کوش آداسی که به جزیره پرنده نیز شهرت دارد یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ترکیه است. ترکیه کشوری پهناور است که بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگری در قاره اروپا قرار دارد. کشوری که با سفر به آن هم اروپا را دیده‌اید، و هم به آسیا سفر کرده‌اید. اما شاید بهتر است بگوییم که برای سفر به این کشور، یک بار کافی نیست و یا باید دست کم زمان زیادی صرف کنید تا بهترین جاذبه های آن را ببینید. با راهنمای سفر به کوش‌ آداسی در مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید تا پیش از سفر به این شهر اطلاعات کاملی درباره آن به دست آورید.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

اگر قصد سفر به کوش آداسی را دارید، لازم است بدانید که این شهر با آب‌و‌هوای معتدل، زمستان‌های ملایم و تابستان‌های گرم و طولانی دارد. آب و هوای معتدل کوش آداسی و زمین های حاصل خیز اطراف، آن را برای کشت زیتون، انگور و انجیر مناسب کرده است.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی از نظر آب و هوا از ماه مارس تا ژوئن (۲۱ اسفند تا ۲۰ خرداد) و سپتامبر تا دسامبر (۲۶ شهریور تا ۱۱ آذر) است. البته به دلیل آفتابی بودن، این شهر تقریبا در تمام طول سال، بهشتی برای طبیعت گردانی است که تمایل دارند از آب‌های زلال و شفاف دریای اژه بهره ببرند.

راهنمای سفر به کوش‌ آداسی

کوش آداسی کجاست؟

اگر قصد سفر به کوش آداسی دارید، لازم است تا اطلاعاتی در خصوص این مقصد داشته باشید. شهر رویایی کوش آداسی (در نزدیکی جزیره پرنده) در نوار ساحلی دریای اژه واقع شده و جرزو شهرهای مهم گردشگری ترکیه محسوب می‌شود. این شهر پس از ویرانی شهر تاریخی افسوس (۳۰۰۰ ق.م) در مجاورت آن (در سال ۱۴۱۳) بنا شد. کوش آداسی حدودا ۹۰ کیلومتر با ازمیر فاصله دارد.

کوش آداسی پس از کشمکش های فراوان در طول تاریخ، سر انجام بخشی از جمهوری ترکیه شد. باقی مانده‌‎های شهر باستانی افسوس در کوش آداسی، مهمترین و بزرگترین آثار کشف شده و به جا مانده از تمدن یونانی در مدیترانه است؛ بنابراین این شهر از نظر تاریخی اهمیت بالایی دارد.

راهنمای سفر به کوش‌ آداسی

اطلاعات مهم درباره کوش آداسی

مهمترین مواردی که در خصوص کوش آداسی باید بدانید، اطلاعاتی کلی در خصوص زبان رسمی، واحد پول و مواردی از این دست است که در ادامه به طور خلاصه به آنها اشاره شده است.

-زبان رسمی: ترکی استانبولی

-واحد پول: لیر ترکیه

– پیش شماره کشور: ۹۰+

-پیش شماره شهر: ۲۵۶

– اختلاف ساعت با تهران: یک ساعت و نیم

– شماره های اضطراری: آتش نشانی ۱۱۰، آمبولانس ۱۱۲، پلیس ۱۵۵

– راه دسترسی: خرید بلیط هواپیما به مقصد ازمیر

کوش آداسی فرودگاه ندارد و برای رفتن به این شهر ابتدا باید با بلیط هواپیما ازمیر را بخرید و به فرودگاه این شهر بروید. از آنجا حدود ۱٫۵ ساعت با تاکسی یا وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانید خودتان را به کوش آداسی برسانید.

حمل و نقل در کوش آداسی

خدمات حمل و نقل عمومی درون شهری شامل تاکسی و دُلموش است. دُلموش به تاکسی‌ های بزرگی گفته می شود که شبیه به مینی‌بوس بوده و مجاز به حمل ۱۵ مسافر هستند. این مینی‌بوس‌ها در مسیرهای مشخصی حرکت می‌کنند و هزینه یکسانی دارند. برای کسانی که به وسایل حمل و نقل عمومی علاقه‌ای ندارند، تاکسی‌های زرد رنگ در دسترس قرار دارد. البته در نظر داشته باشید که نرخ تاکسی بسیار گران است و علاوه بر ورودی باید هزینه مسافتی که پیموده‌اید را نیز بپردازید.

هزینه‌ حمل و نقل در کوش آداسی قواعد خودش را دارد. برای مثال اگر در بازه زمانی ۱۲ ظهر تا ۶ عصر، به دلیل شلوغی و افزایش ترافیک، هزینه‌های حمل و نقل به صورت دو برابر محاسبه می‌شود. اما در غیر این ساعات، کرایه تاکسی برای هر نفر حدود ۴ لیر است و به ازای افزایش مسافت (کیلومتر شمار) به مبلغ کرایه شما افزوده خواهد شد.

پیشنهاد می‌شود در ساعات ترافیک که هزینه تاکسی افزایش دارد، برای حمل و نقل از اتوبوس استفاده کنید تا هزینه اضافه برای تاکسی پرداخت نکنید. نرخ کرایه اتوبوس‌های درون شهری در کوش آداسی برای هر نفر ۲ لیر است. هزینه‌های ذکر شده در زمان نگارش این مطلب برآورد شده و ممکن است در زمان سفر شما، تفاوت‌هایی در نرخ کرایه‌ها ایجاد شده باشد.

هزینه های حمل و نقل

جاذبه‌ های گردشگری کوش آداسی

در کوش آداسی بهتر است تا می‌توانید از طبیعت زیبا و سواحل بکر آن لذت ببرید. طبیعتی سرسبز و آب و هوایی که اغلب آفتابی است. این شهر، برای یک استراحت لذت‌بخش در سواحل زیبای دریای اژه مناسب بوده و البته دیدنی های کوش آداسی را نیز نباید دست کم بگیرید. برخی از بهترین جاذبه های کوش آداسی عبارتند از:

  • جزیره کبوتر
  • جزیره یونانی ساموس
  • شهر باستانی افسوس
  • پارک آبی آدالند
  • پارک ملی بیوک مندرس و غیره.

۱- جزیره کبوتر | راهنمای سفر به کوش آداسی

جزیره کبوتر یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی کوش آداسی است که در فاصله نزدیکی از آن قرار دارد. حتی خیلی‌ها، کوش اداسی را به نام جزیره کبوتر می‌شناسند. بقایای یک قلعه قدیمی متعلق به قرن سیزدهم در این جزیره قرار گرفته که لذت قدم زدن در کنار دریا و تماشای یک بنای تاریخی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

جزیره کبوتر

۲- جزیره ساموس

یکی دیگر از جزایر نزدیک به شهر کوش آداسی، جزیره یونانی ساموس است که تنها یک کیلومتر با ترکیه فاصله دارد. اگر به کوش آداسی سفر کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از کشتی‌هایی که هر روز بین جزیره و شهر در حرکت هستند خودتان را به آن برسانید. ساموس یک جزیره کوهستانی با طبیعتی بسیار زیبا است که یک مقصد عالی برای عاشقان طبیعت است.

جزیره سامو.س

۳- شهر باستانی افسوس

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کوش آداسی که حتما باید به آن سر بزنید، شهر باستانی افسوس است که در ابتدای مطلب کمی در خصوص آن صحبت کردیم. حتی اگر به تاریخ علاقه ندارید، نباید دیدن افسوس را از دست بدهید. افسوس بقایای باقی مانده یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین تمدن‌های جهان است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

۴- پارک آبی آدالند

یکی از تفریحات کوش آداسی، رفتن به پارک آبی آدالند است که می‌تواند یک روز مهیج برای شما تدارک ببیند. این پارک در مساحت ۲۵ هزار هکتاری بنا شده و بیش از ۲۰ وسیله بازی و تفریحی آبی دارد که یک پکیج کامل برای یک روز تفریحی و هیجان‌انگیز  را برایتان فراهم می‌کند. گفتنی است که کوش آداسی جاهای دیدنی دیگری نیز دارد، اگر با تور سفر می کنید، حتما برنامه بازدیدها در این مقصد را جویا شوید.

پارک آبی آدالند

رزرو هتل های کوش‌ آداسی

برای رزرو هتل های کوش آداسی نیز گزینه‌های زیادی پیش رو دارید. از بهترین هتل‌ های کوش آداسی می‌توان به هتل افسیا ریزورت، هتل پالم وینگز افسوس و هتل آکوا فانتاسی اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان از کیفیت هتل‌ها، امتیاز هر هتل را بررسی کنید.

رستوران های کوش آداسی

همانطور که اشاره کردیم، کوش آداسی یکی از مقاصد جذاب گردشگری در ترکیه است. سالانه مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند. بنابراین رستوران ها و هتل ها، از کیفیت بالایی برخوردارند و نیازی نیست دغدغه‌ای در خصوص وعده‌های غذایی در این شهر داشته باشید. از معروف‌ ترین رستوران های کوش آداسی می توان به رستوران های زیر اشاره کرد:

  • رستوران اوستا کاظم
  • رستوران هالیدی این
  • کبابی حسن کولکوقلو
  • رستوران بلک اند وایت
  • رستوران قصر
  • رستوران آولو

شرایط و هزینه سفر به کوش آداسی

یکی از مهمترین موارد برای هر سفری، در نظر گرفتن هزینه‌های مورد نیاز است. به طور کلی هزینه هایی که برای سفر به کوش آداسی باید در نظر بگیرید، شامل هزینه های خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، هزینه های حمل و نقل و غذا است.

با توجه به رستورانی که برای صرف غذا انتخاب کرده‌اید، هزینه ها متفاوت خواهد بود. اما به طور تقریبی برای صرف یک وعده غذا در کوش آداسی از ۳۰ لیر به بالا در نظر داشته باشید. البته هزینه منوهای مک دونالد در کوش آداسی به نسبت ارزانتر و چیزی در حدود ۱۵ لیر است.

برای سفر به کوش آداسی بهتر است به میزان مورد نیاز از صرافی‌ های داخل ایران، لیر تهیه کنید. زیرا ممکن است هزینه تبدیل پول در صرافی‌ های فرودگاه و ترکیه کمی بیشتر باشد. همچنین هزینه های عوارض خروج از کشور (برای سفر اولی ها متفاوت است) را نیز در نظر داشته باشید.

شهروندان ایرانی برای ورود به ترکیه نیاز به دریافت ویزا ندارند. اما لازم است تا گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار به همراه داشته باشند و مهر معتبر یکی از پایانه های مرزی زمینی و هوایی در آن ثبت شده باشد.

سفر به کوش آداسی ترکیه

کوش آداسی از زیباترین مقاصد گردشگری در ترکیه

کوش آداسی یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در ترکیه است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته است. اگر قصد سفر به ترکیه دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به این مقصد زیبا و جذاب سر بزنید. برای خرید بلیط ارزان هواپیما به ترکیه، مقصد و تاریخ مورد نیاز خود را در فلای تودی جستجو کنید.

آیا شما تجربه سفر به کوش آداسی و یا دیگر شهرهای ترکیه دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید