پارک‌ها و شهربازی‌ها معمولا از اصلی‌ترین مراکز تفریحی هر شهری به حساب می‌آیند. شعبه های دیزنی لند در شهرهای مختلف مثال خوبی برای این گفته ما هستند. یکی از وسایلی که در اکثر این پارک‌ها وجود دارد و حتی از فاصله‌های دور هم قابل رویت است، چرخ و فلک است. شاید اصلی‌ترین و تنها راهی که می‌شود جذابیت این وسیله را بالا برد، افزایش ارتفاع آن است. به همین دلیل در ساخت چرخ و فلک‌های بزرگ‌تر با ارتفاع بیشتر همیشه رقابت شدیدی در جریان بوده است. در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم به معرفی چند مورد از بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا بپردازیم.

با مرتفع ترین چرخ و فلک های دنیا آشنا شوید

عبارت “بزرگ ترین” تعریف دقیقی به ما ارائه نخواهد داد که منظور ما دقیقا چه موردی است؟ در مورد ابعاد سازه صحبت خواهیم کرد یا ظرفیت یا ارتفاع چرخ و فلک. پس تعریف خود را محدودتر خواهیم کرد به این که در این نوشته در رابطه با ارتفاع چرخ و فلک ها صحبت خواهیم کرد و منظور از بزرگ‌ترین، مرتفع‌ترین خواهد بود. در این لیست ۱۰ مورد از مرتفع ترین چرخ و فلک های دنیا را به ترتیب از بلندترین معرفی خواهیم کرد و مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱-چشم دبی | Ain Dubai

برزگ ترین چرخ و فلک دنیا یا به عبارتی بلندترین آن‌ها در دبی قرار دارد. در سال ۲۰۲۱ و پس از ۶ سال برنامه ریزی و ساخت، چشم دبی آماده بهره برداری شد. این  چرخ و فلک با ۲۵۰ متر ارتفاع، جایگاه صدر لیست بلند ترین چرخ و فلک های جهان را در اختیار دارد و یکی از بهترین تفریحات دبی است.

۴۸ کابین موجود در این سازه که هر کدام ظرفیت ۴۰ بازدیدکننده را دارند، در مجموع گنجایش ۱۷۵۰ نفر را به این چرخ و فلک داده‌اند. اما همه این کابین‌ها شبیه به هم نیستند و در سه مدل کلی سرویس دهی خواهند کرد.

چشم دبی

بلیط‌های چرخ و فلک دبی در سه مجموعه مختلف در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت که به شرح زیر هستند:

  • کابین‌های خصوصی (Private Cabins)
  • کابین‌های مشاهده (Observation Cabins)
  • کابین‌های خانوادگی (Family Pass)

که هر کدام با امکانات، خصوصیات و قیمت‌های متنوع به بازدید کنندگان عرضه خواهد شد.

بد نیست بدانید که یک دور کامل این چرخ و فلک حدود ۴۰ دقیقه زمان می‌برد و شما از درون آن دیدی ۳۶۰ درجه از شهر دبی خواهید داشت. همچنین می‌توانید با توجه به بلیط خریداری شده، انواع پذیرایی‌ها را انتخاب نمایید.

۲- های رولر | High Roller

های رولر دومین مورد در لیست چرخ و فلک های بزرگ دنیا به شمار می‌رود. این چرخ و فلک که در شهر لاس وگاس قرار دارد، با حدود ۱۶۸ متر ارتفاع، عنوان دومین بلندترین چرخ و فلک دنیا را در اختیار دارد. این چرخ و فلک دارای ۲۸ کابین است که هر کدام در بهترین حالت گنجایش ۴۰ نفر بازدید کننده را دارند.

بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا

۳- پرنده سنگاپوری | Singapore Flyer

این چرخ و فلک عنوان سوم را در لیست بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا دارد. پرنده سنگاپوری دارای ۲۸ کابین است و در مجموع ظرفیت ۷۸۴ بازدید کننده را دارد. حدود ۳۲ دقیقه زمان لازم است تا این چرخ و فلک یک دور کامل را طی نماید. دیدی فوق‌العاده از شهر و خلیج مارینا، منظره‌ای است که پس از سوار شدن، مقابل چشمان شما قرار خواهد گرفت.

بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا

۴- ستاره نانچانگ | Star of Nanchang

این چرخ و فلک با ۱۶۰ متر ارتفاع، بلندترین چرخ و فلک چین است. این چرخ و فلک ۶۰ کابین داشته و هر کدام از این کابین‌ها ظرفیت ۸ بازدید کننده را دارند. بد نیست بدانید بازدید از آن و زمانی که لازم است تا یک دور کامل را طی کند در حدود ۳۰ دقیقه است.

بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا

۵- چرخ و فلک پل رودخانه بایلانگ | Bailang River Bridge Ferris Wheel

این چرخ و فلک در کشور چین، با ارتفاع ۱۴۵ متر دارای سازه‌ای ثابت است و کابین‌ها با ساز و کار خاصی محیط این سازه را در مدت حدود ۳۰ دقیقه طی می‌کنند. ۳۶ کابین با ظرفیت ۱۰ بازدید کننده، در مجموع گنجایشی ۳۶۰ نفری به این چرخ و فلک داده است.

چرخ و فلک پل رودخانه بایلانگ

۶- خورشید مسکو | Sun of Moscow

این چرخ و فلک با ۱۴۰ متر ارتفاع نه تنها در میان بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا بلکه بلندترین چرخ و فلک روسیه و اروپا، نیز به شمار می‌رود و دارای ۳۰ کابین است. هر کدام از این کابین‌ها ظرفیت ۱۵ بازدید کننده را دارد. کافی است بهترین هتل های مسکو را رزرو کنید و در سفرتان به این شهر زیبا حتما سوار این چرخ و فلک غول آسا شوید.

بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا

۷-چشم لندن | London Eye

چشم لندن شاید جزو معروف ترین چرخ و فلک های دنیا و احتمالا معروف‌ترین آن‌ها است. کابین‌های آن دیدی ۳۶۰ درجه از شهر لندن پیش چشمان شما قرار خواهند داد، به طوری که حتی امکان دیدن قلعه وینزور در ۴۰ کیلومتری را نیز دارید.

۳۲ کابین این چرخ و فلک از شماره ۱ تا ۳۳ نامگذاری شده و عدد ۱۳ به دلیل خرافات کنار گذاشته شده است. هر کدام از کابین‌ها ظرفیت ۲۵ بازدید کننده را دارند و حدودا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد تا یک دور کامل را طی نمایند.

چشم لندن

۸-چرخ و فلک خلیج گلوری | Bay Glory

این چرخ و فلک ۱۲۸ متری در چین دارای ۲۸ کابین است که هر کدام از آن‌ها گنجایش ۲۵ بازدید کننده را دارند و در مجموع ظرفیت آن را به ۷۰۰ نفر می‌رساند. بنابراین نام آن را نیز می‌توان در میان بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا قرار داد.

چرخ و فلک خلیج گلوری

۹-رویای آسمان | Sky Dream

این چرخ و فلک ۱۲۶ متری، ابتدا در سال ۲۰۰۱ در ژاپن ساخته شد و به مدت ۸ سال تا ۲۰۰۹ در این کشور مشغول به فعالیت بود. در سال ۲۰۱۰ به کشور تایوان فروخته شد و از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ عملیات مونتاژ مجدد آن ادامه داشت تا دوباره مورد بهره برداری قرار گیرد.

این چرخ و فلک دارای ۶۰ کابین است که هر کدام از آن‌ها ظرفیت ۸ بازدید کننده را دارند.

رویای آسمان

۱۰-اسب قرمز اوزاکا | Redhorse Osaka Wheel

این چرخ و فلک ۱۲۳ متری در اوزاکای ژاپن به عنوان دهمین مورد از لیست بلندترین چرخ و فلک های جهان شناخته می‌شود. در کنار بازدید از معابد باشکو ژاپن حتما سوار شدن به این چرخ و فلک را هم تجربه کنید.

اسب قرمز اوزاکا

هیجان بیشتر با تجربه بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا

بعد از معرفی این ۱۰ مورد اگر همچنان به دنبال ترسناک ترین چرخ و فلک های دنیا می‌گردید، باید به سراغ چرخ و فلک های زنجیری بروید که تا ارتفاع مشخصی بالا رفته و پس از آن به دور یک محور عمودی با سرعت شروع به چرخش می‌کنند. قطعا هیجان سواری با این چرخ و فلک‌ها به مراتب بالاتر خواهد بود.عطش اوج گرفتن هیچگاه خاموش نمی‌شود و این مسابقه برای افزایش ارتفاع چرخ و فلک‌ها قطعا در اینجا تمام نخواهد شد و در آینده شاهد چرخ و فلک‌های مرتفع‌تری خواهیم بود.

شما بلندترین چرخ و فلکی که سوار شدید، در کجا بود؟

سوالات متداول درباره بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا

-مرتفع ترین چرخ و فلک جهان کجاست؟
چرخ و فلک چشم دبی مرتفع ترین چرخ و فلک حال حاضر دنیا است.

-معروف ترین چرخ و فلک دنیا در کجاست؟

چرخ و فلک چشم لندن تقریبا معروف ترین مورد در دنیاست.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید