بهترین زمان سفر به پراگ

0
4159
سفر به پراگ
سفر به پراگ

بهترین زمان سفر به پراگ

پراگ، پایتخت کشور چک، یکی از شهرهای رویایی اروپا برای سفر است؛ شهر پل‌ها، کلیساها و ساختمان‌های تاریخی که از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده است. طولانی‌ترین رودخانه کشور چک، با نام ولتاوا، از میان این شهر می‌گذرد و شهر را به دو قسمت شرقی و غربی تبدیل کرده است. پل‌های سنگی و تاریخی روی این رودخانه، یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی در سفر به پراگ است و تصاویری چشم‌نواز را برای شهر رقم زده است؛ شهری که بی‌دلیل نیست در لیست ده مقصد برتر گردشگری اروپا جای گرفته است.

پراگ آب‌وهوایی معتدل و سرد دارد؛ ماه‌های زیادی از سال هوا سرد است و زمستان‌ها همیشه سرد و برفی است. در سردترین شب‌های زمستان پراگ، دمای هوا گاهی به منفی ۲۷ درجه نیز می‌رسد، اما با فرا رسیدن بهار و تابستان، هوا کم‌کم رو به گرما می‌رود و در گرم‌‌ترین روزهای تابستان به ۳۷ درجه در ظهرها می‌رسد؛ دمایی که اگر با تهران و بیشتر شهرهای ایران مقایسه کنیم می‌بینم که گرمای شدیدی هم نیست.

بهترین زمان سفر به پراگ اواخر بهار تا اوایل پاییز است؛ از اواخر اردیبهشت کم‌کم از سرمای هوا کاسته می‌شود و تا اوایل آبان ماه هنوز هوا برای سفر مناسب است. گشت‌وگذار در کوچه و خیابان‌های پراگ و عبور از روی پل‌های شهر یکی از خاطره‌انگیزترین تفریحات است و باید زمان سفر به پراگ به گونه‌ای انتخاب شود که امکان گشت‌و‌گذار با خیال آسوده فراهم شود.

البته اگر نسبت به گرمای هوا حساس هستید می‌توانید به جای سفر به پراگ در فصل تابستان، اواخر بهار یا اوایل پاییز که هوا خنک‌تر است به این شهر سفر کنید.

درباره پراگ بیشتر بخوانید: 

قلعه پراگ، بزرگترین قلعه جهان

برای رزرو بلیط هواپیما در شهر پراگ اینجا را کلیک کنید.

برای رزرو هتل در پراگ اینجا را کلیک کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید