اگر عاشق باران و انعکاس نورها و ساختمان ها روی خیابان های همیشه خیس باشید، احتمالا لندن شهر رویایی شما است. از مکان‌ های توریستی لندن که بگذریم، همین ابرهایی که دست از سر شهر برنمی‌دارند، خود یک جاذبه محسوب می‌شوند. لندن، شهر قلب تپنده اروپا و مهد هنر، تاریخ و زیبایی‌هاست. حتی قدم زدن در خیابان‌های بزرگ این شهر و تماشای ساختمان‌هایی با معماری بی‌نظیر کم از رفتن به یک موزه تاریخی ندارد. شهری هزار رنگ و مملو از مناطق گردشگری و مقصد نهایی عاشقان هری پاتر! در ادامه با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید تا کمی بیشتر با این شهر آشنا شوید.

هر آنچه باید درباره سفر به لندن بدانید!

شاید وقتی پسوند ترین را بشنوید، یاد دبی بیفتید، اما قبل از دبی، انگلستان است که این لقب را به دوش کشیده و افتخارش را هم مدیون لندن است. لندن از مهمترین شهر های جهان محسوب می‌شود که به عنوان قدرتمندترین، مطلوب‌ترین، تاثیرگذارترین، پربازدیدترین، گران‌ترین، پایدارترین، قابل سرمایه گذاری‌ترین و مناسب‌ترین شهر برای کار شناخته می‌شود!

اطلاعات ضروری برای سفر به انگلستان

واحد پول پوند
دین رسمی مسیحیت
پایتخت و مهمترین شهر لندن
نوع حکومت پادشاهی مشروطه
جمعیت ۶۷،۰۸۱،۲۳۴ نفر
شماره تماس پلیس، آتش نشانی، آمبولانس و غیره ۹۹۹
زبان رسمی انگلیسی
پیش شماره تلفن ۴۴+
جهت رانندگی چپ

آشنایی با وضعیت آب و هوایی لندن

اگر قصد سفر به لندن را داشته باشید، قبل از هرچیزی باید با موقعیت جغرافیایی و آب و هوای این شهر آشنا باشید. لندن، سومین شهر پر جمعیت جهان است که با بیش از ۹ میلیون نفر جمعیت، در جنوب شرقی انگلستان قرار دارد و پایتخت و بزرگترین شهر انگلستان و بریتانیای کهن به شمار می‌رود.

این شهر روی رودخانه تیمز قرار دارد و طی دو هزار سال گذشته مقر حکومتی مهمی بوده است. شهری به معنی رودخانه طولانی که هویت خود را مدیون همین رود تیمز است. از گذشته تا کنون، هرجا که آب و رود مهمی بوده، نشانه های تمدن و پیشرفت زودتر از هرجای دیگری ظهور کرده است.

وضعیت آب و هوایی لندن

آب و هوای لندن نسبتا معتدل است، تابستان‌ها گرم، زمستان ها سرد و تقریبا تمام طول سال، هوا بارانی است. اگرچه لندن در زمستان‌ها گاهی چهره برفی هم به خود می‌گیرد، اما معمولا کمتر از چند میلی‌متر است. به طور کلی لندن شهری مرطوب و متاثر از آب و هوای اقیانوسی با چهره‌ای ابری در بیشتر ایام سال شناخته می‌شود.

بهترین زمان سفر به انگلیس چه فصلی است؟

اجازه دهید بهترین زمان سفر به لندن را با یک ضرب المثل معروف انگلیسی توضیح دهیم: چیزی به اسم آب و هوای بد وجود ندارد، بد لباس پوشیدن است که این حس را در شما ایجاد می کند! پس به استناد همین ضرب المثل هر موقع از سال می‌توانید به لندن سفر کنید، به شرط آن که لوازم و لباس مناسب به همراه داشته و خودتان را با تغییرات آب و هوایی وفق دهید.

05

اما به هر ترتیب گردشگران معمولا در زمان های خاصی به لندن سفر می کنند، زمانی که هم آب و هوا نسبت به دیگر ایام سال معتدل‌تر و هم فستیوال‌ها و یا تخفیف‌های خوبی در شهر وجود داشته باشد. ماه‌های ژوئن (خرداد) تا آگوست (مرداد)، لندن معتدل‌ترین شرایط آب و هوایی را تجربه می‌کند. جولای کمترین میزان بارش در سال را داشته و ماه دسامبر (آذر) بیشترین میانگین بارش در لندن است.

اگر در خرداد ماه به لندن سفر کنید، طبیعت در حال شکوفایی، شما را به وجود خواهد آورد. انگلیسی‌ها علاقه زیادی به باغداری و گل‌کاری دارند و باغ انگلیسی نیز در جهان معروف است، در این موقع از سال شهر چهره متفاوتی به خود می‌گیرد و حال و هوای بهاری ویژه‌ای دارد.

06

ماه‌های مارچ تا ماه می هوای شهر لندن عالی است و طبیعت سرسبز و زیبای آن تجربه یک سفر عالی را برای شما رقم می‌زند. به جرات می‌توان گفت قدم زدن در پارک‌های سرسبز این شهر را در این موقع از سال با هیچ چیز عوض نخواهید کرد! تجربه‌ای فرموش نشدنی و بی‌نظیر! در این میان لندن در ماه دسامبر در شلوغ‌ترین حالت خود قرار دارد‌. پس از دیدن خیابان‌های مملو از جمعیت اصلا تعجب نکنید.

اما خوب است به این نکته اشاره کنیم که به دلیل سفر زیاد گردشگران از کشور‌های مختلف به این شهر، در این ماه از سال هزینه‌های سفر چندین برابر خواهد شد. اگر می‌خواهید هزینه زیادی را صرف نکنید، پس بهتر است فصل‌های پاییز و زمستان را برای سفر به لندن انتخاب کنید؛ زیرا تعداد مسافران در فصل‌های سرد سال کاهش پیدا می‌کند و هزینه‌ اقامت تا حدودی کمتر خواهد شد.

گرفتن ویزا و نکاتی برای سفر به لندن انگلستان

یکی از مهمترین شرایط سفر به لندن راهنمای دریافت ویزا است، چیزی که به این سادگی ها امکانپذیر نیست! گرفتن ویزای انگلستان نسبت به دیگر کشور‌ها کمی دشوارتر بوده و شرایط خاص خود را دارد. پس قبل از هر کاری لازم است هدف خود را برای رفتن به انگلستان و ویزای مورد نظر برای سفر به لندن را تعیین کنید، چون ویزای توریستی کوتاه مدت بوده و با ویزای مهاجرتی تفاوت زیادی دارد.

ویزای مورد نظر برای سفر به لندن

کسانی که موفق به گرفتن ویزای توریستی انگلیس می‌شوند، اجازه تحصیل یا کار را در این کشور نخواهند داشت. اگر سوالی در خصوص شرایط گرفتن ویزا انگلستان و مدارک مورد نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان بخش صدور ویزا فلای تودی در تماس باشید تا بتوانید در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به دریافت ویزا خود اقدام کنید.

جاذبه های گردشگری لندن که باید ببینید!

شهر لندن به علت قدمت چند هزار ساله خود، جاذبه‌های زیادی دارد. برای گردش در این شهر بزرگ مطمئنا به کفش مناسب و راحت نیاز خواهید داشت تا بدون هیچ مانعی از همه مکان‌ های تاریخی و گردشگری این شهر دیدن کنید و از تماشای عظمت و شکوه آن‌ها به وجد آیید. یکی از مهمترین نکات سفر به لندن این است که جاهای دیدنی شهر را با توجه به شرایط دریافت ویزا انگلیس که به آن اشاره کردیم، اگر شانس سفر پیدا کردید، قدر آن را بدانید.

۱- بیگ بن و بنای پارلمان

اولین مکانی که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید، برج ساعت بیگ بن است. این برج در کنار بنای پارلمان قرار گرفته و به جرات یکی از بهترین‌ جاذبه‌های شهر لندن محسوب می‌شود. معماری این برج و بنای پارلمان بسیار خاص بوده و بهترین مکان برای گرفتن عکس‌های جذاب و فراموش نشدنی است.

02

۲- موزه ویکتوریا و آلبرت

این بار قصد داریم شما را با کهن‌ترین موزه جهان آشنا کنیم. موزه‌ای که قدیمی‌ترین آثار را در خود جای داده و قدمت تعدادی از آن‌ها به پنج هزار سال قبل بازمی‌گردد. آثاری که نه تنها لندن که شما را با کهن ترین آثار جهان آشنا خواهد کرد. اگر به دیدن آثار باستانی علاقه دارید، رفتن به موزه ویکتوریا آلبرت لندن را فراموش نکنید.

۳- چشم لندن

شاید تعجب کنید اگر بگوییم یک چرخ و فلک، این عنوان را از آن خود کرده است! بعد از این که سوار این چرخ و فلک در لندن شوید، از ارتفاع ۱۳۵ متری می‌توانید تمام شهر را تماشا کنید و از منظره زیبای لندن لذت ببرید. به همین دلیل است که به آن چشم لندن می‌گویند. هیجان تماشای شهر از این ارتفاع را از دست ندهید! چشم لندن یکی از بزرگترین چرخ و فلک های دنیا به شمار می‌رود.

چشم لندن

۴- رصدخانه رویال گرینویچ

یکی از اسرارآمیزترین بخش‌های شهر لندن، رصدخانه رویال گرینویچ است که بهترین مکان برای علاقمندان به علم ستاره شناسی محسوب می‌شود. این رصدخانه یکی از رویایی‌ترین رصدخانه‌های جهان به شمار می‌رود که اسناد و اسرار جالبی را در اختیار علاقمندان به نجوم و ستاره‌شناسی قرار می‌دهد.

البته جاهای دیدنی لندن به همین موارد محدود نیست. از دیگر مکان های گردشکری لندن باید به پارک گرینویچ لندن، بازار عتیقه آلفیز، قدیمی ترین مغازه لندن، کاخ باکینگهام، کلیسا جامع سنت پائول و غیره اشاره کرد.

مکان‌های توریستی لندن
کاخ باکینگهام

بهترین هتل های لندن برای اقامت

مثل هر جای دیگری با سفر کردن به لندن به یک اقامتگاه آرام و راحت احتیاج خواهید داشت که شب‌ها را در آن‌جا سپری کنید. در لندن مطابق بودجه و نیاز شما هتل‌ های مختلفی وجود دارد که شما به راحتی‌ می‌توانید به رزرو ‌آن‌ها اقدام کنید. در ادامه چند هتل با قیمت‌های مختلف را ببینید.

۱- هتل لنگام | Langham Hotel

هتل لنگام یکی از لوکس‌ ترین هتل‌ های لندن محسوب می‌شود که محل اقامت افراد سلطنتی و افراد مشهور است. جالب اینجاست که تعدادی از داستان‌های شرلوک هلمز در این هتل رخ داده‌اند. این هتل در مجموع ۳۷۵ اتاق دارد، اگر هزینه های سفر برای شما خیلی اهمیت ندارد و هتل های لوکس را ترجیح می‌دهید، برای رزرو هتل در لندن، لنگام بهترین پیشنهاد خواهد بود.

هتل های لندن

۲- هتل ریتز | The Ritz London

اگر نگران پرداخت هزینه اقامت نیستید و می‌خواهید یک شب پر خاطره و فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید، اتاقی را در هتل ریتز لندن رزرو کنید. هتل ریتز یکی از بهترین هتل های ۵ ستاره و لوکس لندن است که معماری خاص و اتاق‌های مینیمال آن، زیبایی‌اش را چندین برابر می‌کند.

۳- هتل قایقی سان بورن | Sunborn London Yacht

اگر عاشق محل‌های رمانتیک و زیبا هستید، هتل قایقی سان بورن از بهترین هتل های ۴ ستاره لندن است. این هتل یک کشتی مجلل به شمار می‌رود که قدم زدن در عرشه آن صحنه‌های فیلم تایتانیک را برای شما تداعی می‌کند و امکان تجربه‌ای خاص را برای شما به وجود می‌آورد.

بهترین هتل های لندن

۴- هتل آمستردام | Amsterdam Hotel

اگر نمی‌خواهید هزینه‌های زیادی را صرف اقامت در هتل‌های لندن کنید، پس هتل‌ سه ستاره بهترین گزینه برای اقامت خواهند بود. شما با رزرو هتل آمستردام می‌توانید علاوه بر داشتن شب‌هایی آرام در یک منطقه خوب، پول‌های خود را برای خرید و گردش در شهر نگه دارید و از پرداخت هزینه‌های اضافی برای اقامت خودداری کنید. این هتل با وجود سه ستاره بودن از امکانات زیادی برخوردار است و تمام تلاش خود را برای ارائه خدمت به مهمانان به کار می‌گیرد.

لندن یک مقصد جذاب برای شکم گردی

این بار نوبت به قسمت خوشمزه سفر می‌رسد. حیف است به شهری همچون لندن سفر کنید و طعم غذا‌های این شهر را نچشید. از غذا‌های مشهور این شهر باید به چیپس و ماهی سرخ شده اشاره کنیم‌ که طعم واقعا خوبی دارد و در میان مسافران از محبوبیت زیادی برخوردار است. این غذا از ارزان‌ترین غذاهای لندن است که پخت بسیار راحتی دارد.

پس اگر می‌خواهید هزینه زیادی را صرف خرید غذا نکنید، می‌توانید وسایل لازم برای پخت غذا‌های ساده را تهیه کرده و خودتان آن‌ها را درست کنید. البته وقتی حرف از شکم گردی و غذاهای لندن در میان باشد، صبحانه انگلیسی جایگاه ویژه‌ای دارد. حتی در ایران هم این صبحانه مفصل و اشرافی، انتخاب اول و آخر دورهمی‌های جوانان است. خلاصه این که در سفر به لندن سری به رستوران های شهر زده و طعم به یاد ماندنی غذاهای انگلیسی را به خود هدیه دهید.

نکات مهم سفر به لندن و بازدید از مراکز خرید

در آخر به قسمت هیجان انگیز سفر یعنی خرید سوغاتی و رفتن به مراکز خرید لندن می‌رسیم. لندن از نظر داشتن مراکز خرید لوکس نیز کاملا غنی بوده و بهترین مارک‌های جهان را در این مراکز می‌توانید خریداری کنید. البته همانطور که در قسمت های ابتدایی هم اشاره کردیم، لندن شهر گرانی است، اما به هر صورت مراکز خرید مختلف، به مناسبت های متفاوت، تخفیف های متنوعی ارائه می‌دهند. از مراکز خرید لندن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرکز خرید سلفریجز
  • مرکز خرید پریمارک
  • مرکز خرید تاپ شاپ
  • مرکز خرید هملیز تویز
  • مرکز خرید لیبرتی
  • مرکز خرید اپل استور
  • مرکز خرید بنسون و کلگ و غیره.

وسایل حمل و نقل و جابه جایی در لندن

در سفر به لندن، پیشنهاد می‌کنیم که حتما پیاده روی و قدم زدن در خیابان های زیبای شهر را تجربه کنید، اما به غیر از آن برای جابه جایی در شهر و رفتن به جاذبه های گردشگری می توانید از قطار، مترو و اتوبوس استفاده کنید، گزینه تاکسی هم همیشه در دسترس است.

وسایل حمل و نقل و جابه جایی در لندن

البته یکسری وسایل نقلیه دریایی موسوم به River Bus یا اتوبوس دریایی نیز برای جابه جایی در طول رودخانه تیمز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتوبوس های دو طبقه گردشگری نیز معمولا توریست ها را با یک تور جذاب گردش در شهر همراهی می کنند. جالب است بدانید که تقریبا همه مسیرهای اتوبوسرانی لندن به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند.

اتوبوس های شبانه تا زمان روشن شدن هوا و آغاز فعالیت اتوبوس های روزانه، مسافران را در نقاط مختلف شهر جابه‌جا می‌کنند. استفاده از اتوبوس در لندن بسیار به صرفه است، البته این را در نظر داشته باشید که پرداخت کرایه اتوبوس، با پول نقد امکانپذیر نیست و باید از کارت های توریستی اویستر (Oyster Card) استفاده کنید.

هزینه سفر به لندن چقدر است؟

پاسخ به این سوال به موارد مختلفی بستگی دارد، این که در چه هتلی اقامت کنید و یا اصلا اقامت شما چند روز طول بکشد، رستوران هایی که برای صرف غذا انتخاب می‌کنید و ده ها مورد دیگر، در هزینه های سفر به لندن تاثیرگذار است. البته همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، لندن شهر نسبتا گرانی محسوب می‌شود و هزینه های رزرو هتل متوسط و رو به بالاست.

04

پس تا اینجا، بخشی از هزینه های سفر به لندن شامل رزرو هتل و قیمت بلیط لندن، هزینه صرف غذا در رستوران، بیمه مسافرتی، دریافت ویزا، حمل و نقل در شهر، ورودی جاذبه های گردشگری و مواردی از این قبیل است. پیشنهاد می‌کنیم رزرو هتل لندن را با بهترین قیمت و متنوع‌ترین گزینه‌ها در سایت فلای تودی انجام دهید.

لندن تماشایی ترین شهر اروپا!

لندن سرشار از زیبایی و هیجان است، جایی که شاید لوکس ترین سفر کل عمرتان را در آن تجربه کنید. ممکن نیست یک بار به این شهر بزرگ سفر کنید و دلتان برای قدم زدن در کوچه‌ها و خیابان‌های متفاوت آن نشود! شهری که در هر فصل زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد و به علت داشتن امکانات متنوع، هر ساله بر تعداد توریست‌های آن افزوده می‌شود.

اگر تا به حال تجربه سفر به لندن را داشته‌اید، از تجربیات خود برای ما و خوانندگان بیشتر بگویید.

سوالات متداول درباره سفر به لندن

با ویزای انگلستان به چه کشورهایی می توان سفر کرد؟

از آنجایی که کشور انگلستان جزو اتحادیه اروپا نیست، ویزای آن نیز ویزای شینگن محسوب نمی‌شود. بنابراین با ویزای انگلیس تنها می‌توانید به این کشور سفر کنید.

برای سفر به لندن چه نوع ویزایی نیاز است؟

برای سفر به انگلیس باید ویزای توریستی دریافت کنید. ویزای توریستی انگلستان در مدت زمان‌های ۶ ماهه، ۲ ساله، ۵ ساله و ۱۰ ساله و به درخواست متقاضی صادر می‌شود.

آیا در لندن رستوران ایرانی وجود دارد؟

بله با توجه به این که ایرانیان زیادی در این کشور زندگی می‌کنند، تعداد زیادی رستوران و مراکز ایرانی در لندن وجود دارد. مهمترین رستوران ایرانی لندن، رستوران حافظ نام دارد.

بهترین زمان برای دیدن جاذبه های توریستی انگلیس چه موقعی است؟

بهترین زمان سفر بهار و تابستان است، زیرا هوا در انگلیس در این دو فصل خنک و معتدل است.

کدام یک از شهرهای انگلیس بیشتر جاذبه های توریستی را دارد؟

لندن به عنوان پایتخت و مهمترین و بزرگترین شهر انگلستان، بیشترین جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید