بابلسر، نگین مازندران، شهری ساحلی در شمال ایران است که در فاصله ۳۵ کیلومتری بابل و ۱۱ کیلومتری فریدونکنار واقع شده است. این شهر با برخورداری از طبیعت زیبا، آب و هوای دل‌انگیز، جاذبه‌های گردشگری متنوع و امکانات رفاهی مناسب، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در شمال ایران محسوب می‌شود. آب و هوای بابلسر معتدل خزری است؛ به طوری که تابستان‌های این شهر گرم و مرطوب و زمستان‌های آن سرد و ملایم می‌شود. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی با بهترین جاهای دیدنی بابلسر آشنا شوید.

موقعیت جغرافیایی شهر بابلسر

بابلسر در منتهی‌الیه شمال غربی استان مازندران و در کرانه جنوبی دریای خزر واقع شده است. این شهر از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه البرز، از شرق به شهرستان بابل و از غرب به شهرستان فریدونکنار محدود می‌شود. فاصله بابلسر تا تهران در حدود ۲۲۸ کیلومتر است و با رانندگی در حدود ۴ ساعته به این شهر می‌رسید.

تاریخچه شهر بابلسر

قدمت شهر بابلسر به دوران صفویه بازمی‌گردد. نام این شهر در گذشته «مشهدسر» بود که به دلیل وجود بقعه امامزاده ابراهیم به این نام شهرت داشت. در سال ۱۳۱۰ نام این شهر به «بارفروش» تغییر یافت و در نهایت در سال ۱۳۴۹ به «بابلسر» تغییر نام پیدا کرد. این شهر در گذشته به عنوان بندر و مرکز تجارت ایران و روسیه رونق داشته و در دوره قاجار بندر کشتیرانی و بازرگانی و از بندرهای شرقی دریای خزر بوده است.

بهترین جاهای دیدنی بابلسر

مشهدسر تا پیش از انقلاب اکتبر روسیه، به عنوان یکی از بندرهای بازرگانی مهم میان مازندران و روسیه شناخته می‌شد. پس از این رویداد، به تدریج بندر انزلی به تنها بندر بازرگانی ایران در دریای خزر با شوروی تبدیل شد و مشهدسر اهمیت تجاری سابق خود را از دست داد. اما با ظهور وسایل حمل و نقل جدید و باز شدن راه هراز، فاصله میان تهران و شهرهای آمل، بابل و بابلسر به طور قابل توجهی کاهش یافت. در نتیجه، جاده هراز به کوتاه‌ترین مسیر برای سفر از تهران به شمال ایران تبدیل شد.

این امر، رونق جدیدی به شهر مشهدسر بخشید و این شهر به تدریج به عنوان مقصد گردشگری محبوب در میان مردم ایران شناخته شد. امروزه، بابلسر با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری متنوع، طبیعت زیبا و امکانات رفاهی مناسب، به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در شمال ایران تبدیل شده است.

جاهای دیدنی بابلسر کجاست؟

بابلسر یکی از شهرهای شمالی کشور است که ساحل، جنگل، طبیعت بکر، فضای شهری و جاذبه تاریخی را در کنار هم دارد. بهترین فصل سفر به بابلسر، فصل بهار و اوایل پاییز محسوب می‌شود. البته اگر از بارش باران لذت می‌برید و سرمای هوا نیز آزارتان نمی‌دهد، پاییز فصل بهتری برای سفر به بابلسر به شمار می‌رود. در ادامه با معروف‌ترین جاهای دیدنی بابلسر بیشتر آشنا شوید. اگر مایلید درباره جاهای دیدنی مازندان یا دیگر شهرهای این خطه سبز بیشتر بدانید، نام شهرها را در مجله گردشگری فلای‌تودی جستجو کنید.

پل معلق بابلسر | نگین گردشگری شمال ایران

پل معلق بابلسر، نگین تاریخ و گردشگری شمال ایران و یکی از جاهای دیدنی بابلسر است. این پل، یادگاری از دوران پهلوی اول، در خیابان پاسداران این شهر واقع شده و امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب کشور شناخته می‌شود. این پل فلزی معلق که در سال ۱۳۱۳ و پیش از وقوع جنگ جهانی دوم توسط کارشناسان سوئدی و آلمانی احداث شده، با طولی بالغ بر ۸۰ متر، ارتفاعی معادل ۱۶ متر و عرض ۸ متر روی رودخانه زیبای بابلرود قرار گرفته و زیبایی چشمگیری به این منطقه بخشیده است.

جاهای دیدنی بابلسر کجاست

پل معلق بابلسر که از جاهای دیدنی بابلسر در تابستان نیز محسوب می‌شود، اولین پل ماشین‌رو در ایران است که احداث آن در زمان خود، گامی مهم در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور به شمار می‌رفت. طراحی و معماری این پل از پل‌های مشابه در اروپا الهام گرفته شده است. همچنین قرارگیری این پل روی رودخانه بابلرود که از جاهای تفریحی بابلسر به شمار می‌رود، زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

پل معلق بابلسر از دیدنی های بابلسر

پل معلق بابلسر با معماری خاص و چشم‌اندازهای طبیعی اطرافش، سوژه‌ای جذاب برای عکاسی به شمار می‌رود. عده‌ای نیز برای پیاده‌روی یا قایق‌سواری در رودخانه بابلرود و زیر پل معلق به این مکان تفریحی می‌روند. پل معلق بابلسر به عنوان یکی از آثار تاریخی و جاذبه‌ های گردشگری شمال ایران، از اهمیت بالایی برخوردار است. حفظ و نگهداری از این پل، علاوه بر حفظ ارزش‌های تاریخی، نقشی اساسی در رونق گردشگری منطقه خواهد داشت.

آدرس: بابلسر، خیابان پاسداران

رودخانه بابلرود | از قایق سواری تا رستوران

یکی دیگر از جاهای دیدنی بابلسر، رودخانه بابلرود است. رودخانه بابلرود، بابلسر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کند. در طی سال‌های گذشته، با ایجاد امکانات و تسهیلات تفریحی مناسب در حاشیه این رودخانه، بابلرود به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی بابلسر تبدیل شده است.

رودخانه بابلرود از جاذبه های بابلسر

پارک و فضای سبز ایجاد شده در پیرامون رودخانه، در کنار اسکله‌های قایق‌رانی، سفره‌خانه‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، زیبایی و محبوبیت این منطقه را دوچندان کرده است. حضور گردشگران در این منطقه، رونق اقتصادی را برای شهر بابلسر به ارمغان آورده و این رودخانه را به یکی از مهم‌ترین منابع درآمد برای مردم این شهر تبدیل کرده است.

آبشار شی الیم | تماشای طبیعت بکر بابلسر

یکی از جاهای دیدنی نزدیک بابلسر آبشار شی الیم است. آبشار شی الیم در ۲ کیلومتری جنوب شرقی روستای گاوزن محله در استان مازندران و شهرستان بابل قرار دارد. روستای گاوزن محله در قسمت شرقی بخش بندپی قرار گرفته و رودخانه سجارود یا سجرود از کنار آن عبور می‌کند. طبیعت بکر و چشم‌نواز اطراف آبشار شی الیم، آن را به مقصدی محبوب برای طبیعت‌گردان تبدیل کرده است.

 طبیعت بکر بابلسر  آبشار شی الیم

مسیر دسترسی به این آبشار تا حدی دشوار است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه در مسیر گمراه نشوید، از یک راهنما یا یکی از اهالی آدرس بپرسید و کمک بگیرید. در طول مسیر، خانه‌های روستایی به جا مانده از زلزله منظره‌ جالبی ایجاد کرده است.

آدرس: دو کیلومتری جنوب شرقی روستای گاوزن

روستای گالشکلا | روستایی بکر در میان طبیعت

یکی از جاهای دیدنی اطراف بابلسر، روستای گالِشکُلا به شمار می‌رود. روستای زیبای گالشکلا در بِهنَمیر از توابع بابلسر است که در فاصله‌ یک کیلومتری این شهر قرار دارد. این روستا، به واسطه برخورداری از آب و هوایی مطبوع و جاذبه‌های طبیعی چشم‌نواز، به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در این استان تبدیل شده است. روستای گالشکلا که از جاهای دیدنی بابلسر محسوب می‌شود، از نظر تقسیماتی به دو بخش پایین گالشکلا در محدوده جاده بهنمیر به قائم شهر و ساری و بالاگالشکلا در ضلع جنوبی محدوده حاشیه رودخانه تلار تقسیم می‌شود.

روستای گالشکلا در بابلسر

منطقه ساحلی میرود بابلسر | تجربه تفریح مهیج در شمال ایران

در فاصله ۲ کیلومتری از بهنمیر، از توابع شهرستان بابلسر، منطقه‌ای بکر و سرسبز با چشم‌اندازی زیبا و خیره‌کننده قرار گرفته که به نام «منطقه گردشگری میرود» شناخته می‌شود. این منطقه در چهارراهی واقع شده که بابل، قائم شهر، کیاکلا و بابلسر را به هم متصل می‌کند. منطقه گردشگری میرود به عنوان نمونه‌ای از مناطق توریستی بابلسر، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی را برای گردشگران و مسافران ارائه می‌دهد.

منطقه ساحلی میرود بابلسر

آلاچیق، سکوهای نصب چادر، رستوران، سرویس بهداشتی و پارک مخصوص کودکان از جمله این امکانات هستند که اقامت موقت در این منطقه را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کنند. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، وجود این امکانات رفاهی سبب شده است تا منطقه گردشگری میرود به یکی از مقاصد محبوب گردشگران در شمال کشور تبدیل شود.

آدرس: استان مازندران، شهرستان بابلسر، منطقه بهنمیر، جاده ساحلی

باغ وحش بابلسر | یک روز سرگرمی برای خانواده ها

باغ وحش بابلسر، یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر ساحلی، در خیابان دریا و مجاورت مرکز سرطان‌شناسی واقع شده است. این باغ وحش که به صورت خصوصی اداره می‌شود، در واقع پارک وحش بابلسر محسوب می‌شود و در آن حیواناتی نظیر گرگ، شیر، شتر، گورخر، خرس، میمون و دیگر حیوانات نگهداری می‌شوند. اگر با کودکان سفر می‌کنید، باغ وحش بابلسر یکی از جاهای دیدنی بابلسر است که خوب است به آن سر بزنید.

باغ وحش بابلسر

آدرس: بابلسر، طالقانی، خیابان پارکینگ شماره صفر، باغ وحش بابلسر

منطقه توریستی کرفون | از غروب زیبا تا ساحل شنی

منطقه توریستی کرفون در شهرستان بابلسر، واقع در استان مازندران، یکی از مناطق بکر و جذاب شمال ایران و از جاهای دیدنی بابلسر است. این منطقه در کیلومتر ۱۳ جاده ساحلی بابلسر به ساری قرار گرفته و با چشم‌اندازی بی‌نظیر و آرامشی کم‌نظیر، از گردشگران و مسافران پذیرایی می‌کند.

منطقه توریستی کرفون در بابلسر

غروب‌های زیبا، ساحل شنی و صدای امواج خروشان دریای خزر، تجربه‌ای لذت‌بخش و شگرف را برای بازدیدکنندگان این منطقه رقم می‌زند. از مزایای ویژه منطقه توریستی کرفون می‌توان به شرکت تعاونی پره کرفون اشاره کرد که در ساحل این منطقه واقع شده است. مسافران و گردشگران می‌توانند با مراجعه به این شرکت، ماهی‌های تازه دریای خزر را تهیه و از طعم لذیذ آن لذت ببرند. منطقه توریستی کرفون با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و امکانات رفاهی مناسب، مقصدی ایده‌آل برای سفرهای تفریحی و خانوادگی است.

آدرس: آمل، بابل، بابلسر، بهنمیر، کرفون

سد لاستیکی بابلسر | سدی از لاستیک و الیاف!

سد لاستیکی یکی از جاهای دیدنی بابلسر و اطراف آن به شمار می‌رود. سد لاستیکی بابلسر با طول تقریبی ۵۰ متر و ارتفاع ۳ متر از سطح رودخانه، منظره‌ای جالب را برای ساکنان و گردشگران این شهر خلق کرده است. چشم‌انداز این سد، گردشگران و مسافران زیادی را به اقامت در استراحتگاه‌های اطراف آن جذب می‌کند.

سد لاستیکی بابلسر

مکانیزم عملکرد این سد به گونه‌ای است که در زمان مورد نیاز، لاستیک‌های آن پر از باد شده و مانع حرکت و جریان آب رودخانه و رسیدن آن به دیگر جریان‌ها شده و آب در پشت لوله‌های لاستیکی ذخیره می‌شود. بدنه سد ترکیبی از لاستیک و الیاف تقویت‌کننده ساخته شده است. بستر سد در دو طرف دارای شیب بوده و چندین لوله و میله، بدنه سد را نگه می‌دارند. تزریق رزین پلی استر نیز استحکام این سد را افزایش داده است.

سدهای لاستیکی با وجود مزایایی مانند انحراف آب رودخانه و جلوگیری از آمیزش آن با آب‌های شور و جذب گردشگر، معضلاتی نیز دارند. احتمال آسیب دیدن بدنه سد هنگام خالی کردن باد، آسیب‌پذیری آن در برابر برخورد اشیاء نوک‌تیز، خشک شدن رودخانه‌ها و آلودگی محیط زیست به دلیل استفاده از مواد لاستیکی و پلیمر، از جمله این معضلات هستند.

آدرس سدلاستیکی بابلسر: استان مازندران، بابلسر، بهمنمیر، میدان شهدا

امامزاده ابراهیم بابلسر | بنایی تاریخی و مذهبی

یکی از جاهای دیدنی بابلسر در پاییز امامزاده ابراهیم است. البته این منطقه در تمام فصول سال زیبایی خاص خودش را دارد. امامزاده ابراهیم بابلسر، بنایی تاریخی و مذهبی به شمار می‌رود که در قرن نهم هجری در مرکز شهر قدیم بابلسر احداث شده و جزو دیدنی های بابلسر محسوب می‌شود.

این بنا به عنوان یکی از مهم‌ترین زیارتگاه‌های استان مازندران و از جاهای دیدنی بابلسر شناخته می‌شود. در بین اهالی منطقه، این امامزاده به نام «ابوجواب» شهرت دارد. بنا بر باور محلی، امامزاده ابراهیم فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) است. مورخین نیز بر این موضوع صحه می‌گذارند.

جاهای دیدنی بابلسر در پاییز

بنای امامزاده ابراهیم دارای پلان هشت ضلعی و گنبدی به سبک کلاه درویشی است. عظمت و شکوه این بنا، آن را به یکی از بناهای شاخص در منطقه تبدیل کرده است. در جوار این بنای اصلی، مسجدی بزرگ و آبدارخانه یا بنایی مشابه آن ساخته شده و تزئینات داخلی بنای اصلی و جرز مسجد، شامل گچ‌بری‌های ظریف و بی‌نظیری است. این بنا از نظر دارا بودن آثار تاریخی ارزشمند مانند درهای نفیس، صندوق چوبین و کتیبه‌های متعدد شهرت دارد. قدیمی‌ترین تاریخ حک شده بر روی درب‌های این بنا، مربوط به سال ۸۴۱ هجری قمری است.

آدرس امامزاده ابراهیم بابلسر: بابلسر،  خیابان شریفی، میدان بلال، خیابام امامزاده ابراهیم

شهرک ساحلی خزرشهر | از جاهای دیدنی بابلسر در تابستان

یکی از جاهای دیدنی بابلسر در تابستان شهرک ساحلی خزرشهر است. البته، این شهرک ساحلی از دیدنی های بابلسر است که بازدید از آن برای عموم آزاد نیست و تنها با کارت تردد یا هماهنگی با مالکان اجازه ورود به آنجا را دارید. خزرشهر به دلیل گردشگری بودن، در حاشیه جاده اصلی خود فروشگاه‌ها و مراکز خرید با برندهای متعددی دارد. نزدیکی این شهرک به جاده اصلی، دسترسی آسان ساکنین به مناطق ذکر شده را فراهم می‌کند.

شهرک ساحلی خزرشهر

موقعیت مکانی مناسب این شهرک باعث شده که فاصله تا دریا نیز بسیار کم باشد و ساکنین به راحتی بتوانند از طبیعت و امکانات ساحلی شمال استفاده کنند. خزرشهر شمالی دارای خیابان‌های ساحلی است و مانند سایر شهرک‌های ساحلی، در فصل تابستان و عید شلوغ و در پاییز و زمستان خلوت‌تر می شود.

امکانات رفاهی این شهرک کامل است و شامل پارک، زمین بازی، زمین تنیس آسفالت، یک زمین والیبال، یک زمین فوتبال و ۲ حلقه بسکتبال، فضای سبز عالی، کافی شاپ و … می‌شود. خزرشهر جنوبی با یک پل عابر پیاده به قسمت شمالی متصل است. خزرشهر شمالی یک ساحل زیبا معروف به سی ساید دارد که بیشتر رستوران‌ها و کافه‌ها در این قسمت ساحلی واقع شده‌اند.

تالاب عزیزک | طبیعت منحصر به فرد بابلسر

یکی از مناطق دیدنی بابلسر، تالاب عزیزک است. تالاب عزیزک یا آب بندان عزیزک با وسعتی در حدود ۵۵۰ هکتار در دهستان عزیزک از بخش بهنمیر شهرستان بابلسر و استان مازندران قرار دارد. این تالاب از چهار آب بندان کوچک و بزرگ تشکیل شده و منطقه‌ای منحصر به فرد را برای حیات وحش به وجود آورده است.

تنوع زیستی تالاب عزیزک بسیار چشمگیر است. پرندگانی نظیر قو، اردک مرمری، درنا، عروس غاز، چنگر، خوتکا، گیلارو و ویلو در این تالاب زیست می‌کنند. شنگ نیز از مهم‌ترین پستانداران این تالاب به شمار می‌رود. کپور ماهی، اردک ماهی و آمور نیز از ماهیان این آب بندان هستند. مار آبی، مار چلیپر و لاکپشت برکه‌ای خزری نیز از خزندگان این تالاب محسوب می‌شوند.

تالاب عزیزک در بابلسر

پوشش گیاهی تالاب عزیزک شامل اسپرغان (چق، واش حصیری)، سازیل، نیلوفر آبی، علف حصیر (کلر) و عدسک آبی است که پناهگاه مناسبی را برای پرندگان آبزی و سایر جانوران این تالاب فراهم می‌کند. تالاب عزیزک به عنوان یکی از تالاب‌های مهم استان مازندران، نقشی حیاتی در حفظ تنوع زیستی و توسعه گردشگری منطقه ایفا می‌کند و از زیباترین جاهای دیدنی بابلسر است.

آدرس تالاب عزیزک: استان مازندران، بابلسر، روستای عزیزک

بازار سنتی بابلسر | آشنایی با فرهنگ مردم محلی

شهرستان بابلسر دو بازار روز به نام‌های بازار روز قدیم و بازار روز جدید دارد که در آن‌ها محصولات مورد نیاز اهالی این شهرستان عرضه می‌شود. بازار روز جدید که به بازار ماهی‌فروشان نیز معروف است، با دو راه اصلی و مغازه‌های متنوع، انواع فروشگاه ترشی‌جات، مغازه‌های آجیل‌فروشی، برنج‌فروشی، لبنیات‌فروشی، پارچه‌فروشی، میوه‌فروشی، لوازم خانگی و صنایع دستی دارد.

بازار روز قدیم امام خمینی که به بازار ترکمن یا بازار زنانه نیز معروف است، ویترین کلی محصولات بابلسر محسوب می‌شود. محصولات محلی و سنتی این شهر در این بازار روز در معرض عموم به نمایش درآمده است. بازار روز قدیم شامل سه قسمت است. در قسمت اول، مغازه‌های صنایع دستی، نساجی، ترشیجات سنتی و میوه‌فروشی در سمت راست و میوه‌فروشی و سبزی‌فروشی در سمت چپ قرار دارند.

بازار سنتی بابلسر

بیشترین سهم این بازار مربوط به دکه‌های مربافروشی، ماهی‌فروشی، برنج و حبوبات، دکه‌های فروش ترشی و غرفه‌های سبزی و میوه است. زنان روستایی در انتهای این بخش سبزی، فلفل، انجیر، میوه‌های تازه، ماست، تخم مرغ و کره محلی را به فروش می‌رسانند.

غرفه‌های رنگارنگ ترشی و میوه و بوی تازگی سبزیجات حس خوبی به رهگذران می‌دهد. غرفه‌های ماهی‌فروشی نیز در میان این غرفه‌ها قرار دارند. در قسمت دوم بازار که سرپوشیده است، می‌توانید وسایل سنتی ترکمن، صنایع دستی هندوستان، لباس‌های محلی سیستان و بلوچستان و مغازه‌های لباس‌فروشی را مشاهده کنید. قسمت سوم نیز به صنایع دستی ترکمن اختصاص دارد.

مسیر دسترسی به بازارهای بابلسر

بازار ولی عصر بابلسر: برای رفتن به این بازار دو راه اصلی پیش رو خواهید داشت؛ یکی از این راه‌ها در خیابان شهید رجائی است و راه دیگر که درب اصلی بازار در آن قرار گرفته، در خیابان شهید بهشتی روبروی مسجد جامع قرار دارد.

بازار قدیمی امام خمینی بابلسر: این بازار نیز دو ورودی دارد که یکی از آنها در خیابان شهید رجایی و درب دیگر آن در کنار پاساژ طیری قرار گرفته است.

مسیر دسترسی به بازارهای بابلسر

برج ساعت | از جاهای دیدنی بابلسر در شب

برج ساعت بابلسر یکی از جاهای دیدنی بابلسر در شب به شمار می‌رود. برج ساعت بابلسر، بنایی تاریخی و باشکوه است که در خیابان فلسطین یا کاخ این شهر قرار دارد. این برج که در سال ۱۳۶۸ با شماره ۲۰۶۸۸ به ثبت ملی رسیده، در دوره پهلوی اول ساخته شده و بنای آن را به شیخ سید صالح صالحی مشهد سری، بزرگ خاندان صالحی بابلسر، نسبت می‌دهند.

برج ساعت بابلسر که نمادی زیبا از این شهر محسوب می‌شود، در محوطه هتل برج ساعت بابلسر قرار دارد. این هتل که نام خود را از این بنای تاریخی گرفته، مکانی مناسب برای اقامت گردشگران و بازدیدکنندگان از این برج باشکوه است.

برج ساعت از جاهای دیدنی بابلسر

مشخصات برج:

  • ارتفاع: ۳۰ متر
  • تعداد طبقات: ۴ طبقه
  • نوع مصالح: آجر و سنگ
  • سبک معماری: تلفیقی از معماری ایرانی و اروپایی

برج ساعت بابلسر از جاذبه‌های گردشگری محبوب در شهر بابلسر است و هرساله گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند. این برج به دلیل ارتفاع زیاد، نمای زیبا و موقعیت مکانی مناسب، به عنوان یکی از نمادهای شهر بابلسر شناخته می‌شود.

سفر به بابلسر | نقطه تلاقی جنگل و دریا

همان‌طور که در این مطلب مشاهده کردید، جاهای دیدنی بابلسر زیاد هستند. شهر ساحلی بابلسر در استان مازندران، با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری متنوع، مقصدی ایده‌آل برای سفرهای خانوادگی و دوستانه است. از ساحل زیبا و خزر بیکران گرفته تا جنگل‌های سرسبز و انبوه، بناهای تاریخی و فرهنگی و تفریحات هیجان‌انگیز، بابلسر برای هر سلیقه‌ای جذابیت‌هایی دارد.

علاقه‌مندان به طبیعت می‌توانند در ساحل بابلسر به پیاده‌روی، شنا، جت اسکی و قایق‌سواری بپردازند و از طبیعت بکر و چشم‌نواز جنگل‌های این شهر لذت ببرند. علاوه بر این، بابلسر تفریحات هیجان‌انگیزی مانند پارک وحش، شهربازی، کارتینگ و پینت بال را برای گردشگران فراهم کرده است. بازارهای سنتی بابلسر نیز با عرضه محصولات محلی و صنایع دستی، فرصتی برای خرید سوغات و یادگاری از این سفر خاطره‌انگیز به شما می‌دهد.

آیا تجربه سفر به بابلسر را دارید؟ از بین دیدنی های بابلسر کدام مورد برای شما جذاب‌تر است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی بابلسر

بهترین جاهای دیدنی بابلسر در تابستان کدامند؟

تمام مناطق ساحلی، روستای گالشکلا و آبشارهای بابلسر در تابستان هوای دلپذیری دارند.

فاصله تهران تا بابلسر چقدر است؟

فاصله بابلسر تا تهران در حدود ۲۲۸ کیلومتر است و با رانندگی در حدود ۴ ساعته به این شهر می‌رسید.

بهترین زمان سفر به بابلسر چه زمانی است؟

بهترین فصل سفر به بابلسر، فصل بهار و اوایل پاییز است. البته اگر از بارش باران لذت می‌برید و سرمای هوا نیز آزارتان نمی‌دهد، پاییز فصل بهتری برای سفر به بابلسر است.

سوغات بابلسر را از کجا بخریم؟

بازار قدیم و جدید بابلسر بهترین مکان برای خریدن سوغات این شهر است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید