شهر تاریخی اِفِسوس ترکیه

2
4255
شهر تاریخی اِفِسوس ترکیه
شهر تاریخی اِفِسوس ترکیه

شهر تاریخی اِفِسوس ترکیه( Ephesus) یا همان افِزه یکی از شگفت انگیز ترین مکان های باستانی در مدیترانه است. در دوران شکوفایی این مکان تاریخی در قرن اول پیش از میلاد، افسوس بعد از رُم دومین شهر بزرگ دنیا بود. بسیاری از بناهایی که در این شهر بازسازی شده اند و بسیاری از ویرانه هایی که از این شهر بر جای مانده اند همانند معبد آرتمیس( الهه شکار یونان) ، که یکی از عجایب هفتگانه جهان است را می توان در این مکان دید.

اطلاعات اولیه درباره شهر تاریخی اِفِسوس ترکیه

این شهر باستانی مأمن بسیاری از شگفتی ها در مکان های مختلف آن است. بهتر است برای کشف این مکان تاریخی از راهنما و لیدری بهره جست که در مورد نقش و اهمیت ساختمان های متفاوت آن اطلاعات کافی داشته باشد. گردشگران بیشتر از شهرهای استانبول، ازمیر، بودروم، سلجوق و کوش آداسی برای دیدن این بنای تاریخی می آیند.

گردشگرانی که می خواهند از استرس های سفر به دور باشند می توانند با تورهایی که معمولا توسط سفر هوایی از استانبول به ازمیر می آیند همراه شوند. و پس از آن با سفر زمینی از ازمیر به افسوس منتقل شوند. بسیاری از تورها سفر به افسوس را با سفر به خانه مریم مقدس ترکیب می کنند.مردم بر این باورند این خانه که هم اکنون به مکانی مقدس تبدیل گشته، زمانی خانه مریم مقدس بوده که آخرین روزهای حیات خود را در آنجا سپری کرده است.

نکاتی که قبل از سفر به افسوس باید بدانید

افسوس به خاطر تاریخ و اهمیت باستان شناسی که دارد همواره مورد توجه است.

از آن جایی که به سختی می توان در این مکان سایه پیدا کرد، حتما کلاه، کرم ضد آفتاب و آب به مقدار کافی همراه خود داشته باشید.

بیشتر زمین های افسوس ناهموار هستند، و سنگ هایی که در سطح آن وجود دارد حرکت صندلی چرخدار را بر روی آن مشکل می کند. شما می توانید برای ورود به افسوس و دیدن ویرانه های بر جای مانده از آن، مثل کتابخانه سِلسوس( فیلسوف یونانی) از دروازه پایینی آن وارد شوید.

چه طور به افسوس برویم

افسوس در سلجوق و در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر ازمیر واقع شده است. بسیاری پروازهای مستقیم از ایرلاین هایی مانند ترکیش، اونور ایر، اطلس گلوبال و پگاسوس از استانبول به سمت ازمیر وجود دارد. و از ازمیر تا افسوس یک ساعت با ماشین راه است. همچنین اگر از تهران قصد رفتن به ازمیر را دارید اینجا را کلیک کنید. آسان ترین راه برای رفتن به این مکان تاریخی استفاده از تورهای گردشگری است.

بهترین زمان برای رفتن به افسوس

بهترین زمان برای رفتن به افسوس، ماه آوریل( اردیبهشت)، می(خرداد)، اکتبر( آبان)، و نوامبر( آذر) است. در این ماه ها دمای هوا در افسوس کمتر، و برای گردش مناسب است. اوج گرما و شلوغی در این شهر در ماه های ژولای( مرداد) و آگست( شهریور) است، به خصوص هنگام ظهر. بنابراین بهتر است اوایل صبح یا هنگام عصر به این مکان بروید.

مکان های برجسته شهر تاریخی اِفِسوس ترکیه

شهر تاریخی اِفِسوس ترکیه
شهر تاریخی اِفِسوس ترکیه

شاید نمادین ترین، و مکانی که بیش از همه در افسوس از آن عکس می گیرند کتابخانه سلسوس باشد. این بنا بین سال های ۱۱۰ و ۱۳۵ پس از میلاد مسیح، ساخته شده است. این کتابخانه در اصل بنایی سه طبقه بوده است. قسمت عظیمی از این بنا در قرن دهم توسط زلزله ویران شد. اگرچه دوباره این ویرانه ها بازسازی شد. با همه این ها معبد آرتمیس، افسانه ای ترین بنای افسوس به شمار میرود. گفته شده که این بنای عظیم مرمری بیش از چهار برابر معبد پارتنون( نیایشگاهی باستانی واقع در آکروپولیس آتن) بوده است. امروزه تنها ستونی از آن بر جای مانده است.

برای رزرو آنلاین پرواز به مقصد ازمیر با بهترین نرخ اینجا را کلیک کنید.

برای رزرو آنلاین هتل در شهر ازمیر اینجا را کلیک کنید.

2 نظرات

  1. سال ۱۳۹۶ در بازگشت از کوش آداسی به ازمیر با خودرو کرایه ای از این مکان بازدید کردم و لذت بردم. گربه هایی با رنگ چشمهای متفاوت در همه جای شهر پرسه میزدند. در هنگام بازگشت از محوطه به سمت جاده اصلی به تابلو “به سمت غار اصحاب کهف” برخوردیم که به دلیل خستگی همسفران و عدم همراهی آنان از دیدنش محروم شدیم.

    • سلام دوست عزیز
      خیلی ممنون که تجربه سفرتون به افسوس ترکیه رو با ما به اشتراک گذاشتید. امیدواریم که باز هم به این شهر تاریخی سفر کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید