استانبول، یکی از توریستی‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود. سالانه مسافران بسیاری از سراسر جهان برای دیدن این شهر، از راه‌های زمینی یا هوایی، راهی ترکیه می‌شوند. در مسیر هوایی، دو فرودگاه در استانبول، پذیرای مسافران هستند. یکی از این فرودگاه‌ها، فرودگاه آتاتورک نام دارد و در بخش اروپایی استانبول در محله یشیل کوی، منطقه باکرکوی قرار گرفته است. فرودگاه دیگری با نام فرودگاه صبیحا گوکچن (Sabiha Gökçen International Airport) نیز در بخش آسیایی شهر استانبول قرار دارد. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، با فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن و امکانات و خدمات آن آشنا خواهید شد.

معرفی و موقعیت مکانی فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول

ساخت فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول، در سال ۱۹۹۸ در بخش آسیایی استانبول آغاز شد و سه سال بعد در سال ۲۰۰۱ به بهره‌برداری رسید و آغاز به کار کرد. فرودگاه بین‌المللی آتاتورک که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد به اندازه کافی بزرگ نبود تا بتواند پاسخگوی ترافیک مسافربری شهر باشد، به همین دلیل مسئولین شهر تصمیم به ساخت فرودگاهی دیگر گرفتند.

فرودگاه بین‌المللی صبیحا گوکچن (Sabiha Gökçen International Airport) که دومین فرودگاه بین‌ المللی استانبول است، نام خود را از اولین خلبان زن هواپیماهای جنگی در دنیا و اولین خلبان زن کشور ترکیه گرفت. فرودگاه بین‌المللی صبیحا گوکچن قطب اصلی شرکت هواپیمایی پگاسوس ایرلاینز و پایگاه ایرلاین‌های ترکیش و آنادولو جت نیز به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با فرودگاه‌ های استانبول مقاله‌ای با همین عنوان را در فلای تودی جستجو کنید.

موقعیت مکانی فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول

فرودگاه صبیحا گوکچن، یکی از فرودگاه‌ های بین‌ المللی ترکیه است که در محله پَندیک استانبول قرار دارد. البته برای رفتن به این فرودگاه، شرکت‌های حمل و نقل شهری از میدان تقسیم، کزیاتاگی و دیگر نقاط شهر مسافران را به فرودگاه می‌رسانند. علاوه بر این، می‌توانید از سرویس‌های رفت و برگشت اتوبوس در مسیر فرودگاه بین‌المللی صبیحا گوکچن استفاده کنید. فاصله میدان تکسیم تا فرودگاه صبیحا گوکچن، حدود ۴۴ کیلومتر است. این مسافت در روزهای عادی ۴۰ دقیقه طول می‌کشد، اما در ساعات شلوغی و پرترافیک ممکن است دو ساعت طول بکشد.

فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن استانبول

امکانات فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول

در فرودگاه صبیحا گوکچن، امکانات رفاهی و خدمات قابل قبولی برای مسافران وجود دارد. این امکانات عبارتند از:

ترمینال ها و امکانات فرودگاه صبیحا گوکچن

فرودگاه صبیحا گوکچن یک ترمینال بزرگ دارد که پروازهای داخلی و بین‌المللی از این ترمینال انجام می‌شود. این ترمینال با ظرفیت ۲۵میلیون مسافر در سال با امکانات و خدمات بسیاری از قبیل فروشگاه، داروخانه، باجه‌های بانکی و تبدیل ارز، هتل، اداره پست، رستوران و کافه، پارکینگ، سالن‌های VIP و CIP ، سالن کنفرانس و … مجهز شده است.

رستوران ها و کافی‌ شاپ های فرودگاه صبیحا گوکچن

در هر کدام از سالن‌های فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول، چندین رستوران با انواع غذاهای ترکی، ایتالیایی و سایر غذاهای بین المللی وجود دارند که در میان آنها، برندهای نام آشنایی مانند McDonalds، KFC و Burger King به چشم می‌خورند. علاوه بر این، برای صرف میان وعده یا نوشیدنی می‌توانید به کافی‌شاپ‌های فرودگاه صبیحا کوگچن مراجعه کنید.

فرودگاه صبیحا گوکچن

فروشگاه‌ های فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن

یکی از مکان‌هایی که ساعت‌های باقی مانده به پرواز را برای مسافران جذاب می‌کند، خرید از فری شاپ و فروشگاه‌های فرودگاه استانبول است. در این بخش، برندهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آنها خرید کنید. همچنین، اگر فرصت جستجو ندارید، کالای بعضی از فروشگاه‌ها را می‌توانید از سایت رسمی آنها به صورت آنلاین پیش خرید کنید. سپس، بعد از رسیدن به فرودگاه، کالای خود را از فروشگاه تحویل بگیرید.

اینترنت رایگان فرودگاه صبیحا گوکچن

برای استفاده از اینترنت رایگان فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن، کافی است تا چند مرحله ساده را انجام دهید.

  • اینترنت Free Wi-Fi را در قسمت اتصالات تلفن همراه خود انتخاب کنید.
  • شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و منتظر ارسال پیامک بمانید.
  • کد ارسال شده را وارد کنید و گزینه Connect را فعال کنید.
  • اپلیکیشن صبیحا گوکچن را نصب کنید و به مدت یک ساعت از اینترنت استفاده کنید.

پروازهای فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن

زمانی که به استانبول سفر می‌کنید، ممکن است در یکی از دو فرودگاه آن وارد شوید. روی بلیطی که تهیه می‌کنید، اطلاعات پرواز و اطلاعات مربوط به فرودگاه مقصد درج می‌شود. اگر کد شهر مقصد، SAW بود، یعنی به فرودگاه صابیحا گوکچن استانبول وارد می‌شوید و اگر کد شهر مقصد، IST بود پرواز شما در فرودگاه آتاتورک به زمین خواهد نشست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره پیشنهاد می‌کنیم مقاله نحوه خواندن اطلاعات بلیط هواپیما را مطالعه کنید.

فرودگاه صبیحه گوکچن، قطب اصلی پروازهای ترکیش ایرلاین و آنادولوجت است. از دیگر ایرلاین های فعال در فرودگاه صابیحا می‌توان هواپیمایی امارات، کویت ایرویز، فلای دبی، هواپیمایی قطر، هواپیمایی بریتیش و سلام ایر را نام برد.

پروازهای فرودگاه بین‌ المللی صبیحه گوکچن

حمل و نقل فرودگاه صبیحا گوکچن

فرودگاه بین‌المللی صبیحا گوکچن، در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق استانبول قرار دارد و مسافران می‌توانند از وسایل حمل و نقل فرودگاه مثل تاکسی، اتوبوس‌های عمومی، تاکسی دریایی و ترنسفر شرکت هاواباس برای رفتن به مرکز شهر استانبول استفاده کنند.

بسیاری از ایرلاین‌های معروف جهان مثل ایژین ایرلاین، اطلس گلوبال، آذربایجان ایرلاینز، بوراجت ایرلاینز، هواپیمایی اتحاد، فلای دبی، قطر ایرویز و ویز ایر فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول را برای فعالیت و جابه‌جایی مسافران از استانبول به سایر شهرهای دنیا انتخاب کرده‌اند.

رزرو پرواز به مقصد فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول

در این مطلب با امکانات و خدمات فرودگاه صبیحا استانبول که فرودگاه جدید استانبول محسوب می‌شود، آشنا شدید. اگر قصد سفر به استانبول و رزرو بلیط استانبول دارید، به فلای تودی مراجعه کنید. همچنین در صورتی که قصد سفر به این شهر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای سفر به استانبول را در مجله گردشگری فلای تودی بخوانید.

سوالات متداول درباره فرودگاه صبیحا استانبول

-آیا فرودگاه صبیحا استانبول مترو دارد؟

مترو فرودگاه صبیحا گوکچن که به خط مترو M4 معروف است، بین فرودگاه کادیکوی و صبیحا گوکچن راه اندازی شد. این ایستگاه ۳ ورودی دارد که به پارکینگ و سالن CIP، هتل فرودگاهی صبیحا گوکچن و یکی از ترمینال‌های ورودی می‌رسد.

– چگونه متوجه شویم پروازمان به فرودگاه صبیحا است یا آتاتورک؟

روی بلیط، اطلاعات پرواز و اطلاعات مربوط به فرودگاه مقصد درج می‌شود. اگر کد شهر مقصد، SAW بود یعنی به فرودگاه صابیحا گوکچن استانبول وارد می‌شوید. در صورتی که کد شهر مقصد، IST باشد، پرواز شما در فرودگاه آتاتورک به زمین خواهد نشست.

-استانبول چند فرودگاه دارد؟

استانبول دارای دو فرودگاه است. فرودگاه آتاتورک، در بخش اروپایی این شهر قرار دارد و فرودگاه صبیحه گوکچن در بخش آسیایی استانبول واقع شده است.

-آیا خرید از فری شاپ فرودگاه صبیحا استانبول نسبت به فروشگاه‌های شهر ارزانتر است؟

برخی از این فروشگاه ها، کالاهای ارزان قیمت بدون عوارض گمرکی ارائه می دهند که قیمت آن ها نسبت به سایر بازارها به صرفه تر است. اما برخی از فروشگاه نیز کالاهای برند ارائه می دهند که هزینه آن با سایر بازارهای استانبول تفاوتی ندارد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید