آیا می‌دانستید گرجستان تنها کشور اروپایی به حساب می‌آید که برای سفر به آن نیازی به ویزا ندارید؟ این کشور زیبا تلفیقی از معماری قرون وسطایی، کلاسیک و آسیای میانه را به همراه هنر و معماری نو به تصویر می‌کشد. وجود جاذبه های گردشگری در تفلیس، این کشور را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل کرده است. پیش از برنامه ریزی برای رفتن به پایتخت گرجستان، پیشنهاد می‌کنیم شرایط سفر به تفلیس را از نظر آب و هوا، برگزاری جشنواره، هزینه و خرید بررسی کنید. ما در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم، بهترین زمان های سفر به تفلیس(عروس شهرهای آسیای میانه و قفقاز) را به شما معرفی کنیم. پس همراه ما باشید.

بهترین زمان سفر از نظر آب و هوا

تفلیس از نظر موقعیت جغرافیایی در میان رشته کوه های قفقاز و دریای سیاه محصور شده است. تلفیق کوه و دریا موجب شده تا گردشگران این فرصت را داشته باشندتا چهار فصل را در تفلیس تجربه کنند. به طور کلی، شرق تفلیس، خشک تر و در عین حال سردتر و غرب آن، آب و هوا مرطوب‌تر و گرم تر خواهد بود.

بهترین زمان سفر از نظر آب و هوا

بهترین فصل سفر به تفلیس در بهار و تابستان به ویژه در ماه های می، ژوئن و آگوست (اردیبهشت تا مرداد) محسوب می شود. در این ماه ها نه خبری از گرمای داغ تابستان و نه خبری از سرما و یخبندان زمستان است. با شروع تابستان و تعطیلات تابستانه، تفلیس از همیشه شلوغ‌تر خواهد شد. اگرچه در تابستان هوا گرم است، اما شما این فرصت را دارید تا در کوه‌های قفقاز بدون برف قدم بزنید و از طبیعت کوهستان لذت ببرید. یکی از مزایای سفر به تفلیس در تابستان، طولانی بودن روزها است که می‌توانید از طبیعت زیبای و جاهای دیدنی تفلیس لذت ببرید.

بهترین فصل برای سفر به تفلیس

با شروع پاییز، درست از سپتامبر (مهر)، هوا رو به سردی می‌رود و برف در کوهستان های قفقاز، شروع به باریدن می‌کند. هوا در این زمان خنک و دلنشین خواهد بود، بنابراین اگر بهار گرجستان را از دست داید، پاییز فصل مناسبی برای سفر به تفلیس است.

از نوامبر تا مارچ (آبان تا اواخر اسفند)، دمای هوا در تفلیس به کمترین مقدار خود می‌رسد. اگر چه این زمستان های تفلیس بسیار سرد است، اما تفلیس به دلیل برگزاری جشن های عمومی و اسکی سواری، میزبان گردشگران زیادی خواهد بود.

بهترین زمان سفر به تفلیس بر اساس جشنواره‌ها

با سفر به تفلیس در هر فصلی بدون در نظر گرفتن شرایط جوی و آب و هوایی آن می‌توان از سایر امکانات، تفریحات، ورزش‌های فصلی و فستیوال‌های آن لذت برد. در شهر تفلیس در طول سال جشنواره و فستیوال‌های بسیاری برگزار می‌شود که شرکت در آنها خاطره‌ای با یادماندنی از سفر به تفلیس را برایتان رقم می‌زند.

بهترین زمان سفر به تفلیس بر اساس جشنواره‌ها
  • جشن مکوللوبا (Mekvleloba) در نیمه شب اول ژانویه آغاز شده و طبق سنت، اولین مهمان یک خانواده در سال جدید، سرنوشت آنها را برای سال پیش رو تعیین می کند. سنت بدوبا (Bedoba)،۲ ژانویه، را روز شانس یا سرنوشت می‌نامند. افراد گرجی معتقدند که این روز را باید به جشن و شادی سپری کنند . Bedoba روزی برای مراقبت از خود است که در آن باید کارهایی را که دوست دارید انجام دهید و یا با افرادی که برای شما مهم هستند، وقت بگذرانید.
  • کریسمس ارتدکس، یک الی دو هفته بعد (۷-۱۴ ژانویه) در تفلیس جشن گرفته می‌شود. در روز هفتم ژانویه افراد مومن در نماز نیمه شب شرکت می‌کنند و فردای آن در رژه های آلیلو (راهپیمایی مذهبی) شرکت می‌کنند. در شب ۱۳ ژانویه نیز سال نو ارتدکس یا سال نو قدیمی با یک آتش بازی، جشن گرفته می‌شود.
  • روز استقلال گرجستان در روز ۲۶ می (خرداد ماه)، قانون استقلال گرجستان تصویب شد. این روز که آغازگر جمهوری دموکراتیک گرجستان است که با رژه نظامی، بازار غذا، صنایع دستی و موسیقی زنده جشن گرفته می‌شود.
  • جشنواره تئاتر تفلیس با هدف غنی سازی زندگی فرهنگی تفلیس و گرجستان و همچمنین ادغام گرجستان در نقشه فرهنگی بین المللی با معرفی مهمترین آثار هنر و فرهنگ در ۲۴ سپتامبر تا ۸ اکتبر (مهر ماه) برگزار می‌‌شود.
  • جشن بزرگداشت شهر تفلیس (تبلیسوبا) هرساله برای یادبود تاسیس پایتخت گرجستان در ۲۸ اکتبر (آبان ماه) برگزار می‌شود. تفلیسی ها این روز را به اجرای رقص های سنتی، نمایش های تئاتر و موسیقی، نمایش میوه ها و پنیرهای فوق العاده و آتش بازی می‌گذرانند.
  • فستیوال پنیر یکی از سنت های فرهنگی گرجستان به حساب می‌آید. در اکتبر (مهر و آبان ماه) هر سال، کشاورزان پنیرساز از سراسر کشور گرد هم می‌آیند تا ابزار و روش های خود را برای تهیه پنیر خوشمزه به نمایش بگذارند.
  • جشنواره ژن هنر: یکی از محبوب‌ترین فستیوال‌ های موسیقی در گرجستان، جشنواره Art-Gene است که از سال ۲۰۰۳ برای دای احترام به سنت‌ها و میراث موسیقی این کشور در تیرماه برگزار می‌شود. این جشنواره که در موزه قوم‌نگاری تفلیس برگزار می‌شود، شامل اجرای موسیقی محلی و رقص همراه با موسیقی معاصر می‌شود.

بهترین زمان سفر به تفلیس از نظر هزینه

تفلیس را می‌توان از آن دسته مقاصد گردشگری معرفی کرد که برای سفر به آن، نیازی به صرف هزینه‌های زیاد نخواهید داشت. با این حال در ماه مارچ (اواخر اسفند و فروردین) به دلیل کاهش ورود گردشگران، قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل تفلیس کاهش می‌یابد، که می‌توان این ماه را بهترین زمان سفر به تفلیس از نظر هزینه معرفی کرد.

بهترین زمان سفر به تفلیس از نظر هزینه

بهترین زمان برای خرید در تفلیس

خرید و گشت و گذار در مراکز خرید تفلیس یکی دیگر از دلایل گردشگران برای سفر به تفلیس به شمار می‌رود. برای خرید ارزان در تفلیس ما به شما آخر تابستان، آگوست (مرداد و شهریور ماه) را پیشنهاد می‌کنیم. در این زمان اغلب برندها فروش فوق العاده خوبی دارند و شما این فرصت را دارید تا اجناس باکیفیتی را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید.

تفلیس، شهر چهار فصل گرجستان

سفر فرصتی برای کشف تجربه‌های جدید محسوب می‌شود. اگر مقصدتان هم جذاب و دیدنی باشد، قطعا خاطره خوش و فراموش نشدنی را تجربه خواهید کرد. تفلیس همان مقصد زیبایی است که بدون ویزا و هزینه‌ای پایین‌تر نسبت به سایر کشورهای اروپایی، به آن سفر کنید. برای کسب اطلاعات دقیق درباره پایتخت گرجستان، پیشنهاد می‌کنیم مطلب راهنمای جامع سفر به تفلیس و راهنمای سفر به گرجستان را در مجله گردشگری فلای تودی مطالعه کنید.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین زمان سفر به تفلیس را به شما معرفی کنیم. شما چه فصلی از سال را برای سفر به تفلیس انتخاب می‌کنید؟

سوالات متداول درباره بهترین زمان سفر به تفلیس

بهترین ماه برای سفر به تفلیس چه ماهی است؟

می، ژوئن (اردیبهشت و خرداد) و یا سپتامبر (شهریور) بهترین ماه های سفر به تفلیس به شمار می‌روند.

ارزانترین زمان برای سفر به تفلیس چه ماهی است؟

نوامبر تا فوریه (آبان تا اسفند) ارزانترین زمان سفر به تفلیس محسوب می‌شوند.

باتومی یا تفلیس، کدام بهتر است؟

باتومی به تفریح وساحل و تفلیس به فرهنگ و معماری شهرت دارد. اگر اهل تفریحات هستید، باتومی و اگر به موزه و کافه گردی علاقه دارید، تفلیس انتخاب بهتری خواهد بود.

بهترین زمان سفر به تفلیس با آب و هوای معتدل چه زمانی است؟

فصل بهار را می‌توان بهترین زمان سفر به تفلیس دانست.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید