قوانین چک این در فرودگاه

0
3671
چک این در فرودگاه
چک این در فرودگاه

اگر قرار است برای اولین بار سوار هواپیما شوید، باید با برخی از اصول قبل از پرواز آشنایی داشته باشید. چک این در فرودگاه یکی از مهم‌ترین مواردی است که پیش از سفر حتما باید روند آن را به طور کامل بشناسید. چک این فرودگاه امام خمینی و سایر فرودگاه‌ها، در واقع فرایندی است که یک مسافر پیش از سوارشدن به هواپیما طی می‌کند. در این مرحله، باید کارت پرواز دریافت کنید، چمدان‌های خود را وزن‌گیری کنید و به بخش بار تحویل دهید و سپس، از گیت امنیتی عبور کنید. اگر تجربه‌ی چک این در فرودگاه را ندارید و از مراحل آن مطلع نیستید، تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری فلای‌تودی همراه باشید.

خرید بلیط هواپیما

اولین مرحله قبل از چک این در فرودگاه!

ممکن است برایتان تعجب‌آور باشد؛ اما بخشی از فرایند چک‌این پیش از آنکه به فرودگاه بروید آغاز می‌شود. شب قبل از پرواز، باید موارد لازم را مجدد بررسی کنید و مطمئن شوید موارد ضروری از قلم نیفتاده‌اند. پیش از هر چیزی، باید مشخصات پرواز خود را چک کنید و ساعت مناسبی را برای رفتن به فرودگاه انتخاب کنید. همچنین، باید ببینید که پرواز شما در کدام یک از ترمینال‌های پرواز مبدا انجام خواهد شد.

سپس، باید مدارک مورد نیازتان را آماده کنید. در مرحله چک این فرودگاه های داخلی، تنها به یک کارت شناسایی (کارت ملی) نیاز دارید. اما اگر پرواز خارجی دارید، حتما باید پاسپورتتان را همراه خود داشته باشید. این مدارک را همراه با پرینت بلیط در جای دردسترس و امنی قرار دهید. مسئله دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در پروازهای داخلی یک ساعت و در پروازهای خارجی، ۲ ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید.

مسئله مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید، این است که از همراه‌داشتن وسایل ممنوعه در کیف دستی و چمدان خود خودداری کنید!

Check In 1

چک این هنگام ورود به فرودگاه

پس از آنکه در فرودگاه حضور پیدا کنید، باید سراغ تابلوهای اطلاعاتی ویژه بروید و از آنجا ببینید که چک‌این پرواز شما در چه ساعتی و مقابل کدام کانتر انجام خواهد شد. سپس، از مراحلی که در ادامه گفته خواهد شد پیروی کنید:

  • مدارک (گذرنامه، کارت ملی، شماره رزرو آنلاین یا کپی از بلیط کاغذی) خود را  آماده کنید. اگر با کسی همراه هستید حتما در هنگام چک این مدارک آن‌ها نیز باید همراه شما باشد.
  • پس از مراجعه به کانتر پذیرش، ابتدا باید مدارک را برای صدور کارت پرواز و چمدان‌ها را برای وزن‌گیری و ارسال به بخش بار هواپیما، به مسئول پشت کانتر ارائه دهید. توجه داشته باشید که می‌توانید چمدان یا کیف کوچک خود را بدون تحویل در قسمت چک این فرودگاه به داخل هواپیما ببرید. البته ترفندهایی برای تحویل سریع چمدان در فرودگاه وجود دارد.
  • پس از ارائه مدارک و بررسی چمدان‌ها، کارت پرواز را دریافت خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد سوار هواپیما شوید.
  • پس از اتمام مراحل ورود، باید به سمت گیت خروجی بروید و مراحل بازرسی امنیتی را انجام دهید. در طول بررسی امنیتی، باید اشیایی مانند کلید، تلفن، کمربند، تجهیزات الکتریکی و کیف‌های دستی خود را در سبدهایی قرار دهید تا بتوانید از گیت بررسی امنیتی عبور کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید چمدان یا کیف کوچک خود را بدون تحویل در قسمت چک این فرودگاه به داخل هواپیما ببرید. البته ترفندهایی برای تحویل سریع چمدان در فرودگاه وجود دارد.
  • پس از بررسی امنیتی، می توانید به سمت سالن پرواز بروید و منتظر بمانید تا زمان سوار شدن به هواپیما فرا برسد.
  • در موعد مقرر، اتوبوس‌های مخصوص حمل مسافران به سوی هواپیما، برای سوارکردن شما می‌آیند. پس از نشان دادن کارت پرواز، می‌توانید سوار اتوبوس‌ها شوید و به سمت هواپیما بروید.

چک این آنلاین

چک‌این آنلاین، فرایندی است که به مسافران کمک می‌کند به صورت آنلاین و بدون حاضرشدن در کانترهای فرودگاهی، روند پذیرش را انجام دهند و بدون اتلاف وقت در صف‌های طولانی، کارت پرواز بگیرند. در این حالت، شما باید ۲۴ ساعت تا ۴۵ دقیقه پیش از زمان پرواز (۹۰ دقیقه در پروازهای خارجی)، به سایت یا اپلیکیشن ایرلاین پرواز خود مراجعه کنید و با واردکردن اطلاعات لازم، مراحل چک این آنلاین پرواز را انجام دهید. مهم‌ترین مزایای این چک‌این آنلاین عبارت‌اند از:

  • صدور کارت پرواز در خانه و به صورت الکترونیکی
  • صرفه‌جویی در زمان برای ورود به گیت پرواز
  • انتخاب صندلی مناسب
  • آگاهی از اطلاعات پرواز و آب‌وهوا
  • کاهش ترافیک فرودگاه
  • و…
Check In 2

نکات مهم درباره چک این در فرودگاه

علاوه بر اطلاعات ارائه‌شده، بهتر است موارد زیر را هم برای چک این فرودگاه به یاد داشته باشید:

  • در صورت داشتن اضافه بار، باید هزینه بار را جداگانه پرداخت کنید. نرخ اضافه بار توسط ایرلاین تعیین می‌شود.
  • گیت سوار شدن هواپیما ۱۰ تا ۲۰ دقیقه باز است و هرگونه تاخیر و جاماندن بر عهده خود شما خواهد بود.
  • بهتر است تگ یا برچسب‌های سفرهوایی قبلی را بردارید تا در صورت چسباندن تگ جدید، از اشتباهات احتمالی جلوگیری شود.
  • مسافرانی که دارای معلولیت جسمی هستند، می‌توانند از ایرلاین موردنظر درخواست ویلچر کنند.

سفر بدون دردسر با آشنایی کامل با مراحل چک این فرودگاه

فرایند چک‌این در فرودگاه، اولین قدم برای آغاز سفرهای هوایی است که آگاهی از آن، می‌تواند سفری آرام و بدون دغدغه را برای شما به ارمغان آورد. با گذراندن این مراحل، ضمن ارائه مدارک شناسایی و دریافت کارت پرواز، بار خود را تحویل می‌دهید و برای پرواز آماده می‌شوید. آشنایی با جزئیات این فرآیند، از جمله زمان مناسب حضور در فرودگاه، مدارک مورد نیاز، مراحل تحویل بار و گزینه‌‌های مختلف چک‌این، می‌تواند در مدیریت زمان و کاهش استرس نقش به‌سزایی داشته باشد. در این مطلب، هر چیزی را که در رابطه با این فرایند باید بدانید، در اختیارتان قرار دادیم. چه چالش‌هایی را تابه‌حال در فرایند چک‌این تجربه کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما هم به اشتراک بگذراید.

سوالات متداول چک این در فرودگاه

چک این آنلاین چیست؟

در چک این آنلاین، به‌جای کانترهای فرودگاهی، مسافران از طریق موبایل، تبلت یا رایانه، می‌توانند مراحل چک‌این را انجام دهند و کارت پرواز دریافت کنند.

مراحل چک این در فرودگاه امام کدام‌اند؟

روند چک‌این فرودگاه امام، مشابه فرایندی است که در این مطلب توضیح داده شده است.

اگر هنگام چک‌این مدارک لازم را همراه نداشته باشم روند چک‌این چگونه انجام خواهد شد؟

در این حالت، ممکن است از طریق فرم‌های مخصوص، کارت پرواز شما صادر شود و یا از ورود شما به هواپیما جلوگیری شود.

11چک این و چک اوت هتل به چه معناست؟

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید