جزیره قشم و جزیره کیش هر دو از جزایر گردشگری محبوب در کشورمان هستند که هر یک با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، سفر جذابی به حاشیه آب‌های نیلگون خلیج فارس برای مهمانان این مناطق جنوبی می‌سازند. برای کسانی که دوست دارند در سفر به جنوب کشور، از هر دو این جزایر دیدن کنند، لازم است تا فاصله قشم تا کیش و مسیرها را بدانند. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی قصد داریم شما را با نحوه سفر از قشم به کیش آشنا کنیم.

فاصله قشم تا کیش چقدر است؟

اگر تصمیم گرفتید پس از تماشای جاهای دیدنی قشم سری به کیش بزنید، مسیری که در ادامه به آن اشاره می‌شود، پیش روی شما قرار دارد. به طور کلی، فاصله آبی جزیره قشم تا جزیره کیش، حدودا ۱۹۵ کیلومتر است. طی کردن این مسیر دریایی تنها با شناورها و کشتی‌ها امکانپذیر می‌شود. از آنجا که مسیر مستقیم از قشم به کیش وجود ندارد، باید از قشم خود را به یکی از بندرها رسانده و از آنجا به کیش بروید.

اگر می‌خواهید بدانید مسافت قشم تا کیش با کشتی چقدر است، باید بگوییم از بندر لافت در شمال غربی جزیره قشم تا بندر آفتاب در جزیره کیش، حدودا ۲۸۰ کیلومتر راه است. اگر این مسیر را با شناورهای مسافربری بروید، یک ساعت و نیم تا دو ساعت و نیم در راه هستید و اگر با شناورهای لندینگ بروید، ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد. با لندینگ کرافت هم بیشتر از ۳ ساعت در راه خواهید بود.

فاصله قشم تا کیش چقدر است؟

پس از رسیدن به بندر لافت، حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد تا به جزیره قشم برسید. بنابراین باید بدانید سفر از قشم به کیش یا از کیش به قشم مجموعا حدود ۷ ساعت و نیم طول خواهد کشید. به راحتی می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید، پس از تجربه تفریحات کیش به راحتی راهی جزیره زیبای قشم شوید.

راه های سفر از قشم به کیش

همانطور که گفتیم، سفر دریایی تنها راه رفتن از جزیره قشم به کیش محسوب می‌شود. یکی از این راه‌های دریایی از طریق بندر آفتاب و دیگری از مسیر بندر چارک امکانپذیر است. در ادامه هر دو مسیر را شرح می‌دهیم.

سفر از قشم به کیش | مسیر بندر چارک

مسیر بندر چارک حدودا ۵ کیلوکتر نزدیکتر از مسیر بندر آفتاب است. برای طی این مسیر، مسافران ابتدا از قشم تا بندر پل را از راه دریایی طی می‌کنند که حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد، سپس از بندر پل به صورت زمینی خود را به بندر چارک می‌رسانند که این مسیر هم دو و نیم تا سه ساعت طول می‌کشد. در نهایت، از بندر چارک با شناورهای دریایی یک ساعت و نیم تا دو ساعته خود را به کیش می‌رسانند.

سفر از قشم به کیش از مسیر بندر آفتاب

همانطور که پیش‌تر گفتیم، برای تماشای جاهای دیدنی کیش می‌توانید از مسیر بندر آفتاب خودتان را به این جزیره برسانید. برای رفتن به کیش از طریق این بندر، باید از قشم به بندر پل رفته و سپس به صورت زمینی به بندر آفتاب بروید و از آنجا با شناورها خود را به کیش برسانید. مسافت‌ در این مسیر از قشم تا بندر پل ۱۴ کیلومتر، از بندر پل تا بندر آفتاب ۲۳۰ کیلومتر و از بندر آفتاب تا کیش ۳۵ کیلومتر است.

سفر هوایی از قشم به کیش

اگر قصد دارید مسیر قشم به کیش را با هواپیما طی کنید، باید بدانید که در حال حاضر  پرواز قشم به کیش و برعکس وجود ندارد. تنها راهی که می‌توانید از طریق سفر هوایی از قشم به کیش بروید، این است که بلیط هواپیما قشم را خریداری کرده، سپس مسیر بین این دو جزیره از طریق راه دریایی طی کنید.

سفر از قشم به کیش

سفر زمینی از قشم به کیش

شما می‌توانید با ماشین شخصی به هر یک از این دو جزیره سفر کنید. بدین صورت که با ماشین شخصی به بندرعباس می‌روید و از آنجا بلیط اتوبوس دریایی قشم به کیش را برای خود و اتومبیل‌تان خریداری می‌کنید. از راه دریایی خود را به بندر پل می‌رسانید و سپس با خودرو خود از راه زمینی به بندر چارک می‌روید. از آنجا هم باید برای خود و خودرو شخصی‌تان بلیط کشتی خریدای کنید و با کشتی از بندر چارک به جزیره کیش بروید.

سفر ریلی از قشم به کیش

برای اینکه سفر شما از قشم به کیش با هزینه کمتری انجام شود، می‌توانید با اتوبوس یا قطار خود را از هرجای ایران به بندرعباس برسانید و از آنجا با کشتی یا لنج به جزیره قشم یا جزیره کیش بروید.

سفر به کیش و قشم از بندرعباس

وقتی با اتوبوس یا قطار یا هواپیما خود را به بندرعباس رساندید، برای سفر به قشم از بندرعباس، ابتدا باید خود را به اسکله شهید حقانی در بندرعباس برسانید، از آنجا می‌توانید سوار قایق‌های تندرو شوید و خود را به قشم برسانید. برای رفتن به کیش هم همانطور که گفته شد، از قشم به بندر پل و سپس به بندر چارک می‌روید و سپس با سفر دریایی خود را به کیش می‌رسانید.

فاصله کیش تا قشم

بهترین مسیر رفتن از قشم به کیش

سفر از قشم به کیش راه‌های زیادی دارد. از شهر خودتان به روش‌های گوناگونی می‌توانید خود را به قشم برسانید و از آنجا با سفر دریایی و زمینی به کیش بروید. به همین روش از کیش به قشم با لنج می‌توانید سفر کنید.

 اینکه کدام مسیر و کدام روش را برای سفر خود انتخاب می‌کنید، بستگی به علایق و اولویت‌های شما دارد. اگر ترجیح می‌دهید زمان کمتری را در سفر باشید، با خرید بلیط هواپیما به یکی از مقاصد کیش یا قشم بروید و از آنجا با روش‌هایی که گفته شد، از یکی از این دو جزیره خود را جزیره دیگر برسانید.

برای سفر از قشم به کیش، بهترین روش سفر از راه بندر چارک است. در این مسیر شناورهای بیشتری در مسیر کیش به قشم و برعکس در حرکتند و سرعت این شناورها نیز بیشتر است. هزینه کشتی از قشم تا کیش هم از ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان است.

اگر تصمیم گرفتید که از کیش مسیرتان را به سمت این جزیره معروف جنوب کشورمان تغییر دهید، حتما راهنمای سفر به قشم را بخوانید تا اطلاعاتی کامل درباره این منطقه کسب کنید.

راهنمای سفر از کیش به قشم

تا اینجا متوجه شدید، که برای سفر از قشم به کیش چه راه‌هایی وجود دارد. حالا نوبت به بیان راهنمای سفر از کیش به قشم می‌رسد. به این معنا که مبدا شما کیش است و حالا می‌خواهید از این جزیره به قشم بروید. سفر از کیش به قشم، سفری جذاب و پرطرفدار است که می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد را برای شما رقم بزند.

برای انجام این سفر، شما می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند خرید بلیط هواپیما کیش، سوار شدن به لنج یا کشتی و یا ترکیبی از این ها استفاده کنید. در ادامه به بررسی هر یک از این روش‌ها و ارائه اطلاعات دقیق و یونیک در مورد آنها می‌پردازیم:

راهنمای سفر از کیش به قشم با هواپیما

اگرچه سفر از کیش به قشم یکی از سریع ترین روش های سفر است اما باید بدانید که هزینه آن بالا خواهد بود. از کیش تا قشم ۱۵۰ کیلومتر است که با هواپیمامی توانید این مسافت را ۴۵ دقیقه ای طی کنید. در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، قشم ایر، ماهان ایر در این مسیر فعالیت دارند. در نظر داشته باشید که پروازهای کیش به قشم به صورت روزانه انجام می‌شود. در صورت تمایل به سفر ارزان‌تر، می‌توانید از پروازهای چارتری استفاده کنید.

سفر از کیش به قشم با لنج یا کشتی

شما می‌توانید مسیر کیش به قشم را با لنج یا کشتی طی کنید. در واقع بهترین سفر از کیش به قشم از طریق دریا است. این روش را می‌توان ارزان‌ترین روش سفر دانست، چرا که تنها با پرداخت ۱۵۰ هزار تومان سفر شما انجام می شود. اما باید بدانید که مسافت ۲۸۰ کیلومتری از کیش به قشم با کشتی مسافرتی طولانی است و حدود ۳ تا ۴ ساعت طول می‌کشد.

در حال حاضر شرکت‌های حمل و نقل هرمز، نگین قشم، دریا بندر برای جابجایی مسافران از کیش به قشم با کشتی فعالیت دارند. اتوبوس دریایی کیش به قشم می‌‌تواند تجربه دلپذیری را برای شما رقم بزند.

سفر از کیش تا قشم با ماشین

برای اینکه با ماشین خود را از کیش به قشم برسانید، می‌توانید از بندر چارک،  بندر پل و بندر لافت استفاده کنید. این مسیر ۲۸۰ کیلومتر است که با خودرو حدود ۵ تا ۶ ساعت طول می‌کشد.

هزینه سفر از کیش به قشم

هزینه سفر از کیش به قشم به روش‌های مختلفی بستگی دارد. به طور کلی، سفر با هواپیما گران‌ترین روش سفر و سفر با لنج یا کشتی ارزان‌ترین روش سفر محسوب می‌شود. البته توجه داشته باشید که سفر با هواپیما آسانترین و سریعترین راه رسیدن به قشم از کیش است.

سفر به محبوبترین جزایر جنوبی ایران

تماشای آب‌های نیلگون خلیج فارس را نباید از دست داد، فرقی نمی‌کند مقصد قشم باشد یا کیش، این دریای زیبا و مردمان خونگرم خطه جنوب کشور، در هر حال به یادماندنی‌ترین سفر را برایتان می‌سازند. با خرید بلیط هواپیما می‌توانید خودتان را به هر یک از این دو جزیره برسانید و با لنج بین کیش و قشم تردد داشته باشید.

آیا شما تجربه سفر زمینی از قشم به کیش یا بالعکس را داشته‌اید؟ تجربیات خود را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره سفر به قشم از کیش

 فاصله قشم تا کیش چند ساعت است؟

فاصله آبی جزیره قشم تا جزیره کیش، حدودا ۱۹۵ کیلومتر است.

چگونه از کیش به بندرعباس برویم؟

برای سفر از کیش به بندرعباس دو راه دارید:
سفر هوایی: با پرواز مستقیم از فرودگاه کیش به فرودگاه بندرعباس در عرض ۳۰ تا ۴۰ دقیقه.
سفر دریایی: با کشتی یا شناور از اسکله‌های کیش به بندر چارک و سپس با اتوبوس یا تاکسی به بندرعباس.

از کدام بندر قشم به کیش برویم؟

برای سفر از قشم به کیش، می‌توانید از بندر پل ۱۹۵ کیلومتر و از بندر چارک ۲۲۰ کیلومتر با شناور به کیش بروید.

قیمت بلیط لنج از قشم به کیش چقدر است؟

قیمت بلیط لنج از قشم به کیش به عوامل مختلفی مانند نوع لنج، امکانات رفاهی، زمان سفر و فصل سال بستگی دارد. به طور کلی، قیمت بلیط لنج از حدود ۱۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید