طبیعت بکر گرجستان و آب‌وهوای معتدل آن، گرجستان را به یک مقصد پرطرفدار در میان ایرانیان تبدیل کرده‌ است. جذابیت سفر به گرجستان زمانی بیشتر شد که ایرانیان برای سفر به شهرهای گرجستان، دیگر نیازی به اخذ ویزا نداشتند. جاذبه های گردشگری گرجستان کم نیستند، اما به راحتی می‌توانید با دسترسی به اینترنت و گوگل‌مپ، پیاده و یا با اتوبوس از این جاذبه‌ها بازدید کرده و هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

اما برقراری ارتباط در سفر یکی از نیازهای مهم هر گردشگر است که با خرید سیم کارت گرجستان به راحتی امکانپذیر می‌شود. راهنمای خرید سیم کارت در گرجستان از مجله گردشگری فلای تودی را بخوانید تا با جزئیات کاملتری آشنا شوید.

نحوه خرید سیم کارت در گرجستان

با مراجعه به یکی از مراکز تهیه سیم کارت در گرجستان می‌توانید به راحتی سیم کارت های گرجی را خریداری کنید.

  • خرید سیم کارت در فرودگاه های گرجستان: می‌توانید سیم کارت گرجستان دائمی یا اعتباری را از نمایندگی‌ های فروش اپراتورهای گرجستان تهیه و خریداری کنید. البته گرجستان به توریست‌ها سیم کارت رایگان هدیه می‌دهد اما سیم کارت‌ها شارژ و بسته اینترنت ندارند. قیمت خدمات سیم‌ کارت های گرجستان هم مانند سایر اجناس در فرودگاه‌ها نسبت‌ به مراکز سطح شهر گرانتر هستند.
  • خرید سیم کارت گرجستان از نمایندگی‌های فروش: در سطح شهرهای توریستی مانند باتومی یا تفلیس، نمایندگی‌ های فروش سیم کارت گرجستان وجود دارد. در خیابان روستاولی یکی از خیابان های معروف گرجستان به راحتی می‌توانید یکی از شعب سه اپراتور مگتی‌کام، ژئوتی و بی‌لاین را پیدا و خرید خود را انجام دهید.
  • خرید سیم کارت گرجستان از آژانس‌های گردشگری: برخی از آژانس‌های گردشگری هم برای جلب رضایت مسافران خود، سیم کارت گرجستان روی پکیج‌هایشان ارائه می‌دهند. می‌توانید از آژانس مسافرتی خود درخواست کنید.
راهنمای خرید سیم کارت در گرجستان

جاذبه های دیدنی تفلیس و سواحل باتومی، این دو شهر را به توریستی‌ترین شهرهای گرجستان تبدیل کرده‌اند. برای خرید سیم کارت گرجستان در تفلیس و یا باتومی هم می‌توانید از فرودگاه یا نمایندگی‌های فروش سیم کارت اقدام کنید. به یاد داشته باشید مدارک لازم برای خرید سیم کارت در گرجستان تنها همرا داشتن پاسپورت است.

اپراتورهای تلفن همراه در گرجستان | بهترین اپراتور برای ایرانی ها

برای خرید سیم کارت در گرجستان می‌توانید یکی از سه اپراتور مگت ی‌کام، بی‌ لاین و ژئوسل را تهیه کنید.

  • اپراتور مگتی‌ کام: برای کسانی که می‌خواهند در طبیعت گرجستان و یا خارج از شهر به گشت‌وگذار بپردازند، اپراتور مگتی‌کام بهترین گزینه به شمار می‌رود. دسترسی به اینترنت ۴G و آنتن‌دهی خوب مگتی‌کام از مزیت‌های این اپراتور محسوب می‌شود.
  • اپراتور ژئوسل: دومین اپراتور فعال در گرجستان، ژئوسل است. گردشگران با خرید سیم کارت در گرجستان از اپراتور ژئوسل می‌توانند از ۲ گیگ اینترنت و ۵۰ دقیقه تماس رایگان برخوردار شوند. این سیم کارت تنها ۱۵ روز اعتبار دارد و محدودیتی برای ارسال پیامک هم ندارد.
  • اپراتور بی‌ لاین: بی‌لاین یکی دیگر از اپراتورهای فعال در گرجستان محسوب ‌می‌شود. این اپراتور توسط روس‌ها ارائه می‌شود و نسبت به سایر اپراتورهای فعال در گرجستان از پوشش دهی کمتر اما اینترنت بهتری برخودار است.
اپراتورهای تلفن همراه در گرجستان

قیمت سیم کارت گرجستان با توجه به نوع اپراتور منتخب شما، تغییر پیدا می‌کند. اینترنت سیم کارت گرجستان با توجه به آنتن دهی تا ۴G ,4.5G را هم پشتیبانی می‌کند. مگتی کام بهترین اپراتور خرید سیم کارت در گرجستان برای ایرانی هاست.

فعال کردن سیم کارت در گرجستان

پس از مراجعه به نمایندگی‌های فروش، تکمیل فرم و پرداخت هزینه، می‌توانید با کمک نماینده فروش حاضر، سیم کارت خود را فعال نمایید.

شارژ سیم کارت در گرجستان

برای شارژ سیم کارت در گرجستان می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های مربوط به همان اپراتور یا باکس‌ پی اقدام کنید. در ادامه درباره هر یک از این موارد توضیحات کامل ارائه شده است:

شارژ سیم کارت گرجستان با اپلیکیشن

اگر کارت‌های بانکی بین‌المللی مانند مستر کارت یا ویزا کارت دارید؛ در هر نقطه یا مکانی که باشید و اعتبار سیم‌کارتتان به اتمام برسد به راحتی می‌توانید شارژ سیم کارت گرجستان خود را از طریق اپلیکیشن اپراتورتان انجام دهید. در این اپلیکیشن‌ها علاوه بر خرید شارژ می‌توانید حجم اینترنت و شارژ پولی سیم‌کارتتان را هم بررسی کنید.

برای مثال، اگر سیم کارت خود را از اپراتور مگتی کام، بهترین اپراتور سیم کارت در گرجستان، تهیه کردید، می‌توانید اپلیکیشن MyMagti را نصب کرده و از خدمات خرید بسته اینترنتی و شارژ استفاده کنید.

شارژ سیم کارت گرجستان با اپلیکیشن

شارژ سیم کارت گرجستان با باکس‌ پی

برای خرید شارژ سیم کارت و بسته‌های اینترنتی می‌توانید از طریق کیوسک پرداخت الکترونیکی (Pay Boxes) موجود در سطح شهر اقدام کنید. از طریق این کیوسک‌ها می‌توانید قیمت بسته های مکالمه و اینترنت در گرجستان را مشاهده و متناسب با نیازتان خرید خود را نهایی کنید.

برای شارژ سیم کارت از طریق کیوسک، کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • تغییر زبان سیستم به انگلیسی و انتخاب اپراتور موردنظر
  • انتخاب بسته اینترنت و شارژ مورد نیاز
  • وارد کردن شماره گرجی
  • پرداخت مبلغ ( اگر مسترکارت یا ویزا کارت دارید باید اطلاعات کارتتان را وارد نمایید یا می‌توانید پول لاری(پول رایج در گرجستان) در قسمت پایه دستگاه وارد کنید.

خرید سیم کارت گرجستان در ایران

برای فعالیت در سایت‌های بین المللی نظیر فریلنسری، سایت‌های بازی یا شبکه‌های اجتماعی نیاز به یک شماره غیر ایرانی خواهید داشت. با خرید سیم کارت گرجستان در ایران به راحتی و هزینه کمتری می‌توانید در سایت‌های بین‌المللی فعالیت کنید. استفاده از سیم کارت گرجستان در ایران با پیش‌شماره ۹۹۵+ انجام می‌شود و می‌توانید تماس‌های ورودی و خروجی خود را دریافت کنید.

3 696x468 2

فعالسازی رومینگ همراه اول در گرجستان

برای استفاده از خدمات رومینگ همراه اول در کشور گرجستان می‌توانید از بسته دوره دنیا در این اپراتور استفاده کنید. مقاله رومینگ همراه اول را بخوانید تا درباره نحوه فعالسازی، قیمت و خدمات این اپراتور در کشور گرجستان بیشتر بدانید.

فعالسازی رومینگ ایرانسل در گرجستان

برای استفاده از سیم کارت ایرانسل در گرجستان نیاز است رومینگ خود را فعال کنید. البته به دلیل هزینه‌های فعالسازی رومینگ در کشورهای خارجی؛ اغلب گردشگران ترجیح ‌می‌دهند که سیم کارت گرجستان را تهیه کنند در این حالت به راحتی می‌توانند هزینه‌های خود را کنترل کنند.

تعرفه رومینگ ایرانسل در کشور گرجستان به شرح زیر است:

نوع ارتباطGeocellVone-Mobitel (Beeline)Magticom
مکالمه داخلی (تومان)۶,۹۰۰۶,۹۰۰۴۹,۰۰۰
مکالمه با ایران (تومان)۱۰,۵۰۰۱۰,۵۰۰۷۳,۰۰۰
دریافت مکالمه (تومان)۹,۰۰۰۹,۰۰۰۶۸,۰۰۰
ارسال پیامک (تومان)۲,۷۰۰۲,۷۰۰۱۵,۰۰۰
دریافت پیامک (تومان)۰۰۰
اینترنت (به ازای هر مگابایت)۳,۶۰۰۳,۶۰۰فعال نیست

نکات مهم خرید سیم کارت در گرجستان

  • حتما شماره گرجی خود را در جایی یادداشت کنید، تا برای شارژ یا خرید بسته اینترنت دچار مشکل نشوید.
  • سیم کارت مگتی‌کام آنتن‌دهی بهتری نسب به سایر اپراتورها در خارج از شهر نظیر طبیعت دارند.
  • حتما از اعتبار داشتن سیم کارت خود مطمئن شوید؛ زیرا تعرفه آزاد در کشور گرجستان بسیار بالاست.
  • بهتر است یکی از سه اپراتور معرفی شده را برای خرید سیم کارت انتخاب کنید، تا در صورت بروز مشکل بتوانید از پشتیبانی آنها استفاده کنید.
  • تعرفه رومینگ ایرانی نسبت به سیم کارت‌های گرجی بیشتر هستند ولی با سیم کارت های گرجستان کیفیت و سرعت بالاتری را در ارتباط با دیگران تجربه خواهید کرد.
راهنمای خرید سیم کارت در گرجستان

کاهش هزینه سفر با خرید سیم کارت گرجی

با تهیه سیم کارت در گرجستان، علاوه بر کاهش هزینه‌ سفر در گرجستان به راحتی می‌توانید در تمامی نقاط کشور به اینترنت دسترسی داشته باشید و یا در صورت نیاز، با دوستانتان تماس بگیرید. فرقی نمی‌کند مقصد شما تفلیس پایتخت گرجستان باشد یا برای لذت بردن از سواحل و جاهای دیدنی باتومی راهی گرجستان شوید، خرید سیم کارت یکی از مهمترین اقدامات شما در سفر به این کشور خواهد بود. ما در این مقاله تلاش کردیم کامل ترین راهنمای خرید سیم کارت در گرجستان را در اختیارتان بگذاریم.

شما در سفر به گرجستان از کدام اپراتور استفاده کردید؟ خوشحال می‌شویم اگر تجربه‌ای دارید با ما و خواننندگانمان در میان بگذارید.

2 نظرات

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید