فرودگاه اسن بوغا آنکارا

فرودگاه اسن بوغا آنکارا(Esenboğa International Airport) که به فرودگاه آنکارا نیز معروف است سال ۱۹۵۵ در شمال شرقی آنکارا ساخته شد. این فرودگاه بعد از فرودگاه‌های آتاتورک، صبیحا گوکچن و فرودگاه آنتالیا به عنوان چهارمین فرودگاه پرتردد ترکیه شناخته شده است. با توجه به افزایش رفت و آمد مسافران در فرودگاه آنکارا، سال ۲۰۰۶ ترمینال جدیدی برای افزایش پروازهای داخلی و خارجی به این فرودگاه اضافه شد. فرودگاه آنکارا قطب اصلی ترکیش ایرلاین و آنادولو جت است. فرودگاه اسن بوغا سال ۲۰۰۹ به دلیل رعایت استانداردها، کیفیت بالای خدمات و امنیت از سوی شورای فرودگاه‌های بین‌المللی اروپا به عنوان بهترین فرودگاه اروپا نیز انتخاب شد.

گارانتی خرید بلیط ارزان هواپیما آنکارا

ترمینال ها و امکانات فرودگاه اسن بوغا آنکارا

فرودگاه بین‌المللی اسن بوغا آنکارا دو ترمینال؛ یک ترمینال برای پروازهای داخلی و یک ترمینال برای پروازهای خارجی دارد و مانند هر فرودگاه بین‌المللی در سطح جهان امکانات و خدمات ویژه‌ای از قبیل بیش از ۱۰۰ کانتر چک-این، بیش از ۳۰ کانتر کنترل پاسپورت، آسانسور، پارکینگ وسیع، پله برقی، دستگاه بسته‌بندی بار و … را برای راحتی و آسایش مسافرین فراهم کرده است.

از دیگر امکانات فرودگاه اسن بوغا می‌توان به رستوران‌ها و کافه‌های متنوع، سالن استراحت، باجه‌های تبدیل ارز، باجه پست، خدمات ویژه افراد معلول، خدمات پزشکی، دستگاه خودپرداز، اینترنت رایگان، مسجد، بانک، آرایشگاه، سالن کنفرانس، غرفه روزنامه و مجله، فروشگاه و هتل اشاره کرد.

رزرو هتل های آنکارا با بهترین قیمت

ترمینال فرودگاه آنکارا

حمل و نقل فرودگاه اسن بوغا آنکارا

فرودگاه بین‌المللی اسن بوغا برای تردد مسافرین و گردشگران به مرکز شهر آنکارا وسایل حمل و نقل مناسبی را فراهم کرده است. اتوبوس‌های ویژه فرودگاه مسافرین را از فرودگاه به آنکارا و بالعکس جابه جا می‌کنند. تاکسی‌ها در محوطه بیرونی ساختمان فرودگاه ۲۴ ساعت شبانه‌روز در حال فعالیت هستند و هزینه آنها بر حسب کیلومترشمار محاسبه می‌شود. علاوه بر اتوبوس‌های مخصوص فرودگاه، اتوبوس‌های شهری مسافران را به آنکارا و مناطق دیگر شهر منتقل می‌کنند و مسافرینی که تمایل دارند برای رفتن به آنکارا خودشان رانندگی کنند می‌توانند از باجه‌های مخصوص کرایه اتومبیل در فرودگاه، ماشین کرایه کنند.

شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، ماهان ایر، لوفتهانزا، شرکت هوایی پگاسوس، فلای دبی، آریانا افغان ایرلاینز، قطر ایرویز، یورو وینگز، سان اکسپرس، ترکمنستان ایرلاینز، اوکراین اینترنشنال ایرلاینز از جمله ایرلاین‌های فعال در فرودگاه اسن بوغا آنکارا هستند که مسافران را از شهرهای هانوفر، آمستردام، دورتموند، عشق آباد، باکو، بروکسل، دوسلدورف، قبرس، فرانکفورت، استانبول، تهران، هامبورگ، مسکو، لندن، برلین و … به آنکارا و بالعکس جابه‌جا می‌کنند.

حمل و نقل در فرودگاه اسن بوغا آنکارا

بیشتر بخوانید:

محبوب ترین هتل های آنکارا

راهنمای سفر به آنکارا

بهترین زمان سفر به آنکارا

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید