جاهای دیدنی کردان | ییلاقی هم جوار پایتخت

0
531
جاهای دیدنی کردان

جاهای دیدنی کردان بهترین مقصد برای پایتخت‌نشینانی است که می‌خواهند یک روز از هفته را فارغ از فکرکردن به کار و دغدغه‌ها، به وقت‌گذرانی در طبیعتی دنج و باصفا اختصاص دهند. معمولا وقتی چنین چیزی می‌خواهیم، همه بی‌معطلی شمال را پیشنهاد می‌کنند.

اما در همسایگی پایتخت نیز روستاهایی خوش‌آب‌وهوا و بکر هستند که از طبیعت سرسبز شمال چیزی کم ندارند. شاید یکی از بهترین این روستاها را بتوان کردان دانست. جاهای دیدنی کردان آنقدر زیاد و متنوع است که نه‌تنها تهرانی‌ها، بلکه گردشگران سایر شهرهای ایران را نیز به‌ سوی خود فرامی‌خواند. اگر می‌خواهید با این منطقه بکر و دوست‌داشتنی بیشتر آشنا شوید، همراه ما در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌‌تودی باشید.

کردان کجاست؟

منطقه کردان، روستایی دیدنی با قدمتی هزارساله در استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ است و در فاصله ۱۸ کیلومتری کرج قرار دارد. فاصله کردان تا تهران ۶۵ کیلومتر، با شهر کوهسار ۵ کیلومتر و با هشتگرد تنها ۱۵ کیلومتر است.

غالبا وقتی نام کردان را به زبان می‌آوریم، همه به یاد تالارهای مجلل و باغ‌های عروسی آن می‌افتند. اما واقعیت این است که جاذبه های گردشگری کردان تنها به باغ و ویلا محدود نمی‌شود.

داستان جذابیت این روستا از ۸ سال جنگ تحمیلی آغاز می‌شود؛ زمانی که مردم تهران برای زندگی به این روستا پناه بردند و تازه متوجه شدند که چه طبیعت بکر و جادویی در اطراف تهران بوده است و آن‌ها از وجود آن بی‌خبر بوده‌اند. با سکونت دائمی تهرانی‌ها در این آبادی، چراغ بسیاری از کسب‌وکارها نظیر ریسندگی، کارتن‌سازی، بافندگی، مرغداری و آلومینیوم‌سازی در کردان روشن و راه‌اندازی این کسب‌وکارها، باعث رونق اقتصادی زیادی در کردان شد.

کردان کجاست

از طرفی، موقعیت مطلوب جغرافیایی در این منطقه، بهانه‌ای شد تا مردم اصیل کردان، صاحب باغات متنوعی همچون باغ گیلاس، آلبالو، زردآلو، توت و گردو شوند. به تمام این مزیت‌ها، همسایگی با پایتخت را هم اضافه کنید که شرایط ورود امکانات متنوع به کردان را فراهم کرد.

حالا کردان زیبا با مساحت ۱۰۴ هکتاری، یکی از بهترین مقاصد توریستی برای گردشگران خوش‌ذوقی است که حضور در طبیعت را به هر چیزی ترجیح می‌دهند. جمعیت ۵۰۰۰ نفری این روستا را مردمانی بااصالت و معتقد تشکیل می‌دهند که با مهمان‌‌نوازی‌های خود، پای گردشگران بیشتری را به این منطقه بکر باز کرده‌اند.

با خرید بلیط هواپیما به تهران، گردشی یک روزه در کردان زیبا را تجربه کنید.

آب و هوای کردان

آب‌وهوای کردان کرج سهم بسزایی در محبوبیت این منطقه میان گردشگران دارد. همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، کردان از موقعیت جغرافیایی مطلوبی برخوردار است که بخش بزرگی از این مطلوبیت، به دلیل آب‌وهوای معتدل و ملایم آن است. کردان نه تابستان‌هایی سوزان دارد و نه زمستان‌هایی سرد و طاقت‌فرسا. گرم‌ترین ماه در کردان مردادماه است که در آن زمان هم گرمی هوا بیشتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد نمی‌شود. در زمستان نیز بیشترین سردی هوا را در بهمن‌ماه تجربه می‌کنیم که به کمتر از ۲ درجه نمی‌رسد. بنابراین، شما هر زمان از سال که اراده کنید، می‌توانید مهمان این روستای دلنشین و دوست‌داشتنی باشید.

راهنمای دسترسی به کردان

برای بازدید از جاهای دیدنی کردان، باید ساکن هر شهری که هستید، ابتدا خود را به کرج برسانید. سپس وارد آزادراه قزوین شوید و به طول ۲۰ کیلومتر برانید. بعد از ۲۰ کیلومتر رانندگی، تابلوی کردان را مشاهده خواهید کرد که این یعنی تنها ۱۰ کیلومتر دیگر با این روستای زیبا فاصله دارید.

بهترین مسیر دسترسی به کردان برای تهرانی‌ها، همان آزادراه قزوین است. بااین‌حال، اگر تمایل دارید از مسیر دیگری راهی کردان شوید، اتوبان‌های حکیم و خرازی نیز شما را به اتوبان تهران-کرج می‌رسانند.

راهنمای دسترسی به کردان

با جاهای تفریحی و دیدنی کردان آشنا شوید

طبیعت سرسبز، هوای پاک و بدون آلودگی، تفریحات سرگرم‌کننده و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، کردان را به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری تبدیل کرده‌اند. ما در ادامه مطلب، سعی می‌کنیم با معرفی بهترین جاهای دیدنی کردان، رازهای محبوبیت این بهشت گمشده را کشف کنیم.

آبشار سنج کردان | رقص آب در طبیعت زیبای کردان

یکی از جاهای دیدنی کردان، آبشار سنج است که در روستایی با همین نام قرار دارد. این آبشار مرتفع و زیبا از دل کوهستان و از میان صخره‌های باصلابت به سمت پایین سرازیر می‌شود و ضمن ایجاد فضایی مطبوع، منظره‌ای کاملا دیدنی خلق می‌کند. در فصل تابستان که گرمی هوا زیادتر است، این آبشار زیبا و خروشان، حال‌و‌هوای خنک و انرژی‌بخشی را ایجاد می‌کند.

  • آدرس:  استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، بزرگراه کرج-قزوین، خروجی کردان، روستای کردان، روستای سنج.

پل بانو صحرا | یادگاری از دوران صفویه

در روستای متمدن کردان که قدمتی هزارساله دارد، وجود بقایای ارزشمند تاریخی، چندان دور از ذهن نیست. پل بانو صحرا یکی از همین آثار تاریخی است که به دوره صفوی تعلق دارد. اگرچه قسمت بزرگی از این پل دچار تخریب شده است؛ همچنان پل بانو صحرا به‌عنوان پدیده‌ای تاریخی ارزش بازدید دارد.

  • آدرس: استان البرز، ساوجبلاغ، روستای بانو صحرا.

رودخانه کردان | از زیباترین جاهای دیدنی کردان

رودخانه یا دریاچه کردان، یکی دیگر بهترین جاذبه های گردشگری کردان است که بایn آن را صدرنشین فهرست دیدنی‌های این منطقه دانست. این رودخانه زلال از ارتفاعات کهار سرچشمه می‌گیرد و با عبور از ساوجبلاغ و نظرآباد، تمام زمین‌های کشاورزی این منطقه را سیراب می‌کند. رودخانه کردان به‌نوعی دلیل اصلی تمام حاصلخیزی‌ها و سرسبزی‌های باغات منطقه کردان است.

رودخانه کردان

طبیعتا هر جا که رودخانه‌ای وجود دارد، طبیعت اطراف آن نیز سرسبزتر و آبادتر می‌شود. بنابراین، اگر قصد بازدید از رودخانه کردان را داشتید، حتما بساط کمپ و برپایی چادر را هم همراه خود داشته باشید. نشستن کنار این رودخانه و لذت‌بردن از طبیعت اطراف آن، خستگی ماه‌ها کارکردن را از تنتان به‌در می‌کند.

  • آدرس: استان البرز، شهر ساوجبلاغ، جاده کردان برغان.

دهکده ورزشی کردان | تجربه ای ناب از ورزش در دل طبیعت

کردان منطقه‌ای تمام‌عیار با جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متنوع است. در این منطقه، دیدنی‌ها فقط محدود به طبیعت سرسبز آن نمی‌شوند. وجود اقامتگاه‌های تفریحی و ورزشی نیز بخش دیگری از جاذبه‌های این منطقه باصفا و جذاب را تشکیل می‌دهد.

دهکده ورزشی کردان یکی از بهترین این اقامتگاه‌هاست که با تدارک ورزش‌های مختلف، روزی پرنشاط و به‌یادماندنی را برای شما رقم می‌زند. این مجموعه شامل سالن کنفرانس، امکانات متعدد ورزشی نظیر سالن ورزشی، زمین فوتبال و مجموعه آبی و ۵۰ ویلا است. ویلاهای موجود در دهکده ورزشی کردان نیز آمادگی میزبانی از ۷۰۰ نفر را به‌طور همزمان دارند. قابل ذکر است که این دهکده ورزشی، می‌تواند بهترین مکان برای برگزاری مسابقات ورزشی باشد.

  • آدرس: استان البرز، ۱۲ کیلومتری اتوبان کرج-قزوین، روستای کردان، بعد از بانو صحرا، مجتمع تفریحی ایثار.

کوه های کردان | تصویری باصلابت از کردان

اگر اهل کوهنوردی هستید، احتمالا بهترین جایی که در آن می‌توانید لذت یک کوهنوردی اصیل و جانانه را تجربه کنید، کوه‌های کردان است. کردان منبع غنی از کوه‌های مرتفع یا کم‌ارتفاع است که شرایط کوهنوردی‌های حرفه‌ای یا آماتور را برای گردشگران فراهم می‌کند. پس اگر در کوهنوردی خیلی حرفه‌ای نیستید، نگران نباشید. کوه‌های کم‌ارتفاع موجود در اطراف کردان به شما این فرصت را می‌دهند تا در هوای مطبوع این منطقه، لذت کوهنوردی را تجربه کنید.

دهکده ورزشی کردان
  • آدرس: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، روستای کردان.

برج مقبره کردان | از بهترین جاذبه های تاریخی البرز

از دیگر جاهای دیدنی کردان که داستان‌هایی از تاریخ را در خود دارد، برج مقبره کردان است. این برج که به اعتقاد محلی‌ها آرامگاه امامزاده حسین از نوادگان امام سجاد (ع) است، در ۸۰۰ متری روستای کردان قرار دارد.

برج مقبره کردان دارای سقفی گنبدی‌شکل و دیوارهایی حفره‌مانند است که گویا کارکرد این حفره‌ها در این مقبره، دفع رطوبت و چرخش هوا است. قدمت این برج به قرن هفتم هجری و به دوره سلجوقیان بازمی‌گردد. وجود این مقبره در کنار کهنسال‌ترین درخت چنار و توت و رودی کوچک، فضایی کاملا معنوی و آرامش‌بخش را در این منطقه ایجاد کرده است.

برج مقبره کردان
  • آدرس: استان البرز، شمال‌غربی شهر ساوجبلاغ، در فاصله ۸۰۰ متری روستای کردان.

دهکده آرامش کردان | جاذبه ای تفریحی

بدون شک یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری کردان دهکده آرامش آن است که به معنای واقعی کلمه، آرامش و نشاط را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. این دهکده از مجهزترین و بزرگ‌ترین مراکز گردشگری و تفریحی در کل استان البرز است. پیست دوچرخه‌سواری، زمین‌های فوتبال، سالن‌های بیلیارد، محوطه‌های تیراندازی، دریاچه مصنوعی و رستوران و کافه از مهم‌ترین بخش‌های تشکیل‌دهنده این دهکده هستند.

  • آدرس: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، کردان، یک کیلومتری کوهسار.

با تفریحات کردان آشنا شوید

جالب است بگوییم کردان چشم‌نواز به‌غیر از جاذبه‌های متنوعی که دارد، مکانی امن و جالب برای تجربه بسیاری از تفریحات هم محسوب می‌شود. از جمله بهترین تفریحات کردان که در سفر به این منطقه دیدنی، فرصت تجربه آن‌ها را پیدا می‌کنید، کوهنوردی، اسب‌سواری و پرواز بر فراز آسمان هستند. در ادامه مطلب هم همراه ما باشید تا شرح مفصل‌تری از بهترین تفریحات کردان را با شما به اشتراک بگذاریم.

سایت پروازی کردان | تجربه ای بی نظیر از پرواز

اگر با ارتفاع میانه خوبی دارید و دلتان می‌خواهد پرواز بر فراز آسمان را تجربه کنید، سایت پروازی از بهترین تفریحات کردان برای شما است. این مجموعه، نخستین سایت پرواز در استان البرز است که تجربه‌ای بسیار دلنشین و به‌یادماندنی از پرواز را برای طرفداران خاص این تفریح رقم می‌زند. کادر آموزشی حاضر در این سایت، جای هیچ‌گونه نگرانی برای پرواز یا خطرات ناشی از آن به‌جا نگذاشته‌اند. یادتان باشد اگر خواستید بر فراز آسمان زیبای کردان پرواز کنید، روزهای آفتابی بهترین فرصت خواهد بود. 

سایت پروازی کردان
  • آدرس: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، منطقه کوهسار.

باشگاه سوارکاری | فرصتی برای تاختن با اسب های اصیل

سوارکاری از آن دسته تفریحات جذاب و اصیلی است که طرفداران زیادی دارد. در منطقه زیبای کردان، گردشگران می‌توانند لذت این تفریح هیجان‌انگیز را در مجهزترین باشگاه اسب‌سواری با اصیل‌ترین اسب‌ها تجربه کنند.

  • آدرس: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، منطقه ییلاقی کردان.

کوهنوردی | تجربه حس ناب صعود

از دیگر تفریحات کردان که نباید از آن غافل بمانیم، کوهنوردی است. همان‌طور که اشاره شد، روستای کردان منطقه‌ای با کوه‌های مرتفع است که به گردشگران اجازه می‌دهد تجربه‌ای ناب از کوهنوردی را در خاطرات خود به ثبت برسانند. گل سرسبد کوه‌های مرتفع کردان را می‌توان ارتفاعات کهار دانست که ارتفاعی بیش از ۴۰۰۰ متر دارد. قابل ذکر است که در این منطقه، تورهای مناسبی نیز برای کوهنوردی وجود دارند که شما را از اولین گام تا صعود به قله همراهی می‌کنند.

جاهای دیدنی کردان 9
  • آدرس: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، منطقه ییلاقی کردان.

روستاهای اطراف کردان

روستای کردان منطقه‌ای بسیار بزرگ و وسیع است که ضمن داشتن جاذبه‌های فراوان در خود، در همسایگی بسیاری از شهرها و روستاهای پرجاذبه نیز قرار دارد. حیف است که به کردان سفر کنید و از بازدید از جاهای دیدنی موجود در اطرافش جا بمانید. در ادامه، همراه ما باشید تا به معرفی بهترین روستاهای اطراف کردان بپردازیم.

روستای سنج | از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری کردان

یکی از بهترین جاهای دیدنی کردان که بافت تاریخی آن، شما را متحیر می‌کند، روستای سنج کردان است. این روستا در ۱۵ کیلومتری کردان و در دهستانی با نام برغان قرار دارد. منظره خانه‌های کاهگلی با پنجره‌های چوبی در ترکیب با طبیعت بکر و سرسبز از روستای سنج، تصویری رویایی و ایده‌آل برای گردش و عکاسی ساخته است.

روستاهای اطراف کردان
  • آدرس: ۱۵ کیلومتری کرج، بالاتر از پل کردان، بعد از شهرستان کوهسار.

روستای سنقرآباد | از جاهای دیدنی کردان

عنوان زیباترین منطقه در استان البرز هم به روستای سنقرآباد آن تعلق می‌گیرد. آب‌وهوای بسیار دلپذیر این منطقه در کنار طبیعت باصفایی که دارد، بسیاری از تهرانی‌ها را به خرید ویلا در این منطقه ترغیب کرده است. جالب است بدانید که این روستا نیز نظیر کردان، قدمتی چندهزارساله دارد. از همین‌ رو، می‌توانید در آن شاهد عجیب‌ترین جاذبه‌های تاریخی باشید.

معروف‌ترین بنای تاریخی این روستا، آرامگاه متبرکه بی‌بی سکینه خاتون از نوادگان امام جعفر صادق (ع) است که گویا قدمتی بسیار طولانی دارد. درخت تنومند ۲۵۰۰ ساله چنار در این منطقه نیز جاذبه‌ای دیگر است که حتما بایستی از آن دیدن کنید.

  • آدرس: جاده قدیم کرج، بعد از جاده سهیلیه، روستای سنقرآباد.

روستای زعفرانیه | لوکس ترین منطقه در البرز

از دیگر جاهای دیدنی کردان که احتمالا نام آن را زیاد شنیده‌اید، زعفرانیه است. این شهرک جزو توابع استان البرز و بخشی از شهرستان چهارباغ کرج محسوب می‌شود. نزدیکی این روستا به تهران، موجب شده است تا نمایی کاملا شهری و لوکس را در جزئیات آن مشاهده کنید. بااین‌حال، در این منطقه هیچ خبری از آلودگی هوا نیست. همین امتیاز هم ارزش گردشگری و حتی سکونت را در زعفرانیه کرج چندین برابر کرده است.

روستای سنقرآباد از جاهای دیدنی کردان
  • آدرس: حدفاصل جاده کرج به سمت هشتگرد، انتهای جاده سهیلیه، قبل از کامرانیه.

روستای اغلان تپه | طبیعت بکر و زیبا از استان البرز

تابه‌حال نام اغلان تپه به گوشتان خورده است؟ این تپه یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های اطراف تهران است که همه‌ساله افراد زیادی برای بازدید از آن، راهی روستای اغلان تپه می‌شوند. این روستا، از جاهای دیدنی کردان است و در فاصله ۱۹ کیلومتری کرج قرار دارد.

جالب است بدانید که در میان توابع استان البرز، روستای اغلان تپه از بیشترین منابع آبی برخوردار است. همین قابلیت هم موجب خلق سرسبزترین و پربارترین باغات میوه در این منطقه شده است. تابستان‌های خنک و زمستان‌هایی با سرمای ملایم، شرایط را برای یک اقامت کوتاه‌مدت لذت‌بخش در این منطقه فراهم کرده است.

  • آدرس: اتوبان تهران-کرج، ورودی جاده سهیلیه، بعد از روستای لشگرآباد.

روستای زکیآباد | خوش آب و هواترین روستا در اطراف کردان

از دیگر روستاهای خوش‌آب‌وهوا در اطراف کردان، روستای زکی‌آباد است. این روستا نیز نظیر سایر مناطق اطراف کردان، جاذبه‌های دیدنی خاص خودش را دارد. با این‌ تفاوت که کمبود آب و خشکی هوا در این منطقه، تا حدی مانع طراوت و شادابی بیشتر روستا شده است. از جاذبه‌های دیدنی زکی‌آباد، باید به آرامگاه امامزاده اسماعیل اشاره کرد که فضایی روح‌انگیز و معنوی به روستا بخشیده است.

  • آدرس: ۳۱ کیلومتری شهر کرج، جاده سهیلیه، بعد از شهرک زعفرانیه.

روستای افشاریه | از دلچسب ترین جاذبه های گردشگری کردان

روستای افشاریه از دیگر جاهایی دیدنی کردان است که بیشتر با طبیعت زیبای چهارفصلش شناخته می‌شود. در هر فصلی که به این منطقه دیدنی سفر کنید، با طبیعتی فوق‌العاده جذاب و در عین حال، متفاوت روبه‌رو می‌شوید. همسایگی این روستا با کردان، باعث شده است تا ضمن داشتن باغات سرسبز، آب‌وهوایی بسیار مطبوع و دلپذیر هم داشته باشد.

  • آدرس: جنوب کردان، جاده کرج-هشتگرد، بعد از شهرک طاووسیه.

روستای سیفآباد | یا همان گلسار کرج

از مناطق ولایتی اطراف کردان، روستای سیف‌آباد است که بیشتر با نام جدید آن، یعنی گلسار کرج شناخته می‌شود. دشت‌های حاصلخیز و آب فراوان موجود در کردان، این منطقه دیدنی را بی‌نصیب نگذاشته و موجب رونق و آبادانی بیشتر آن شده است.

  • آدرس: حدفاصل آزادراه تهران-قزوین.

روستای حصار | بهترین تفرجگاه برای پایتخت نشینان

از دیگر مناطق محبوب برای تهرانی‌ها که آن‌ها را برای ساعاتی از هیاهو و شلوغی شهر نجات می‌دهد، روستای حصار است. قرارگیری این روستا در مسیر جاده سهیلیه، موجب شده است تا آن را با نام دیگرش، یعنی آغچه حصار بشناسند. این روستا با آب‌وهوای بسیار خوبی که دارد، می‌تواند یکی از بهترین تفرجگاه‌ها برای دورهمی‌های شبانه شما باشد. تپه باستانی آغچه حصار نیز بزرگ‌ترین جاذبه تاریخی این منطقه است که نباید فرصت دیدن آن را از دست بدهید.

روستای حصار در کردان
  • آدرس: استان البرز، شهرستان چهارباغ، از توابع بخش رامجین.

روستای تهراندشت | بهشتی بی نظیر در جوار کردان

تهراندشت را می‌توان نگین زیبای کردان دانست که با مناظر شگفت‌انگیز و خیره‌کننده‌ای که دارد، به استقبال گردشگران می‌رود. این منطقه که دارای ۱۷ روستای زیبا است، به بهشت گمشده تهران شهرت دارد. از جاذبه‌های گردشگری این منطقه رویایی، می‌توان به رودخانه کردان، موشلان تپه اسماعیل‌آباد، تپه سرخاب، تالاب صالحیه و قبرستان سرخاب اشاره کرد. جالب است بدانید که قدمت بعضی از این جاذبه‌ها به ۵۰۰۰ سال هم می‌رسد.

  • آدرس: ۶۰ کیلومتری تهران، اتوبان تهران-کرج، جاده تهراندشت، سه‌راهی انتهای بلوار ایران‌فریمکو.

روستای سهیلیه | از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری کردان

پرچم‌دار قطب گردشگری در استان البرز را هم می‌توان روستای سهیلیه دانست که در فاصله ۵ دقیقه‌ای با کردان قرار دارد. باغات میوه، دهکده‌های ورزشی و امامزاده‌های متعدد از بهترین جاذبه‌های گردشگری سهیلیه تهران هستند. اگر شما هم از طرفداران سرسخت گوجه‌سبز هستید، خوب است بدانید که مرغوب‌ترین گوجه‌سبز را تنها در سهیلیه تهران می‌توانید پیدا کنید.

این منطقه در کنار تمام جاذبه‌های متنوع گردشگری که دارد، از امکانات رفاهی بسیار مطلوبی هم برخوردار است. بنابراین، می‌تواند بهترین مقصد برای تفریحات و خوش‌گذرانی‌های کوتاه‌مدت شما باشد.

  • آدرس: استان البرز، حدفاصل جاده کرج به سمت هشتگرد.

روستای چهارباغ | از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی کردان

از دیگر جاهای دیدنی کردان، روستای چهارباغ است که در فاصله ۲۰ کیلومتری کرج و ۷۰ کیلومتری شهر تهران قرار دارد. با رفتن به این منطقه زیبا و چشم‌نواز، شانس ملاقات با  چندین‌ هزار گونه‌ از پرندگان را خواهید داشت. منطقه تفریحی باغ پرندگان از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری چهارباغ محسوب می‌شود که در خاورمیانه، رتبه اول را به لحاظ تعداد پرنده کسب کرده است. در این مکان، تنوع بی‌شماری از گونه‌های پرندگان وجود دارد که برای دوستداران حیوانات و به‌خصوص پرندگان، می‌تواند فرصتی بسیار سرگرم‌کننده و جذاب باشد.

شگفت انگیزترین جاهای دیدنی کردان
  • آدرس: کرج، اتوبان کرج-قزوین.

روستای لشگرآباد | جاذبه ای باستانی

از دیگر جاهای دیدنی کردان که نباید آن را از قلم انداخت، منطقه لشکرآباد است. این منطقه زیبا از توابع شهرستان چهارباغ کرج محسوب می‌شود و جمعیتی حدود ۴۵۰۰ نفر دارد. آنچه بیش از همه، موجب جذابیت روستای لشگرآباد شده، قدمت باستانی آن است که در خلق جاذبه‌های پرطرفدار میان گردشگران سهمی بزرگ دارد. میان تمام جاذبه‌های گردشگری در این منطقه، تپه‌های متعدد باستانی و جاده درختی این روستا از شهرت بیشتری برخوردار هستند.

  • آدرس: جاده قدیم کرج، جاده سهیلیه، منطقه لشگرآباد.

روستای ورده کردان | بهترین قاب برای عکاسان

اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید، باید بگوییم یکی از بهترین جاهای دیدنی کردان که می‌تواند زبیاترین قاب‌ها را در دوربین‌ عکاسی شما به ثبت برساند، روستای ورده است. مناظر بکر و زیبای این روستا، سوژه‌هایی بسیار غنی برای نقاشی و عکاسی هستند. شیب‌های تندوتیز و بافت‌های کوهستانی و مرتفع این منطقه، هیجان گشت‌وگذار در آن را برای گردشگران صدچندان کرده است.

  • آدرس: شمال اتوبان کرج-قزوین، بالاتر از پل کردان.

روستای هرجاب کردان | جایی پر از ویلاهای لوکس

در ۲۵ کیلومتری کرج، روستایی با طبیعت بکر و دست‌نخورده به چشم می‌خورد که جمعیتی بالغ بر ۲۲۰۰۰ نفر دارد. فضای دلنشین این روستا، موجب ساخت ویلاهای لوکس و اقامتگاه‌های بومگردی متنوع در آن شده است.

روستای هرجاب کردان
  • آدرس: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، بخش چندار، دهستان چندار.

روستای جنگلدار کردان | روستایی با باغات میوه

در فاصله بین کردان و برغان، ییلاقی خوش‌آب‌وهوا وجود دارد که پایتخت‌نشینان در روزهای آخر هفته به طبیعت باصفا و دنج آن پناه می‌برند. این روستا جنگلدار نام دارد. در این منطقه، گشت و گذار در باغات گردو، آلو و هلو لحظاتی بسیار خوش را برای گردشگران رقم می‌زنند.

  • آدرس: واقع در فاصله بین کردان و برغان.

روستای بانو صحرا | از جاذبه های گردشگری کردان

یکی از روستاهای اطراف کردان که آخر هفته‌ها، میزبان تعداد بی‌شماری از گردشگران است، روستای بانو صحرا است. این روستا، در مقایسه با سایر مناطق، جمعیت کمتری دارد؛ ضمن اینکه بافت قدیمی خود را بیش از سایر روستاها حفظ کرده است. روستای بانو صحرا بیشتر با جاذبه پل قدیمی بانو صحرا شناخته می‌شود.

  • آدرس: اتوبان کرج-قزوین، بعد از پل کردان.

روستای برغان | نمایی از درختان بلند و زیبا

از دیگر روستاهای اطراف کردان که فضای ساده و خودمانی آن، شما را به‌ یاد روزهای خوش قدیم می‌اندازد، روستای برغان است. این روستا در فاصله ۲۱ کیلومتری شهر کرج قرار دارد و فرصتی ناب را برای تجربه لذت‌بخش‌ترین تفریحات در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. می‌توانید در این باغ، لذت چیدن میوه‌های خوش‌رنگ‌ولعاب از درختان بلندقامت را تجربه کنید.

روستای برغان
  • آدرس: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، در فاصله بین کرج و هشتگرد.

روستای آغشت | جلوه ای زیبا از طبیعت

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی کردان که شما را به یاد فیلم‌های هالیوودی قدیم می‌اندازد، روستای آغشت است. باغات میوه و رودخانه‌های فراوان، منظره‌ای بسیار دیدنی و خیره‌کننده در این روستا خلق کرده‌اند. اما آنچه موجب تمایز این منطقه از سایر مناطق اطراف کردان شده، قلعه‌ای باشکوه با معماری کاملا اروپایی است. لازم‌ به‌ ذکر است که این قلعه، ملک شخصی معماری بسیار خوش‌فکر است. بنابراین، امکان بازدید از معماری داخل آن برای گردشگران وجود ندارد.

  • آدرس: استان البرز، در فاصله ۲۰ کیلومتری جاده کرج-قزوین، نرسیده به روستای چلنگدار.

روستای ولیان | از باصفاترین جاهای دیدنی کردان

روستای ولیان از دیگر جاذبه های گردشگری کردان است که می‌توان گفت تقریبا تمام گردشگران، بدون بازدید از آن کردان را ترک نمی‌کنند. این منطقه نیز مانند روستای باصفای کردان، نشانه‌هایی از زندگی هزارساله در خود دارد. درختان توت، آب‌وهوای مطبوع، چشمه‌های زلال و کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده، توصیف کوتاه ما از این روستای چشم‌نواز است.

روستای ولیان از باصفاترین جاهای دیدنی کردان
  • آدرس: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، ۱۵ کیلومتری شمال شهرستان کوهسار.

چه زمانی به کردان برویم؟

در سفر به کردان، با هیچ‌گونه محدودیت زمانی مواجه نخواهید شد. هر فصلی از سال را که برای بازدید از جاهای دیدنی کردان انتخاب کنید، با زیبایی‌ها و جاذبه‌های زیادی در طبیعت مواجه خواهید شد. البته این نکته را باید دوباره یادآوری کنیم که برای تجربه پرواز در این منطقه، تنها زمان مناسب، روزهای آفتابی سال خواهد بود. با شروع بارش باران و برف یا رعدوبرق، امکان پرواز برای هیچ یک از گردشگران وجود نخواهد داشت.

اقامت در کردان

حتما می‌دانید کردان ویلاهای مجلل و بسیار لوکسی دارد که فرصت اقامتی دلپذیر را برای شما فراهم می‌کنند. البته اقامت در ویلاهای مدرن، تنها راه برای ماندن در این منطقه بکر و دوست‌داشتنی نیست. شما می‌توانید در هر گوشه از طبیعت سرسبز و باصفای این منطقه، بساط کمپ و چادر را فراهم کنید. فقط لازم است قبل از آن از عدم وجود زمین‌های کشاورزی در محل کمپ کاملا مطمئن شوید.

برای آشنایی با جاهای دیدنی اطراف تهران و کرج، مقاله‌ای با همین عنوان را در مجله فلای‌تودی بخوانید.

جاهای دیدنی کردان | بهشت گمشده تهران

کردان همان بهشت گمشده تهران است که می‌توانید از شلوغی، ترافیک، هیاهو و دغدغه‌های همیشگی به طبیعت آن پناه ببرید. این روستای بکر آنقدر جای دیدنی دارد که در تمام فصول از آنها دیدن کنید و لذت ببرید. ما تلاش کردیم در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌ تودی، فهرستی از جاهای دیدنی کردان را در اختیار شما بگذاریم. با خرید بلیط هواپیما ارزان، بلیط قطار و رزرو هتل با مناسب‌ترین قیمت، خودتان را به سفری متفاوت دعوت کنید و از جاهای دیدنی اطراف تهران نیز لذت ببرید.

شما درباره کردان و جاهای دیدنی آن چقدر می‌دانید؟ با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی کردان

کردان کجاست؟

کردان روستایی بکر در ۱۸ کیلومتری کرج است که در استان البرز و در شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد.

بهترین سوغات کردان کدامند؟

بهترین سوغاتی که می‌توانید از کردان خریداری کنید، میوه‌های آن هستند.

بهترین مکان برای کمپ در کردان کدام است؟

از آنجایی که رودخانه کردان، تمام زمین‌های این منطقه را آباد و سرسبز کرده است، شما می‌توانید در هر گوشه از باغات آن، بساط کمپ را راه‌اندازی کنید.

بهترین زمان سفر به کردان چه موقع است؟

آب‌وهوای معتدل و ملایم کردان، محدودیت‌های زمانی برای سفر به این منطقه را از میان برداشته است. بنابراین، هر فصلی از سال، می‌توانید مهمان طبیعت زیبای کردان باشید.

فاصله کردان تا تهران چقدر است؟

از کردان تا تهران، تنها ۶۵ کیلومتر فاصله است.

معروف‌ترین جاهای دیدنی کردان کدامند؟

رودخانه کردان، دهکده ورزشی کردان، پل بانو صحرا، آبشار سنج، کوه‌های کردان و برج مقبره از بهترین جاذبه های گردشگری کردان هستند.

بهترین مسیر برای رفتن به روستای کردان کدام است؟

اتوبان کرج-قزوین بهترین مسیر برای رسیدن به کردان است. بعد از ۲۰ کیلومتر رانندگی در این اتوبان، تابلوی خروجی کردان را مشاهده خواهید کرد. با خارج‌شدن از اتوبان و ورود به جاده کردان، تنها چند کیلومتر با این منطقه دیدنی فاصله خواهید داشت.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید