جهان با تمام فراز و نشیب‌هایی که دارد، جاهای دیدنی کمی برای گردش و تفریح ندارد. آری دنیا انقدر قشنگ است که برای کشف تمام این زیبایی‌ها، باید سفر کرد. برای تماشای گوشه‌ای از این جهان هستی باید کوله‌بار سفرمان را ببندیم تا در خیابان‌های رنگی محله‌ای دور افتاده قدم بزنیم و در هوای تازه جنگل‌های سرسبز گوشه‌ای دیگر از دنیا نفس بکشیم. شهرهای روی آب شگفتی دیگر از جهانی اطراف ما هستند. از میان این همه شهری که در جهان وجود دارند، تنها تعداد محدودی از شهرها روی آب قرار دارند. به همین دلیل ماهم تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی به معرفی، معروف ترین شهرهای روی آب در جهان بپردازیم، پس همراه ما باشید.

ونیز | معروف ترین شهر روی آب در جهان 

ونیز شهر روی آب 

با شنیدن مشهورترین شهرهای روی آب، اولین تصویری که در ذهنتان نقش می‌بندد، قطعا ونیز خواهد بود. کانال‌های آبی زیبای ونیز که با معماری کلاسیک و تاریخ غنی این شهر در آمیخته‌اند، مقصد جذابی برای سفر به شمار می‌روند. سوار قایق‌های آبی شوید و از خیابان‌های لارگا ۲۲ که پر از بوتیک‌ معروف‌ترین برندهای دنیاست، بگذرید و اگر عاشق مد و فشن هستید، به خرید بپردازید. پس از آن در خیابان پیازا سن مارکو توقف کنید تا از کلیسا سن مارکو، محل دفن مرقس (یکی از حواریون عیسی)، بازدید کنید.

آب و هوای ونیز در تابستان گرم و در زمستان بسیار سرد است، به همین دلیل اگر قصد سفر به رومانتیک ترین شهر دنیا را دارید بهتر است در بهار و پاییز سفر کنید. در سفرتان به ونیز حتما سری هم به سایر جاذبه های گردشگری ونیز نظیر پل اِفسوس، کاخ دوکاله، کانال بزرگ، کلیسای سن زکریا، گالری آکادمیا، پل ریالتو و موزه پگی گوگنهایم بزنید.

آمستردام | شهر روی آب در هلند

آمستردام، شهر روی آب در هلند

برای پرسه زدن در کانال‌های آبی دورتادور شهر آمستردام، سوار قایقی شوید و از تماشای خانه‌های رنگی و تاریخی این شهر لذت ببرید. در اطراف کانال‌های آبی آمستردام، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با سفارش یک فنجان قهوه با دسر، کمی خستگی خود را برطرف کنید و برای گشت و گذار دوباره در آمستردام مهیا شوید. جاذبه های گردشگری آمستردام نظیر موزه‌ Woonboot (خانه‌ قایقی)، کانال پرنسس (Prinsengracht)، موزه‌ ون‌گوگ و بازار گل فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ مردمان این شهر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

هتل سوفیتل لجند آمستردام هتلی ۵ ستاره در آمستردام است که با امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهد و فاصله نزدیکی که با موزه‌ های آمستردام دارد، هتلی محبوب در میان گردشگران محسوب می‌شود.

برگن | شهر آبی با خانه های چوبی پاستلی

معروف ترین شهرهای روی آب در جهان

برگن که دومین شهر بزرگ نروژ به شمار می‌آید، با خانه‌های چوبی، مغازه‌های رنگی و غذاهای خوش‌طعم یکی از دیدنی ترین شهر های روی آب در جهان به حساب می‌آید. بازار ماهی فروشان برگن شهرت جهانی دارد که مورد توجه گردشگران زیادی قرار می‌گیرد. جالب است بدانید کلیسا جامع برگن، اولین میزبان جشن تاجگذاری سلطنتی نروژ بوده، بعدها این شهر به سبب بنادر زیاد، مورد توجه بازرگانان انگلیسی و آلمانی قرار گرفت. برای صرفه جویی در هزینه‌های سفرتان، پس از رسیدن، کارت برگن تهیه کنید تا بلیط موزه‌ها و جاذبه های گردشگری برگن را با تخفیف خریداری کنید.

سیدنی | شهری روی آبی با کلاس جهانی

معروف ترین شهرهای روی آب در جهان

طبیعت زیبا و منحصر به فرد سیدنی، گونه های جاندار فراوان و جاذبه های گردشگری سیدنی موجب شده تا هرساله گردشگران زیادی سیدنی را، برای سفر خود انتخاب کنند. سیدنی علاوه بر جاذبه هایی که ذکر کردیم، به عنوان یکی از شهرهای روی آب در جهان هم محسوب می‌شود، که عنوان بهترین بندر طبیعی جهان را به خود اختصاص داده است. خط ساحلی بندر سیدنی از اقیانوس آرام شروع می‌شود و خانه اپرای سیدنی با چشم اندازی منحصر به فرد از افق را در برمی‌گیرد.

استکهلم | شهر آبی با ۱۴ جزیره!

معروف ترین شهرهای روی آب در جهان

شهر استکهلم سوئد، شهری با ۱۴ جزیره است که برای بازدید از جاهای دیدنی آن باید به جزیره‌های مختلفی سفر کنید. جزیره گاملا استن که مملو از خانه‌های قدیمی و تاریخی است، عجیب ترین جزیره استکهلم به شمار می‌رود. نکته جالب اینجاست که مجلس پارلمان این شهر نیز، جزیره‌ای مخصوص به خود دارد. با سوار شدن به اسکای ویو (تله کابین‌های شیشه‌ای) می‌توانید مناظر بی‌نظیری از استکهلم را مشاهده کنید.

هنگ کنگ | شهری روی آب با آسمانخراش های سربه فلک کشیده

هنگ کنگ، شهر آبی با آسمان خراش های سربه فلک کشیده

شهر آبی هنگ کنگ با آسمانخراش های سربه فلک کشیده‌، نمای جالب و حیرت انگیزی از این شهر ارائه می‌دهد. برای گشت و گذار در این شهر مدرن، کافی است سوار تراموای ۱۲۵ شوید و به قله ویکتوریا صعود کنید تا چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه شهر را ببینید. بازارهای مونگ کوک فرصت خوبی برای گپ و گفت با مردمان محلی را برایتان فراهم می‌کند. غذاهای سنتی خیابانی هنگ کنگ طعم لذیذ دارند که امتحان کردن آنها خالی از لطف نیست.

برایتون | شهری روی آب با غذاهای دریایی لذیذ

معروف ترین شهرهای روی آب در جهان

برایتون یکی دیگر از معروف ترین شهرهای روی آب در جهان به شمار می‌آید که در انگلستان قرار دارد. این شهر به دلیل فرهنگ ساحلی و هیاهویی که در شهر جاریست مکانی ایده‌آل برای گذراندن تعطیلات برای لندنی‌ها محسوب می‌شود. غذاهای دریایی برایتون، طعم لذیذی دارند که هرگز بدون امتحان نکردن آنها، نباید شهر را ترک نکنید. در ماه می (اردیبهشت) رویدادهای هنری و جشن‌های موسیقی در این شهر برگزار می‌شود که فرصت مناسبی را برای سفر به این شهر آبی برایتان مهیا می‌کند.

دبی | بازار مدینه الجمیرا

شهر آب دبی، بازار مدینه الجمیرا

مدینه الجمیرا دبی با الهام از شهر ونیز ایتالیا و تلفیق آن با معماری دبی ساخته شد. این شهر زیبا چشم اندازی به برج العرب دبی دارد، همچنین بازار آن که به سبک بازارهای عربی ساخته شده، پر از غرفه‌های متنوع از صنایع دستی این شهر است که فرصت خوبی را برای خرید و گشت و گذار به وجود می‌آورد. بادگیرهای حاشیه کانال، نخل‌های بلند، ویلاهای سنتی و سایه سار برج العرب این منطقه را به یکی از جاهای دیدنی معروف دبی تبدیل می‌کند. دبی نزدیک ترین مقصد برای تماشای شهرهای روی آب جهان محسوب می‌شود و می‌توانید با خرید بلیط هواپیما دبی خود را به این جاذبه زیبای دبی برسانید.

ونیز در ایران | شهرهای روی آب از شمال تا جنوب

ونیز ایران

روستای صراخیه در نزدیکی تالاب شادگان استان خوزستان قرار دارد. این روستا را می‌توان به یکی از مناطق روی آب در ایران شناخته می‌شود. ساختار این روستا به صورت کوچه، نهر است و مردم هر کوچه از طریق پل با یکدیگر ارتباط دارند. در بندر انزلی هم پشت شنبه بازار قدیمی شهر کانال آبی وجود دارد که به مرداب نیلوفرهای آبی منتهی می‌شود. خانه‌های رنگی، سرسبزی حاصل از کانال و قایقرانان مهربان با لهجه شیرین که با قایق‌های خود فرصتی برای گذر از کانال را برایتان فراهم می‌کند، برای گردشگران جذابیت بسیار زیادی دارند.

زندگی متفاوت مردم در شهرهای روی آب جهان

آب‌ها نقش اساسی در تشکیل زندگی انسان‌ها داشتند به همین دلیل در گذشته بسیاری از شهرها در کنار آبراه‌ها ساخته شده‌اند. اما در میان این همه شهر و کانال‌های آب، تعدادی از آنها توانسته‌اند به زیباترین مقاصد گردشگری در میان گردشگران تبدل شوند. ما در این مطلب، معروف ترین شهرهای های روی آب جهان را به شما معرفی کردیم.

شما به کدامیک از این مقاصد سفر کرده‌اید؟ یا چه شهرهای روی آب دیگری را در جهان می‌شناسید؟ نظرات‌تان را با ما و خوانندگان‌مان به اشتراک بگذارید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید