قوانین فرودگاهی امارات متحده عربی

3
7630
قوانین فرودگاهی امارات متحده عربی
قوانین فرودگاهی امارات متحده عربی

قوانین فرودگاهی امارات متحده عربی و نکاتی که به هنگام ورود و خروج به فرودگاه‌های این کشور باید رعایت کنید

قوانین فرودگاهی امارات متحده عربی مجموعه قوانینی هستند که کنترل و نظارت بر بار و لوازم همراه مسافران بر اساس آن‌ها صورت می‌گیرد. آگاهی از قوانین فرودگاهی امارات متحده عربی برای سفر به این کشور ضروری است و از بسیاری دردسرها که در اثر ناآگاهی به وجود می‌آیند جلوگیری می‌کند. با فلای تودی همراه باشید تا بیشتر از قوانین فرودگاهی امارات متحده عربی که در سایت یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ و نقل هوایی) نوشته شده‌اند بدانید.

خرید بلیط هواپیما دبی با تخفیف ویژه

قوانین ورود لوازم مسافر به امارات متحده عربی

قوانین ورود لوازم مسافر به امارات متحده عربی
قوانین فرودگاهی امارات متحده عربی – قوانین ورود لوازم مسافر

بر اساس قوانین فرودگاهی امارات متحده عربی هر مسافر به هنگام سفر هوایی به امارات متحده عربی می‌تواند لوازم زیر را به همراه داشته باشد:

۱- حداکثر ۴۰۰ نخ سیگار تا ارزش ۲۰۰۰ درهم امارات و سیگار برگ تا ارزش ۳۰۰۰ درهم امارات و ۲ کیلوگرم تنباکو (به غیر از انفیه یا تنباکوی جویدنی) برای مسافران ۱۸ سال به بالا

۲- عطر یا هدایا برای استفاده شخصی، حداکثر به ارزش ۳۰۰۰ درهم امارات

۳- نوشیدنی های الکلی برای مسافران غیر مسلمان و ۱۸ سال به بالا:

  • ابوظبی: ۴ لیتر از هر نوع نوشیدنی الکلی یا ۲ کارتن آبجو (هر کدام شامل ۲۴ قوطی است که هر کدام کمتر از ۳۵۵ میلی لیتر هستند)
  • دبی: ۴ لیتر از هر نوع نوشیدنی الکلی یا ۲۴ قوطی آبجو.
  • فجیره: ۴ لیتر از هر نوع نوشیدنی الکلی
  • شارجه: ۴ لیتر شراب یا اسپریتز یا ۴۸ قوطی آبجو

۴-داروهای دارای نسخه پزشک برای استفاده شخصی حداکثر به میزان مصرف ۳ماهه
در صورت مسافرت با آرامبخش، مسکن و هر گونه داروی مخدر دیگر، قبل از ورود از وزارت بهداشت (MOH) پیش تاییدیه گرفته شود. برای جزئیات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

تور دبی ارزان

امارات متحده عربی ممنوع است:

اقلام ممنوعه در فرودگاه امارات، قوانین فرودگاهی امارات متحده عربی
قوانین فرودگاهی امارات متحده عربی – اقلام ممنوعه در فرودگاه

۱- سیگارهای الکترونیکی

۲- کلیه خوراکی‌ها و غذاهای تازه مانند میوه، سبزیجات، لبنیات، ماهی، غذاهای دریایی، گوشت و مواد غذایی از ژاپن با مدت انقضای کمتر از ۲ هفته.

ورود مواد غذایی، به غیر از خوراکی‌های تازه، با تاریخ انقضای بیش از ۲ هفته مجاز است به شرط آن که با یک گواهی پاکسازی پرتوی (Radiation Clearance Certificate) صادر شده توسط مقامات بهداشتی ژاپن همراه باشد.

۳- کلیه غذاهای حیوانی خارج از زنجیره معمول غذایی از کشور چین. این ممنوعیت به دلیل شیوع هانتاویروس است و تا بازگشت شرایط به حالت نرمال، ادامه دارد.

۴- میوه‌ها و سبزیجات مناطق آلوده به وبا و مرواریدهای پرورشی در ابوظبی و فجیره

۵- غذاهای دریایی خام و میوه‌ها و سبزیجات از مناطق آلوده به وبا در دبی و شارجه

برای اطلاعات دقیق در زمینه ممنوعیت‌های ورود اقلام خوراکی با وزارت تغییر اقلیم و محیط زیست امارات متحده عربی تماس بگیرید یا از سایت این وزارت به آدرس www.moccae.gov.ae بازدید کنید.

برای جلوگیری از خطر ورود آنفولانزای مرغی به کشور، واردات پرندگان زنده و مرده و محصولات مشتق شده از این جانداران از کلیه کشورهای آسیایی، آلبانی، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، چک، مصر، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، عراق، ایرلند، ایتالیا، اردن، لبنان، لیتوانی، هلند، لهستان، رومانی، فدرال روسیه، اسلواکی، سوئد، سوریه، تونس، انگلستان و سایر کشورهایی که ممکن است تحت تاثیر آنفولانزای مرغی قرار بگیرند، ممنوع است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ممنوعیت ورود یا واردات پرندگان زنده و محصولات ماکیان، با وزارت تغییر اقلیم و محیط زیست امارات متحده عربی تماس بگیرید یا از سایت این وزارت بازدید کنید.

قوانین ورود اسلحه و مهمات به امارات متحده عربی

برای ورود اسلحه و مهمات به مجوز وزارت داخلی امارات متحده عربی نیاز است.

قوانین ورود و خروج حیوانات خانگی به امارات متحده عربی

قوانین ورود و خروج حیوانات خانگی به امارات متحده عربی
قوانین فرودگاهی امارات متحده عربی- قوانین ورود و خروج حیوانات خانگی

برای ورود حیوانات خانگی به امارات متحده عربی باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

۱- حیوانات خانگی مجاز شامل گربه‌ها، سگ‌ها و پرندگان (از جمله شاهین‌ها) می‌شوند.

۲- ورود بیش از ۲ گربه یا ۲ سگ یا ترکیب آنها در سال مجاز نیست؛ به استثنای حیواناتی که محل اقامتشان در امارات متحده عربی است.

۳- حیوانات باید در بارنامه لیست شوند.

۴- مسافرانی که به امارات سفر می کنند، مجاز به وارد کردن شاهین در فرودگاه بین المللی دبی (DXB) به عنوان چمدان تحویلی (AVIH) هستند.

۵- حداقل سن گربه ها و سگ های وارد شده از کشورهای کم خطر ۱۲ هفته و از کشورهای پر خطر ۱۵ هفته است.

۶- وجود مدارک زیر به همراه حیوانات خانگی ضروری است:

اجازه ورود صادر شده توسط وزارت تغییر اقلیم و محیط زیست امارات متحده عربی
گواهی بهداشت معتبر دامپزشک مورد تایید مقامات کشور مبدا
کارت واکسیناسیون یا گذرنامه حیوان خانگی که شامل شماره شناسایی میکروچیپ ، مشخصات حیوان خانگی و واکسن‌های مورد نیاز و درمان انگلی برای ۱۴ روز قبل از ورود باشد. اگر حیوان خانگی بیش از ۱۲ هفته سن داشته باشد، واکسیناسیون برای او اجباری است و اگر حیوانات برای اولین بار واکسینه شده‌اند باید بیش از ۲۱ روز از واکسیناسیون بگذرد.

گواهی معتبر از کشور مبدا برای آزمایش خنثی سازی سرم هاری (RSNT) که طی ۹۰ روز قبل از سفر انجام شده و دارای حداقل غلظت ۰٫۵IU / ml یا بالاتر باشد.

این گواهی برای حیوانات خانگی برخی کشورها لازم نیست؛ برای دیدن لیست این کشورها به وب سایت http://www.moccae.gov.ae/ مراجعه کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که مقامات می‌توانند برای حمل و نقل نژادهای خاص سگ و گربه، محدودیت‌های متفاوتی در نظر بگیرند.

برای خروج حیوانات خانگی از امارات باید گواهینامه رسمی از وزارت تغییر اقلیم و محیط زیست امارات متحده عربی داشته باشید. اگر حیوان خانگی دارای گواهی بهداشت، اجازه خروج از مبدا و اجازه ورود از کشورهای مقصد باشد، اجازه حمل و نقل ضروری نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر با وزارت تغییر اقلیم و محیط زیست امارات متحده عربی تماس بگیرید یا از سایت این وزارت به آدرس www.moccae.gov.ae بازدید کنید.

قوانین ورود و خروج ارز از امارات متحده عربی

قوانین ورود و خروج ارز از امارات متحده عربی
قوانین ورود و خروج ارز از امارات متحده عربی

ارز همراه مسافر ورودی و خروجی امارات متحده عربی، محدودیت ندارد اما  مسافران باید مبالغ بیش از ۱۰۰۰۰۰ درهم امارات یا ارزهای معادل آن را در اظهارنامه، اعلام کنند.

مقررات ترخیص چمدان در فرودگاه‌های امارات متحده عربی

چمدان‌های مسافران در اولین فرودگاهی که پرواز در امارات متحده عربی به زمین بنشیند، بازرسی می‌شوند.

موارد زیر از بازرسی و ترخیص چمدان معاف هستند:

  • مسافر ترانزیت تا ۲۴ ساعت و به شرط  عدم عبور از گمرک فرودگاه. چمدان‌ها تا ۲۴ ساعت برای مسافران ترانزیت نگهداری می‌شوند و بدون بازرسی در اختیار مسافر قرار می‌گیرند تا به سمت مقصد پرواز کند. در فرودگاه دبی چمدان‌ها توسط انجمن ملی ترابری هوایی دبی برای مدت بیش از ۲۴ ساعت هم قابل نگهداری است اما برای هر چمدان ۱۰ درهم امارات دریافت می‌شود.
  • مسافرانی که از طریق فرودگاه دبی با بلیط جداگانه ترانزیت می‌شوند و چمدان خود را به ایرلاین تحویل داده‌اند، در صورت استفاده از سرویس حمل بار که توسط فرودگاه ارائه می‌شود، مجبور نیستند که مراحل گمرکی را بگذرانند.
مقررات ترخیص چمدان در فرودگاه‌های امارات متحده عربی
مقررات ترخیص چمدان در فرودگاه‌های امارات متحده عربی

به یاد داشته باشید که برای سفر هوایی به امارات متحده عربی کافی است به فلای تودی مراجعه کنید و با چند کلیک، بلیط هواپیما امارات متحده عربی را با ارزانترین قیمت خریداری نمایید.

3 نظرات

  1. با سلام، درصورتی که فرودگاه دبی، فرودگاه ترانزیت باشه و حدود ۱۲ ساعت توقف در فرودگاه داشته باشیم، شرایط اخذ ویزا برای خروج از فرودگاه چگونه است؟

  2. سلام در سفر هایی که ترانزیت دارد و باید ۱۳ ساعت بین دو پرواز در فرودگاه امارات بماند مسافر ایا شرکت مسافری امکاناتی در اختیار مسافر قرار میدهد یا باید ۱۳ ساعت بین دو پرواز را در فرودگاه بنشیند

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید