جاهای دیدنی کیش در زمستان زیباتر از همیشه است! به نظر شما این ادعا درست است؟ زمستان های جنوب زمانی است که به جای باد داغ یا شرجی، نسیم خنک خلیج فارس پوستتان را نوازش می‌کند، شما را به یک سفر به یادماندنی دعوت می‌کنند. زمستان بهترین فصل سفر به کیش است، در این فصل دیگر خبری از آفتاب داغ نیست و می‌توانید ساعت‌ها در سواحل آن قدم بزنید و آب‌وهوای بهاری را در فصل سرما تجربه کنید! اما اگر قصد سفر به کیش در زمستان را دارید بد نیست قبل از بستن چمدانتان تا حدودی درباره دیدنی های کیش در زمستان اطلاعات کسب کنید. برای آشنایی با بهترین جاهای دیدنی کیش با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید.

جاهای دیدنی کیش در زمستان

در جزیره کیش امکانات گردشگری بی‌شماری فراهم است، از سمتی مهمترین مزیت سفر به کیش در زمستان خلوت بودن جزیره و امکان استفاده بدون دردسر از تمامی این تفریحات است. سواحل متعدد جزیره و نزدیک بودن هتل‌های کیش و مراکز خرید به ساحل، امکان سرزدن به ساحل و قرار گرفتن در فضای آرامش بخش آن را در هر زمانی فراهم می‌کند. تفریحات ساحلی کیش نیز بسیار سرگرم‌کننده هستند و در زمستان به دور از شلوغی های بهار و تابستان می توان از آنها بهره برد.

کشتی یونانی در جزیره کیش

شاید فکر کنید دیدنی های کیش در زمستان به طبیعت زیبای این جزیره محدود می‌شود، اما در کیش آثار تاریخی نیز دیده می‌شود که نشان دهنده حضور هزاران سالانه انسان در این جزیره بوده است. تفریحات ساحلی و گشت‌وگذار در میان طبیعت کیش، بازدید از بناهای تاریخی و لذت گشتن در بازارها و مراکز خرید کیش می تواند یک سفر زمستانی تکرار نشدنی را در این جزیره برایتان رقم بزند.

اسکله تفریحی کیش | اسکله چوبی نیم کیلومتری

اسکله تفریحی کیش به احتمال زیاد مدرن‌ترین اسکله چوبی ایران محسوب می‌شود. یک اسکله چوبی که نیم کیلومتر طول دارد و بهترین نقطه برای پیاده‌روی و تماشای غروب یا پرواز مرغ‌های دریایی به شمار می‌رود. اسکله تفریحی کیش همان‌طور که از نامش پیداست فقط برای تفریح ساخته شده است. در این اسکله می‌توانید سوار بر قایق‌هایی با کف شیشه‌ای به اعماق خلیج فارس نگاه کنید، غواصی کرده و از فلای بورد، جت اسکی و اسکوتر دریایی لذت ببرید و یا با بالون به آسمان بروید! تفریحات آبی این اسکله به تابستان محدود نمی‌شود، به همین دلیل اسکله تفریحی کیش یکی از بهترین دیدنی های کیش در زمستان است.

اسکله تفریحی جزیره کیش

کشتی یونانی کیش | داستانی عاشقانه یا یک اشتباه محاسباتی؟

کشتی یونانی یکی دیگر از دیدنی های کیش در زمستان و البته هنگام غروب آفتاب است. کشتی یونانی و داستان غرق شدن آن کمی عجیب به نظر می‌رسد. عده‌ای آن را یک اشتباه محاسباتی می‌دانند، عده‌ای می‌گویند کشتی یونانی به خاطر پرداخت نکردن حق بیمه به گل نشست و در این میان افسانه عاشقانه‌ای درباره ناخدای کشتی هم وجود دارد. دلیل آن هرچه که باشد، این کشتی از سال ۱۳۴۵ در نزدیکی ساحل به گل نشسته است و تماشای آن برای مسافران و حتی ساکنین جزیره آرامش عجیبی دارد. از سمتی با بازدید از کشتی یونانی شما می‌توانید در ساحل نزدیک به این جاذبه کیش، شترسواری و اسب‌سواری را تجربه کنید یا ساعتی را به پیاده‌روی در پارک ساحلی کنار این کشتی مشغول شوید.

تصاویری از کشتی یونانی کیش

ساحل کلبه هور | غاری در میان دریا

کلبه هور شبیه یک اسکله سنگی است که تا وسط خلیج فارس کشیده شده است. اگر به دنبال ساحل خلوت در کیش هستید، ساحل کلبه هور گزینه مناسبی است. هور به فضاهای خالی بین دره‌های سنگی گفته می‌شود که در آن‌ها آب وجود دارد. اما چرا کلبه هور؟ در زمان‌های قدیم ماهیگیران محلی میان هورهای خلیج فارس استراحت می‌کردند و فضای امنی شبیه به کلبه در میان آنها داشتند. نام کلبه هور از این جا آمده است. ساحل کلبه هور کمی از مرکز جزیره کیش دور است و همین باعث شده آرام‌تر، بکرتر و یکی از جاهای دیدنی کیش در زمستان باشد. به جز تماشای دریا یا عبور از میان غار آبی کلبه هور، این ساحل تفریحات خاص خودش را دارد. شما می‌توانید غواصی در کیش، اسب سواری و دوچرخه سواری را در این ساحل بکر کیش تجربه کنید.

ساحل کلبه هور کیش

شهر زیرزمینی کاریز | سفر به ۵۰۰ میلیون سال پیش

قبل از هرچیز باید بدانید کاریز یک شهر زیرزمینی نیست، این شهر شبکه‌ای از آب‌های زیرزمینی در عمق ۱۶ متری محسوب می‌شود که ۲۵۰۰ سال پیش ساخته شد. این قنات که حالا به یک شهر زیرزمینی و مشهور در تمام دنیا تبدیل شده، بیش از ۱۰هزارمترمربع وسعت دارد. دمای شهر زیرزمینی کاریز همیشه پایین است و چه تابستان باشد چه زمستان، همیشه هوای خنکی خواهد داشت.

اما جالب ترین بخش این قلمرو زیرزمینی سقف مرجانی آن است. این سقف مرجانی در گذشته بستر دریا بوده و بین ۵۳ تا ۵۷۰ میلیون سال قدمت دارد! سقف شهر زیززمینی کاریز نزدیک به ۷ متر قطر دارد و پر از فسیل صدف و آبزیان مختلف است. آبزیانی که شاید نسل آنها صدها سال پیش منقرض شده باشد.

شهر زیرزمینی کاریز در حال حاضر قسمت‌های زیادی مثل غرفه صنایع دستی ایران و جهان، رستوران‌های مختلف و البته موزه دارد. اگر دلتان تجربه‌های جدید در جزیره کیش می‌خواهد یک شهر چند هزار ساله در عمق ۱۶ متری زمین می‌تواند یکی از جذاب‌ترین مناطق دیدنی کیش در زمستان باشد.

شهر زیرزمینی کاریز

جزیره هندورابی | قدم زدن در بکرترین سواحل خلیج فارس

حالا که تا کیش آمده‌اید بد نیست چند ساعتی را هم در یکی از بکرترین جزایر خلیج فارس، یعنی جزیره هندورابی بگذرانید. جزیره هندروابی در نزدیکی جزیره کیش قرار دارد و شما می‌توانید به راحتی با کشتی‌های تفریحی به آن جا بروید. جزیره‌ای کوچک با سواحلی بی‌نظیرو صخره مرجانی!

اگر اواخر زمستان به جزیره هندورابی بروید می‌توانید لاک پشت‌ها را ببینید که برای تخم گذاری به ساحل آمده‌اند. هندورابی یکی از آرام‌ترین و دست‌نخورده‌ترین جزایر خلیج فارس است که وقت گذراندن در آن حتی برای چند ساعت می‌تواند آرامش فوق العاده‌ای به شما بدهد.

اگر به دنبال بکرترین جاهای دیدنی کیش در زمستان هستید، جزیره هندورابی را از دست ندهید. البته غواصی در کیش یا جت اسکی و سایر تفریحات آبی به لطف باشگاه‌های دریایی چند سالی است که در هندورابی به راه افتاده و شما می‌توانید در این جزیره از این سرگرمی‌ها نیز استفاده کنید.

جزیره هندورابی سواحل خلیج فارس

سافاری کیش | لذت بیابان گردی در جزیره کیش

جزیره کیش فقط به تفریحات آبی خلاصه نمی شود، یکی از جذاب ترین دیدنی های کیش در زمستان مجموعه سافاری کیش است. در زمستان خبری از آفتاب داغ نیست و شما می‎‌توانید به راحتی از ماشین سواری و گردش روی تپه‌های بلند شنی لذت ببرید که یکی از بهترین تفریحات کیش است. اگر به دنبال جایی برای تفریح دسته‌جمعی و تجربه هیجان البته از نوع غیردریایی هستید، سافاری کیش تجربه‌ای نیست که به راحتی از یاد ببرید. در این مجموعه شما می‌توانید از رانندگی با خودروهای دو دیفرانسیل و صحراگردی با لندکروز، موتورسواری با موتورهای ATV و کراس، کارتینگ، پینت بال، بانجی شوتینگ و … لذت ببرید.

تفریحات کیش سافاری کیش

دلفیناریوم کیش | باغ پرندگان و پارک دلفین در یک نقطه

دلفیناریوم کیش، اولین پارک دلفین ایران است. البته این مجموعه فقط به دلفین‌ها تعلق ندارد و در آن جاندارانی مثل پنگوئن، شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی نیز زندگی می‌کنند. موجوداتی که دیدن آن‌ها از نزدیک می‌تواند تجربه منحصربه‌فردی باشد. علاوه‌براین تماشای نمایش دلفین‌ها همزمان با موسیقی‌های شاد فضای این دلفیناریوم را به شدت پرهیجان و جذاب می‌کند.

به جز حیوانات دریایی بخشی از این مجموعه به باغ پرندگان کیش تعلق دارد. در این باغ بیشتر از ۱۰۷ نوع پرنده وجود دارد که خیلی از آن‌ها نه تنها در کیش بلکه در ایران نایاب هستند. پوشش گیاهی باغ پرندگان کیش، به دلیل خاک مرجانی این جزیره منحصربه فرد است. در این باغ می‌توانید بیشتر از ۱۰۰ نوع درخت از جمله نخل، درخت لور، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، تکوما، گل ختمی، کند کارپوس، کهور، شیشه شور، سیاه نوفیلد، جونیا پروس و انواع کاکتوس را ببینید. باغ پرندگان و پارک دلفین، یکی از مناطق دیدنی کیش در زمستان و از منحصربه فردترین تفریحات این جزیره است که در سفر به کیش نباید از دستش بدهید.

پارک دلفین کیش

نخلستان کیش | تماشای غروب در میان نخل‌ها

نمی‌شود که به جنوب سفر کرد و در میان نخلستان‌هایش قدم نزد. جزیره کیش چند نخلستان معروف دارد که از جاهای دیدنی کیش در زمستان به حساب می‌آیند. فصل تابستان اگرچه فصل برداشت خرما است، اما دمای بالا و شرجی هوا بین نخل‌ها به شما اجازه نمی‌دهد از فضای نخلستان کیش لذت ببرید.

نخلستان باغ بهشت قدیمی ترین نخلستان کیش محسوب می‌شود. نخلستان غروب یکی دیگر از نخلستان های کیش به شمار می‌رود که منظره فوق العاده‌ای از غروب دارد. نخلستان طلوع نیز در بین کیشوندها و مسافران محبوب زیادی دارد. آخرین و بزرگ‌ترین نخلستان کیش، نخلستان مرجان است که فضای بسیار سبز و زیبایی دارد. فراموش نکنید وقتی از نخلستان کیش صحبت می‌کنیم، نباید باغی پر از درختان نخل به نظرتان بیاید. در اکثر نخلستان های کیش، درخت های دیگری مثل اکالیپتوس، تمبر هندی، کاسیکا و… نیز وجود دارد.

نخلستان باغ بهشت کیش

جاهای دیدنی کیش فقط مخصوص زمستان نیستند!

شاید بهترین زمان سفر به کیش زمستان باشد، اما دیدنی های کیش فقط مخصوص زمستان نیست. فصل برداشت خرما در تابستان، آب تنی زیر آفتاب داغ یا ماهیگیری در حالی که شرجی آب را به آرام‌ترین شکل ممکن درآورده، روی دیگری از جنوب است که فقط در تابستان می‌توانید ببینید. اگر می‌خواهید روح واقعی جنوب را ببینید، در میان تمام سفرهای زمستانی به کیش، یک بار در فصل تابستان به سمت جنوب حرکت کنید. بدون شک تجربه تابستانی از جنوب برای شما منحصربه فرد خواهد بود.

سوالات متداول درباره دیدنی های کیش در زمستان

بازدید از کدام مناطق دیدنی کیش در زمستان رایگان است؟

ساحل کلبه هور، اسکله تفریحی، کشتی یونانی، جزیره هندورابی و نخلستان ها و سواحل جزو دیدنی های رایگان کیش در زمستان هستند.

بهترین جاهای دیدنی کیش در شب کدام هستند؟

اسکله تفریحی کیش یا به طور کلی سواحل این جزیره بهترین نقطه برای گذراندن یک شب آرام در کیش هستند.

ارزانترین فصل سفر به کیش کدام است؟

تابستان ارزانترین فصل سفر به کیش است. اما با توجه به آب و هوای گرم این جزیره در فصل تابستان، اگر به دنبال بهترین زمان سفر به کیش هستید، زمستان را انتخاب کنید.

 

3 نظرات

  1. واقعا باید کیش رو تو زمستون رفت. ما یه بار تابستون رفتیم کباب شدیم. همش تو پاساژها بودیم و فقط هی خرید میکردیم. در واقع ورشکست شدیم و کباب :)))

  2. کیش اصلا چهار فصله . ماشاله ملت همه فصل ها اینجا میرن. بلیط هواپیمای کیش هم خواستین بگیرین فقط بعد از عید. خیلی حال میده

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید