همیشه برنامه‌ریزی‌ها مطابق پیش بینی‌ها پیش نمی‌رود. اتفاق‌های غیرمنتظره در کمین هستند که در بزنگاه‌های حساس خودی نشان دهند. بسیار پیش آمده که برای سفری برنامه ریخته باشید و اتفاقات ناخواسته‌ای بیافتد. مخصوصا اگر هتلی را رزرو و هزینه‌های زیادی کرده باشید، تنها راه برای برگرداندن بخشی از هزینه‌ها، کنسل کردن رزرو هتل است. اما اگر برای کنسل کردن رزرو هتل اقدام کرده باشید، حتما پاسخ‌های متفاوتی شنیده‌اید. اگر می‌خواهید از قوانین کنسلی رزرو هتل بیشتر آشنا شوید، این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی را دنبال کنید.

آیا قانون یکسانی برای کنسلی هتل ها وجود دارد؟

در وهله‌ی اول باید بدانید که هر هتل قانون خاصی برای کنسلی دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود هنگام رزرو هتل از شرایط کنسلی و بازپرداخت وجه هنگام کنسل کردن رزرو هتل مطلع شوید. غالبا سایت‌های رزرو آنلاین در قسمت مشخصات هتل و اتاق از قوانین کنسلی اتاق در آن هتل می‌گویند. پس هنگام رزرو هتل به این نکات توجه کنید.

رزرو هتل

چه عواملی روی قوانین کنسلی هتل تاثیر می‌گذارند؟

شرایط و قوانین هر هتل برای کنسلی متفاوت است و عوامل زیر روی قانون کنسلی تاثیر می‌گذارند:

تعداد ستاره‌های هتل: برخی از هتل‌های ۵ ستاره در صورت کنسلی رزرو تنها درصد کمی از مبلغ را پرداخت می‌کنند. از طرفی ممکن است هتل‌های کم ستاره‌تر وجه را به طور کامل استرداد کنند. به همین دلیل حتما هنگام رزرو هتل از شرایط استرداد و کنسلی مطلع شوید.

زمان کنسل کردن رزرو هتل: نکته مهمتری که در کنسلی رزرو باید به آن توجه کنید، زمان کنسل کردن هتل است. زیرا میزان وجه پرداختی هنگام استرداد رزرو در بازه‌های زمانی متفاوت خواهد بود. بنابراین اگر به صورت اتفاقی پرواز یا برنامه‌ی سفرتان کنسل شد هتل طبق قوانین خاص خودش نسبت به کنسلی و استرداد رزرو رفتار می‌کند.

تاریخ رزرو: یکی از چیزهایی که باید در مورد آن دقت زیادی به خرج دهید، کنسل کردن در رزرو هتل در روزهای تعطیل و شلوغ است. در این شرایط معموات نمی‌توان رزرو هتل را کنسل و بخشی از هزینه را دریافت کرد. توجه داشته باشید که بعضی از هتل‌ها تغییر دادن تاریخ رزرو هتل را هم به معنی کنسلی می‌دانند و برای رزروکننده جریمه درنظر می‌گیرند.

هتل

در چه زمانی امکان کنسلی رزرو هتل وجود ندارد؟

اتاق‌های هتل‌ها در روزهای تعطیل و شلوغ گارانتی می‌شوند. اگر با بلیط‌های چارتری آشنایی داشته باشید، این اتفاق برای اتاق‌های هتل در ایام تعطیل و پر رفت و آمد می‌افتد. به طوری که آژانس‌های مسافرتی با بعضی از هتل‌ها قرارداد می‌بندند و اتاق‌های آنان را پیش خرید می‌کنند. اینگونه اتاق‌ها از نظر هتل رزرو شده و پول آنها پرداخت شده است. به همین دلیل اگر در ایام نوروز یا تعطیلات دیگر برای کنسلی رزرو هتل اقدام کنید، هزینه استرداد نخواهد شد. در نظر داشته باشید که قیمت اتاق‌ها در این شرایط از طرف آژانس گذاشته می‌شود.

هزینه کنسلی رزرو هتل چه قدر است؟

این قانون که کنسل کردن رزرو هتل تنها در زمان و تاریخ مشخصی باید صورت بگیرد تا جریمه‌ای شامل مهمان نشود، قانونی کلی برای تمام هتل‌ها محسوب می‌شود. در واقع مهمان باید تاریخ‌هایی که هتل برای کنسلی و استرداد وجه در نظر گرفته است را بداند. در صورتی که از تاریخ ‌های معین عبور کرده و برای کنسلی اقدام کنید هتل می‌تواند از شما جریمه دریافت کند یا کل مبلغ رزرو را پرداخت نکند. برخی از هتل‌ها هم جریمه‌ای معادل یک شب اقامت از مهمان دریافت می‌کنند.

اگر برای کنسلی رزرو هتل خود اقدام کرده باشید، حتما با کارمزد کنسلی روبه‌رو شده‌اید. بعضی از سایت‌های رزرو آنلاین هتل علاوه دریافت مبلغی به عنوان جریمه،‌ درصدی هم به عنوان کارمزد کنسلی از مهمان کسر می‌کنند. اگر می‌خواهید کمتر دچار ضرر بشوید از سایت‌ های رزرو هتل بدون کارمزد کنسلی هستند مانند فلای تودی استفاده کنید.

هزینه کنسلی هتل

چگونه رزرو هتل را کنسل کنیم؟

برای کنسل کردن رزرو هتل مسافران می‌توانند به دو صورت اقدام کنند:

تماس با هتل: اگر رزرو خود را به صورت تلفنی انجام داده‌اید می‌توانید با هتل مورد نظر تماس بگیرید و رزرو هتل خود را کنسل کنید.

کنسلی آنلاین: اگر رزرو آنلاین از سایت‌هایی مانند فلای تودی انجام داده‌اید، باید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید، بر روی قسمت پیگیری خرید، سپس جستجو کلیک کنید. صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که باید شماره شناسه رزرو هتل خود را وارد و دکمه جستجو را فشار دهید. هتلی که رزرو کرده‌اید برایتان نمایش داده می‌شود. روی هتل رزرو شده‌ مورد نظر کلیک کنید و گزینه لغو رزرو را فشار دهید. درنظر داشته باشید که هزینه کنسلی مطابق با قوانین هتل کسر خواهد شد. پس قبل از رزرو توجه کنید هتل در چه مدت زمانی هزینه را استرداد کامل یا بخشی از آن را کسر می‌کند.

کنسلی هتل

 تجربه شما از کنسلی رزرو هتل چیست؟

در این مطلب سعی شد که قوانین کلی که برای هر هتل در جریان است را بیان کنیم. برای اینکه بهتر با شرایط رزرو هتل و کنسلی آنان آشنا شوید، می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه و پس از انتخاب شهر مقصد و هتل موردنظر خود شرایط کنسلی هتل را در قسمت هر هتل می‌توانید مشاهده کنید.

آیا تجربه‌ای از کنسلی رزرو هتل داشته‌اید که برای شما ناخوشایند و پر هزینه یا خوشایند و دلپذیر بوده باشد؟ خوشحال می‌شویم ما را در تجربیات خود سهیم کنید.                                                                                                                                                              

4 نظرات

    • سلام الهه عزیز
      برای استعلام کنسلیتون با پشتیبانی فلای تودی به شماره ۴۲۴۰۵۰۰۰ تماس بگیرید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید