سفر با کشتی کروز شاید یک رویای دست نیافتنی به نظر برسد، سفری خاطره انگیز و رویایی به دور دنیا که شما را به یاد مارکوپلو و ماجراجویی‌های آن بیندازد! اما این سفر خیلی هم دور از ذهن نیست و اگر کمی برنامه ریزی داشته باشید، می‌توانید یک سفر با تور کشتی کروز تجربه کنید، شاید دور دنیا نه، اما تفریح یک روزه شدنی است. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی پاسخ تمامی سوال های خود درباره هزینه سفر با کشتی کروز، راهنمای سفر، بایدها و نبایدهای آن را خواهید گرفت. با ما همراه باشید.

کشتی کروز به چه کشتی هایی گفته می‌شود؟

کشتی‌های کروز، کشتی‌هایی بسیار مجلل هستند که برخلاف سایر کشتی‌ها، مسافر را تنها از نقطه‌ای از جهان به نقطه‌ای دیگر، روی دریاها و اقیانوس‌ها نمی‌رسانند؛ در واقع گشت‌وگذار با کشتی برنامه اصلی و لذت‌بخش‌ترین قسمت سفر است. معمولا طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده در این زمان از چند شهر ساحلی نیز دیدن می‌کنند.

امکانات بسیار متنوع این کشتی‌ها و برنامه‌های مختلف روز و شب، گاهی باعث می‌شود حتی مسافران تمایلی به ترک کشتی در زمان‌های توقف نداشته باشند و ماندن در کشتی اولویت اول آنها باشد. مدت زمان سفر با کشتی کروز کاملا متفاوت است و از سفرهای یک شبه تا چندهفته‌ای را در برمی‌گیرد. برخی کشتی‌های کروز نیز بدون هیچ توقفی حرکت می‌کنند و سفری دو سه روزه در دل آرامش اقیانوس برای مسافران در نظر می‌گیرند.

بلیط هواپیما

تور کشتی کروز

کشتی های کروز عموما برای سفرهای تفریحی استفاده می‌شوند. سفرهای دریایی چندروزه و حتی چند ساله که طرفداران خاص خود را دارد. انواع کشتی هایی که به عنوان کشتی کروز مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است بادبانی، تک کابینه یا چند کابینه باشند. به طور متوسط طول یک کشتی کروز بین ۳۳ تا ۵۰ فوت است، هر چند این مقدار می‌تواند کوچکتر و یا بزرگتر نیز بشود.

اما چیزی که در همه کشتی های کروز مشابه است، امکانات و خدمات لوکس و هیجان انگیزی است که می‌توانید در این کشتی‌ها و روی دریا تجربه کنید. اگر قصد سفر به استانبول را داشته باشید، می‌توانید یک تجربه تفریح با کشتی کروز را به خودتان هدیه دهید.

انواع کشتی های کروز

در دنیا دو نوع کشتی کروز وجود دارد. کشتی کروز دریای آزاد و کشتی کروز ساحلی. کشتی کروز نوع اول خطرناک‌تر از کشتی کروز ساحلی است. به این دلیل که کشتی کروز دریای آزاد، مخصوص دریاهای عمیق است؛ یعنی جایی که در مواقع اضطراری هیچ کمکی در دسترس نیست. در حالی‌که، کشتی کروز ساحلی فقط تا ۱۴ مایل از خط ساحلی فاصله می‌گیرد و در مواقع اضطراری می‌توان به کمک های ساحلی امید داشت.

البته این بدان معنا نیست که سفر با کشتی کروز خطرناک است، بلکه قبل از هر سفری اقدامات لازم و ضروری انجام می‌شود. برای اینکه مسافران سفری امن داشته باشند وضعیت آب و هوا و اخطارهای مربوط به آن، مطالعه نمودارها، کتاب‌های ناوبری و بسیاری موارد دیگر برای سفرهای دریایی در نظر گرفته می‌شود.

همچنین قبل از سفرهای بزرگ، کشتی توسط توسط تکنسین‌های واجد شرایط مورد بررسی قرار می‌گیرد و منابعی مانند آب، غذا و سوخت به اندازه کافی تامین می‌شود. نکته دیگر درخصوص بیمه این کشتی ها است که درصورت بروز مشکل، شرکت بیمه هزینه خسارت‌های کشتی را پرداخت خواهد کرد.

امکانات کشتی کروز و لذت یک سفر تمام عیار

اغلب مسافران تور کشتی کروز را به خاطر امکانات متنوع و لوکس، این کشتی‌ها را انتخاب می‌کنند؛ تنوع در رستوران‌ها، تقریحات آبی، اسپا، سینما و حتی تئاترهای شبیه به برادوی از جمله امکاناتی است که در این کشتی‌ها دیده می‌شود. هرچه کشتی لوکس‌تر باشد امکانات رفاهی نیز در سطحی بالاتر و متفاوت‌تر برای رقم زدن تجربه‌ای بی‌نظیر و منحصر به فرد برای مسافران در نظر گرفته می‌شود.

امکانات کشتی کروز

تفریحات کشتی کروز

در برخی کشتی‌های کروز تفریحات هنوز به سبک قدیمی و کلاسیک دیده می‌شود اما در مقابل برخی دیگر از این کشتی‌ها تلاش می‌کنند تا برای همه گروه‌های مسافران، با هر سن‌وسالی یا با هر سلیقه‌ای، تفریحی جذاب داشته باشند؛ از برگزاری کنسرت‌های راک گرفته تا سخنرانی شخصیت‌های بزرگ یا بازی های مخصوص کودکان در بعضی از این کشتی‌ها وجود دارد.

اجرای نمایش‌های متفاوت در این کشتی‌ها، همراه با وعده‌های غذایی، با موسیقی زنده یا طنز برای بسیاری از مسافران سرگرم کننده است. به طور کلی باید گفت هر سلیقه‌ای داشته باشید قطعا تفریح دلخواه شما در این کشتی‌ها پیدا می‌شود. تفریحات آبی تقریبا در همه شرایط برای مسافران جذاب است به خصوص که در بالاترین قسمت کشتی، رو به آسمان و در دل اقیانوس هم باشد.

استخرهای متنوع، سرسره های آبی، ماساژ و آب درمانی معمولا از تفریحات مطلوب افراد است. حتی اگر اهل هیچ کدام از این تفریحات هم نیستید باز هم نباید نگران باشید زیرا زمین های ورزشی، بازی های متنوع، فضای سبز برای قدم زدن، کنسرت ها و برنامه های شبانه حتما شما را راضی خواهد کرد. تقریبا هر چیزی که فکرش را بکنید در سفر با کشتی کروز فراهم شده است تا زمان نسبتا طولانی سفر با آنها سرگرم کننده باشد و مسافران را خسته نکند.

کشتی کروز تفریحات

رستوران و کافه های کشتی کروز

بدون شک رستوران ها و کافه ها یکی از اصلی ترین جاذبه‌های گردشگری در تور کشتی کروز هستند؛ رستوران‌هایی که در کشتی‌های کروز امروزی حتی تعدادشان به ۲۵ عدد هم می‌رسد. رستوران‌های کشتی کروز گاهی در عرشه کشتی و در فضای باز قرار دارند و گاهی درون کشتی، با پنجره‌هایی رو به آبی بیکران دریا و طراحی داخلی چشم‌نواز قرار گرفته‌اند.

بسته به کشتی کروزی که انتخاب می‌کنید می‌توانید رستوران‌هایی با تنوع غذایی مختلف انتخاب کنید؛ از غذاهای دریایی گرفته تا غذاهای کشورهای مختلف یا فست فود در این کشتی‌ها سرو می‌شود. در این کشتی‌ها به دلیل تنوع غذایی بسیار بالا اصلا نباید نگران وعده‌های عذایی خود باشید زیرا یکی از تفریحات اصلی کشتی کروز، چشیدن طعم غذای رستوران‌های مختلف آن‌ها و نوشیدنی متنوع کافه‌ها است.

رستوران های کشتی کروز

اتاق های کشتی کروز

وقتی وارد یک کشتی کروز می شوید گویا وارد یک هتل بسیار مجلل شده اید؛ هیچ فرقی بین هتل و این کشتی نخواهید دید، تنها کشتی کروز روی آب حرکت می‌کند و هتل‌ها روی زمین ثابت هستند. اتاق‌های کشتی هم برخی کنار پنجره هستند و روبه دریا و اقیانوس و برخی دیگر در وسط کشتی و بدون پنجره، اما جای نگرانی نیست چون حتی اتاق‌های میانی از نور کافی برخوردارند تا مسافران آرامش کافی داشته باشند.

علاوه بر اینکه مسافران تقریبا زمان زیادی در اتاق نیستند و بیشتر با تفریحات متنوع شبانه روزی که در این کشتی‌ها فراهم شده مشغولند. در زمان سفر با کشتی کروز، انتخاب نوع اتاق در هزینه کشتی کروز تاثیر دارد و می‌توانید برای کمتر شدن هزینه‌های خود، اتاق های ارزانتر را انتخاب کنید.

اتاق های کشتی کروز

بازدید از شهرهای ساحلی | یک تیر و دو نشان

بسته به مدت زمان سفر با کشتی کروز و برنامه‌ای که برای سفر خود انتخاب می‌کنید، چند شهر ساحلی در برنامه سفر شما قرار می‌گیرد؛ شهرهایی که معمولا جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارند و خوب است حتما در فرصت کوتاه توقف کشتی، گشت و گذاری در آنها داشته باشید؛ طعم غذاهای آنها را بچشید، از بازارهایشان دیدن کنید و سوغاتی‌هایی باب میلتان بخرید.

وسایل ضروری برای مسافرت با کشتی کروز

وقتی صحبت از تور کشتی کروز در میان باشد، شرایط برای بستن چمدان و جمع کردن وسایل کمی متفاوت است. بسیاری از امکانات رفاهی فراهم است و وسایل زیادی نیاز ندارید. اما با توجه به نوع سفر همراه داشتن برخی وسایل ضروری است. بهتر است قبل از سفر همه این موارد را مد نظر داشته باشید تا لوازم ضروری سفر را به همراه داشته و آسوده‌تر و بدون نگرانی و اضطراب سفر کنید.

۱- اپلیکیشن دیکشنری

ممکن است شما در سفر با کشتی کروز از چند کشور خارجی دیدن کنید و مهم است که بتوانید با افراد محلی ارتباط برقرار کنید. اگر تور کشتی کروز دور دنیا خریداری کرده‌اید از پیش می‌دانید که به کدام شهرها در کدام کشورها سفر خواهید کرد پس بهتر است اپلیکیشن‌های دیکشنری مخصوص سفر که شما را با اصطلاحات محلی آن کشورها آشنا می‌کنند همراه داشته باشید.

تنها کافی است چند برنامه کاربردی روی گوشی خود نصب کنید و برخی اصطلاحات اولیه را یاد بگیرید. دیکشنری یکی از وسایل ضروری سفر در تور کشتی کروز است.

اپ دیکشنری

۲- وسایل کمکی برای خواب

قبل از رسیدن به کشتی کروز سفری نسبتا طولانی با هواپیما خواهید داشت که بد نیست با استراحت در طول سفر، هنگام رسیدن به کشتی دیگر خسته نباشید. وسایلی از قبیل چشم‌بند، گوش‌گیر، بالشتک‌های مسافرتی، هدفون‌های نویزگیر یا حتی داروهای آرامش‌بخش گزینه‌هایی هستند که در سفر به کارتان می‌آید.

۳- آداپتور مخصوص

حتما تبدیل‌کننده‌هایی متناسب با وسایلتان همراه داشته باشید تا برای شارژ کردن یا استفاده از وسایل برقی به مشکل برنخورید. البته کشتی‌ها اغلب پریزهای برق متناسب دارند، اما هتل‌هایی که ممکن است پیش از سفر یا انتهای سفر در آنها اقامت کنید گاهی تبدیل‌کننده‌های استاندارد ندارند و ممکن است با مشکل مواجه شوید.

۴- لوسیون و شامپو

اگر عادت دارید از لوسیون، شامپو یا کرم خاصی استفاده کنید بهتر است آن را همراه داشته باشید زیرا پیدا کردن برندها در کشورهای مختلف گاهی سخت است. با همراه داشتن لوازم بهداشتی خود از گشتن به دنبال موارد مشابه بی‌نیاز می‌شوید و مجبور به ترک عادت و استفاده از سایر لوازم بهداشتی نخواهید شد.

ضروری کشتی کروز

۵- لباس و کفش مناسب

برای فعالیت‌های مختلف در سفر حتما لباس مناسب همراه داشته باشید. بازدید از برخی اماکن تاریخی به خصوص کلیساها نیازمند استفاده از لباس‌های پوشیده بلند و مناسب است و بهتر است خانم ها شال همراه خود داشته باشند. بازدید از بعضی از اماکن نیازمند پوشیدن لباس رسمی است و برای بازدید از برخی جاذبه‌های طبیعی حتی در گرمای تابستان هم نیاز به پوشیدن لباس گرم است.

همچنین بسیاری از فعالیت‌های شما در تور کشتی کروز نیاز به راه رفتن دارد؛ از گشت و گذار در شهرهای ساحلی تا فعالیت‌ها و تفریحات در کشتی. بنابراین، با پوشیدن کفش‌هایی که راحت نیستند ممکن است پای شما اذیت شود و در سفر برخی از فعالیت‌ها را از دست بدهید.

۶- کارت اعتباری بین المللی و پول محلی

همراه داشتن کارت اعتباری بین المللی در سفرهای خارجی یک امتیاز است اما پیشنهاد می‌شود مقداری هم پول محلی همراه داشته باشید. بهترین جا برای گرفتن پول محلی دستگاه‌های خودپرداز در سواحل است که بهترین نرخ تبدیل را به شما ارائه می‌دهد.

گرفتن پول از خودپردازهای بین‌المللی نیازمند رمز عددی ۴ رقمی است. بهتر است از قبل با بانک خود یا شرکت ارائه‌دهنده کارت اعتباری‌تان اطلاع دهید تا با مشکلی مواجه نشوید.

کارت اعتباری کشتی کروز

۷- پاسپورت

مطمئنا بدون پاسپورت نمی‌توانید سفر کنید اما برای اینکه خیالتان از بابت گم شدن آن راحت باشد بهتر است دو نسخه از آن کپی بگیرید؛ یکی را به شرکت مسافرتی بدهید و دیگری را در کیف پولتان همراه داشته باشید. حتی بهتر است عکس پاسپورتتان را نیز روی گوشی داشته باشید. به هر حال در تور کشتی کروز کار از محکم کاری عیب نمی‌کند.

توصیه هایی برای سفر با کشتی کروز

سفر با کشتی کروز هم مانند هر سفر دیگری نیاز به استفاده از راهنمایی و توصیه دیگران دارد؛ این نکات و راهنمایی‌ها هم برای افرادی که بار اول به این سفر می‌روند و هم برای کسانی که با روال متداول در کشتی کروز چندان آشنا نیستند، کار راه‌اندازند.

خوب است از ابتدا با مطالعه برخی نکات و راهنمایی‌ها با چگونگی سفر و کارهایی که می‌توانید انجام دهید آشنا شوید تا سفری لذت‌بخش‌تر برای خود رقم بزنید. معمولا روز اول تور کشتی کروز افراد کمی سردرگمند و نمی‌دانند سراغ چه کارهایی بروند و روزهای آخر سرشان شلوغ است و بسیاری از تفریحات را نیز از دست داده‌اند. در ادامه نکاتی برای روز اول سفر به شما می‌گوییم.

وسایل ضروری مسافرت با کشتی کروز

  • سفر با کشتی کروز را با یک نوشیدنی استوایی شروع کنید؛ یک نوشیدنی از میوه‌های استوایی در لیوان‌های رنگی که روی آن معمولا چتر و میوه دیده می‌شود.
  • گشت‌و‌گذار در کشتی کروز را شروع کنید و ببینید کدام غذاخوری‌ها انتخاب اول شما است. بهتر است از طبقات بالا به پایین بیایید و همه را چک کنید تا مجبور به بالا رفتن از پله‌ها نشوید.
  • عکس‌های زیادی از خود و خانوادتان بگیرید؛ به‌خصوص از اتاق‌تان قبل از اینکه در روزهای بعد نامرتب و شلوغ شود. عکس‌هایی که در روزهای اول و در شرایط خوب ابتدای سفر گرفته می‌شوند برای اشتراک‌گذاری با دوستان و در شبکه‌های اجتماعی گزینه مناسبی است.
  • در تور کشتی کروز اگر قصد استفاده از ماساژ دارید بهتر است روز اول رزرو کنید زیرا ظرفیت سالن‌های محبوب خیلی سریع تکمیل می‌شود. اگر با سالن‌ها آشنایی ندارید می‌توانید از آنها دیدن کنید؛ گاهی برای نمونه ماساژ کوتاهی ارائه می‌کنند یا حتی ممکن است در قرعه‌کشی ماساژ رایگان برنده شوید.
  • از استخرها و حوضچه‌های آب گرم استفاده کنید زیرا معمولا روز اول خلوت هستند. بیشتر افراد روزهای بعد سراغ این تفریحات می‌روند.
  • در تور کشتی کروز تفریحات ساحلی خود را از پیش رزرو کنید زیرا بلیط برخی از این تفریحات خیلی زود تمام می‌شوند و ممکن است نتوانید از آنها استفاده کنید.
  • فضای مخصوص آفتاب گرفتن معمولا محدود است و می‌توانید با پرداخت پول اضافه هم که شده از قبل آن را رزرو کنید، البته اگر قصد استفاده از آن را دارید.
  • تا زمانی که هنوز نزدیک به ساحل هستید و کشتی حرکت نکرده آخرین تماس‌هایتان را بگیرید و از اینترنت استفاده کنید تا مجبور نباشید با پرداخت هزینه اضافه از رومینگ یا اینترنت ماهواره‌ای استفاده کنید.
  • در بالکن استراحت کنید و چرت کوتاهی بزنید حتی اگر نمای روبروی شما یک ساختمان نه چندان زیبای ساحلی باشد. باید خستگی را در سفر از خود دور کنید و فعال باشید تا از سفر بیشترین لذت را ببرید.
  • به عرشه کشتی بروید، آنجا معمولا موزیک پخش می‌شود و نوشیدنی‌های متنوع چشم انتظار شما است.
  • غروب خورشید را بر فراز اقیانوس تماشا کنید و از نمایش‌های خوشامدگویی ابتدای سفر استقبال کنید؛ سفر شما در واقع از شب شروع می‌شود و باید خود را آماده کنید.

تجربه زندگی در کشتی های کروز

مسافران کشتی کروز، به خصوص کشتی های کروز بزرگ، طوری این سفر را تجربه می‌کنند که انگار در سرزمین جدیدی هستند. همه چیز برای راحتی آن ها تدراک و سازماندهی شده است. در حقیقت، در بیشتر کشتی های کروز تعداد خدمه از مسافران بیشتر است، در نتیجه خدمه بدون خستگی دائما در حال سرویس دادن به مسافران هستند.

هر مسافری به امکانات اولیه از قبیل غذا و اقامتگاه دسترسی دارد. از دیگر امکانات کشتی می توان به مراکز تناسب اندام، رستوران های بوفه باز، امکانات ورزشی، درمانگاه، سردخانه و بسیاری امکانات دیگر اشاره کرد.

تور کشتی کروز اروپا

یکی از مقاصد سفر کشتی کروز حرکت در امتداد شهرهای اروپایی و بازدید از چند شهر معروف ساحلی قاره سبز است؛ تورهایی که معمولا نزد ایرانی‌ها محبوبیت زیادی دارند و به خاطر آشنایی با فرهنگ اروپایی و زبان آنها، برقراری ارتباط با مردم این کشورها ساده‌تر است. البته سخت‌ترین کار در این تور محدود کردن خود به شهرهای انتخابی تور است که البته چاره‌ای نیست چون هر توری تنها در چند شهر توقف دارد.

کشتی‌های کروز که تورهایی برای غرب مدیترانه دارند اغلب محبوبتر و شناخته شده‌ترند و معمولا در بارسلونا، موناکو و چند شهر ساحلی ایتالیا توقف دارند؛ شهرهایی با بناهای تاریخی بسیار و معماری‌های جذاب که پیش از سفر حتما باید بدانید از کدام بناها بازدید خواهید کرد. حتی اگر سراغ بناهای تاریخی هم نروید قدم زدن در کوچه‌های محله‌های قدیمی و تاریخی این شهرها خالی از لطف نیست.

کشتی کروز

با وجود جذابیت تورهای غرب مدیترانه، تورهای شرق آن نیز طرفداران زیادی دارد. در تورهای اروپایی شرق مدیترانه اغلب از شهرهای شرق ایتالیا، کرواسی، یونان و گاهی حتی از ترکیه هم بازدید می‌کنند. در کنار تفریحات ساحلی، نباید بازدید از آثار باستانی به‌خصوص در یونان غافل شد.

تور کشتی کروز اروپا تنها محدود به بخش‌های گفته شده نیست، برخی کشتی‌ها نیز از شمال اروپا می‌گذرند و از کشورهای نروژ، فنلاند و دانمارک بازدید می‌کنند؛ مناظر زیبای جزایر آتشفشانی و سواحل این جزایر، تورهای شمال اروپا را از دیگر بخش‌های اروپا متمایز می‌کند.

تور کشتی کروز کاراییب

اگر از شهرهای اروپایی قبلا دیدن کرده‌اید و ترجیح می‌دهید سراغ مقصد دیگری برای تور کشتی کروز بروید جزایر کاراییب یکی از گزینه‌های مناسب است؛ بهترین سواحلی که برای استراحت چند روزه و آرامش و دور از شلوغی‌های زندگی روزمره می‌توان پیدا کرد.

آب‌های فیروزه‌ای دریای کاراییب و خلیج مکزیک، جزایر مرجانی، جنگل‌های بارانی و مسیرهای پیاده‌روی کوهستانی به ندرت در سایر تورها دیده می‌شود. طبیعت متفاوت و جذاب تور کشتی کروز کاراییب تقریبا همه افراد با سلیقه‌های متفاوت را راضی نگه می‌دارد.

1 21

تور کشتی کروز کانادا و نیوانگلند

شهرهای ساحلی کمتر دیده شده در کانادا و نیوانگلند متفاوت از سواحل اروپا و جاهای شناخته شده‌اند و توصیه می‌شود در سفرهای دوم و سوم با کشتی کروز سراغ آنها بروید. سواحل اقیانوس اطلس و تماشای نهنگ‌ها از جاذبه‌های این تور است. نیوپورت، پورتلند و بار هاربور شهرهایی کمی عجیب و غریبند که فانوس‌های دریایی آنها، دریا و داستان‌های دریایی را به یاد می‌آورد.

تور کشتی کروز استانبول

کشتی کروز استانبول با برنامه‌های تفریحی متنوع و مسیرهای جذابی که طی می‌کند، بسیار محبوب و پرطرفدار است. کشتی‌های کروز استانبول، همان کشتی‌های تفریحی هستند که از میان تنگه بسفر عبور می‌کنند، در اسکله‌های مختلف توقف دارند و باعث می‌شوند که مسافر جلوه متفاوتی از شهر را ببیند. اجرای موسیقی توسط خواننده‌های ایرانی یا ترک، اجرای رقص محلی ترکی و سرو غذاهای مدیترانه‌ای، ترکی و بین المللی بخشی از برنامه‌های جذاب و مفرح تور کروز در استانبول هستند.

کشتی کروز استانبول

قیمت کشتی کروز در استانبول، با توجه به نوع و ابعاد کشتی و همچنین نوع خدماتی که ارائه می‌دهد، متغیر است. گردشگران می‌توانند یک تور کروز لوکس با خدمات کامل را انتخاب کنند یا صرفا با خرید بلیط کشتی کروز از گشت و گذاری کوتاه در آبراه گلدن هورن لذت ببرند.

بلیط کشتی کروز در استانبول را می‌توانید از اسکله‌های مختلفی تهیه کنید که عبارتند از:

  • اسکله‌ امینونو (Eminonu)
  • اسکله اوسکودار (Uskudar)
  • اسکله اورتاکوی (Ortakoy)
  • اسکله بشیکتاش (Besiktas)
  • اسکله کانلیجا (Kanlica)
  • اسکله ساریر (Sariyer)
  • اسکله روملی کاواگی (Rumeli Kavagi)
  • اسکله آنادولو کاواگی (Anadolu Kavagi)

تور کشتی کروز مدیترانه

این تور کروز در اسکله چند کشور در حاشیه مدیترانه توقف دارد. مثلا به این صورت که یک شب فرانسه، یک شب اسپانیا، یک شب یونان و شاید موناکو توقف دارد. این تور کشتی کروز، با کشتی‌های بزرگ انجام می‌شود و مسافران حق انتخاب دارند که چه کلاس اقامت و خدماتی را دریافت کنند. قیمت سفر با کشتی کروز مدیترانه در هر کلاس متفاوت است. مثلا کابین‌های داخلی ارزانتر از کابین‌هایی با چشم انداز دریا هستند.

کشتی کروز دور دنیا

برای علاقمندان به سیاحت و گردشگری، رزرو تور دور دنیا مانند تحقق یک آرزو است. با کشتی کروز دور دنیا می‌توانید از سواحل زیبای چندین کشور در نقاط مختلف دنیا دیدن کنید. مثلا: مارسی، بارسلون، ناپل و جزایر قناری را در یک تور کروز ببینید. هزینه سفر با کشتی کروز دور دنیا بسته به نوع کابینی که در آن اقامت دارید و نوع خدماتی که دریافت می‌کنید، متغیر است.

کروز دور دنیا

تور کشتی کروز خلیج فارس

با تور کشتی خلیج فارس می‌توانید سوار بر یکی از مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین کشتی‌های دنیا شوید و چند کشور در حاشیه خلیج نیلگون فارس را ببینید. این تور معمولا مسافران را به سواحل امارات، قطر و عمان می‌برد و طی سفر خدمات لوکسی به آنها ارائه می‌دهد. قیمت تور کشتی کروز خلیج فارس با توجه به نوع کابینی که مسافر انتخاب می‌کند متغیر خواهد بود. اما معمولا قیمت تور کشتی کروز خلیج فارس برای یک نفر، از حدود ۱۲۹۰ یورو شروع می‌شود.

نکات مهم برای سفر با کشتی کروز که باید بدانید!

هرجایی قوانین خاص خود را دارد و تور کشتی کروز نیز از این قاعده مستثنی نیست. وقتی قدم به کشتی کروز و به‌خصوص به کابین مخصوص خود می‌گذارید باید از انجام برخی از کارها دست بکشید؛ کارهایی که اغلب به دلیل ایمنی بهتر است در کشتی انجام ندهید. در ادامه برخی از کارهایی را که انجام آنها در کشتی کروز ممنوع است و یا بهتر است انجام ندهید را بشناسید.

سیگار کشیدن در کشتی کروز

در اغلب کشتی‌های کروز سیگار کشیدن در کابین یا حتی بالکن‌های خصوصی ممنوع است زیرا روشن کردن سیگار خطر آتش‌سوزی به همراه دارد. البته اتاق های عمومی برای سیگار کشیدن در نظر گرفته شده است و تنها مشکل آنها این است که سیگاری‌ها باید کمی پیاده روی کنند تا به اتاق سیگار برسند.

استفاده از سشوار در کشتی کروز

مشخص نیست چرا روشن کردن سشوار از طریق پریز سرویس بهداشتی ممنوع است اما به هر حال باید این نکته را به خاطر داشته باشید. البته شرکت‌ها برای اینکه خیال خود را راحت کنند سشوارهای آماده درون کابین تعبیه کرده‌اند. در سرویس بهداشتی پریز وجود دارد اما مخصوص اصلاح است و برای استفاده از سشوار نیست.

بلند صحبت کردن در کشتی کروز

دیوار کابین‌های کروز ضخیم نیست و صدا به‌راحتی منتقل می‌شود. بهتر است حتی وقتی که حرف شما خصوصی نیست آرام صحبت کنید تا مزاحم دیگران نباشید.

باز گذاشتن در بالکن در کشتی کروز

شاید فکر کنید که در طول سفر می‌توانید همیشه در بالکن را باز بگذارید یا اینکه موقع خواب شنیدن صدای آب و باد به خواب روید اما این طور نیست. باز گذاشتن در بالکن نه تنها باعث فشار بیشتر به سیستم تهویه می‌شود بلکه هدر رفتن انرژی را به همراه دارد و از طرف دیگر باعث می‌شود تا در صورت آتش سوزی، سنسور آتش به درستی عمل نکند.

روشن کردن شمع در کشتی کروز

روشن کردن شمع، اتو کردن لباس یا به‌طور کلی هر چیزی که باعث ایجاد شعله یا حرارت زیاد بشود خطر آتش سوزی به همراه دارد و در کشتی کروز ممنوع است. تقریبا تمام خدماتی از این قبیل مثل اتوکردن لباس از سوی کشتی ارائه می‌شود و نباید نگرانی از این بابت داشته باشید.

آویزان کردن لباس ها در بالکن در کشتی کروز

مطمئنا بعد از شنا و شستن لباس‌ها در تور کشتی کروز هیچ جایی به خوبی بالکن و سریعتر از بادهای گرم اقیانوس آن را خشک نمی‌کند. اما بهتر است لباس‌تان را به امید خشک شدن آنجا رها نکنید زیرا حتی اگر در صورت وزش باد حتی روی کف بالکن نیفتد یا آن را باد نبرد ممکن است با بارش باران یا هنگام شست‌و‌شوی بالکن خیس‌تر از قبل شود.

استفاده از عطر و اسپری در کشتی کروز

استفاده از عطرها و اسپری‌ها در فضای بسته کابین، به‌خصوص در کابین‌هایی که به بیرون راهی ندارند آزاردهنده است. بهتر است از عطرهای ملایم استفاده کنید تا مشکلی برای شما یا هم‌اتاقی‌تان ایجاد نشود.

هزینه مسافرت با کشتی کروز

به طور کلی، هزینه سفر با کشتی کروز از حدود ۵۰۰ دلار برای یک سفر کوتاه در داخل کشور شروع می‌شود و می‌تواند به بیش از ۱۰هزار دلار برای یک سفر طولانی در سراسر جهان برسد. در اینجا چند نمونه از قیمت‌های سفر با کشتی کروز در سال ۲۰۲۳ آورده شده است:

  • یک سفر ۷ شبانه روز از میامی به جزایر کارائیب با کشتی Carnival Cruise Lines حدود ۱۵۰۰ دلار برای یک کابین داخلی هزینه دارد.
  • یک سفر ۱۰ شبانه روز از آتن به ایتالیا و اسپانیا با کشتی Royal Caribbean Cruises حدود ۲۵۰۰ دلار برای یک کابین داخلی هزینه دارد.
  • یک سفر ۱۴ شبانه روز از سنگاپور به جاکارتا و بالی با کشتی Celebrity Cruises حدود ۵۰۰۰ دلار برای یک کابین داخلی هزینه دارد.

هزینه سفر با کشتی کروز

این میزان هزینه، هزینه های اقامت، غذا، سرگرمی و تفریحات، حمل و نقل از یک بندر به بندر دیگر را نیز در بر می‌گیرد. البته این هزینه ها به سفر، مقاصد، تعداد روزها و موارد دیگر بستگی دارد.

مشکلات سفر با کروز

همچون هر سفر دریایی دیگری، سفر با کروز نیز ممکن است برای برخی از افراد دردسرساز شود. در صورتی که به دریازدگی مبتلا شوید ممکن است تا پایان سفر گرفتار شوید و علائم آن دست از سر شما برندارد. البته می‌توانید با اقداماتی از دریازدگی پیشگیری کنید یا در صورت لزوم از داروهایی که وجود دارد استفاده کنید. رعایت رژیم‌های غذایی و پرهیز از برخی غذاها و نوشیدنی‌ها نیز از جمله مواردی است که به پیشگیری از دریازدگی کمک می‌کند.

راهنمای انتخاب تور کشتی کروز

اگرچه بسیاری از کشتی‌های کروز امکانات پایه‌ای را به همه مسافران ارائه می‌دهند اما بهتر است قبل از انتخاب، در مورد تورها اطلاعاتی کسب کنید تا بیشترین لذت را از سفر خود ببرید.

مکان کشتی کروز

برای سوار شدن به کشتی معمولا باید یک مسیر پروازی هم انتخاب کنید؛ برخی خطوط کروز پروازهای چارتر یا ترانسفر فرودگاهی نیز ارائه می‌دهند. برخی خطوط نیز چمدان و محموله شما را مستقیم از فرودگاه تحویل می‌گیرند و به کابین‌تان در کشتی می‌برند تا شما دغدغه حمل آن را نداشته باشید. بهتر است موقع رزرو تور به همه این موارد توجه کنید تا هم هزینه کمتری متحمل شوید و هم راحت‌ترین راه را برای رسیدن به کشتی انتخاب کنید.

مدت سفر با کشتی کروز

مدت زمان نرمال سفر در تور کشتی کروز معمولا یک هفته است. اگر فکر می‌کنید این زمان برای اولین سفر شما طولانی است، تورهای کوتاه‌تر را انتخاب کنید. تورهای دو شبه و پنج شبه کشتی کروز نیز بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. برای انتخاب این تورها باید خیلی زود اقدام کنید زیرا خیلی زود ظرفیت‌شان تکمیل می‌شود.

سفر خانوادگی با کشتی کروز

کشتی‌های بزرگ تفریحی، در محیطی امن و بدون دغدغه، تفریحات بسیار گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ تفریحاتی که بسیاری از آنها برای کودکان نیز مناسب هستند. از طرف دیگر امکانات قابل توجهی در این کشتی‌ها برای مراقبت و نگهداری از کودکان وجود دارد تا بزرگترها بدون نگرانی از تفریحات متنوع کشتی استفاده کنند.

سفر با کروز

تنها سفر کردن با کشتی کروز

اگر عادت به تنها سفر کردن دارید کشتی کروز انتخاب مناسبی برای شما است زیرا می‌توانید با افراد دیگری در یک فضای امن و مطمئن آشنا شوید. برخی خطوط کشتی کروز هزینه‌های اتاق دو تخته را برای مسافران تنها کم می‌کنند و برخی دیگر نیز هم‌اتاقی برای اشتراک اتاق به شما پیشنهاد می‌دهند.

مسافرت با کشتی کروز | تجربه رویایی سفر دریایی!

سفر با کشتی کروز یکی از بهترین تجربه هایی است که مدتها از مرور خاطرات آن لذت خواهید برد. در این مطلب سعی کردیم تا همه نکاتی که برای سفر با کشتی کروز، قیمت کشتی کروز و نکات مهم لازم است را به شما یادآوری کنیم. اگر تجربه سفر با کشتی کروز دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره تور کشتی کروز

قیمت تور کشتی کروز چقدر است؟

قیمت تور کروز با توجه به مسیرهایی که طی می‌کند و نوع کابین مسافر، متغیر است.

تور کروز مدیترانه از چه کشورهایی عبور می‌کند؟

اسپانیا، ایتالیا، یونان، فرانسه

تور کشتی کروز خلیج فارس به چه کشورهایی می‌رود؟

امارات، قطر، عمان.

بلیط کشتی کروز استانبول را از کجا بخریم؟

از اسکله‌های بزرگ سراسر استانبول می‌توانید بلیط کروز استانبول را تهیه کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید