شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید به لوکیشن های ناب یا حداقل کمتر دیده شده سفر کنید؟ در این صورت سفر به دنیزلی ترکیه را به جای سفر به استانبول یا آنتالیا پیشنهاد می‌کنیم. شهری خاص، زیبا و با جاذبه های فراوان که کمتر مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته است. راهنمای سفر به دنیزلی ترکیه شما را به سرزمینی ناشناخته در این کشور همسایه می‌برد. با دیدن جاذبه های این شهر چنان شگفت زده خواهید شد که بلافاصله برای سفر بعدی خود برنامه ریزی کنید. قبل از هرچیزی باید بدانید دنیزلی کجاست؟ پس تا انتهای این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی با ما همراه باشید.

اطلاعات ضروری و راهنمای سفر به دنیزلی

برای سفر به یک مقصد خارجی، باید اطلاعات کلی در خصوص شهر مقصد را داشته باشید تا سفری بدون دغدغه تجربه کنید، البته کشور همسایه ما ترکیه، از خیلی جهات با ایران شباهت دارد و شما برای سفر به هرکدام از شهرهای آن دغدغه ای نخواهید داشت، اما باز بد نیست تا اطلاعات ضروری برای سفر به این شهر را در جدول زیر را ببینید.

زبان رسمی ترکی استانبولی
دین رسمی اسلام
واحد پول دنیزلی ترکیه لیر
جهت رانندگی راست
نوع حکومت جمهوری
اختلاف ساعت با ایران نیم ساعت

دنیزلی کجاست؟

دنیزلی، این شهر افسانه ای که قرار است با استانبول یعنی محبوبترین شهر ترکیه رقابت کند، کجاست؟ دنیزلی شهری کوچک در جنوب غربی ترکیه به شمار می‌رود که اتفاقا از هیچ سمتی به دریا راه ندارد، پس دلتان را برای تفریحات آبی در دنیزلی صابون نزنید. اما صبر کنید، دنیزلی را دست کم نگیرید، این شهر صنعتی، جاذبه های گردشگری زیادی از دوره های متفاوت تاریخی دارد که شما را برای برنامه ریزی سفر کنجکاو کند. اگر نگاهی به تاریخچه استان دنیزلی داشته باشید، متوجه می‌شوید که قدمت این شهر به سده‌های قبل از میلاد می‌رسد، بنابراین بدیهی است که آثار تاریخی زیاد

شهر دنیزلی روی نقشه گوگل مپ

آب و هوای دنیزلی | سرد یا آفتابی؟

بعد از اینکه تصمیم سفر به دنیزلی را گرفتید، لازم است تا با آب و هوای این شهر آشنا باشید تا بدانید که دقیقا چه نوع لباسی در چمدان بگذارید؟ خب در پاسخ این سوال که از مهمترین موارد درباره دنیزلی ترکیه است، باید اشاره کنیم که بستگی به زمان سفر شما دارد.

براساس موقعیت جغرافیایی دنیزلی، این شهر با پستی و بلندی های زیادی پوشیده شده است، اما امتداد کوه‌ها با دریا، حالتی عمودی داشته و همین مورد موجب شده تا بادهایی که از سمت دریا می‌وزند، به سمت شهر برسند. این شهر در بهار و پاییز، هوای ملایم و معتدلی داشته و با نم باران، لطفاتی شاعرانه پیدا می‌کند.

اما زمستان ها، چهره شهر همچون دیگر شهرهای ترکیه، سرد و برفی است. با این حساب اگر دوست دارید تا در بهترین زمان سفر به دنیزلی به این شهر سفر کنید، اوایل بهار و پاییز را برای سفر انتخاب کنید.

جاذبه های گردشگری دنیزلی که باید ببینید

حالا وقت آن رسیده تا با دلایل سفر به این شهر آشنا شویم. جاهای دیدنی دنیزلی و جاذبه هایی که قرار است در سفر چند روزه به این شهر ببینید. قبل از هرچیزی لازم است اشاره کنیم که دنیزلی یکی از شهرهای تاریخی با قدمت بالا است. آثار تاریخی زیادی از دوره امپراتوری روم در این شهر باقی مانده که با آنها آشنا خواهید شد.

۱- پاموکاله | از جاذبه‌ های تفریحی شهر دنیزلی

چشمه های آبگرم پاموکاله، از مهمترین جاهای دیدنی ترکیه است که با طبیعت بکر و زیبا و البته خاصیت درمانی، افراد زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. پاموکاله یا پاموک کاله، به معنی قصر یا قلعه پنبه ای است و دلیل این نامگداری، چشمه های آبگرم آهکی این منطقه هستند که به پنبه شباهت دارند.

پاموکاله جاذبه تفریحی دنیزلی

پاموکاله شامل ۱۷ چشمه آبگرم طبیعی است که به صورت طبقاتی روی هم قرار گرفته اند. چشمه هایی که با جاری شدن روی سنگ های تراورتن، مناظری زیبا و عجیب ایجاد می‌کنند. البته مشابه این چشمه های آهکی در ایران هم وجود دارد، باداب سورت درست به پاموکاله شباهت داشته، اما تفاوت آنها همین ۱۷ چشمه طبقاتی است.

البته پیشنهاد می‌کنیم برای بهره مندی کامل از این جاذبه طبیعی، یک شب در هتل های پاموکاله اقامت کنید و طلوع صبح را مهمان این چشمه ها باشید. Melrose Hotel و Hotel Hal-Tur دو مورد از بهترین هتل های دنیزلی برای اقامت در پاموکاله هستند که می‌توانید انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای رزرو هتل های استان دنیزلی از لینک زیر اقدام کنید.

۲- معبد آپولو دنیزلی | تماشای تاریخ در ترکیه

همانطور که اشاره کردیم این شهر تاریخی است و آثار تاریخی زیادی از دوره‌های مختلف دارد. معبد آپولو یکی از بناهای تاریخی دنیزلی است. البته هم اکنون جز چند ستون و پی معبد که یک بنای رومی بوده باقی نمانده، اما این مکان در گذشته معبدی برای قربانی کردن حیوانات کوچک و بزرگ بوده که توسط کشیش های مسیحی اداره می‌شده است.

معبد آپولو دنیزلی

۳- نکروپلیس یا شهر مردگان | از معروف ترین دیدنی های دنیزلی

اگر فرصت ندارید تا به ایتالیا سفر کنید و این معماری جالب که به شهر مردگان شهرت دارد را تماشا کنید، به دنیزلی بروید. نکروپلیس یا شهر مردگان یکی از جاهای دیدنی دنیزلی به شمار می‌رود. این جاذبه در اصل قبرستانی به طول ۲ کیلومتر است که هزاران آرامگاه از دوره‌های یونان باستان، دوره رومی و مسیحیت را در خود جای داده است.

اگر به این مکان بروید، ۴ نوع قبر خواهید دید؛ قبرهای ساده، ۲ نوع قبر برای افراد ثروتمند و قبرهای خانوادگی. این قبرها که در دل کوه کنده شده‌اند، در عین حال زیبا و تماشایی و از طرفی کمی خوف برانگیزند. تصورش را کنید که چند روح باستانی در این فضا سرگردان است؟

۴- آمفی تئاتر رومی | از بناهای تاریخی دنیزلی

دنیزلی به معنی شهری در کنار دریا است، با وجود این که این شهر در مجاورت دریا قرار ندارد. اما جاذبه های زیادی از دوره پرشکوه امپراتوری روم در اینجا وجود دارد که یکی از آنها آمفی تئاتر رومی محسوب می‌شود. آمفی تئاتر شهر هیراپولیس در این منطقه قرار گرفته و گویا ۱۵ هزار نفر ظرفیت دارد. آمفی تئاتری که بخش های VIP داشته و هشت مسیر برای عبور جمعیت برای آن در نظر گرفته بوده‌اند.

آمفی تئاتر رومی یکی از بناهای تاریخی روم

مناظر طبیعی دنیزلی ترکیه

البته جاهای دیدنی دنیزلی تنها به چند موردی که اشاره کردیم محدود نیست و صحبت از تمام آنها، فرصت بیشتری می‌طلبد، در این مطلب مهمترین آنها را شناختید. اما برای این که راهنمای سفر به دنیزلی ترکیه رنگ و بوی کاملتری بگیرد، باید بدانید که علاوه بر بناهای تاریخی، دنیزلی مناظر طبیعی فوق العاده ای نیز دارد که در دره‌ها و کوه‌ها پنهان شده‌اند.

حتی اگر بدون هیچ قصدی دل به جاده‌های این شهر بزنید، مناظر اطراف شما را شگفت زده‌خواند کرد، زیرا دنیزلی روی ارتفاع واقع شده و اطراف آن دره است. اما اگر دنبال لوکیشن‌های خاص تری هستید، این مناظر طبیعی را از دست ندهید:

  • Keloğlan Mağarasi
  • Ornaz Vadisi
  • Karahayit Ağlayan Kaya
  • Camlik Mesire Yeri
  • Apollon Lairbenos Tapinagi و غیره.

راه های دسترسی به شهر دنیزلی چگونه است؟

راهنمای سفر به دنیزلی ترکیه بدون اطلاع از راه های دسترسی به این شهر چیز مهمی کم دارد. برای این که بتوانید به این شهر زیبا و تاریخی سفر کنید، می‌توانید به طور مستقیم با خرید پرواز تهران دنیزلی و با یک پرواز حدودا ۲ ساعت و نیمه خودتان را به این شهر زیبا برسانید.

البته راه‌های دیگری نیز برای رفتن به دنیزلی دارید؛ اگر به هر یکی از شهرهای ترکیه سفر کرده باشید، می‌توانید به صورت زمینی یا هوایی به شهر دنیزلی سفر کنید. در شهرهای آنتالیا و استانبول می‌توانید تورهای یک روزه‌ای پیدا کنید که شما را به پاموکاله برسانند. البته اگر دوست دارید چند روز در این شهر اقامت داشته باشید، بهترین راه پرواز مستقیم است.

گردشگری غذا در دنیزلی | چه چیزی بخوریم؟

یکی از نکات مهم درخصوص راهنمای سفر به دنیزلی، آشنایی با رستوران های شهر است؛ لذت چشیدن غذاهای محلی و بین‌المللی در بهترین رستوران های شهر مقصد، با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. اما از طرف دیگر، پیدا کردن بهترین رستوران های دنیزلی کار ساده ای نباشد. بهتر است در این خصوص از یک راهنمای محلی سوال کنید.

غذاهای سنتی دنیزلی ترکیه

در سفر به این شهر حتما از غذاهای ترکی مثل دونر کباب، بیتی بیف، کاورمالی یومورتا، اسکندر کباب، بوروک، پیده و غیره برخی از معروفترین غذاهای ترکی هستند که می‌توانید در کافه‌ها و رستوران های مختلف تست کنید. صرف یک فنجان قهوه ترک را هم فراموش نکنید.

دنیزلی، بهشتی گمشده در ترکیه!

درصد زیادی از گردشگران در سفر به ترکیه خیلی ساده از کنار دنیزلی می‌گذرند و توجهی به این شهر زیبا نمی‌کنند. اما در راهنمای سفر به دنیزلی ترکیه شما را با جاذبه های دیدنی این شهر آشنا کردیم، بعد از این تصمیم با شما است که آیا تماشای مناظر طبیعی بکر و آثار تاریخی این شهر را به خود هدیه دهید یا خیر.

برای سفر کافی است تا در اولین فرصت و تعطیلات پیش رو، برنامه سفر خود را بچینید. برای خرید بلیط هواپیما ارزان و رزرو ارزان هتل، فلای تودی بهترین پیشنهادهای قیمتی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

اگر شما هم تجربه ای در خصوص سفر به این شهر دارید، با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره سفر به دنیزلی

هزینه سفر به دنیزلی ترکیه چقدر است؟

بخشی از هزینه های سفر شما به دنیزلی شامل هزینه رزرو هتل و بلیط هواپیما است. باقی هزینه ها مثل هزینه غذا، حمل و نقل و غیره بستگی به مدت زمان اقامت شما در این شهر دارد.

بهترین فصل سفر به دنیزلی چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به دنیزلی اوایل بهار و اوایل پاییز است که هوا بسیار مطبوع می شود.

معروفترین جاذبه دیدنی دنیزلی کجاست؟

پاموک کاله یا همان چشمه های آبگرم طبقاتی، مهمترین جاذبه دیدنی دنیزلی هستند.

فاصله دنیزلی تا استانبول چقدر است؟

فاصله این ۲ شهر با خودرو حدود ۶ ساعت و نیم است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید