در این مقاله از فلای تودی قصد داریم، سفر به دانمارک سرزمین عجایب اروپا را با هم تجربه کنیم. دانمارک می‌تواند یکی از شگفت انگیزترین تجربیات سفر شما باشد، اگر در مورد این کشور اطلاعات کافی داشته باشید. پس پیش از آنکه بار سفرتان را ببندید، با خواندن مطلب زیر با کشور دانمارک آشنا شوید.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

آشنایی با کشور دانمارک

دانمارک از تعداد زیادی جزیره تشکیل شده که در جنوبی ترین بخش قاره اروپا قرار دارد. همسایگی دانمارک با سوئد و آلمان موجب شده تا دانمارک با سایر کشورهای اروپایی مراودات تجاری و اقتصادی داشته باشد. جمعیت دانمارک در سال ۲۰۲۱ حدود ۵٫۸ میلیون نفر تخمین زده شد که حدود ۱٫۳ میلیون نفر آن در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، زندگی می‌کنند.

آشنایی با کشور دانمارک

زبان رسمی کشور دانمارک، دانمارکی است که همانند ایسلندی، سوئدی و نروژی  به گروه زبان های آلمانی شمالی تعلق دارد. بیشتر درآمد این کشور وابسته به نفت، صنعت پزشکی، محصولات کشاورزی، حمل و نقل و خدمات است به همین دلیل اقتصاد دانمارک به این صنایع وابستگی دارد. واحد پول دانمارک، کرون دانمارک (DKK) نام دارد که ارزشی حدود ۶۷۰۰ تومان دارد.

اطلاعات ضروری در راهنمای سفر به دانمارک

پایتخت کپنهاگ
بزرگترین شهر کپنهاگ
اختلاف ساعت دانمارک با ایران دو و نیم ساعت عقب تر از ایران
پیش شماره تلفن ۴۵+
فرودگاه های کشور دانمارک فرودگاه آرهوس، فرودگاه کپنهاگ فرودگاه راسکیلد، فرودگاه سوندربورگ، فرودگاه اودنسا  
شماره تماس پلیس، آتش نشانی و آمبولانس ۱۱۲

راهنمای دریافت ویزا توریستی دانمارک

برای سفر به دانمارک، نیاز به ویزای توریستی و شینگن دارید. با داشتن ویزای دانمارک می‌توانید مدت زمان محدودی را در دانمارک یا کشورهای عضو شینگن بمانید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی دانمارک شامل موارد زیر می‌شود:

  • پاسپورت (حداقل ۱ سال اعتبار داشته باشد)
  • شناسنامه
  • ۲ قطعه عکس رنگی ۳٫۵ در ۴٫۵ با پس زمینه سفید
  • اصل و کپی ترجمه شده سند ملک
  • نامه تمکن مالی از بانک و گردش ۳ ماه آخر سپرده بانکی
  • بیمه نامه تا سقف پوشش ۳۰۰۰۰ یورو
راهنمای دریافت ویزا توریستی دانمارک

تمامی مدارک بالا باید به زبان دانمارکی یا انگلیسی ترجمه رسمی شود. اگر سوالی بابت درخواست و صدور ویزای دانمارک دارید، می‌توانید با بخش ویزا فلای تودی در ارتباط باشید.

travel to europe1 کشور های اروپایی برای اقامت

شرایط آب و هوای دانمارک چگونه است؟

دانمارک جز کشورهای چهار فصلی به حساب می‌آید که شما می‌توانید بهار، تابستان و پاییز و زمستان را در آن تجربه کنید. در ماه‌های آوریل تا می (فروردین تا اواخر اردیبهشت) هوا بهاری و معتدل، تابستان آن در ماه‌های (ژوئن تا آگوست) خرداد تا اواخر مرداد با هوایی گرم، پاییز دانمارک در سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آبان) خنک و بارانی است و زمستان آن از ماه‌های دسامبر تا مارچ (دی تا اواخر اسفند) هوایی سرد و برفی دارد.

شرایط آب و هوای  دانمارک چگونه است؟

زمان مناسب برای سفر به دانمارک

در ماه‌های ژوئن تا آگوست (خرداد تا اواسط مرداد) که روزها طولانی‌تر و متوسط دمای هوا به ۱۵-۲۰ درجه سانتی گراد می‌رسد را می‌توان بهترین زمان سفر به دانمارک معرفی کرد. در این زمان می‌توانید با قدم زدن در محله‌های دانمارک با مردم شهر بیشتر معاشرت داشته باشید و از مناظر سرسبز دانمارک لذت ببرید.

هزینه سفر به دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای نسبتا گران محسوب می‌شود، ولی هزینه های سفر به دانمارک به عواملی زیادی بستگی دارد. این هزینه‌ها شامل رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، هزینه غذا، گردش، خرید، حمل و نقل عمومی و… می‌شود. در ادامه ما برخی از هزینه های مهم سفر به کپنهاگ که گردشگران با آن رو به رو هستند، را بیان می‌کنیم:

  • هزینه یک وعده غذا در رستوران: ۱۴۰ کرون
  • هزینه غذا در مک دونالد دانمارک: ۸۵ کرون
  • هزینه یک فنجان کاپوچینو: ۴۱٫۸۲ کرون
  • هزنیه یک بطری آب معدنی کوچک: ۱۸٫۳ کرون
  • کرایه بلیط یک طرفه حمل و نقل درون شهری: ۲۴ کرون
  • کرایه تاکسی در دانمارک: ۵۰ کرون بابت ورودی و ۱۷ کرون به ازای هر کیلومتر
هزینه سفر به دانمارک

چگونه به دانمارک سفر کنیم؟

برای سفر به دانمارک مسیری حدود ۳۶۷۱ کیلومتر را در مدت ۸ ساعت پرواز در راه خواهید بود. پروازها به دانمارک به یکی از فرودگاه های آرهوس، کپنهاگ‌ راسکیلد، سوندربورگ و یا ادنسه انجام می‌شود. ایرلاین های داخلی و خارجی با حداقل یک توقف در مسیر پرواز دارند. پگاسوس، ترکیش، قطر، اتریشی و… از ایرلاین های خارجی به کپنهاگ پرواز دارند که حداقل یک توقف در مسیر خواهند داشت. قیمت بلیط هواپیما دانمارک با توجه به بازه تاریخی، کلاس پروازی و نوع ایرلاینی که انتخاب می‌کنید، تغییر پیدا خواهد کرد. ما در فلای تودی با پوشش کامل ایرلاین ها بهترین قیمت را برای خرید بلیط هواپیما دانمارک به شما پیشنهاد می‌دهیم.

چگونه به دانمارک سفر کنیم؟

مهمترین های هتل دانمارک

یکی از مهم ترین دغدغه های مسافران برای سفر، رزرو اقامتگاه محسوب می‌شود. برای رزرو هتل با گزینه‌های مختلفی نظیر هاستل، هتل آپارتمان، هتل های سه، چهار و پنج ستاره رو به رو خواهید بود. اما مسئله مهم در رزرو هتل علاوه بر امکانات، موقعیت آن است که می‌تواند تاثیر بسزایی در هزینه های سفرتان داشته باشد.

مهمترین های هتل دانمارک

کپنهاگ شهر خیلی بزرگی نیست و شما هر هتلی رزرو کنید می‌توانید با کمی پیاده روی یا دوچرخه سواری به راحتی و هزینه کم سری به جاهای دیدنی کپنهاگ بزنید. از مهمترین های هتل دانمارک برای اقامت می‌توان به هتل کامفورت وستربرو ( Comfort Hotel Vesterbro)، کپنهاگ استار (Copenhagen Star Hotel)، هتل ساگا (Saga)، هتل ایمپریال (Imperial) و… اشاره کرد.

خرید سیم کارت در دانمارک

اگر تا اینجا تصمیم خود را برای سفر به دانمارک گرفته‌اید، اجازه دهید راهنمای خرید سیم کارت در دانمارک را هم برایتان توضیح دهیم تا بهترین سیم کارت را از ارزانترین فروشگاه خریداری کنید. برای خرید سیم کارت در اروپا هم می‌توانید سیم کارت الکترونیکی و هم سیم کارت پیش پرداختی، خریداری کنید. در صورتی که سیم کارت اروپایی دارید می‌توانید از همان سیم کارت در دانمارک استفاده کنید و نیازی به خرید سیم کارت جدید ندارید.

سیم کارت اعتباری در دانمارک از طریق فرودگاه، فروشگاه آنلاین یا حضوری فروخته می‌شود. سیم کارت‌ها در فرودگاه قیمت بالاتری دارند، پس بهتر است برای خرید به سراغ نمایندگی فروش مستقیم اپراتور موردنظر بروید که در این حالت باید پاسپورت خود را همراه خود داشته باشید. دو سیم کارت لابارا (Lebara) و لیسا (Lyca) از معروف ترین سیم کارت های دانمارک به حساب می‌آیند که هزینه سیم کارت لابارا با ۳۰ گیگ اینترنت ماهانه از ۵۹ کرون و سیم کارت لیسا با ۳۰ گیگ اینترنت هم از ۵۹ کرون شروع می‌شود.

خرید سیم کارت در دانمارک

اگر می‌خواهید پیش از سفر خیالتان بابت سیم کارت راحت باشد، می‌توانید سیم کارت الکترونیکی خود را از سایت های خارجی مانند آمازون خریداری کنید. در صورتی که تلفن همراه شما از این سیم کارت‌ها پشتیبانی کند، به راحتی می‌توانید در هر نقطه‌ای از دانمارک از تلفن همراه خود برای تماس یا دسترسی به اینترنت استفاده کنید.

Rome italy بهترین شهرهای اروپایی برای سفر

جاذبه های دیدنی دانمارک

اولین تصویری که با شنیدن نام دانمارک در ذهنتان نقش می‌بندد، چیست؟ کتاب های کریس آندرسن، خانه های رنگی یا کوه های سفید کنار دریا! دانمارک اگرچه کشور کوچکی است اما جاهای دیدنی کمی ندارد. پس برای داشتن راهنمای کامل سفر به دانمارک ما لیستی از جاذبه های دیدنی این کشور را به شما معرفی می‌کنیم.

پارک ملی تای | Thy National Park

پارک ملی تای به عنوان قدیمی ترین پارک ملی دانمارک شناخته می‌شود. این پارک به صورت بیابانی ناهموار با مساحت ۲۰۰ کیلومتر مربع است که مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری آن از جنگل‌ها و تپه‌های شنی می‌گذرد. بازدید از پارک ملی تای رایگان است و شما می‌توانید در ۷ روز هفته از آن بازدید کنید.

جاذبه های دیدنی دانمارک

مونت کلینت | Mons Klint

مونت کلینت یا دریای سرد کارائیب یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های دانمارک به حساب می‌آید. مونت کلینت در فاصله دو ساعتی از جنوب دانمارک قرار دارد. ترکیب صخره‌های گچی ۷۰ میلیون ساله با آب شفاف و زلال کارائیت چشم‌انداز بی‌نظیری را به وجود می‌آورد که حاضر نیستید دیگر آنجا را ترک کنید.

جاذبه های دیدنی دانمارک

فانوس دریایی دانمارک | Rubjerg Knude

فانوس دریایی (Rubjerg Knude) در بالاترین نقطه صخره (۶۰ متر بالاتر از دریا) با ارتفاع ۲۳ متری ساخته شد. این فانوس برای اولین بار در ۲۷ دسامبر سال ۱۹۰۰ روشن شد. چشم اندازی که از بالای فانوس دریایی می‌بینید، هرگز از یاد و خاطرتان نمی‌رود. این فانوس شبانه روز باز است و ورودی آن نیز هزینه‌ای ندارد.

جاذبه های دیدنی دانمارک

قلعه فریدریکسبرگ | Frederiksborg Castle

اگر ۴۰ دقیقه از شهر کپنهاگ فاصله بگیرید، به قلعه تاریخی و باشکوه فریدریکسبرگ می‌رسید. طراحی این کاخ به سبک رنسانس انجام شده و خانواده سلطنتی دانمارک همچنان در این کاخ زندگی می‌کنند. این قلعه ۷۰ اتاق در سه طبقه دارد و گلدسته‌ها، برجک‌ها و شیروانی‌های این قلعه به طرز افسانه‌ای طراحی شدند.

جاذبه های دیدنی دانمارک

دهکده ماهیگیری اسوانکی | Svaneke

دهکده ماهیگیری اسوانکی با کلبه‌های چوبی سقف قرمز، قایق‌های شناور روی آب و ساحل شنی یکی از رویایی ترین مناظر از دانمارک را در ذهن شما حک می‌کند. این شهر معماری قدیمی خود را حفظ کرده و ساختمان‌های تاریخی به یاد مانده از قرن شانزدهم و هفدهم همچنان وجود دارند.

جاذبه های دیدنی دانمارک

لگولند | Legoland

اگر هنوز هم به یاد دوران کودکی‌تان لگو بازی می‌کنید، پس حتما سری به لگولند در بیلوند دانمارک بزنید. این شهر که حدود سه ساعت از کپنهاگ فاصله دارد، مقر اولیه کارخانه لگو بود. لگولند اولین پارک موضوعی است که تمام ساختمان‌ها و بلوک‌های آن از لگو ساخته شده‌اند و یکی از محبوب ترین مقاصد دانمارک برای کودکان به حساب می‌آید.

جاذبه های دیدنی دانمارک

حمل و نقل عمومی در دانمارک

تردد در دانمارک با وسایل حمل و نقل عمومی، بسیار سریع و راحت است. این کشور مسیرهای حمل و نقل بیشماری از طریق دریایی، زمینی و هوایی دارد که شما را به آسانی به شهرهای مختلف دانمارک می‌رسانند. مترو، اتوبوس و تاکسی از اصلی ترین وسایل حمل و نقل عمومی در دانمارک محسوب می‌شوند که به دلیل گستردگی شبکه حمل و نقل امکان تردد راحت و ارزان را در شهر برای گردشگران فراهم می‌کند.

حمل و نقل عمومی در دانمارک

هزینه حمل و نقل عمومی در کپنهاگ به تعداد مناطقی که سفر می‌کنید، بستگی دارد. با خرید کارت کپنهاگ این امکان را دارید تا به صورت نامحدود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و از ۸۰ موزه به طور رایگان بازدید کنید. این کارت‌ها به صورت ۲۴، ۴۸، ۷۲ و۱۲۰ ساعته را با قیمتی بین ۵۴-۱۳۳ یورو خریداری کنید. لازم به توضیح است که هر بزرگسال می‌تواند دو کودک زیر ۱۰ را رایگان به موزه های کپنهاگ ببرد و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی برای کودکان زیر ۱۲ سال هم رایگان محاسبه می‌شود. سیتی پاس هم یک بلیط دیجیتال سفر است که می‌توانید در بازه های ۲۴، ۴۸، ۷۲، ۹۶ و ۱۲۰ ساعته با هزینه حداقل ۸۰ کرون خریداری کرده و به طور نامحدود در مناطق ۱-۴ کپنهاگ که شامل فرودگاه هم می‌شود، در کپنهاگ ترددکنید.

در دانمارک چی بخوریم؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید فرهنگ غذایی قوی در دانمارک وجود دارند که طعم لذیذ غذاها و شیرینی‌ های آن را حتما باید بچشید. چند غذای سنتی دانمارک که طعم‌های متفاوتی دارند، عبارتند از:

  • ساندویج های روباز دانمارکی اسموربرود (smørrebrød): ترکیبی از نان چاودار به همراه شاه ماهی ترشی، گوشت گاو کبابی و تخم مرغ با سس مایونز و میگو
  • غذای دانمارکی Stjerneskud: ترکیب نان چاودار با میگو، کاهو و خاویار
  • هات داگ دانمارکی
  • غذای ملی دانمارک فریکادلر (Frikadeller): گوشت خوک ترد با سس جعفری و سیب زمینی
  • شیرینی سنتی دانمارکی
  • صدف های لیمفیورد
  • کوفته دانمارکی فریکادلر (Frikadeller)
در دانمارک چی بخوریم؟

رستوران های معروف دانمارک

 برای چشیدن غذاهای خوش طعم دانمارکی ما رستوران های زیر را در دانمارک به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران شوننمن (Schønnemann): این رستوران ابتدا فروشگاهی برای فروش محصولات کشاورزان بود اما کم‌کم با طبخ غذاهای محلی دانمارک به محبوبیت زیادی دست یافت. این رستوران از ۱۱:۳۰ صبح تا ۵ بعداز ظهر روزهای دوشنبه تا شنبه فعالیت دارد و میانگین قیمت غذا در آن از ۷۵-۱۸۵ کرون است.

رستوران ژرانیوم (Geranium): تنها رستوران سه ستاره میشلن است که سرآشپز محبوب آن راسموس کوفود، با مواد غذایی محلی و ارگانیک غذاهای خارق‌العاده‌ای مانند خرچنگ با شیر درست می‌کند. این رستوران از ظهر تا ۴ بعداز ظهر و بعداز ظهرها هم از ساعت ۶:۳۰ تا پایان شب چهارشنبه تا شنبه فعالیت دارد. میانگین هزینه غذا در این رستوران حدود ۲۵۰۰ کرون است.

مهمترین شهرهای دانمارک

کشور کوچک دانمارک، مجموعه ای از جزایر و شهرهای متنوعی است که هر کدام جذابیت و طبیعت منحصر به فرد خود را دارند. برای معرفی مهمترین شهرها دانمارک، ابتدا به سراغ کپنهاگ می‌رویم.

مهمترین شهر های دانمارک
  • کپنهاگ: این شهر بزرگترین و پایتخت کشور دانمارک محسوب می‌شود که یکی از شهرهای مهم در زمینه تجارت، آموزش، فرهنگ و امور مالی به شمار می‌رود.
  • آلبرگ: آلبرگ یکی از شهرهای صنعتی دانمارک به می‌آید که به دلیل مراودات با کشورهای اروپایی، در مسیر توسعه قدم برمی‌دارد. این شهر به دلیل برگزاری رویدادهای مختلف نظیر نمایشگاه خیابانی، جشنواره بین المللی مستند و موسیقی شمالی شهرتی جهانی دارد. همچنین، به دلیل نزدیکی به ساحل، مقصدی ایده آل برای سفرهای تابستانی به حساب می‌آید.
  • ادنسه: ادنسه یکی از شهرهای امن با استاندارد بالا در اروپا شناخته می‌شود. در این شهر مسیرهای دوچرخه سواری وسیعی وجود دارند که ساکنان آن برای تردد در ادنسه از آن استفاده می‌کنند. در ادسنه می‌توانید از موزه های فابورگ (The Faaborg Museum)، دهکده فانن (Funen) و موزه هنری (art museum) بازدید کنید، تا کمی بیشتر با تاریخ این شهر آشنا شوید.
  • آرهوس: آرهوس با سیستم حمل و نقل توسعه یافته، معماری و فضای سبز خیره کننده، سیستم آموزشی استاندارد و تاریخ غنی به عنوان یکی از امن ترین شهرهای اروپا برای زندگی شناخته می‌شود.
  • بیلوند: بیلوند یکی از شهرهای کوچک دانمارک محسوب می‌شود که حدود ۶۰۰۰ نفر جمعیت دارد. طبیعت بی‌نظیر این روستا این فرصت را فراهم کرده تا کودکان با شیوه‌های کشاورزی دانمارکی، کاشت و برداشت میوه و سبزیجات آشنا شوند، همچنین مکانی عالی برای آشنایی با تاریخ دانمارک به حساب می‌آید.

قوانین که در کشور دانمارک وجود دارد؟

همه کشورها برای برقرای نظم و امنیت، مجموعه قوانینی دارند. دانمارک نیز همانند سایر کشورها قوانین مخصوص به خود را دارد که دانستن آن به گردشگران کمک می‌کند تا تجربه خوبی از سفر به دانمارک داشته باشند.

  • حمل مواد مخدر در دانمارک جریمه سنگینی حدود ۵۰۰ کرون دارد.
  • برخی مکان‌ها اجازه عکاسی ندارند، بنابراین حتما پیش از عکاسی از ساختمان یا جاذبه گردشگری از متصدی یا راهنمای آن سوال کنید.
  • مجسمه پری دریایی یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری دانمارک محسوب می‌شود و قانونی در مورد عکس گرفتن از این مجسمه توسط سازنده آن، ادوارد اریکسون، وجود دارد که اگر عکس گرفته شده از مجسمه برای استفاده تجاری باشد، باید مبلغی که توسط خانواده اریکسون تعیین می‌شود را بپردازید.
  • حمل اسلحه بدون مجوز در دانمارک ممنوع است و مجازات قانونی (زندانی) دارد.

سوالات متداول درباره سفر به دانمارک

شهرهای مهم کشور دانمارک کدامند؟

کپنهاگ، ادنسه، آرهوس و بیلوند از شهرهای مهم دانمارک هستند.

هزینه تحصیل در دانمارک چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانمارک برای دانشجویان دانمارکی و اروپایی رایگان است اما دانشجویان بین المللی می‌توانند از بورسیه و کمک‌های مالی متفاوتی برای تحصیل در اروپا استفاده کنند که هزینه تحصیل با توجه به رشته انتخابی و شهر و دانشگاه موردنظر متفاوت خواهد بود.

بهترین مراکز خرید دانمارک کدامند؟

مرکز خرید Fisketorvet، مرکز خرید فیلدز (Field’s Shopping Center)، مرکز خرید ایلوم (Illum)، بازار وست آرهوس (Bazar Vest)، مرکز خرید گالری برونوس (Bruuns Galleri) از بهترین مراکز خرید دانمارک محسوب می‌شوند.

معروف ترین جشنواره های دانمارک کدامند؟

جشنواره جاز کپنهاگ (۱۲-۲۱ تیر)، جشنواره هنری آرهوس (۲۶ آگوست تا ۴ سپتامبر (۴ شهریور تا ۱۳ شهریور))، جشنواره موسیقی (۳ تا ۲۶ فوریه (۱۴ بهمن تا ۷ اسفند) از مهمترین جشنواره های دانمارک به حساب می‌آیند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید