کلبه پتر کبیر؛ خانه سرخ سن پترزبورگ

0
2899
کلبه پتر کبیر
کلبه پتر کبیر

کلبه پتر کبیر

کلبه چوبی پتر کبیر را می‌توان به عنوان اولین ساختمان مسکونی در شهر سن پترزبورگ نام برد. این کلبه از بهترین و قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی سن پترزبورگ است. کلبه پتر کبیر نشان‌دهنده حال و هوای زمانی است که نخستین بار شهر سن پترزبورگ ساخته شد.

در سال ۱۷۰۳ نجاران ارتش تنها در ظرف سه روز کلبه پتر کبیر را ساختند. این کلبه کوچک تنها ۶۰ مترمربع مساحت داشت و طراحی آن به گونه‌ای بود که تنها دارای سه اتاق یعنی اتاق نشیمن، اتاق خواب و اتاق مطالعه بود. پتر کبیر به همین مکان راضی بود چون می‌خواست از نزدیک ساخت و سازها را ببیند. هنوز هم بعد از گذشت این همه سال در اتاق خواب، اتاق نشیمن و اتاق مطالعه این خانه، وسایل وی به چشم می‌خورد. معماری این کلبه زیبا ترکیبی از معماری‌های هلندی و با پنجره‌های بزرگ هنرمندانه و معماری سنتی سبک قرن ۱۷ است.

پتر می‌خواست معماری‌های سن پترزبورگ را به روش معماری‌های آن زمان اروپا بسازد ولی به خاطر این کار بودجه کافی نداشت به همین دلیل دستور داد که دیوارهای چوبی رنگ شوند و شبیه دیوارهای آجری باشند.

چند سال بعد پتر از آن کلبه خارج شد و کاترین همسرش دستور داد تا کلبه را محافظت کنند. به همین دلیل دیوارهای بزرگ فلزی دور کلبه قرار دادند.

در طی جنگ جهانی دوم کلبه پتر کبیر اولین موزه‌ای بود که در سال ۱۹۴۴ پس از محاصره ۹۰۰ روزه لنینگراد بازگشایی شد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید