اپلیکیشن های کاربردی در سفر به استانبول

0
2449
اپلیکیشن های سفر برای استانبول
اپلیکیشن های سفر برای استانبول

اپلیکیشن های سفر برای استانبول

در جهان امروز، فناوری ابعاد مختلفی از زندگی انسان‌ها را در برگرفته است؛ به لطف تکنولوژی‌های پیشرفته امروز است که دسترسی به اطلاعات بسیار آسان‌تر شده و بستری فراهم آورده تا با صرف کم‌ترین زمان و هزینه به بیشترین میزان اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

یکی از جنبه‌های تکنولوژی استفاده از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای موبایل است که اهمیت ویژه‌ای در زندگی روزمره به ویژه در صنعت گردشگری پیدا کرده‌ است. مسافران با استفاده موثر از نرم افزارهای مرتبط با سفر می‌‎توانند برنامه‌ریزی مناسب و آسانی برای مدیریت هزینه‌ و زمان خود انجام داده و با خیال آسوده به سفر خود بپردازند.

یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر برای گردشگران کشور ترکیه به ویژه شهر استانبول است که سالانه میزبان مسافران زیادی از جمله ایرانیان می‌باشد. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم به معرفی اپلیکیشن های سفر برای استانبول بپردازیم تا با استفاده از آن‌ها، سفری آسان‌تر را تجربه کنید.

اپلیکیشن BiTaksi

اپلیکیشن BiTaksi یکی از اپلیکیشن های سفر برای استانبول
اپلیکیشن BiTaksi یکی از اپلیکیشن های سفر برای استانبول

اپلیکیشن بیتاکسی (BiTaksi) نرم‌افزاری بسیار کاربردی در زمینه تاکسی آنلاین در ترکیه است که گشت و گذار و جابه جایی در شهر و بازدید از مناطق دیدنی استانبول و دیگر شهرهای ترکیه را بسیار آسان‌تر کرده است. این نرم افزار مشابه نرم‌افزار فارسی اسنپ و تپ‌سی در ایران است و تقریبا کاربرد یکسانی با این اپلیکیشن‌ها دارد.

گردشگران با نصب و استفاده از بیتاکسی به راحتی می‌توانند در هر نقطه‌ای از شهر استانبول، درخواست تاکسی آنلاین دهند؛ این اپلیکیشن نزدیک‌ترین تاکسی به شما را پیشنهاد می‌دهد و پس از قبول درخواست شما، تمامی اطلاعات تاکسی همچون نوع و رنگ ماشین، شماره پلاک، اطلاعات، تصوریر و شماره تماس راننده را در اختیار شما قرار می‌دهد. از این رو می‌توانید با خیال آسوده به مکان مورد نظرتان برسید. شایان ذکر است که نرخ مسیر انتخابی شما توسط نرم‌افزار تعیین می‌شود و می‌توانید مطمئن باشید که راننده پول بیشتر از حد معمول از شما نمی‌گیرد. این نرم افزار به دو زبان ترکی استانبولی و انگلیسی قابل استفاده است.

اپلیکیشن Grand Bazaar

اپلیکیشن Grand Bazaar
اپلیکیشن Grand Bazaar یکی از اپلیکیشن های سفر برای استانبول

با توجه به این که یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بخش‌های سفر به استانبول خرید و بازارگردی است، از این رو قصد معرفی نرم‌افزاری کاربردی گرند بازار (Grand Bazaar) را به شما عزیزان داریم. بازار بزرگ استانبول یا گرند بازار یکی از شلوغ‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای استانبول است و اگر با این محل ناآشنا باشید می‌تواند برایتان سردرگم‌کننده باشد. گرند بازار یکی از اپلیکیشن های سفر برای استانبول است که برای استفاده در بازار بزرگ استانبول طراحی گردیده است. این اپلیکیشن، اطلاعات جامع و کاملی برای راحت‌تر گشتن و خرید کردن در بازار بزرگ استانبول را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

با کمک این نرم‌افزار دیگر نگران گم شدن در بازار بزرگ استانبو نخواهید بود و به راحتی می‌توانید در کوچه پس کوچه‌های بازار قدم بزنید و به خرید مشغول شوید. اگر به دنبال فروشگاه خاصی در بازار می‌گردید توسط این نرم‌افزار به راحتی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. به وسیله اپلیکیشن گرند بازار می‌توانید به آسانی رستوران‌ها، مراکز گردشگری و سنتی بازار و همچنین ATM ها را پیدا کرده و نیاز خود را مرتفع سازید. یکی از مزیت‌های اپلیکیشن گرند بازار این است که می‌توانید در آن نظریات خود را در هر زمینه‌ای ثبت کرده و یا از نظر سایر کاربران استفاده کنید.

اپلیکیشن Trafi

اپلیکیشن Trafi یکی از بهترین اپلیکیشن های سفر برای استانبول
اپلیکیشن Trafi یکی از بهترین اپلیکیشن های سفر برای استانبول

یکی از اپلیکیشن های سفر برای استانبول که بسیار کارآمد و جامع‌ است، نرم‌افزار مسیریابی ترافی (Trafi) است. با استفاده از این نرم‌افزار دیگر نگران گم‌شدن در استانبول نباشید.

نرم‌افزار ترافی به شما کمک می‌کند تا به آسان‌ترین شکل ممکن به مقصد مورد نظرتان برسید. این نرم افزار علاوه بر نمایش کوتاه‌ترین مسیر، بهترین وسیله نقلیه عمومی را پیشنهاد می‌دهد؛ زمان رسیدن به مقصد و مدت زمان ترافیک مسیر را نیز مشخص می‌کند و مرحله به مرحله با جزئیات کامل شما را تا رسیدن به مقصد همراهی می‌کند.

اپلیکیشن Yemeksepeti

اپلیکیشن Yemeksepeti
اپلیکیشن Yemeksepeti

بی‌شک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سفر به استانبول پیدا کردن رستوران‌ و غذا خوری متناسب با سلیقه غذایی و بودجه هر فرد است. یکی از بهترین اپلیکیشن های سفر برای استانبول در این زمینه یِمِک سپتی (Yemeksepeti) می‌باشد. این برنامه به شما کمک می‌کند تا با توجه به موقعیت مکانی خود، نزدیک‌ترین رستوران‌ها را پیدا کرده، منوی آن رستوران را به صورت کامل مشاهده کنید و از قیمت‌ها و تخفیفات آن با خبر شوید.

اپلیکیشن Sesli Sozluk

اپلیکیشن Sesli Sozluk یکی از اپلیکیشن های سفر برای استانبول
اپلیکیشن Sesli Sozluk یکی از اپلیکیشن های سفر برای استانبول

یکی از عمده مشکلات گردشگران در سفر به ترکیه ارتباط برقرار کردن و صحبت کردن با ترک زبانان است. اپلیکیشن سسلی سوزلوک (Sesli Sozluk) دیکشنری بسیار قوی برای ترجمه است که همراه شایسته‌ای برای گردشگران در شهر استانبول محسوب می‌شود. این نرم افزار کمک شایانی در تلفظ کلمات و ترجمه کامل جملات مورد نظر به شما می‌کند و در نهایت معاشرت با ترک زبانان را برایتان آسان می‌نماید.

صصصصص معرفی بهترین اپلیکیشن های سفر

در این مطلب چند نمونه از بهترین اپلیکیشن های سفر برای استانبول را به شما معرفی کردیم. شما چه نرم‌ افزارهای کاربردی دیگری می‌شناسید که در سفر به استانبول به کارتان می‌آید؟

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید