آشنایی با زیباترین جاهای دیدنی آتن

0
2916
جاذبه های گردشگری آتن
زیباترین جاذبه های گردشگری آتن

آتن با بیش از ۳۰۰۰ سال تاریخ، نماد تمدن غربی به شمار می‌رود. این شهر در دوران باستان کلاسیک شکوفا شد و زادگاه سقراط، پریکلس و سوفوکل است. امروزه آتن چیزی بیش از یک یادگار ارزشمند از گذشته‌ای باشکوه محسوب می‌شود، چرا که به پایتختی شلوغ و مدرن تبدیل شده و بسیاری از جاهای دیدنی یونان را در خود جای داده است. در موزه‌های استثنایی این شهر می‌توان آثار هنری جذابی را کشف کرد و با رفتن به جاهای دیدنی آتن زندگی را از زاویه‌ای دیگر تماشا کرد. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی با زیباترین جاذبه‌ های آتن آشنا می‌شوید.

جاهای دیدنی آتن | نگاهی به دوران شکوه تاریخ

از بهترین جاهای دیدنی آتن می‌توان به کلیساهای خیره کننده بیزانسی اشاره کرد که در سراسر شهر و محله‌های شبیه به روستا در شمال آکروپولیس یافت می‌شوند. در خیابان‌های باریک منطقه پلکا قدم بزنید و خود را به تماشای خانه‌های زیبا دعوت کنید. شهر آتن تجربه‌ای کاملا متفاوت از جزایر یونان را برای شما رقم خواهد زد.

آکروپولیس آتن | تماشای علم، فلسفه و هنر

معدود مکان‌های دیدنی را در جهان با آکروپلیس آتن مقایسه می‌‌کنند. این مکان تاریخی یادآور شکوه آتن باستان است و در بالای تپه‌ای حفاظت شده مرکز شهر، قرار دارد. آکروپولیس را نمادین‌ترین و بزرگ‌ترین معبد دوره کلاسیک باستان از ۴۴۷ قبل از میلاد تا ۳۳۸ قبل از میلاد می‌دانند. این معبد با ردیف‌های برجسته‌ای از ستون‌های دوریک و جزئیات مجسمه‌سازی خیره کننده، منظره‌ای هیجان انگیز را ایجاد کرده است. نقاشی‌های ضلع شرقی معبد نیز تولد الهه آتن را نشان می‌دهند.

آکروپولیس از بهترین جاهای دیدنی آتن

برای مشاهده چشم‌اندازهای زیبا از آکروپولیس از پایین به سمت شمال تپه بروید. رستوران‌های واقع در خیابان آپوستولو پاولو چشم انداز منحصربفردی به معبد آکروپولیس دارند. برخی از این رستوران‌ها دارای ناهارخوری روی پشت‌بام هستند که چشم‌اندازهای باورنکردنی به سمت آکروپولیس و ورودی معبد آتنا را نشان می‌دهند. در روزهای گرم سال، صبح‌ها زمان مناسبی برای دیدن از آکروپولیس خواهد بود. آکروپولیس یکی از زیباترین و بهترین جاهای دیدنی آتن به شمار می‌رود.

آدرس: Athens 105 58, Greece

Map
Link جزیره میکونوس؛ بهشت ساحلی یونان

آگورای باستانی آتن | مرکز زندگی روزمره در آتن باستان

آگورای باستانی مرکز زندگی روزمره در آتن باستان بود. برای مشاهده نمای چشمگیر آگورا از دور، به سمت دیوار شمالی آکروپولیس یا جاده‌های آریوپاگ بروید. بهترین مکان برای ورود به آگورا دروازه شمالی خیابان آدریانو (نزدیک کلیسای سنت فیلیپ) محسوب می‌شود. کلمه یونانی “Agora” به معنای «سخنرانی» است که نشان می‌دهد این مکان مخصوص سخنرانی عمومی بوده است. آگورا محل اداره، تجارت و ملاقات آگورا تو دیمو، گروه تصمیم‌گیری مدنی بود.

آگورا از جاذبه های گردشگری آتن

رویدادهای ورزشی و اجراهای تئاتر نیز در این مکان برگزار می‌شدند. یکی از قسمت‌های کلیدی آن معبد هیفاستوس است که با پیاده روی دلپذیر به بالای تپه آگورا خواهید رسید. این معبد دوریک، قرن پنجم قبل از میلاد به دلیل تبدیل شدن به کلیسای مسیحی که آن را از نابودی نجات داد، به عنوان یکی از بهترین معابد یونانی و از زیباترین جاذبه های آتن شناخته می‌شود. این معبد بر اساس طرحی کلاسیک با شش ردیف از ۱۳ ستون طراحی شده است.

آدرس:  ۲۴ Andrianou Street, Athens

Map

معبد المپیا | بزرگترین معبد یونان باستان

سازه زئوس که به المپیا نیز معروف است، بزرگترین معبد یونان باستان بود که به زئوس اختصاص داده شد. اگرچه پارتنون بهتر از این معبد حفظ شده، اما معبد المپیوس زئوس در زمان خود بنای عظیم‌تری به شمار می‌رفت. قدمت این معبد به قرن ششم قبل از میلاد می‌رسد، اما تا قرن دوم میلادی توسط امپراتور هادریان تکمیل نشده بود. در مقابل ورودی المپیا، طاق هادریان در انتهای دیونیسیو آرئوپاگیتو قرار دارد.

معبد المپیا آتن یونان

زمانی بیش از صد ستون عظیم سنگ مرمر در معبد المپیا قرار داشت که اکنون تنها ۱۵ ستون آن بر جای مانده است. همچنین برخی از ستون‌های بازمانده از این معبد نقش بر زمین شده‌اند. این بنای غول پیکر، زیارتگاهی شایسته برای زئوس، قدرتمندترین خدای یونانیان باستان، معروف به پادشاه خدایان بود. در شمال معبد المپیا، پارک کوچکی وجود دارد که شامل خرابه‌های دیوار تمیزستوکل (Themistokles) و حمام‌های روم باستان می‌شود.

آدرس: City Center near the Athens Gate and Athanasiou Diakou Street, Athens

Map

موزه بیزانس | از مشهورترین موزه های یونان

این موزه جالب اطلاعات جذابی در مورد دوره بیزانس در تاریخ یونان ارائه می‌دهد. موزه بیزانس در کاخی متعلق به قرن نوزدهم قرار دارد که برای دوشس د پلیزن، همسر شارل فرانسوا لبرون فرانسوی ساخته شده بود. موزه بیزانس مجموعه‌ای گرانبها از هنرهای بیزانسی را به نمایش می‌گذارد. از قرن سوم تا قرن پانزدهم، امپراتوری بیزانس بر سرزمین مناطق کنونی بالکان، یونان و آسیای صغیر فرمانروایی می‌کرد. در این دوران هنر دینی از ارزش بالایی برخوردار بود.

موزه بیزانس از مشهورترین موزه های یونان

هنرمندان بیزانس شاهکارهایی از موزاییک‌های دقیق، درخشان و شمایل‌های طلاکاری شده خلق کردند. موزه بیزانس با بیش از ۲۵۰۰۰ اثر هنری، گنجینه‌ای از آثار مذهبی مربوط به دوره بیزانس، دوران اولیه مسیحیت، قرون وسطی و پس از بیزانس به شمار می‌آید. در این مجموعه می‌توان مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، نمادها، منسوجات و موزاییک‌ها را تماشا کرد. همچنین کف حیاط با موزاییک‌های باشکوه مربوط به قرن پنجم پوشیده شده است.

آدرس: ۲۲ Vas. Sofias Avenue, Athens

سایت رسمی: http://www.byzantinemuseum.gr/en/

Map

میدان موناستیراکی | پاتوق توریست ها در آتن

اگر به تماشای جاهای دیدنی آتن رفته‌اید و دلتان هوای خرید کرد، می‌توانید مغازه‌هایی که جواهرات، پوشاک و کالاهای روزمره می‌فروشند را در خیابان‌های باریک بازار موناستیراکی پیدا کنید. این بازار یکی از جذابیت‌های اصلی محله است، اما این منطقه فضاهایی بسیار منحصر به فرد برای استراحت یا گردش دارد. در منطقه موناستیراکی رستوران‌های زیادی وجود دارد و می‌توانید انواع غذای یونانی را در آنها تجربه کنید. خیابان توریستی و معروف خیابان ارمو (Ermou) نیز در نزدیکی این میدان قرار دارد. در واقع این خیابان میدان سینتاگما را به میدان موناستیراکی متصل می‌کند.

میدان موناستیراکی از جاذبه های گردشگری آتن

بر خلاف منطقه لوکس پلاکا، این منطقه کمی معمولی‌تر است. میدان موناستیراکی یک منطقه باز محسوب می‌شود که دور تا دور آن با ساختمان‌های قدیمی و مدرن احاطه شده و از این میدان می‌توانید آکروپولیس را در ارتفاعات مشاهده کنید. همچنین با کمی پیاده‌روی از میدان، می‌توانید به کتابخانه هادریان برسید.

آدرس: Neighborhood in Athens, Greece

Map

بازار رمی آتن | بازاری از اوایل دوره مسیحیت!

قدمت بازار رمی به اوایل دوران مسیحیت بازمی‌گردد. این مکان بخشی از امپراطوری رم است که در گذشته داد و ستد در آنجا انجام می‌شده، اما امروزه کاربری این مکان تغییر کرده و به یکی از جاذبه های آتن تبدیل شده است. فضای این بازر باز بوده و دور تا دور آن با ستون‌های بلند سنگی احاطه شده بوده و مغازه‌ها در فضای داخلی ستون‌ها قرار داشته‌اند.

آدرس: منطقه آگورا و غرب آکروپولیس

محله باستانی آنافیوتیکا | قدم زدن در دوران کلاسیک یونان!

آنافیوتیکا یک منطقه باستانی است که تاریخ‌نگاران، قدمت آن را به دوران کلاسیک یونان باستان نسبت می‌دهند. این منطقه به‌خصوص در دوره‌های کلاسیک و هلنیستی توسعه یافت و تا زمان امپراتوری رومی از اهمیت بالایی برخوردار بود. امروز هم محله آنافیوتیکا از بهترین جاهای دیدنی آتن به شمار می‌رود و با کمی گشت و گذار در این محله می‌توانید از منظره‌های بسیار زیبا لذت ببرید.

محله باستانی آنافیوتیکا از دیدنی های آتن

در کوچه‌های قدیمی این محله تاریخی کافه‌های کوچک با رستوران‌های بزرگی ساخته‌اند و مسافران می‌توانند در تراس و بالکن‌های آن بنشینند، خوراکی‌های سنتی و خوشمزه یونانی سفارش دهند و از تماشای منظره باستانی شهر کیفور شوند.

آدرس: Athens 105 58, Greece (قسمت شمال شرقی تپه آکروپلیس)

محله پلاکا آتن | تجربه کافه‌گردی در خیابان‌های تاریخی

اگر می‌خواهید محله‌گردی را در یکی از جاهای دیدنی آتن ادامه دهید به سراغ پلاکا بروید. این محله در نزدیکی آکروپولیس قرار دارد و از بهترین مکان‌ها برای آشنایی با فرهنگ مردم رم و تاریخچه این کشور است. سنگفرش خیابان و کوچه‌های پلاکا هر گردشگری را مجذوب کافه‌های و دیوارهای خوش‌نمای شهرش می‌کند و همواره بوی خوش غذاهای محلی در پس‌ گوچه‌هایش می‌پیچد.

محله پلاکا آتن از دیدنی های آتن

این محله جزء قدیمی‌ترین منطقه‌های شهر آتن محسوب می‌شود و بیشتر مردم آن را به نام «محله خدایان» می‌شناسند. مغازه‌های زیادی در این محله قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها سوغات و یادبود تهیه کنید. همچنین با راه رفتن در کوچه‌های این محله با ساخت و سازهای بیزانسی و خانه‌های نئوکلاسیک آشنا خواهید شد.

آدرس: Plaka, Athens, 105 58, Central Athens, Greece (کنار آکروپلیس و سینتگما)

معبد پارتنون | از بهترین جاهای دیدنی آتن یونان

پارتنون یکی از بهترین جاهای دیدنی یونان محسوب می‌شود که قدمت آن به ۲۵۰۰ سال قبل بازمی‌گردد. این معبد تاریخی در بالای تپه آکروپلیس ساخته شده است. یونانی‌ها معبد پارتنون را حدود قرن پنجم پیش از میلاد برای الهه‌ «آتنا» ساخته و معتقد بودند او باعث حفظ شهر آتن می‌شود.

معبد پارتنون از بهترین جاهای دیدنی آتن یونان

معبدی که امروزه به نام پارتنون شناخته می‌شود درواقع ساختمان جدیدی است که به جای معبد قدیمی پارتنون ساخته شده، چراکه ساختمان اصلی در زمان جنگ ایران و یونان از بین رفته است. این معبد مهمترین اثر معماری هنر کلاسیک یونان محسوب می‌شود و مجسمه‌های سردر آن، اوج هنر یونانی را به نمایش می‌گذارد.

آدرس: Parthenon, Athens, Greece

باغ‌های ملی آتن و زاپیون | عمارتی زیبا در میان سرسبزی باغ

در پشت معبد زئوس، یکی از آرام‌ترین و ساکت‌ترین نقاط شهر آتن قرار دارد. باغ ملی آتن، جایی است که در آن اکثر گونه‌های گیاهی وجود دارد و برای کمی قدم زدن و لذت بردن از طبیعت دست‌ساخته یونانی‌های باستان فضای بسیار مناسبی است.

باغ‌های ملی آتن و زاپیون در آتن

در این باغ نمایشگاه معروف زاپیون هم وجود دارد. این نمایشگاه ساختمانی مجلل است که بسیاری از مراسم‌های بزرگ ملی و بین‌المللی آتن در آنجا برگزار می‌شود. عمارت زاپیون به شیوه نئوکلاسیک در داخل باغ ملی بنا شده و ساختمانی هلالی شکل دارد. هدف از ساختاین بنا، محلی برای برگزاری کنفرانس‌ها و  جلسات بین سران کشور یونان بوده است.

آدرس: Amalias 1, Αμαλίας ۱, Athina 105 57, Greece

جزایر سارونیک | از جزایر زیبای آتن یونان

اگر در حین سفر به آتن، دلتان هوای آبتنی کرد می‌توانید به جزایر سارونیک بروید و از هوای مطبوع و منظره‌های دل‌انگیز آن نهایت لذت را ببرید. این مجموعه جزایر از چند جزیره کوچک‌تر به نام‌های آجینا، آنجیستری، هایدرا، پوروس، سالامینا و سپتسس تشکیل شده است.

جزایر یونان

جزایر سارونیک در فاصله بسیار نزدیکی از همدیگر قرار گرفته‌اند و با سفری یک روزه می‌توانید از همه آنها بازدید کنید. حمام آفتاب بگیرید و آبتنی کنید.

میدان سینتاگما آتن | محل اقامت گردشگران در آتن

در مرکز شهر آتن میدانی به نام سینتاگما وجود دارد که شاهراه ارتباطی این شهر است و از آنجا به کجا که بخواهید دسترسی دارید. اطراف این میدان را انواع هاستل و هتل آتن وجود دارد و بیشتر گردشگران در این منطقه اقامت پیدا می‌کنند.

میدان سینتاگما آتن

اهمیت این میدان به قدری است که جشن‌های ملی و مراسم‌های بزرگ را در میدان سینتاگما برگزار می‌کنند. جالب است بدانید در گذشته این میدان به نام باغ اندیشه‌ها شهرت داشته و فیلسوفان و اندیشمندان بزرگی همچون ارسطو به این میدان می‌آمده‌اند.

آدرس: Pl. Sintagmatos, Athina 105 63, Greece

کلیسای پاناگیا کاپنیکار | از کلیساهای معروف آتن

کلیسای پاناگیا کاپنیکار یکی از کلیساهای معروف و زیبای شهر آتن است و در قلب مرکز تاریخی این شهر قرار دارد. این کلیسا با معماری سنتی یونانی و ارتودکسی شناخته می‌شود و دارای دیوارهای سفید و گنبدهای زیبا با طراحی‌های مذهبی است.

کلیسای پاناگیا کاپنیکار از کلیساهای معروف آتن

پاناگیا کاپنیکار معمولا با نام «کلیسای مریم مقدس کاپنیکاری» ترجمه می‌شود و برای گردشگران و مسافرانی که به دنبال تجربه‌ فرهنگ مذهبی و تاریخ یونان هستند. بازدید از کلیسای پاناگیا کاپنیکار به گردشگران فرصت آشنایی با فرهنگ و معماری یونانی را می‌دهد.

آدرس: Church Panagia Angeloktisti, Αρχιεπισκόπου Κυπριανού, Kiti, Cyprus

کوه لیکابتوس | از بهترین جاهای دیدنی آتن

کوه لیکابتوس یکی از کوه‌های معروف و مهم از نظر فرهنگی، تاریخی و طبیعی در شهر آتن است که از سطح دریا حدود ۲۷۷ متر ارتفاع دارد. کوه لیکابتوس از نظر تاریخی و فرهنگی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. یکی از جاذبه‌های مهم کوه لیکابتوس، آکروپولیس آتن است که در قسمت شرقی این کوه قرار دارد. از قله این کوه، منظره‌ای خیره‌کننده از آکروپولیس و شهر آتن پدیدار می‌شود که گردشگران و بازدیدکنندگان را شگفت‌زده خواهد کرد.

کوه لیکابتوس از دیدنی های آتن یونان

اگر به پیاده‌روی در طبیعت علاقه‌مند باشید، کوه لیکابتوس بهترین موقعیت را در اختیار شما می‌گذارد. این کوه دارای مسیرهای متعددی برای پیاده‌روی دارد و گردشگران همزمان با صعود به قله کوه می‌توانند با ویژگی‌های تاریخی و اساطیری یونان نیز آشنا شوند و حکایت مبارزات بین زئوس و تایفون در این کوه را بشنوند.

آدرس: Athens, Greece

تپه فیلو پاپوس

بازدید از تپه فیلوپاپوس فرصتی فوق‌العاده برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ باستانی یونان و لذت بردن از مناظر زیبا و طبیعت اطراف آتن است. این تپه، مکانی جذاب برای توریست‌ها و علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی به شمار می‌رود. همچنین وجود دیواره‌ها، برج‌ها و معبد‌هایی از دوران یونان باستان و روم باستان آن را بسیار خاص و تماشایی می‌کند. یکی از معروف‌ترین باقی‌مانده‌های این تپه، دیوارهای شهری با عنوان «دیوارهای لونگین» است که در دوران روم باستان برای حفاظت از شهر ساخته بودند.

جاذبه های گردشگری آتن یونان

ارتفاع تپه فیلوپاپوس حدود ۱۴۷ متر از سطح دریاست و از قله تپه می‌توان منظره‌های زیبایی از شهر قدیمی آتن، آکروپولیس، دریاچه کوپسی، و سواحل ساحلی را تماشا کرد که به گردشگران تجربه‌ یک سفر دلپذیر و خاطره‌انگیز را ارائه می‌دهد.

آدرس: Filopappos Hill, Thisseio, Athens, Athina 104 38, Greece

تپه فیلو پاپوس  از جاذبه های گردشگری آتن یونان

در آتن کجا اقامت کنیم؟

بهترین مکان برای رزرو هتل در آتن نزدیک آکروپولیس در محله‌های پلاکا یا آنافیوتیکا است. هتل‌های اطراف این محله‌ها دسترسی راحت‌تری برای بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری آتن در اختیارتان می‌گذارند. این محله‌ها دارای خیابان‌های باریک مخصوص عابران پیاده، رستوران‌های بسیار و مغازه‌های جالب هستند.

از این رو می‌توانید با رزرو هتل آکروپولیس هاوس که موقعیت مکانی عالی در نزدیکی جاذبه‌ها دارد در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. این هتل قدیمی، اتاق‌هایی با ابعاد مختلف دارد. برخی از اتاق‌ها دارای حمام اختصاصی هستند، اما برخی دیگر حمام اختصاصی در پایین سالن دارند. همچنین هتل متروپلیس به تازگی بازسازی شده و تبدیل به مکانی مقرون به صرفه‌ و مناسب برای اقامت در آتن شده است.

آتن، شهر تاریخ، معماری و فرهنگ

تماشای جاهای دیدنی آتن شما را به گذشته‌های دور خواهد برد؛ به جایی که انگار تاریخ را به طور زنده مشاهده می‌کنید. آتن پایتخت یونان بدون شک مقصدی متفاوت در میان شهرهای اروپایی است؛ جایی که تاریخ را در کنار معماری، فرهنگ و حتی طبیعت یکجا تجربه می‌کنید. برای سفر به این کشور متفاوت نیاز به خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و اخذ ویزای یونان دارید و حتی می‌توانید با خرید تور یونان بدون دغدغه برنامه‌ریزی کرده و راهی این سرزمین شگفت‌انگیز شوید.

آیا تا به حال به آتن سفر کرده‌اید؟ تجربه خود را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره سفر به آتن

چگونه ویزای توریستی یونان بگیریم؟

برای دریافت خدمات ویزای یونان با شماره ۴۰۴۰۵۰۰۰ داخلی ۳ تماس بگیرید.

بهترین زمان سفر به آتن چه زمانی است؟

آب و هوای آتن در تمام طول سال گرم و معتدل است، اما در فصل پاییز هوا خنک‌تر می‌شود. بهترین زمان سفر به این شهر ماه‌های آوریل تا اکتبر است.

جاهای دیدنی آتن کجاست؟

تپه فیلو پاپوس، کوه لیکابتوس، کلیسای پاناگیا کاپنیکار، جزایر سارونیک، معبد پارتنون و محله پلاکا بخشی از جاهای دیدنی معروف آتن هستند.

اقامتگاه‌های محبوب آتن در کدام محله قرار دارد؟

انواع هتل‌های لوکس و سنتی در آنتن وجود دارد، اما محله‌های پلاکا و آنافیوتیکا از بهترین موقعیت‌های مکانی برای اقامت مسافران به شمار می‌رود.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید