگاه صومعه‌ها بوده است.

عده‌ای معتقدند، محل قرارگیری صومعه‌های متئورا نخست محل زندگی انزواطلبانه برخی از راهبان در قرن یازدهم میلادی بوده است. با‌این‌حال، بسیاری از صومعه‌های متئورا که اکنون دیده می‌شوند، متعلق به قرن‌های چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم هستند.

مهم‌ترین صومعه متئورا شاید صومعه مقدس متئورون بزرگ باشد که در اواسط قرن چهاردهم ساخته شده و اکنون به موزه تبدیل شده است. از صومعه‌های دیگر متئورا، می‌توان به آگیاس تریادوس، آگیو نیکولائو، وارلام، آگیاس وارواراس روسانو و آگیو استفانو اشاره کرد. برای دیدن هر ۶ صومعه، باید دست‌کم یک روز را در این منطقه بگذرانید.

جاهای دیدنی یونان 3

تسالونیکی | یک تیر و چند نشان

در مسیر دیدار با جاهای دیدنی یونان، به تسالونیکی بروید و با یک تیر، چند نشان بزنید. تسالونیکی یا سالونیکا، دومین شهر بزرگ یونان و لبریز از تاریخ است که نقشی حیاتی در دوره بیزانس ایفا کرده است. این شهر که ۳۱۶ سال پیش از میلاد مسیح به وجود آمده است، به‌ دلیل نزدیکی به بلغارستان و ترکیه، همیشه محل تلاقی فرهنگ‌ها و مذهب‌های گوناگون بوده است.

از دیدنی‌های مهم این شهر، باید به کلیساهای بیزانسی اشاره کنیم که در فهرست یونسکو هستند. علاوه بر آن‌ها، برج سفید، یک موزه عالی بیزانسی و چند بنای تاریخی رومی از جمله طاق پیروزی گالریوس و روتوندا مربوط به قرن چهارم میلادی، از دیگر جاذبه‌های تسالونیکی هستند.

جاهای دیدنی یونان 21

برج سفید تسالونیکی را در طول تاریخ عثمانی «برج سرخ» و «برج خون» می‌نامیدند؛ زیرا در گذشته این برج زندانی با شکنجه‌های وحشیانه بوده است. این بنای تاریخی، موزه‌ای دارد که تاریخ شهر را به تصویر می‌کشد. علاوه بر این آثار تاریخی، شما در بازدید از تسالونیکی، می‌توانید به تماشای کوه المپوس، بلندترین کوه یونان بروید و از مناظر طبیعی و دلنشین آن محدوده لذت ببرید.

کاخ کنوسوس | هزارتوی حیرت آور

کنوسوس از جاهای دیدنی یونان و جاذبه باستانی مهمی است که در حومه شهر مدرن هراکلیون در کرت یافت شد. گفته می‌شود کنوسوس در دوران نوسنگی حدود ۷۰۰۰ سال پیش از میلاد به‌عنوان یک محل استقرار ایجاد شد و تا دوره روم باستان، مردم در آنجا سکونت داشتند.

در قرن نوزدهم، باستان‌شناسی به‌ نام آرتور ایوانز، کنوسوس را حفاری و بازسازی کرد و در پی آن، گنجینه‌های باستانی بسیاری به دست آمد که معروف‌ترین آن‌ها، کاخ کنوسوس است. این کاخ، به‌ دلیل پیچ‌وخم‌های فراوان از گذرگاه‌ها و اتاق‌ها به «هزارتو» نیز مشهور است. از دیگر بنا‌های مهم کنوسوس، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویلای سلطنتی متعلق به قرن چهاردهم پیش از میلاد با سرداب ستونی
  • کاخ کوچکی که به نظر می‌رسد قدمت آن به قرن هفدهم پیش از میلاد برسد.
  • خانه نقاشی‌های دیواری تزیین‌شده
  • ویلای دیونیزوس که خانه‌ای متعلق به قرن دوم پیش از میلاد است.
جاهای دیدنی یونان 19

این کاخ، نماد تمدن مینوی بود و از آن به‌عنوان مرکز سیاسی و تشریفاتی برای مینوی‌ها استفاده می‌شد. کاخ کنوسوس، به‌عنوان بزرگ‌ترین سایت باستان‌شناسی عصر برنز در یونان محسوب می‌شود که با اساطیر این سرزمین مرتبط است.

  • ساعت بازدید: تابستان از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعدازظهر، زمستان از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر
  • مبلغ بلیت: ۱۵ یورو

آکروتیری | سکونتگاهی مدفون

نوبت به معرفی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری یونان، این بار در شهر سانتورینی می‌رسد. آکروتیری، از سکونتگاه‌های مهم باستانی در دریای اژه است که به‌ علت نقاشی‌های دیواری شگفت‌انگیز و ارتباطش با مینوی‌ها شهرت دارد. مینوی‌ها حدود ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد، آنجا زندگی می‌کردند و پس از یک فوران آتش‌فشانی، همه شهر زیر خاکستر دفن شد. شما می‌توانید آثار باستانی حفاری‌های آکروتیری را در موزه ماقبل تاریخ ترا در فیرا تماشا کنید.

جاهای دیدنی یونان 12
  • مبلغ بلیت: از ۱۸٫۶۴ دلار

موکنای | یادگاری از دوران سلطنت آگاممنون

شهر و ارگ حیرت‌انگیز موکنای (Mycenae) از مکان‌های مهم باستان‌شناسی در جنوب آتن محسوب می‌شود که تماشای آن برای دوستداران تاریخ یونان، ارزشمند است. موکنای مربوط به حدود سال ۱۳۵۰ پیش از میلاد و اوج تمدن میسنی‌ها (Mycenaean) است. روزگاری پادشاه معروف، آگاممنون، آنجا را اداره می‌کرد. این اثر با چند اثر فرهنگی از جمله ادیسه و ایلیاد مرتبط است.

Mycenae یک سایت باستانی مهم در یونان است که در آن، می‌توانید یافته‌هایی مانند کاخ شاه آگاممنون، آب‌انبارها، معماری سیکلوپی و مقبره‌ها را تماشا کنید. برخی دیگر از دیدنی‌های مهم عبارت‌اند از مقبره کلوتایمنسترا (همسر شاه آگاممنون)، موزه Mycenae، گنجینه آترئوس و دروازه شیر.

جاهای دیدنی یونان 22

معبد زئوس المپیا | دیدار با تاریخ جهان باستان

یکی دیگر از جاهای دیدنی یونان در شهر آتن، معبد زئوس است که به‌ نام خدای زئوس نام‌گذاری و به او تقدیم شده است. معبد زئوس، از معابد بزرگ جهان باستان است و معماری خاصی دارد. قدمت این معبد به قرن ششم پیش از میلاد می‌رسد و ساخت آن، حدود قرن دوم میلادی به پایان رسیده است. تندیس زئوس که در این معبد قرار دارد، از عجایب هفت‌گانه جهان است.

مانند آکروپولیس، معبد زئوس نیز از گذشته‌های بسیار دور از جاذبه های گردشگری یونان در آتن بوده است. این معبد دیدنی که در جنوب‌شرقی آکروپولیس آتن در نزدیکی رودخانه ایلیسوس قرار دارد، از جنگ‌های فراوان جان سالم به در برده است. یکی از جاذبه‌های مشهور معبد زئوس، طاق هادریان است.

جاهای دیدنی یونان 4

آگورای باستان آتن | جایی برای اجتماع

در شمار دیدنی های یونان، آگورای باستان آتن را از قلم نیندازید. کلمه آگورا به جمعی از مردم گفته می‌شود و محل تجمع را مشخص می‌کند. البته، در یونانی جدید، این اصطلاح به‌ معنای بازار است. آگورای آتن، اکنون یک سایت باستان‌شناسی و از جاذبه‌های مشهوری است که هنگام بازدید از آتن، خوب است از آن نیز دیدن کنید. آگورا در گذشته مکانی بوده است که مردم در آن، اغلب برای گردهمایی‌ها، کنفرانس‌ها و گاهی برای خرید اجناس جمع می‌شدند. هنگام بازدید از این بنای تاریخی، تماشای معبد باشکوه هفائستوس را که معبد باستانی مشهوری است، از یاد نبرید.

جاهای دیدنی یونان 13

موزه ملی باستان شناسی آتن | ورق زدن تاریخ یونان باستان

اگر از علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها هستید، در مسیر گذر از جاهای دیدنی یونان، به موزه ملی باستان‌شناسی در آتن نیز بروید. این موزه، بزرگ‌ترین موزه یونان است که تعدادی از مجموعه‌های مهم باستانی جهان را در خود جای داده است. موزه ملی باستان‌شناسی آتن در سال ۱۸۲۹ برای نگهداری و حفاظت از آثار باستانی یونان افتتاح شد. در بازدید از این موزه، تماشای این آثار را از دست ندهید:

  • مجسمه‌های کوره و کوروس
  • مجسمه برنزی زئوس
  • مجسمه سرامیکی اپی نترا آفرودیت
  • آنتیکیترا
  • نقاب طلای آگاممنون
  • اسکلت‌هایی از گورستان کرامیکوس
  • مجسمه اسب و جوکی

محله قدیمی پلاکا | جایی به دور از شلوغی های شهر

دیدنی های یونان در آتن، کماکان ادامه دارند. یکی دیگر از جاهای دیدنی یونان، محله‌ای تاریخی است که پلاکا (Plaka) نام دارد. خیابان‌های پلاکا به‌ سبک باستانی و پر از مغازه‌های جواهرات، غذا، نوشیدنی و سوغاتی است. تعدادی از موزه‌ها و کلیساهای جامع که نشان‌دهنده فرهنگ باستانی یونان هستند نیز در پلاکا قرار دارند. این محله کهن به‌ دلیل دوری از شلوغی‌های شهر، مکانی آرام برای گردشگران است. بهار، بهترین فصلی است که می‌توانید در خیابان‌های پلاکا قدم بزنید و برای مدتی، حال‌وهوای یونان باستان را در خیابان‌هایی که با گل‌ها زیباتر شده‌اند، تجربه کنید.

جاهای دیدنی یونان 14

میدان سینتاگما | حس نبض زندگی

به فهرست دیدنی های یونان، میدان سینتاگما، از مکان‌های محبوب شهر آتن را نیز اضافه کنید. در زبان یونانی، واژه سینتاگما به‌ معنی قانون اساسی است و میدان سینتاگما به‌ نام میدان قانون اساسی نیز شناخته می‌شود. دلیل این نام، قیام آتنی‌ها در سوم سپتامبر سال ۱۸۴۳ برای تقاضای قانون اساسی است. میدان سینتاگما، مرکزی‌ترین منطقه آتن یونان و نقطه آغاز اغلب تظاهرات شهر است. همچنین کنسرت‌ها و جشنواره‌هایی نیز در آن برگزار می‌شود. این میدان تماشایی، همیشه سرشار از شور زندگی است.

جاهای دیدنی یونان 6

میستراس | متروکه‌ای دیدنی

از زیبایی‌های تاریخی یونان، میستراس (Mystras)، شهری متروکه است که بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر اسپارتا قرار دارد. میستراس تاریخی غنی دارد که بلندای آن از قرن سیزدهم تا نوزدهم میلادی است. این جاذبه تاریخی، اکنون یک سایت باستانی مهم است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

میستراس در دوران رونق خود به‌عنوان یک شهر فعال، کلیساها، کاخ‌ها و خانه‌هایی داشته است. اما، آنچه امروز از میستراس باقی مانده، مجموعه‌ای از کلیساها، یک صومعه بیزانسی و همچنین چندین ویرانه از جمله قلعه، تعدادی جاده و دیوارهای قلعه است.

جاهای دیدنی یونان 7

از دیگر جاهای تاریخی یونان، می‌توان به آکادمی آتن، باغ ملی آتن، استادیوم پاناتنائیک، قلعه ونیزی، کاخ استاد بزرگ رودس، مجموعه تاریخی شارکوس، تندیس غول رودس، معبد ارچیتوم آتن، صومعه مقدس روزانو، صومعه مقدس ترینیتی، تئاتر اپیداروس، تئاتر دیونیسوس، موزه تاریخی کرت، تئاتر اودئون هرودس آتیکوس، خانه کلئوپاترا، بنای روتاندا، محله آنافایوتیکا، محوطه باستانی آمفیاریون، قلعه بورتزی، ثرای باستانی، صومعه متورا، کتابخانه هادریان، آسیاب‌های بادی کاتو میلی، موزه باستان‌شناسی جزیره ایوس، موزه باستان‌شناسی هراکلیون، منطقه باستانی دلوس و منطقه باستانی گورتین اشاره کرد.

جاذبه های طبیعی یونان

همان‌گونه که در ابتدا بیان کردیم، جاهای دیدنی یونان، محدود به دیدنی‌های تاریخی آن نیست و طبیعت بی‌نظیر این سرزمین نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. طبیعت این کشور، چنان چشم‌نواز است که در تصورتان نمی‌گنجد. جزیره‌ های معروف یونان از جزیره میکونوس گرفته تا سفر به سانتورینی و سواحل رویایی، قله‌های استوار و غارهای دیدنی، آبشارها و دریاچه‌های خروشان، همه و همه از جاذبه‌های طبیعی دیدنی این کشور هستند. در ادامه مطلب، با تعدادی از این جاذبه‌های طبیعی آشنا خواهید شد.

تالاب بالوس | نیلگون و آرام

معرفی جاهای طبیعی یونان را با پدیده‌ای خوش‌رنگ و آرامش‌دهنده آغاز می‌کنیم. تالاب بالوس در شمال‌غربی کیساموس و چانیا از شگفتی‌های طبیعی یونان و از مقصدهای محبوب گردشگران است. این تالاب در کرت واقع شده است و با آرامش وصف‌ناپذیری که دارد، سالانه هزاران نفر را به‌سوی خود دعوت می‌کند.

تالاب بالوس با زیبایی بی‌نظیرش، فرصتی عالی برای عکاسی در اختیار شما می‌گذارد. تابش خورشید بر فراز این تالاب، بسیار زیاد است؛ به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم هنگام بازدید از آن، چتر یا آفتاب‌گیر همراه خود داشته باشید.

جاهای دیدنی یونان 15

کانال کورینس | تنگنایی شگفت انگیز

از جاذبه های گردشگری یونان، کانالی است که خلیج کورینس را به خلیج سارونیک وصل می‌کند. کانال کورینس از طریق تنگه در سطح دریا حفر شده و یکی از باریک‌ترین آبراه‌های کشتی‌رانی است. برای دیدن این کانال دیدنی، می‌توانید قایق‌سواری کنید و بیشتر لذت ببرید. هزینه قایق حدود ۸۰ یورو و بهترین زمان برای بازدید از کانال، بین ساعت ۱۲ تا ۱۳ است.

استخر طبیعی گیولا | به رنگ آرامش

یکی دیگر از جاهای دیدنی یونان، استخر طبیعی گیولا است که در شمار زیباترین استخرهای طبیعی اروپا و از بهترین مکان‌ها برای غواصی است. این استخر طبیعی که توسط زمین ساخته شده است، در جزیره تاسوس و در نزدیکی روستای استریس قرار دارد. درخشش فیروزه‌ای و زیبایی طبیعی استخر گیولا، شما را وادار خواهد کرد که تن به آب بسپارید و از لذت یک آب‌تنی دلچسب بهره‌مند شوید.

جاهای دیدنی یونان 1

غارهای آبی زاکینتوس | تماشای نور و رنگ

در شمال زاکینتوس، از زیباترین جزیره‌های یونان، به تماشای زیبایی بی‌حد غارهای آبی بروید. رنگ آبی درخشانی که در این غارها می‌بینید، به‌ دلیل شکست نور در برابر سنگ‌ها ایجاد شده و آن‌قدر اغواکننده و دلنشین است که دل‌کندن از آنجا را برای شما بسیار دشوار می‌کند. لذت قایق‌سواری در این غارها و تماشای رنگ آبی خاص آن‌ها را از دست ندهید.

جاهای دیدنی یونان 10

تنگه ساماریا | طولانی ترین دره اروپا

اگر اهل پیاده‌روی هستید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه پیاده‌روی در یکی از دلنشین‌ترین جاهای دیدنی یونان را از دست ندهید. دره ساماریا که بخشی از پارک ملی کوه‌های سفید واقع در جزیره کرت است، طولانی‌ترین دره اروپا محسوب می‌شود. این تنگه که شاهکار بی‌همتای طبیعت است، سکونتگاه ۷۰ گونه بومی کرت است.

می‌توانید قبل از شروع پیاده‌روی خود در تنگه، سری به موزه تاریخ طبیعی دره ساماریا بزنید تا درک عمیق‌تری از ثروت تاریخی و طبیعی تنگه سامره پیدا کنید. پیاده‌روی در تنگه، از محبوب‌ترین تفریحات در یونان است. مردم محلی، راه‌پله‌ای چوبی را به‌عنوان ورودی تنگه ساخته‌اند.

جاهای دیدنی یونان 23

جزیره کرت، بزرگترین جزیره یونان، گنجینه‌های طبیعی بسیاری از جمله تنگه ساماریا را در خود جای داده است. امکان کمپ در داخل تنگه در مناطق تعیین‌شده وجود دارد. متناسب با سطح آمادگی بدنی خود، می‌توانید ۵ تا ۷ ساعت پیاده‌روی کنید و از طبیعت دل‌نواز کرت لذت ببرید.

جزیره میکونوس | پیشنهادی که نمی توانید رد کنید

جذاب‌ترین مقصد گردشگری یونان در نگاه بسیاری از مردم، جزیره و شهر میکونوس است. این جزیره، محبوبیت خاصی در میان افراد مشهور جهان دارد. شهرت میکونوس، به‌ دلیل وجود هتل‌بوتیک‌های شیک، رستوران‌هایی با غذاهای دریایی و مکان‌هایی برای اجرای موسیقی زنده است. از جاذبه‌های دیگر میکونوس، می‌توان به کلیسای سفیدکاری‌شده پاراپورتیانی و سواحل شنی فراوان در امتداد ساحل جنوبی جزیره اشاره کرد.

میکونوس، انتخابی عالی برای گذراندن تعطیلات مجلل و استوایی است. این شهر، طیف گسترده‌ای از جذابیت‌ها، اعم از تاریخ و فرهنگ تا غذا و طبیعت را در خود گنجانده است. در سفر به جزیره میکونوس یونان خریدکردن از بوتیک‌های محلی، استراحتی آرام در سواحل، بازدید از مکان‌های باستان‌شناسی مانند دلوس باستانی و قدم‌زدن در خیابان‌هایی با معماری سیکلادیک را از دست ندهید.

جاهای دیدنی یونان 8

غار دریاچه ملیسانی | دروازه ای به نور

فهرستی که از جاهای دیدنی یونان در دست دارید را با دیدن غار ملیسانی غنی‌تر کنید. این غار که جواهری پنهان در جزیره کفالونیا است، آن‌قدر چشم‌نواز است که خاطراتی به‌ بلندای یک عمر در ذهنتان می‌سازد. بازدید از این غار با دریچه رویایی نور که از طاق آن می‌تابد، آن را برای شما فراموش‌نشدنی می‌کند.

جیانیس پتروچیلوس در سال ۱۹۵۱ غار ملیسانی و دریاچه زیرزمینی آن را کشف کرد. ساعت ۲ بعدازظهر، بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه شگفت‌انگیز است؛ زیرا در این ساعت، اشعه‌های خورشید درست بالای این دریچه نور هستند.

جاهای دیدنی یونان 5

سانتورینی | از زیباترین مقاصد یونان

جاذبه های گردشگری یونان به‌قدری فراوان هستند که اگر شما به‌مدت طولانی هم در این سفر بمانید، از آن خسته نخواهید شد. سانتورینی، یک مقصد گردشگری دلچسب و جزیره‌ای مشهور در جنوب دریای اژه است که به‌ دلیل زیبایی‌های بی‌نظیر غروبش، محبوب شده است.

جاهای دیدنی یونان 18

این جزیره که توسط فوران‌های آتش‌فشانی ایجاد شده است، صخره‌هایی با شیب بسیار دارد که بهترین فرصت‌های تماشای غروب خورشید را به شما تقدیم می‌کند. سانتورینی بیشتر به‌ دلیل شهرهای فیرا و اویا که بالای صخره‌های ساحل غربی قرار دارند و به نظر می‌رسد بر فراز دهانه آبی عمیق آویزان‌اند، شناخته شده است. هر دو شهر فیرا و اویا، مقصدهای عاشقانه‌ای برای ماه‌عسل هستند.

santorini در سانتورینی چه کار کنیم؟

کوه لیکابتوس | تماشای یونان از بامی بلند

کوه لیکابتوس (Lycabettus) مرتفع‌ترین نقطه آتن، یکی دیگر از جاهای دیدنی یونان است. برای لذت‌بردن بیشتر از منظره‌های حیرت‌انگیز، پیشنهاد می‌شود در هنگام غروب آفتاب به تماشای کوه لیکابتوس بروید تا شیفته طبیعت شوید. بالای این کوه، کلیسای سنت جورج دیده می‌شود.

از بالای کوه لیکابتوس، می‌توانید عظمت جاذبه‌های معروفی همچون آکروپولیس، معبد زئوس المپیا، استادیوم پاناتنائیک و آگورای باستانی را تماشا کنید. از ویژگی‌های کوه لیکابتوس، وجود فونیکولار یا راه‌آهن صخره‌ای است که محبوب کودکان است. پیشنهاد می‌کنیم هنگام بازدید از کوه لیکابتوس، تله‌کابین‌سواری را فراموش نکنید.

جاهای دیدنی یونان 2

جزیره اسپینالونگا | تجربه آرامشی لذت‌بخش

در شمال‌شرقی کرت در خلیج الوندا، یکی دیگر از دیدنی های یونان میزبان شما است. جزیره اسپینالونگا که با نام کالیدون شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از سواحل کوچک و دلخواه با سنگ‌ریزه‌ها و آب‌های کم‌عمق است که شما را در آرامش بی‌نظیر خود غرق می‌کند.

تنگه ویکوس | عمیق ترین دره جهان

شما را به تماشای تنگه ویکوس، از دیگر شگفتی‌های طبیعت یونان، دعوت می‌کنیم. این تنگه به‌ دلیل صخره‌های سرگیجه‌آور و ارتفاعاتش به «گرند کنیون یونانی» شهرت دارد. در کتاب رکوردهای گینس، نام تنگه ویکوس به‌عنوان عمیق‌ترین دره جهان با توجه به نسبت عرض آن ثبت شده است. اگر در پی یک پیاده‌روی ماجراجویانه هستید، تنگه ویکوس با مناظری روح‌نواز و دلچسب را فراموش نکنید.

جاهای دیدنی یونان 9

از دیگر جاذبه‌های طبیعی یونان، می‌توان به ساحل ساراکینیکو، جزیره ناکسوس، جزیره پاروس، کوه المپ، جزیره زاکینتوس، جزیره کرت، ساحل میرتوس، ناوسا، نافپلیو، جزیره هیدرا، کوه آتوس، جزیره دلوس، ساحل ناواجیو، جزیره کاردیا، دره توپولیا، بندر هرسنیسوس و آپوکوروناس اشاره کرد.

یونان، سرزمینی که شما را شگفت زده می کند!

جاهای دیدنی یونان بسیار فراوان است و معرفی آن‌ها تنها در یک مطلب نمی‌گنجد. در این مقاله، کوشیدیم تا چند مورد از معروف‌ترین دیدنی های یونان را به شما معرفی و مسیر شما را برای بازدید از جاذبه های گردشگری یونان دلنشین‌تر کنیم. چه هوادار تاریخ باستان باشید و چه در جست‌وجوی زادگاه فیلسوفان بزرگ تاریخ، چه علاقه‌مند به طبیعت باشید و چه اهل هنر و معماری، این مطلب در سفر به یونان یاری‌دهنده شما است. پس از بازگشت از سفر، در قسمت نظرات برای ما از تجربه‌های ناب سفر خود بنویسید.

برای سفر به یونان همین الان ارزانترین بلیط هواپیما را بخرید و راهی سفر شوید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی یونان

آیا برای سفر به یونان نیاز به اخذ ویزا داریم؟

بله، برای دریافت خدمات ویزا توریستی یونان می‌توانید با کارشناسان ویزا فلای تودی به شماره ۴۲۴۰۵۰۰۰ داخلی ۳ تماس بگیرید.

بهترین زمان سفر به یونان چه زمانی است؟

فصل‌های بهار و پاییز، بهترین زمان برای سفر به یونان هستند. بهترین ماه‌ها برای سفر به یونان، ماه‌های آوریل تا ژوئن، همچنین سپتامبر تا اکتبر هستند. در این زمان‌ها، می‌توانید آب‌و‌هوای مطبوع و شلوغی کمتری را تجربه کنید.

غذاهای معروف یونان کدامند؟

برخی از غذاهای مشهور یونان، عبارتند از موساکا، سوولاکی، لوکومادس، ساگاناکی، تاراماسالاتا و تیروپیتا.

برای سفر به یونان چند روز کافی است؟

پیشنهاد می‌کنیم دست‌کم ۷ تا ۸ روز را برای اقامت و بازدید از جاهای دیدنی یونان در نظر بگیرید. اگر قصد دارید بیشتر با تاریخ و فرهنگ یونان آشنا شوید، ۲ هفته اقامت در این سرزمین پرجاذبه، می‌تواند فرصت مناسب‌تری را برای شما فراهم کند.

وسایل حمل‌ونقل برای رفت‌وآمد در یونان کدام‌ها هستند؟

شما می‌توانید برای جابه‌جایی در یونان از هواپیما، کشتی، تاکسی و اتوبوس استفاده کنید. اگر ترجیح می‌دهید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، توصیه می‌کنیم اتوبوس را انتخاب کنید و از خدمات ریلی نامطمئن دوری کنید. با وجود اینکه در یونان قطارها ارزان‌اند، اما کند هستند و به‌خوبی سایر خطوط در اروپا از آن‌ها نگهداری نمی‌شود. اتوبوس‌ها علاوه بر مقرون‌به‌صرفه‌بودن، تمیز هستند و بسیاری از مقصدها را پوشش می‌دهند. ناگفته نماند که در بازسازی شهری پس از المپیک تابستانی ۲۰۰۴، آتن به مترویی مدرن، مقرون‌به‌صرفه و در‌دسترس مجهز شد که شما برای برخی از مقصدها، می‌توانید از آن کمک بگیرید.

زبان رسمی در یونان چیست؟

اگرچه زبان رسمی این کشور یونانی است، اما بیشتر مردم در صنعت گردشگری با زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. از آنجا که زبان یونانی، زبانی بسیار دشوار است، اگر یونانی صحبت نکنید، کسی ناراحت نخواهد شد. اغلب یونانی‌ها به زبان انگلیسی و همچنین چند زبان دیگر مانند فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی مسلط هستند.

زیباترین جاهای دیدنی یونان کدام‌ها هستند؟

جاهای دیدنی یونان بسیارند؛ اما در شمار مشهورترین آن‌ها، می‌توان به آکروپولیس، کاخ کنوسوس، سانتورینی، میکونوس، معبد و تندیس زئوس و دلفی اشاره کرد.

3 نظرات

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید