بهترین زمان سفر به کوش آداسی

0
8737
بهترین زمان سفر به کوش آداسی
بهترین زمان سفر به کوش آداسی

یکی از مواردی که قبل از هر سفری باید آن را به دقت مورد بررسی قرار دهیم، زمان مناسب برای سفر است. در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم بهترین زمان سفر به کوش آداسی را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

چرا به کوش آداسی سفر کنیم؟

اول این نکته را بررسی خواهیم کرد که کوش آداسی چه پتانسیل‌هایی برای سفر دارد، در قدم بعدی اهداف گردشگران در سفر به این شهر و در نهایت با توجه به دو نکته قبل بهترین زمان سفر به کوش آداسی را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

3

کوش آداسی شهری ساحلی در قسمت غربی ترکیه و در نزدیکی ازمیر است. گفتن همین یک نکته کافی است تا پی ببریم که این شهر به دلیل سواحلی که دارد، یکی از مقاصد گردشگری برای تفریحات آبی است. از طرفی می‌توانیم این شهر را نوعی مرکز تجاری بدانیم چرا که بنادر مختلفی برای رفت و آمد دریایی در آن وجود دارد.

کوش آداسی در خط ساحلی دریای اژه قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین تفرجگاه‌های ترکیه به شمار می‌آید. این شهر اسکله‌ای با ظرفیت ۶۲۰ قایق، سواحل بسیار تمیز شنی، آب‌های زلال دریای اژه و زیرساخت‌های مناسب گردشگری و تفریحی دارد که باعث شده تا همواره گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کند.

با مواردی که برشمردیم واضح است که بسیاری از مسافرانی که به این شهر می‌روند، اهداف گردشگری دارند و تعدادی از آن‌ها هم با هدف تجارت و استفاده از بنادر و قایق‌های آن راهی کوش آداسی می‌شوند.

کوش آداسی مقصدی جذاب برای گردشگری

1 2

با این فرض که هدف از سفر به این شهر، تفریح و گردشگری است، یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این سفرها باید به آن‌ها توجه کرد، یعنی آب و هوا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این شهر در منطقه مدیترانه قرار دارد و به همین دلیل دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل است.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی بر اساس فصل

برای استفاده از تفریحات آبی، فصل تابستان بهترین موقع برای سفر به کوش آداسی خواهد بود. از نیمه‌های خرداد تا نیمه‌های شهریور ماه دمای هوا بالا بوده و بهترین زمان برای انجام تفریحات آبی در کوش آداسی محسوب می‌شود. این شهر ساحلی در این فصل میزبان گردشگران بسیاری بوده و به همین دلیل قیمت خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در کوش آداسی گدر این بازه بالاتر است و برای سفر باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

1 1

با توجه به دمای هوا، میزان رطوبت و شدت وزش باد در فصل بهار یعنی از نیمه اسفند تا نیمه خرداد، در این شهر شاهد آب و هوایی معتدل خواهیم بود. هر چه به تابستان نزدیک شویم، هوا گرم‌تر خواهد شد و احتمال بارش باران نیز کاهش می‌یابد. به همین دلیل، بهار دومین فصل شلوغ از نظر گردشگری در کوش آداسی است.

در فصل پاییز یعنی از نیمه شهریور تا اوایل آذرماه، میزان بارش باران و گاهی برف و همچنین وزش باد در کوش آداسی بیشتر خواهد شد. با توجه به این شرایط، در این فصل آب و هوایی خنک و مطبوع انتظار شما را خواهد کشید و همچنین گردشگران کمتری طی این فصل در این شهر حضور دارند و می‌توانید از قیمت‌های پایین‌تری بهره‌مند شوید.

در فصل زمستان و از اوایل آذر تا نیمه‌های اسفندماه بارش‌ها در کوش آداسی به اوج خود خواهد رسید و هوا به طور کلی سردتر خواهد شد. این فصل خلوت‌ترین زمان گردشگری این شهر است و قیمت‌ها نیز بسیار مناسب هستند. فصل‌های پاییز و زمستان را می‌توان بهترین زمان سفر ارزان به کوش آداسی معرفی کرد.

مناسبت ها و رویدادهای مهم کوش آداسی

4

علاوه بر آب و هوا، برگزاری رویدادها و مناسبت‌های خاص نیز انگیزه سفر به کوش آداسی برای برخی از گردشگران شده است. به طور مثال در زمستان به خاطر جشن‌های کریسمس، کوش آداسی حال و هوای پرشور و دلچسبی دارد و یا جشن کشتی‌ شترها که معمولا در نزدیکترین یکشنبه به پانزدهم ماه دسامبر یا ژانویه در شهرک سلجوک واقع در ۲۰ کیلومتری شمال این شهر برگزار می‌شود. در این جشن شترها همزمان با فصل تولیدمثل برای رقابت بر سر یافتن جفت، با یکدیگر کشتی می‌گیرند.
عید عروج حضرت مریم به بهشت، در پانزدهم آگوست هر سال برگزار می‌شود. در این روز مردم عشق خداوند به حضرت مریم‌، مادر حضرت عیسی را جشن می‌گیرند. جشنواره موسیقی گلدن پیجن هم هر ساله در آخرین هفته ماه ژوئن برگزار می‌شود. در این جشنواره نوازندگان آماتور و حرفه‌ای موسیقی ترکیه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

کوش آداسی از محبوب ترین شهرهای توریستی ترکیه

شهرهای ساحلی ترکیه از آنتالیا گرفته تا کوش آداسی، بدروم و مارماریس هر کدام با جاذبه‌های مختلف بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارند. مسافران زیادی به جای شلوغی آنتالیا سراغ شهرهایی می‌روند که خلوت‌تر هستند و امکانات خوبی هم برای اقامت و تفریح ارائه می‌دهند. اگر به دنبال یک مقصد ساحلی متفاوت در ترکیه هستید، سفر به کوش آداسی را در فهرست برنامه‌های بعدی خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های استانبول برای اقامت گردشگران

راهنمای سفر به بدروم

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید