همه ما تصور خاصی از هر شهر داریم. مثلا با شنیدن نام عسلویه به یاد تاسیسات نفتی خواهیم افتاد و در لحظه اول به ذهنمان نمی‌رسد که این شهر به غیر از این تاسیسات، جاذبه‌های دیدنی هم دارد. عسلویه با جاذبه‌های طبیعی بکر و تماشایی، شهری بندری در جنوب کشورمان است که می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از سفر برایتان رقم بزند. اگر هنوز قانع نشده‌اید، در ادامه این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی با ما همراه شوید تا جاهای دیدنی عسلویه را به شما معرفی کنیم.

معرفی عسلویه | قطب انرژی ایران

عسلویه یکی از مهمترین بنادر نفتی کشور محسوب می‌شود که در استان بوشهر قرار دارد. عمده فعالیتی که در این شهر انجام می‌شود و بیشترین شهرتی که عسلویه دارد، مربوط به نفت و گاز است و به همین دلیل به عسلویه قطب انرژی ایران نیز گفته می‌شود. عسلویه به دلیل اهمیت بالا، راه‌های ارتباطی متنوع و بسیار زیادی دارد.

معرفی عسلویه

افرادی که بخواهند به این شهر بروند، می‌توانند از طریق جاده‌ای، دریایی و هوایی خود را به این شهر برسانند. در ادامه به معرفی و بررسی جاذبه‌های دیدنی عسلویه خواهیم پرداخت تا در صورتی که قصد داشتید به این شهر سفر کنید، اطلاعات مناسبی از جاهای دیدنی عسلویه داشته باشید. در سفر به عسلویه می‌توانید سری هم به جزیره لاوان بزنید که در نزدیکی این شهر بندری قرار دارد.

پارک ملی نایبند | اولین پارک ملی دریایی کشور

پارک ملی نایبند یکی از مکان های دیدنی عسلویه است و به عنوان منطقه‌ای حفاظت شده در سواحل این شهرستان قرار دارد. نایبند اولین پارک ملی دریایی کشور در ساحل خلیج فارس است و گردشگران می‌توانند از طبیعت زیبای آن نهایت لذت را ببرند. پوشش گیاهی این منطقه را جنگل‌های حرا، درختان و درختچه‌هایی مانند استبرق، انجیر معابد، صبر زرد و انار شیطان تشکیل می‌دهند. همچنین در این منطقه شاهد گونه‌های جانوری متنوعی نیز خواهید بود که از آن میان می‌توان به قوچ، آهو، پلنگ، میش و گونه‌های نادری مانند آهوی هندی (جبیر) اشاره کرد. همچنین در این پارک می‌توانید صخره‌های مرجانی و لاک پشت‌هایی که برای تخم‌گذاری به ساحل می‌آیند را تماشا کنید.

پارک ملی نایبند از جاهای دیدنی عسلویه

آبشار درزو | از زیباترین جاهای دیدنی عسلویه

یکی از بهترین جاهای دیدنی عسلویه آبشار درزو است. این آبشار در روستای اخند قرار دارد که از توابع عسلویه به شمار می‌رود. برای رسیدن به این آبشار باید مسیری یک ساعته را پیاده طی کنید تا بتوانید از زیبایی خیره‌کننده آن لذت ببرید. آب آبشار درزو از کوهی به همین نام سرچشمه می‌گیرد و در پایین آبشار موجب به وجود آمدن حوضچه‌ای شده که برای آبتنی بسیار مناسب است. همچنین در اطراف این آبشار شاهد گونه‌های گیاهی مختلفی خواهید بود که زیبایی آن را چند برابر می‌کند.

آبشار درزو

چشمه کلات | منظره ای زیبا در دل روستای کلات

در نزدیکی و مجاورت عسلویه روستایی به نام کلات قرار دارد و شما وقتی وارد این روستا می‌شوید بعد از مواجهه با طبیعت زیبای آن فراموش خواهید کرد که در عسلویه و در محاصره تاسیسات نفتی قرار دارید. کوه‌هایی که در کلات قرار دارند زیبایی چشم نوازی به طبیعت این منطقه می‌بخشند. از زیبایی‌های منحصر به فرد این منطقه وجود نخل‌هایی در دل کوه‌ها و دره‌هاست. اما مهمترین موردی که در این منطقه وجود دارد، چشمه‌ای پر آب به نام چشمه کلات در این منطقه است.

روستای هاله | با سواحل سفید

یکی دیگر از مناطق دیدنی عسلویه و در کل ساحل جنوبی ایران، روستای هاله است که در خلیج نایبند قرار دارد. خصوصیاتی که باعث شده تا این روستا در دسته جاذبه های گردشگری عسلویه قرار بگیرد، وجود سواحل صخره‌ای، جنگل‌های حرا، سواحل ماسه‌ای سفید رنگ، صخره‌های با پوشش گیاهی مردابی و انواع گیاهان دیگر هستند. بد نیست بدانید هر ساله تعداد بسیار زیادی گردشگر برای بازدید از روستای هاله به این منطقه سفر می‌کنند.

روستای هاله

روستای بنود | بکر و تماشایی

یکی از مکان های دیدنی عسلویه که در میان دیگر موارد از نظر خاص بودن، بیشتر خودنمایی می‌کند، روستای بنود نام دارد. این روستای کم جمعیت و آرام، بافتی سنتی دارد و ساحل شنی آن برای تفریحات ساحلی بسیار مناسب است. بافت ویژه‌ای که این روستا دارد، به مرور باعث شده تا بخش‌هایی از آن برای تبدیل شدن به یک شهرک سینمایی آماده شوند.

روستای بنود

روستای بندو | با یادگارهایی از زمان ساسانی

این روستا، اثری به جامانده از گذشته است که آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است و اگر به تاریخ علاقمند باشید، یکی از جاهای دیدنی در عسلویه که جذابیت زیادی برای شما دارد، همین روستا خواهد بود. آبگیر قدیمی ساسانی، آسیاب‌های آبی بندو، چشمه نهیر و سد بندو از جمله مواردی هستند که با سفر به این روستا می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. از دیگر جذابیت‌های این روستا بستن حوضچه‌ها و ساخت سدهایی به روش سنتی در مسیر آب‌های روان برای استفاده آب شرب بومیان روستا است که دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

دهکده گردشگری پازارگاد عسلویه

مجموعه‌های تفریحی ساحلی بسیاری در اطراف عسلویه است که انواع امکانات تفریحی و رفاهی در آن‌ها در دسترس قرار دارد. از جمله جاهای دیدنی عسلویه، دهکده گردشگری پازارگاد است. در این مجموعه شهربازی، فضای بازی کودکان، رستوران و انواع تفریحات دریایی وجود دارد و تقریبا در تمامی طول سال می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

دهکده گردشگری پازارگاد عسلویه

اقامت در عسلویه

در سفر به جنوب و بازدید از جاهای دیدنی عسلویه به محل اقامت خود هم توجه داشته باشید. علاوه بر اقامتگاه‌های بومگردی که در برخی از نقاط این شهر وجود دارد، شما در سفر به این شهر می‌توانید در هتل های عسلویه نیز اقامت داشته باشید. از میان بهترین هتل های عسلویه می‌توان به هتل ساحلی بنود (هتل سه ستاره) و هتل حرا اشاره کرد. با مراجعه به سایت یا اپ فلای‌تودی می‌توانید این هتل ها را با ارزانترین قیمت رزرو کنید.

سفر به عسلویه | شهری با جاذبه‌های فراوان

مکان های دیدنی عسلویه زیر سایه تاسیسات نفتی کمتر مورد توجه قرار گرفته‌‌اند. البته با توجه به معرفی هرچه بیشتر جاهای دیدنی این منطقه در اینترنت و شبکه های اجتماعی، مردم علاقه بیشتری برای بازدید از این شهر جنوبی پیدا کرده‌اند. اگر به دنبال یک سفر متفاوت در ایران هستید، عسلویه می‌‎تواند همان مقصد متفاوت باشد.

اگر تجربه سفر به عسلویه را دارید، جاذبه گردشگری مورد علاقه خود را معرفی کرده و با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی عسلویه

آیا عسلویه هتل ۵ ستاره دارد؟

خیر اما کنگان در نزدیکی عسلویه دارای هتل ۵ ستاره است.

آیا در نزدیکی عسلویه جزیره‌ای وجود دارد؟

نزدیک ترین جزیره به عسلویه، جزیره لاوان است.

آیا فرودگاه عسلویه بین المللی است؟

فرودگاه خلیج فارس عسلویه، یک فرودگاه کوچک، اما بسیار مجهز و بین المللی است

بهترین زمان سفر به عسلویه چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به عسلویه اواخر پاییز و اوایل زمستان است. در این بازه زمانی، هوای عسلویه خنک و دلپذیر است و میانگین دمای هوا بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

2 نظرات

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید